Jump to content

Finsk støver tråden


vilma

Recommended Posts

Alle hunder har sin egen tråd, så er det Finsk støverene sin tur. Dette også fordi at den første støveren min blei født i natt. Det er en Finsk støver ifra Skjelbreids Kennel på Byneset.

Faren er Bruselias Karo og moren er Broderens Kaisa, det blir veldig spennende og utrulig mange timer på stolsekken utover seinhøsten/vinteren. Satser på et valpekurs og dressurkurs før vi begynner i skogen, skal også få laget en stor løpegård til alle hundene(6 stk snart).

Henter vel hunden rundt 20 Juni sammen med en kompis som får valp fra samme kull, Gleder meg.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Moro med en egen Finskstøver tråd!

Regner med du kommer med oppdateringer på hvordan det går med valpen etterhvert?:)

 

Selv har jeg ei finne tispe på 3 år som jeg er kjempefornøyd med! Derer petit jegere hadde sikkert ikke likt henne, da hun kun interesserer seg for hare!:) Blir nok finne også neste gang, ganga etter der og atter ei gang!

 

En fantastisk flott rase, både visuelt og ikke minst roglig og grei å ha i hus!

 

Har vi flere finne eiere inne på forumet?....

Link to comment
Share on other sites

hehe... blir nok værende overvekt av Basset her, men støverjakt er utrolig givende, og sesongen kan strekkes! Og hva er vel bedre enn å stå en snøtung dag i februar eller en solfylt dag i mars å høre på en klingende los?

 

Ps. Her i huset har det vært støver en stund. Bare utvider varebeholdningen litt :P

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...