Jump to content

Luft våpen kjøpt på jula. QB36-1


sniper 22-250

Recommended Posts

Noen som har noe kjennskap til disse kinesiske våpene? Jeg har en diana mod 48 bla fra før men det ble et impulskjøp nå i påska. Kjøpte et slik et hadde nok ikke de helt store forventningene til våpenet pris tatt i betrakning. Kikkerten som fulgte med i prisen var bare og kaste. Juteringskruvene var defekte. Finishen var generelt veldig røff, spennarmen er skjev, avtrekker elendig og det samme kan sies om de åpenesiktene. Etter en del modifiseringer og mye justeringer har jeg nå fått til overraskende god presisjon. liker egentlig våpenet veldig godt med tanke på pris, topp til hytteunderholdning hvis man er realist med tanke på pris. Kommer mere detaljer senere. Var bare int i om andre har noe erfaringer å kjenskap til disse våpene...

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Husker ikke modellnummer på det jeg prøvde. Avtrekk "justert" til 7,5KG fra fabrikk, pakninger av noe som så ut som hamp. Generellt dårlig utførelse. Hadde en styrke nok i fingeren klarte en å samle innenfor femkroningen på fem meter.

 

Konklusjon: en får billigere armeirngsjern på byggshop'en.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Er klar over at dette er en gammel tråd, men jeg måtte bare kaste meg på!

 

For ca. 4 uker siden kjøpte jeg det samme geværet på Jula som selvfølgelig bare var et impulskjøp. 895.- kr.

Dette på grunn av at jeg har en pistol (QB-35) som er en helt OK plinker til å ha på hytta, men tung som juling og helt ute av balanse.

Finishen på geværet så veldig bra ut, og geværet så egentlig veldig solid ut, men som sagt var kikkertsiktet ingenting å hoppe hurra for.

Da jeg begynte å skyte med QB`en var det uhyre vanskelig å treffe blinken på 6 meters avstand! Både med kikkertsiktet som fulgte med og uten. Treffpunktene på blinken lå ikke alltid i pappskiva en gang, men på utsiden av selve blinken. Da fant jeg ut det som jeg fryktet mest.....løpet var skjeivt og sporene som var frest inn som kikkertsiktet skal monteres på var selvfølgelig også skjeive. Sporene gikk ikke paralellt med geværet, men de pekte mer til venstre mens løpet pekte mer til høyre. m.a.o HELT UBRUKELIG! :cry:

 

Jeg leverte det tilbake uka etterpå og fikk pengene tilbake.

 

Styr unna Industry Brand QB-36-1! Som sagt, du får det du betaler for.

Link to comment
Share on other sites

Skal man ha kvalitet så er det Diana, HW, og noen andre merker som gjelder.

Man kan få "Mandags utgaver av disse også, men er mere sjeldent"

 

De har tykkere gods i løpet, bedre blånering, bedre utførelse på skjefter inkludert finish generelt sett.

 

Engelske luftvåpen er jeg mere usikker på, særlig av disse som produseres på lisens nå bla. i Tyrkia.

 

Slavia har vært billig, og hatt god kvalitet, men lurer på at de har slurvet litt de siste åra.

Alle Slavia blir prøveskutt før levering, testskytingsskive blir lagt sammens med luftgeværet i orginal emballasje.

Dermed burde problemer med skjeve løp være eliminert til ett minimum.

 

Gamo er vel sånn midt på treet vil jeg tro, når det gjelder kvalitet.

Det samme gjelder sikkert også noen Kina produserte luftgevær som BAM.

Link to comment
Share on other sites

For et halvt års tid siden sjekket jeg litt rundt og ble bl.a. anbefalt å kjøpe et QB-gevær. Det het QB-78 og ble solgt hos Toolfarm.

 

Jeg har ikke handlet ennå, men med de erfaringene med QB som dukker opp i tråden, så er det kanskje ikke så aktuelt å kjøpe det . . . :?:

 

mvh

Ulken

Link to comment
Share on other sites

QB - 78 er vist ikke så gæernt, mange er fornøyd med dette luftgeværet ser jeg.

Er drevet av co2 og lux utgaven anbefales.

 

Tenker selv på denne Qb-78, og cal .22 og .25 er vist noe å gå etter.

Disse kan tunes på de fleste områder, både når det gjelder utgangshastighet og avtrekk.

 

Er vist en ( sikkert flere ) i USA som selger disse i tunede utgaver.

 

Når man kommer opp i pris så blir sikkert også kvaliteten på Kina luftgeværer bedre, er vist disse til noen 100-lapper som kan være tvilsom.

Men ser at det er også de som har fått brukbare utgaver / eksemplarer av disse 300 - 800 kroners luftgeværer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har litt forskjellig av luftvåpen (ikke fryktelig mye) som spenner fra den kjipeste på jula til en ganske grei Diana 52

Men den kjipe fra jula ble alikevel ganske fin etter litt "justeringer" som nedpussing av stokk, for deretter å sette den inn med treolje og spritbeis, samt korting av løp og en anstendig kikkert fra Hakko.

 

Det ble en trivelig 10 metersbørse som man kan kose seg med.

julafys2.jpg

julafys.jpg

fys.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 7 years later...

Fant en slik qb36 påmontert en Sweet 4x32 og noen tusen Gamo predator under noen hyller her på jobb.

Rigget 10meters bane i styremaskinrommet med en sekk filler som kulefanger. Avtrekket er langt og knirkende, men geværet skjøt overraskende bra. 

Noen tips til hvordan en kan renske litt opp i avtrekket?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...