Jump to content

Tråden for Norsk Elghund Grå!


løshund

Recommended Posts

så å si ALLE andre hunder har jo sin egen tråd, nesten en skam at ikke gråhunden har fått en enda! synes alle med gråhunder skal hive innpå bilder og fortelle litt om deres hund, gi gass!! :D

 

Her er hvertfall min gråtass, lyder mange navn men heter vel egentli Rex. :wink: er skutt 10 elg for han som løshund og 4-5 som bandhund :D kan kalle han av fra los på over 200 meters avstand så lydigheten sitter godt.. noe jeg kan sette fingern på som jeg ikke er helt nøgd med er at han fort kan finne på å trimme noen rådyr visst det ikke er noe annen lukt.. :? er vel det du kan kalle en jaktidiot, men gemytten er helt topp, grei med alle folk :D

 

Rex

normal_30122008251.jpg

 

her med en elg jeg fikk for han, han nærmer seg aldri vann visst det ikke er snakk om elg.. :)

normal_12102008162.jpg

 

god hjelp på reinsdyrjakta

normal_24082008086.jpg

 

en kalv jeg fikk for han etter en times ganglos

normal_25102008170%7E0.jpg

 

piggokse jeg fikk for han etter ca. en times stålos

normal_27092008117%7E0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Åstdalen's Sita

Blir 1år i mai

Har egen tråd på kammeret: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=7&t=4916

img_496122243c42d.jpg

Fjelltur i Sunnfjord

img_4957762adacef.jpg

På tur i hjorteskogen

img_495775c8b8081.jpg

På vakt..

 

Har fått være med på jakt et par ganger, har ikke felt noen hjort for Sita enda, men ho har fått en ubeskrivelig interesse for hjort.

For tiden trener vi på lydighet i nær hjorten situasjoner og går litt blodspor i ny og ne.

Video:

Blir mye trening og arbeid framover, men gleder meg stort :D

Link to comment
Share on other sites

Vi har tre NEG, men bare en bor hos meg. Brutter får presentere de andre to hvis han vil.

 

Balder av Haugedal er snart 4 år og har utviklet seg til å bli en knakende god jakthund. Han var litt heit i starten og fikk elgene fort på beina, men har blitt mer sindig og elgen står lettere nå. Noen rådyrjag blir det òg, men bare korte sveip etter. Han er en strålende hund å ha i hus og er utrolig kosete og hengiven. Han kalles også lett av los noe som er brutters store fortjeneste, og han er godkjent ettersøkshund.

 

1159713084.jpg

Byttebevissthet! Selv om han er snill som et lam så gnistrer det ved elgfall hvis det er andre hunder der.

 

1224191916.jpg

Samme. Her er JEG sjef! :lol:

 

1192296412.jpg

Det tar på å være toppidrettsutøver.

 

1223906563.jpg

Fin okse skutt i los høsten 2008.

 

1176136637.jpg

En litt yngre versjon på treningstur.

 

1141304783.jpg

Ganske ferskt familiemedlem!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ja, her var det så mange hærlige gråhunder at jeg blir helt varm om hjerterota. "løshund" din hund synes jeg var spesielt flott. : Hyggelig at du la ut bilder :D " Sita" er jo også helt hærlig da. Veldig bra at denne tråden ble lagd. Skal prøve og få lagt ut bilder av mine og, men de er i full røyting så da er de jo ikke spesielt vakre. :wink: Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gråhund! :-) :-) :-)

 

Kjempego' bikkje som jeg aldri kommer til å få maken til.

Rondo, som han heter, er 8 år og en real kjælegris. Han har en tidligere karriere som løshund, og det er skutt noen elger for han. Men dessverre har han blitt skremt - trolig sparka. Så nå er han aktiv pensjonist! ;-)

 

Han har et klart hode, og denne bikkja stoler jeg på så langt jeg kan. Rolig og tillitsfull! :-)

Dessverre har han slitt mye med talgkjertler. Fra november til jul i 2007 ble han kjørt på 7 forskjellige medikamenter av antibiotika pga. betennelser, i tillegg til kortison. Ikke bra for boffen... :S

Har funnet løsningen, og fôrer han på Josera senior/lightfôr, i tillegg til at jeg barberte han i mai og juni.

De betente kulene har også i områder ødelagt hårsekkene, så han har dårlig pels oppå ryggen under halekrøllen og i nakken.

 

Her er noen bilder av Rondo:

 

n630700725_166804_9862.jpg

Leker på plenen:

n630700725_738617_509.jpg

 

n630700725_157397_6253.jpg

 

29042007091.jpg

 

Barbert boff!

n630700725_2367212_2664.jpg

 

Talgkjerteldritt.....

n630700725_663623_1344.jpg

Link to comment
Share on other sites

Enig i graahunds beskrivelse.....blir rett og slett varm om hjerterota av slike bilder av så flotte hunder!

 

Har ikke hund selv, men er vokst opp med elgjakt og NEG og alltid hatt de i nærheten. Så har en spesiell forkjærlighet til denne rasen.

 

Det finnes mange fine hundetråder på kammeret som følges nøye........og denne blir intet unntak :D Slike tråder som dette blir man bare rett og slett godt humør av.....

Link to comment
Share on other sites

Han er i utgangspunktet fin, og med gode proposjoner, men han er litt i minste laget. Også bitte litt smal i ansiktet, etter min smak. Aldri stilt han...

 

Han trives nok med å være pensjonist også han. Pleier å ta han med på hytta i jakta, så han får stå å holde leven med de andre. Pleier å bli fornøyd da! :-)

 

Men dissa talgkjertlene er noe dritt. Vær obs, folkens!

Synd at noe slik skal ødelegge så mye for ei ellers HERLIG hunderase!

For å få Rondo ut av plagene har det kosta han pelskvaliteten - og en elghund har det som regel best med mye ute-tid om dagen!

Link to comment
Share on other sites

Slike talgkjertler dritt er ikke noe morro............vi hadde en hund på laget vårt som slet veldig med dette. Og klødde seg noe så......hele koia rista! Eier hadde flere runder med dyrleger og forskjellig fòr......og prøvde endel annet. Fikk ikke dette vekk. I jakta iår så begynte det og blø også.....så ut som han va skutt på....blødde nedover skulder og bein.

 

Denne hunden hadde også en lovende start på karrieren men fikk antakelig juling/spark fra elg en vinter og etter det så ble det ikke noe greie på hunden....

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@Hyperjinta, ett lite sidesprang her. Skulle det være noen grunn til at han ikke får være med på praktisk jakt selv om han har hatt plager med fettkjerteler ? Syns vel han så rimlig bra ut nå når han var sånn nogenlunde pelsa opp igjen ?

Link to comment
Share on other sites

De to værste tingene med disse kjertlene er:

:arrow: Det er sterkt genetisk, og er pt. ikke dømmende feil på avlsindivider.

:arrow: Veterinærene vet ikke hva det kommer av, og vet dermed ikke hva de skal gjøre med det.

 

Mange ser ikke på dette som et problem, og bruker hunden sin i avl fordi bikkja dems er så god, og vil ha de genene videre. Dess mer det avles på disse, dess mer blir det. Har sett en stor økning av forekomsten siden jeg fikk Rondo for 8 år sida. Men, detta er faktisk et problem.

 

Rondo har noen små kuler nå, men klarer å holde dem i sjakk ved å klemme ut dem minst et par-tre ganger i uka. Har tatt bort alt fett i fôret, og tilsetter heller litt laksolje. Prøvd diverse fôr, men ingen har hittil slått Josera. (Var ukjent for meg da jeg prøvde, men framgangen har vært suveren. Bikkja ble fort matlei, men nå har jeg fôra på dette over ett år, og han slafser fortsatt bra;-) Sammenligna f.eks. proplan light og Spesific light mot josera senior&light, og virker som om det er totalt forskjellig smakelighet på disse!

 

Bare vær obs på dette når du kjøper ny valp! Skal jeg ha igjen gråhund vil jeg samfare både mor og far i kullet. Dette drittet vil jeg ikke ha igjen!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Veldig synd at endel hunder plages med dette. Jeg har nå gråhund nr. 3 og 4 i rekka og har sluppet dette problemet på alle 4. Har vel hatt utrolg flaks antar jeg siden det høres ut som et problem bortover. Men nå begynner jeg og bli så oppi åra så unghunden jeg har nå blir vel den siste tror jeg. (kanskje :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Rondo er i utgangspunktet ikke med pga. at han har blitt skremt elg. Trolig sparka. Siste gangen han hadde los (2006) ble han jaga av elgen, og bikkja skrek, så seg tilbake og løp som et uvær til far, som gikk med han da. Det er ikke særlig trygt når bikkja rapporterer til fører når han blir jagd.

Tror nok kanskje at det kunne retta seg ut om han hadde blitt brukt mer. Men det er vanskelig å få fram god løshund når laget er mest interessert i å bruke voksne hunder som alt jager - i stedet for å prøve unghundene. Når han var 4 år gikk det 10 og 11 dager mellom hver gang han ble brukt. :-(

 

Talgkjertlene har ødelagt områder i pelsen, så de kommer aldri til å bli helt 100%. Hadde ikke holdt han igjen fra jakt pga. det. Men liker ikke å ha han ute hele dagen lenger.

...Men fint å være barbert i sommervarmen da ;-)

Link to comment
Share on other sites

Veldig synd at endel hunder plages med dette. Jeg har nå gråhund nr. 3 og 4 i rekka og har sluppet dette problemet på alle 4. Har vel hatt utrolg flaks antar jeg siden det høres ut som et problem bortover. Men nå begynner jeg og bli så oppi åra så unghunden jeg har nå blir vel den siste tror jeg. (kanskje :lol: )

Gamle er dem du har nå?

Heeh, tror nok det blir en til etter hvert! :-)

Har'n først hatt hund som familiemedlem så virker det som om det er vanskelig å ikke ha det!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Det er desverre slik bortover at det er de velprøvde hundene som blir brukt først og fremst. Har hatt samme problem med unghunden jeg har nå, kommer altid i annen rekke i og med at gamlehunden var så bra. Men håper og få brukt henne mer i fremtiden. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Veldig synd at endel hunder plages med dette. Jeg har nå gråhund nr. 3 og 4 i rekka og har sluppet dette problemet på alle 4. Har vel hatt utrolg flaks antar jeg siden det høres ut som et problem bortover. Men nå begynner jeg og bli så oppi åra så unghunden jeg har nå blir vel den siste tror jeg. (kanskje :lol: )

Gamle er dem du har nå?

Heeh, tror nok det blir en til etter hvert! :-)

Har'n først hatt hund som familiemedlem så virker det som om det er vanskelig å ikke ha det!

 

Gamlehunden "Binna" blir 11 under årets jakt og unghunden blir 4. Unghunden "Bamsi" er en blanding av grå og jemt. En aldeles hærlig hund :D

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Gamlehunden blir 11 under årets jakt og unghunden blir 4. Unghunden er en blanding av grå og jemt. En aldeles hærlig hund :D

Riktig..

Virker som om det bare blir mer og mer av kulene.

For 5-6 år sida hadde nesten ingen hørt om disse kulene - nå hører en om dem tidt og ofte... Dessverre.

 

Men for ALL DEL! NEG er supre hunder!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Er vel litt enig med "hyprjinta" her. Et liv uten en gråhund blir fryktelig rart og tomt. En på jaktlaget hadde Neg til han ble nesten 80, så det er kanskje håp for meg og da. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er vel litt enig med "hyprjinta" her. Et liv uten en gråhund blir fryktelig rart og tomt. En på jaktlaget hadde Neg til han ble nesten 80, så det er kanskje håp for meg og da. :lol:

Blir vel som bestefaren min og schweizerstøvere. Han var 79 når bikkja brått døde. Endte med ny valp, som nå er ca 1.5 år, og gubben nærmer seg 81 :-) Der ble det for stille uten hund!

Link to comment
Share on other sites

Hallo. Har to grå :D 8 og 12 år begge spreke og kjempe artige og jakte med og gode kompiser. Siden den ene er gammel har jeg fått parret han men en kjempe fin og god tispe. Hadde ikke helt troa på han, men det fikset han fint står igjenn og se om det er liv i dosene hans :? . vil veldig gjerne ha i gjenn en etterfølger etter han. det samme vill flere andre av han og tispa. Dette skall bli morro.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok kanskje at det kunne retta seg ut om han hadde blitt brukt mer. Men det er vanskelig å få fram god løshund når laget er mest interessert i å bruke voksne hunder som alt jager - i stedet for å prøve unghundene. Når han var 4 år gikk det 10 og 11 dager mellom hver gang han ble brukt. :-(

 

 

Sånn som dette irriterer meg. Unghunder er jo fremtiden! Men jeg vet godt at det er mange elgjegere som ikke har en døyt kunnskap om hund. Det eneste de bryr seg om er at hundefolka sørger for elg på post!

 

I vårt lag har vi sørget for at unghundene får førstepri i starten på jakta hvor vi har stor kvote og omtrent kan skyte det som stå i losen. Og etterhvert så har jaktlaget skjønt hvor mye det betyr for oss. Han ble lang i maska han postjegeren som fikk en real bamseklem av meg når han skjøt den første elgen for ei av hundene våre i høst! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hei

Der var tråden kommet ja, har nok tengt tanken men ikkje fått ut fingeren. Det har nok hendt at grå hundene hadde disse talgkjertlene før også. Men eg har ikkje sett eller høyrt om dei i så stor grad som hunden til Hyperjinta.

Sjøl har eg ein grå hanne på 10 måneder. Ein snill og god hund med sterke meininger og energi til tusen.

Nå holder han på med eit større graveprojekt nederst i hagen her, tror han skal legge om vegen og bygge ut grova som renn over tomta her. Ser vertfall slik ut, så eg ser sikkert ikkje så mykje til han framover :wink:

Det er mye energi som skal ut ja. Ellers er planene frammover å halde fram med å gå blodspor og ferskspor, og forhåpentleg vis så har eg godkjent ettersøkshund i løpet av sommeren. Og så må vi prøve oss som laushund utover hausten. Ellers så var han med på jakt i haust, men eg hadde han i band. Sporer elg så det griner.

Etter mi meining er dette ei herleg hunderase. Sjølv om eg har fått eit individ som er ekstremt sjølsikker, energi som overskrider det meste eg har sett og sterk vilje så har eg ein herleg tur og jaktkamerat.

Han er intlegent og lærenem, så vi ender stort sett opp med at det er eg som er begrensinga.

Når eg er på jobb står han i hundegard, lagrer energi og er klar til å gje meg ein gjarteleg velkomst kvar dag. Med påfølgende runde rundt nabolaget for å undersøke omgjivelsene. Når eg har fri er han med overalt, elsker å være på farten.

Er morro å ha hund som er i framveksten, utfordringer til meg som eiger, opp og nedturer, og ein hund som lærer nye ting kvar dag. Vart mykje skryt av hunden dette, men eg meiner han fortener det!

 

Knotten

Link to comment
Share on other sites

vi har hatt gråhunder i huset til foreldrene mine de siste 15 årene.

har hatt flere gråhunder. 4 i tallet. var bare den første som var bandhund, de tre neste har vært løshunder. iallefall en av dem har vært jaktidioter som kunne finne på å henge på en elg i dagevis.... spesielt den vi har nå.

men av en eller anna grunn gikk fattern bort å kjøpte seg en svarthund for 2,5 år siden. å den hunden har både oppnådd 1.premie på jaktprøve og utstillingschampionat da hun ble 2 år.. så det er en fare for at fattern har gått over til den svarte siden.....

Link to comment
Share on other sites

Se her ja!!! (og hvorfor har ikke denne tråden blitt startet før?....)

Nå er jeg selv ikke eier av NEG, men min yndige frue har, etter lett påtrykk og løfter om sponset fôr, gått til innkjøp av en NEG-tispe. :wink: Og til tross for min fasinasjon for dachs, må jeg innrømme at Ella, vår (unnskyld; min kones) gråhund, har fått en romslig plass i mitt jeger-hjerte. Jeg har de siste 20 år jobbet, jaktet og vanket i et miljø "preget" av NEG, og har hatt "blandede" følelser for rasen, men er nå blitt en ihuga tilhenger.

Så får vi håpe entusiasmen vedvarer etter elgjakta 2009....

Link to comment
Share on other sites

107nvon.jpg

 

Gjør ett tappert forsøk på å legge inn ett bilde av min jaktkompis Kali.

Han er 4år, godkjent ettersøkshund, godkjent løshund på bjørn og det er skutt ca 8/10 elg for han i los.

Synes at han begyner å bli såpass bra at det hadde vært morro å fått stilt han på jaktprøve. Bare ett problem,

han er i følge rasestandaren alt for stor/høyreist = ingen premiering på utstilling= ingen tilgang på jaktprøve :cry:

Link to comment
Share on other sites

Noen bilder av min grågutt, Elgar (Midtskogmarkas Elgar, 2004).

 

Han er bandhund, for det meste, men sier ikke nei takk til en fin los hvis han får lov :D

 

Han er godkjent ettersøkshuind og etterhvert en relativt erfaren jeger:

 

 

Tåka hindrer ingen Gråhundnese i å gjøre jobben!

 

2rcmirl.jpg

 

Stolt reinsjeger..

k4wawy.jpg

 

Busting må til :D

207n6uw.jpg

 

En pust i bakken i fargekodede omgivlser...

142bkth.jpg

 

Se også: viewtopic.php?f=7&t=15

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Vår, ehhh.... min kones gråhund, Ella, har ikke heeelt vært seg selv de siste dagene. Litt dårlig matlyst og LITT mindre energi brukt til å herje med PBGV'n og dachsen. Rett og slett litt tufs. Så i ettermiddag fikk hun ganske kraftig utflod og veterinær ble kontaktet. Beskjeden var klar: Kom hit med henne etter stengetid kl.19. Han hadde nok en klar mistanke... Mistanken ble nok ytterligere forsterket da han fikk se utfloden med egne øyne, og ettertrykkelig bekreftet etter ultralyd. Livmor-betennelse! :cry:

Hans råd var ganske klart: Operasjon og fjerne "alt". En kraftig antibiotika-kur ble igangsatt, blodprøver ble tatt og vet'en skulle forhøre seg litt med "ekspertisen" i morgen, men tror ikke vi skal ha for høye forhåpninger. Triste greier, da Ella enda ikke er fylt året.

Link to comment
Share on other sites

Under ett år og livmorbetennelse? :-o

Shit. Det var kjett å høre:-(

Ha litt trua, og ikke gi opp! Veterinærene har blitt veldig flinke på detta området.

 

Vondt når dyra blir sjuke og det skjer dem noe - det vet jeg alt om nå, og sitter her med en vond følelse i magen.

Håper dette går bra!

 

Hilsen fra Keira og HyprJinta

Link to comment
Share on other sites

Vår, ehhh.... min kones gråhund, Ella, har ikke heeelt vært seg selv de siste dagene. Litt dårlig matlyst og LITT mindre energi brukt til å herje med PBGV'n og dachsen. Rett og slett litt tufs. Så i ettermiddag fikk hun ganske kraftig utflod og veterinær ble kontaktet. Beskjeden var klar: Kom hit med henne etter stengetid kl.19. Han hadde nok en klar mistanke... Mistanken ble nok ytterligere forsterket da han fikk se utfloden med egne øyne, og ettertrykkelig bekreftet etter ultralyd. Livmor-betennelse! :cry:

Hans råd var ganske klart: Operasjon og fjerne "alt". En kraftig antibiotika-kur ble igangsatt, blodprøver ble tatt og vet'en skulle forhøre seg litt med "ekspertisen" i morgen, men tror ikke vi skal ha for høye forhåpninger. Triste greier, da Ella enda ikke er fylt året.

Hm....det var tidlig å få slikt.....har hun brukt tispebind under løpetiden...?

Det kan desverre forårsake livmorbetennelse :?

 

Vår Bella (NEG) har hatt det samme, dog var hun mye eldre. Hun er i farta som aldri før, oppdages det tidlig nok går det oftest bra. Det kan dog ta noe tid for dem å bli helt 100% men det er fult mulig.

Ønsker dere lykke til og god bedring med Ella.

 

Dette er Bella: Brukes som bandhund.

Bella2-small.jpg

Ku og kalv...

n529042384_725774_3059.jpg

 

Elg i plantefeltet..

n529042384_315346_8685.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja, da er Ella operert. :cry: Etter at vet'en hadde konferert med "ekspertisen", tok min kone den endelige avgjørelsen: Livmoren skulle bort.

Jeg har i kveld vært "sykepleier" for henne, men den jobben har kun bestått i medisinering. Hun er faktisk uforskammet pigg! Har fått tilbake apetitten og forlanger, som vanlig, masse kos og kjæl.

Nå får vi bare håpe restitueringen går bra!

Link to comment
Share on other sites

Mistet vår gråhund, Birk, 14 dager etter jaktslutt. Han døde av epilepsi. Hadde et par anfall i året i ca 2 år, det siste 25 september, i skogen så første jaktdag var tidlig over. Men etter jakta tok det helt av. Han hadde omtrent anfall ei hel natt i strekk. På morgenen ble det dyrlegebesøk der han fikk sprøyte og da roet han seg ned, men neste natt braket det løst igjen. Da pappa hadde greid å tatt avgjørelsen om morgen til å ta han med til dyrlegen og gjøre det slutt sovnet han inn på siden av vedovnen. Veldig trist. Men han var en eksemplarisk hund. Dattra mi på 3 kunne gjøre hva hun ville med han uten at ha hadde noe imot det. Man kunne blåse i ei tomhylse for å avbryte los og da kom han alltid trippende tilbake for da visste han at det var go'bit i vente :) Birk ble 8 år og den siste jakta ble det felt 5 elg for han.

n731260337_4386580_5423.jpg

 

Men så gikk det en mnd så fikk vi ny gråhund, Bork som han heter. Han nærmer seg et halvt år nå. Og en ting kan jeg si, han der er ikke noe pyse. Han gir seg aldri! Vet ikke helt om det er et godt eller mindre godt tegn, men jeg tror han blir en god elghund. Han følger spor greit og han begynner å bli lydig. Han elsker ihvertfall å være ute og han loser på katta og herjer noe vanvittig med den og han gir seg ikke før katta er under sofaen eller har gått ned trappa. Gammelmonsen har han imidlertid respekt for så han rører ikke gamlingen.

n730405093_5002209_7215.jpg

n733775343_5510221_4881.jpg

Han er blitt noe striere i pelsen nå enn han er på det siste bildet

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Flott liten valp gitt, håper vi får se mer av ham etterhvert. Veldig synd med Birk, men slik går det desverre noen ganger. Lykke til med Bork. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@Fanten, hvis jeg går tre hunder tilbake i tid fjernet jeg livmora på en gråhund. Det ble som og få en ny hund etterhvert. Det inngrepet du nå har gjort tror jeg du vil tjene mye på. Jaktlysten og humøret blir mye bedre. Du slipper en en hel masse frustrasjon og vet. besøk. Er helt sikker på at du gjorde det riktige ut fra mine erfaringer. Både for hunden og deg sjøl. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg får vel legge ut noen bilder av mine elghunder også.

 

75372_s.jpg

Denne krabaten er nå 2 år og har nå noen elgfall på samvittigheten.

 

75374_s.jpg

Her har gamlemor fått fram en piggokse på posten til en kompis.

 

Og om dere orker noen fler bilder så skal jeg finne fram fler... :wink:

Jeg legger til noen bilder til med det samme jeg...

 

75375_s.jpg

Her er valpen med sin første elg. Skutt første jaktdagen 2007

 

75376_s.jpg

Her er mor og sønn etter 8 timers elglos! Det ble skikkelig drittvær og jeg juger ikke når jeg sier at det var ca 10 liter vann i pelsen på hver av bikjene. Kompisen som disponerte denne senga måtte ligge på gulvet denne natta. :lol:

 

75377_s.jpg

Et stemningsbilde fra første jakta med valpen.

 

75378_s.jpg

Her er "valpen" med sin andre elg i jaktsesongen 2008.

 

75379_s.jpg

Her er gamla med en elgkalv som vi lempa inn i bilen min. De andre jaktkompisene hadde så fine biler at de ikke kunne ta med seg dette kalveliket!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...