Jump to content

Meow

Members
  • Posts

    3
  • Joined

  • Last visited

Meow's Achievements

Newbie

Newbie (1/17)

  • First Post
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

3

Reputation

  1. Jeg fikk tilbake siktet mitt ferdig reparert to dager før jakta. Alt fungerte som det skulle, og jeg er selvsagt fornøyd med servicen! Dessverre falt batterilokket av siktet mitt nå i helgen, så jeg må forsøke å få tak i nytt. Da er det vel like greit å kontakte Zeiss?
  2. Siktet er ihvertfall sendt til Tyskland. Jeg ringte og etterlyste lånesikte, og fikk det i dag. Kunne visst forvente meg fire uker behandling, og med jakta snart i gang var lånesikte en gledelig sak å motta.
  3. Hvilke erfaringer har dere med Zeiss sin service? Kjøpte en Classic Diavari 2.5-10x50 for 5 år siden som har stått på en 30-06. Da jeg skulle ta siste serien på skytebana i går låste forstørrelsen seg. Etter skudd nr 2 følte jeg at det var noe annerledes med siktebildet, men tenkte ikke noe særlig over det. Etter skudd nr 3 var forstørrelsen "banket" ned til det som ser ut som 2-3 ganger, med en enorm "dorulleffekt" som aldri har vært der før. Omtrent som å se inn i kikkertsiktet feil vei, bare med litt forstørrelse. Forstørrelsehjulet klarer jeg ikke å vri på, men våger ikke å ta i så mye. Jeg klarer å vri hjulet fra forstørrelse 3 til 4, men der stopper det. Dorulleffekten er der fremdeles. Tror ikke retikkelet er løst, siden samlingen med de tre skuddene var innenfor en femkroning. Snakket med dem i dag, og det virket som en grei garantisak. Siktet er nå sendt i posten, og jeg venter spent på resultatet. Jeg håper uansett at det er rask og enkel behandling, siden jaktsesongen nærmer seg med stormskritt. Noen som har opplevd lignende? Pleier de å reparere kikkertsikter, eller kan jeg kanskje forvente en ny kikkert? Det er sikkert ikke lett for dere å svare på hva som har skjedd i mitt tilfelle, men jeg er likevel interessert i å høre erfaringer.
×
×
  • Create New...