FN G1

Members
  • Content count

    2,083
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About FN G1

  1. En betydelig kilde til gass og dritt i mekanismen på automater er vakuumet fra hylsa som blir trukket ut, og selvfølgelig den gassen som ble fanget i demperen som siver langsomt ut (begge veier) Og en interessant observasjon etter en del tusen skudd med demper på G3, Sig 550 serie, 416, og div DI AR15 er at den mekanismen som er minst plagsom for skytteren med gass som svir i øyne og nese er DI AR15, om dette er pga at denne er den med den langsomste sleidehastigheten eller hva som er årsaken er ? 416 skutt side om side med DI AR med samme demper og samme ammunisjon er betydelig forskjellige slik. Uten demper skyter stempelvåpnene "renest" motsatt med.
  2. Vesentlig tid, er ikke det samme som at det er noe trykk der etter at opplåsing skjer
  3. Trådstarter var interessert i om lyddemperen økte trykket på sluttstykket (kammeret) i Kragen hans når han monterte en demper, noe den ikke gjør. Er aldeles ikke noe gasstrykk bakover mot sluttstykket etter at kula er ute av demperen, demperen er ikke tett, det er kula som er "tettningen" når den er borte faller trykket umiddelbart. Gassoppererte mekanismer er heller ikke like i hvordan de fungerer, hverken med demper eller ikke. Demperen fungerer ved at den tillater kruttgassene å ekspandere inne i et kammer, eller flere, og forhindrer disse i å fortrenge luft i en hastighet som vil lage et smell, men den holder ikke igjen noe trykk etter at kula er borte, du kan se rett igjennom demperen, er ingen ting som stopper gass eller trykk når kula har reist. Da har du forstått meg riktig ja. Kulen er ute av systemet når opplåsningen skjer, i motsatt fall ville det mildt sagt vært farlig. Man er også avhengig av at trykket er nær atmosfæretrykk for at hylsa ikke lenger kleber i kammeret for at ekstraksjonen skal kunne foregå uten problemer, om timingen her blir feil sitter hylsa igjen i kammeret uten rim.
  4. Formulerte meg nok litt uklart/klønete. Trykket er så lik 0 når kula forlater demperen at det er uvesentlig i sammenhengen. Når du ser inn i løpet når demperen er på, ser du støtbunnen, det er ikke noe som holder igjen trykket der etter at kula har passert. At sleiden på en blowback pistol får mer fart i sleiden handler om at gasstrykket varer lenger, ikke kamertrykk som øker.
  5. Nei, det er ganske enkelt feil. Trykket er høyt, omlag 5-800 bar for normale våpen IDET kula slipper, så faller det fort, til atmosfæretrykk, men det er noe som tar noen (hundre) millisekunder. Hvorfor kommer det røyk ild og flammer ut av munningen på 0:30 i denne filmen dersom trykket i løpet er null etter at kula har forlatt det. Jeg spikker fliser nå K Du spikker veldig små fliser også
  6. Fortsatt er trykket 0 når kulen er ute av løpet.
  7. Trykket opprettholdes, så lenge kulen er i systemet (løpet + demperen) Et gassdrevet, (egentlig gassopplåst) Demperen forlenger tiden gass under trykk kan påvirke stempelet
  8. Det er ikke "gjenværende" trykk som lager kluss i stempeldrevne (piston) våpen det er forlengelsen av trykkkurven, altså tiden trykket virker på stempelet.
  9. Det tror jeg du sliter ganske kraftig med å dokumentere Demperen er ingen ventil som stenger etter kula har passert.
  10. Er kula som skaper trykket her, ingen kule, ikkenoe trykk utover det aktuelle atmosfæretrykket .
  11. Dette var bare tøys evert Demperen gjør ikke noe annet en å øke lengden på trykkkurven. Når kulen er ute av demperen er trykket 0
  12. Teoretisk sett øker lenden på trykkkurven, uten at dette har noen praktisk innvirkning på kammertrykket.
  13. 303 går godt, bedre en de fleste kan utnytte.
  14. Demperen øker ikke trykket. Om du ikke er funksjonshemmet, eller på annet vis har problemer med full lengde hadde jeg ikke kappet løpet, bytte av krutt løser ikke hastighetsproblemet
  15. Flere grunner til at jeg har svært liten tro på gjennomføringen av dette. MEN Cardinal, grunnlovens tekst om tilbakevirkende kraft handler om straffeloven, altså du kan ikke straffes for en HANDLING som var lovlig når du gjorde den. Det er ingenting i grunnloven som sier at staten ikke kan beslaglegge bilen din uten å gi deg et rødt øre i kompensasjon, selv om du kjøpte en lovlig bil, om man skulle finne ut at folk ikke skulle ha biler lenger