Jump to content

Våpenskap


Hjortefant

Recommended Posts

Tenkte på å lage en sånn tråd men du kom meg vis i forkjøpet!

 

 

Selv så skal jeg kjøpe våpen skap så fort så mulig. Tror jeg kommer til å kjøpe det på felleskjøpet for da slipper jeg å betale frakt, + at det skal være veldig kurante våpenskap. Kansje litt dyrere i forhold til en nettbutikk men mye enklere, håper jeg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg kjøpt våpenskap fra forsvarets overskuddslager.

Skeptisk når jeg hørte om det, men veldig fornøyd nå.

 

Tror prisen var 3300 for 5 våpen og 3700 for 7 våpen.

Kjøpte selv det for 7 våpen. Synes det er godt meg plass inni her og du får nok plass til 7 våpen. Selv har jeg 2 hagler og 3 rifler med kikkert som har 50 mm lysåpning. Tror ikke jeg ville hatt problemer med 2 rifler til... Men der kommer snart andre begrensninger.

Link to comment
Share on other sites

jeg har akkurat kjøpt meg duun skap med oppgitt plass til 7 våpen på felleskjøpet. kostet 3999 og jeg fikk det levert på døra.

syns det er ett kurrant skap. FG godkjent med masse hyller, alt av hyller kan man justere høyden på og det var egentlig ikke så tungt å bære inn når jeg fikk av døra. det var heldigvis også ferdi stansa hull i gulvet. sleit noe voldsomt for å borre hull i gulvet på en kompis sitt skap. eneste jeg syns er litt teit på skapet er holderne inni skapet. de låser/klemmer ikke fast våpenet, de er mer enn støtte inni skapet så børsa ikke skal skli så du må passe på å ikke sette børsa for bratt inni skapet. noe annet som jeg syns er teit bagatell som jeg tar med likevell, er at de oppgir plassen i skapet uten sluttstykke og kikkert. jeg ble litt overrasket når jeg så skapet til en kompis over hvor lite det var til å romme 10 våpen. f.eks er den egentlige plassen i mitt som skal romme 7 våpen egentlig 4-5 våpen med sluttstykke og kikkert. men med min økonomi er ikke det noen fare med det første :P

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg kjøpt våpenskap fra forsvarets overskuddslager.

Skeptisk når jeg hørte om det, men veldig fornøyd nå.

 

Tror prisen var 3300 for 5 våpen og 3700 for 7 våpen.

Kjøpte selv det for 7 våpen. Synes det er godt meg plass inni her og du får nok plass til 7 våpen. Selv har jeg 2 hagler og 3 rifler med kikkert som har 50 mm lysåpning. Tror ikke jeg ville hatt problemer med 2 rifler til... Men der kommer snart andre begrensninger.

 

 

er det mulig for en vanlig borger å få kjøpt noe slik? og eventuelt hvor?

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomme priser.. Hadde håpt å skaffa et til max 1000 kr men.

Er jo bare noe man MÅ ha for å ha lov til å eie pistol, så det er temmelig irriterende å måtte bruke 3000 kr på det. Hva er godkjent og hva er ikke godkjent? Så noen mini-safe'r på en amerikansk nettside som det var akuratt plass til 2-3 pistoler/revolvere og littegrann ammo, som var bombesikker og med kodelås/nøkkel. Var godkjent i USA, men er vel sikkert helt andre regler her. Har lyst på et som ikke er bredere eller høyere en det må være for å romme 3 våpen og litt ammmo

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale folk å kjøpe skap fra dsso fremfor duun-skap, hvis de skla sette inn rifler med kikkertsikte, da skapene fra duun er så grunne at det ikke er plass til å sette inn våpen med kikkertsikter på skikkelig vis.Derfor blir det ikkke plass til så mange våpen som de påstår. Har skap fra begge produsentene, og hadde jeg kjøpt skapet fra dsso først, hadde det vært nok med ett.

Link to comment
Share on other sites

Du kan oppbevare våpen i hvilket som helst skap så lenge det er FG godkjent. Selv har jeg kjøpt mitt på europris. Helt greit skap med plass til 5 våpen med kikkert og låsbar overhylle til 3000kr.

 

Vet du om dette er noe europris alltid har ? eller er det noe dem har tatt inn bare en gang?

Link to comment
Share on other sites

Du kan oppbevare våpen i hvilket som helst skap så lenge det er FG godkjent. Selv har jeg kjøpt mitt på europris. Helt greit skap med plass til 5 våpen med kikkert og låsbar overhylle til 3000kr.

 

Det er vel ikke krav til FG godkjenning lengre. Uten at jeg er helt sikker så er det vel en eller annen form for CE godkjenning som gjelder nå.

Link to comment
Share on other sites

Du kan oppbevare våpen i hvilket som helst skap så lenge det er FG godkjent. Selv har jeg kjøpt mitt på europris. Helt greit skap med plass til 5 våpen med kikkert og låsbar overhylle til 3000kr.

 

Det er vel ikke krav til FG godkjenning lengre. Uten at jeg er helt sikker så er det vel en eller annen form for CE godkjenning som gjelder nå.

 

Ihht den nye våpenforskriften gjelder (§ 83): "Med FG-godkjent sikkerhetsskap eller skap med høyere sikkerhetsnivå menes skap som er godkjent etter Norsk Standard NS 5089, INSTA 610 eller NS-EN 1143-1."

 

Dvs si at FG-godkjenning ikke er nødvendig hvis skapet oppfyller de andre standardene, eller høyere. Selger/produsent vil kunne si hvilken standard skapet oppfyller, og om den standarden evt overoppfyller minstekravet. Svjv er INSTA en nordisk norm og EN europeisk. Jeg vil gjette på at de fleste europeiske produsenter kan vise til EN-normen, verre kan det være for amerikanske skap som kan følge amerikanske normer og derfor ikke være "godkjent" etter EN-normen selv om de oppfyller kravene. Sannsynligvis kan ingen klage dersom man har dokumentasjon som viser at den amerikanske godkjenningen minst fyller vilkårene etter den europeiske normen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et skap fra Rosengrens som fint har plass til 6-7 våpen (m/kikkertsikte). NJFF hadde en avtale med leverandør til en hyggelig pris :D under kr.3000,- . Skapet er merket RSV 136-500 og har målene i cm 150 h -50 b - 37 d (alle utvendig målt). Sjekk med NJFF om de har denne avtalen fortsatt.

Uavhengig av hvilke skap man har , må det festes godt til gulv/vegg :!:

 

Når det gjelder såkalt CE godkjenning, så er det en missforståelse at dette er en godkjenning.

Når et produkt er CE merket, betyr det at produsenten (mener) har produsert produktet etter gjeldene norm(er) og forskrifter. :!::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Du kan oppbevare våpen i hvilket som helst skap så lenge det er FG godkjent. Selv har jeg kjøpt mitt på europris. Helt greit skap med plass til 5 våpen med kikkert og låsbar overhylle til 3000kr.

Jeg så på dette skapet, det bruker foam insatser til å holde våpnene (greit nok), men den låsbare overhylla har kun garderobeskaps lås (= 5 sek med stort flatt skrujern), men det holder fint til å vise om noen har vært inne for å rote i papirene.

 

Verre er det at jeg ikke var i stand til å finne en eneste merkelapp på skapet (lette etter serie nr og Fg godkjenning eventuelt henvisning til annen godkjenning, eller i det minste ett produsent navn). Jeg har mine tvil om skapet er lovligt, og ville ha sørget for at selger fremla dokumentasjon som en kan ta med seg når en kjøper skapet.

Ett er sikkert, det blir vanskligt å dokumentere at skapet er lovligt for øvrigheta uten ett eneste merke skilt på skapet.

 

 

Angående Duun, så har jeg selv ett Sgs? 17. Dette skapet har plass til (om man kjøper med de lange våpenfestene) 8-9 langvåpen med kikkertsikte og sluttstykke. + 8-9 langvåpen uten kikkertsikter bak, men da bør sluttstykkene ut av de fleste våpnene (de er det plass til på overhyllen). Jeg har en miks av våpen i skapet, og bak de med størst kikkert. Er der i grunnen ikke utenvidere plass til noe som helst.

En annen sak er holderne for løp, disse passer ikke alt like greit, og har (sammen med for fult skap og lite gjennomtenkt innsetting av rifla) medført at svenske mauseren to ganger har falt ut av skapet og rett i betongen (men man kan trikse litt med borelås feste om man absolutt vill).

 

Til tross for dette, så mener jeg skapet er godt og ikke minst sikkert, da det er like tykt stål hele veien rundt (ikke jalla bakvegg o.l), samt enormt sterk innfestning for dør.

Er man opptatt av selve våpen holderne, så kan man lage sine egne holdere til spesielle våpen (ei hagle sitter normalt som støpt i orginal festene).

 

P.s Sgs4 er identisk i grunnflate, og kan boltes direkte oppe på SGS17 (så har man eget pistolskap på toppen av rifleskapet om man så ønsker, for ikke å nevne hvor mye tyngre det blir å flytte på). Men smaker det så koster det. :?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du kan oppbevare våpen i hvilket som helst skap så lenge det er FG godkjent. Selv har jeg kjøpt mitt på europris. Helt greit skap med plass til 5 våpen med kikkert og låsbar overhylle til 3000kr.

....

 

Verre er det at jeg ikke var i stand til å finne en eneste merkelapp på skapet (lette etter serie nr og Fg godkjenning eventuelt henvisning til annen godkjenning, eller i det minste ett produsent navn). Jeg har mine tvil om skapet er lovligt, og ville ha sørget for at selger fremla dokumentasjon som en kan ta med seg når en kjøper skapet.

Ett er sikkert, det blir vanskligt å dokumentere at skapet er lovligt for øvrigheta uten ett eneste merke skilt på skapet.

 

 

Jøss :D, sammentreff, jeg var faktisk innom Europris i går, og tok mobilbilde av det jeg fant av identifikasjon på dette skapet (for 5 våpen, kr 2999). Du har helt rett, jeg fant ikke noen informasjon om produsent jeg heller, men på en blå lapp på innsiden av døra sto dette (får ikke overført bilde fra mobil til PC her jeg sitter nå dessverre):

 

MODEL NR. HP05 OG HP07

INDBRUDSTESTET & GODKENDT AF

SKAFOR & FG-GODKJENT

 

SKAFOR NR.............KLASSE.............BETEGNELSE

FG-GODKJENT

 

664.1-98...............BLÅ..................STANDSENDE

F432/06................5-VÅPEN

F433/06................7-VÅPEN

 

Målene så vidt jeg husker 1450x350x300.

 

Edit: Personlig er jeg ikke så glad i løsninger med et fastmontert (knøtt-)lite "skap i skapet" øverst, som det er på dette Europris-skapet og for eksempel på DDS Toppmark-modellene. Synes det er greiere med en rommelig hylle der i stedet, som for eksempel i P.S.S.O. sine.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Duun SGS7 som jeg kjøpte på XXL. Plass til 5-7 våpen, 3 hyller i døra og hylle over våpenene med god plass til ammo. Veier 120 kg. Koster 4390, men jeg betalte mindre for ca 1 år siden :D God plass til 5 våpen med kikkertsikte, men det blir trangt for 7 våpen. Er godt fornøyd, så jeg kan godt anbefale dette skapet:

 

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=67974

Link to comment
Share on other sites

Blir vel tilslutt å få en 5-7våpen (avhengig av den nye våpenforskriften), halvparten med kikkert. Synes Seifuva SG149D ser ut som et bra skap. Blir dette et altfor stort skap? Skapet blir også brukt til ammo, pussesaker og annet jaktustyr (hørselvern, jaktradio mm). Har ikke lyst til å stable våpnene!

Link to comment
Share on other sites

Fra nyttår må alt av våpen låses inn i FG-godkjent våpenskap. Uten unntak.

 

Blir det egentlig distribuert noe informasjon til alle nåværende våpeneiere om at dette tiltaket trer i kraft ?

Eller er det opp til alle og enhver å holde seg oppdatert om loven og dens endringer ?

Får ikke folk mer enn noen måneder på seg å skaffe skap?

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tok jegerprøva for noen måneder siden ( ja, jeg er grønn og tok prøva rimelig seint ) ble vi opplyst om at det fra nyttår ville bli påbudt å låse inn alle våpen i FG-godkjente våpenskap.

 

Nei. Forskriften er vedtatt, men forskriftens ikrafttredelsestidspunkt er det opp til departementet (justis) å bestemme. Overgangsbestemmelsen i forskriften sier at kravet til våpenskap (utover det som gjelder i dag) skal gjelde fra ett år etter ikrafttredelse.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at det står i grunnloven at "ingen lov må gies tilbakevirkende kraft", er jeg skeptisk til at de har tenkt å pålegge folk som har hatt våpen i årevis å kjøpe skap. Samme problematikken ser man jo i det at mange i dag har langt flere våpen enn 6, skal disse taes fra eierne?

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at det står i grunnloven at "ingen lov må gies tilbakevirkende kraft", er jeg skeptisk til at de har tenkt å pålegge folk som har hatt våpen i årevis å kjøpe skap. Samme problematikken ser man jo i det at mange i dag har langt flere våpen enn 6, skal disse taes fra eierne?

 

Da har du misforstått tilbakevirkende kraft. At alle blir pålagt å kjøpe våpenskap er ikke tilbakevirkende kraft, fordi om du har hatt våpen fra før.

Tilbakevirkende kraft hadde vært om de(myndighetene) hadde straffeforfulgt deg i etterkant av at påbudet har trådt ikraft, for at du ikke har hatt skap tidligere

Link to comment
Share on other sites

hmm

 

har kjøpt elkam våpenskap

 

men lurer lit på hvorfor det ikke følger med godkjenningssertifikat

 

greit det står på klistermerke i døra

 

men tenkte på papir med hva som ligger til grunn bl.a

 

mvh toppskarv

 

(skapet er kjøpt hos schoupartner)

 

 

Jeg opplevde det samme med et skap jeg kjøpte fra vildmarks.no, ingen godkjenningsklistremerker. Men skapet er oppført i FG-lista så jeg har ikke satt meg videre inn i saken. Men i følge FG- godkjenningsreglene skal skal skapet være merket for å være godkjent, rett meg hvis jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

Har skap kjøpt hos lokal Schoupartner, men lurte på hvorvidt det faktisk er lovlig å ha ammunisjon på øverste hylle i skapet da dette "skal holdes adskilt fra våpen".

 

Hyller uten slik låsbar dør el. er jo ikke adskilt, men man må jo selvsagt bryte seg inn i skapet og det mener jeg burde være nok hindring.

 

Vet at praksis stort sett overalt for jegere er å lempe inn alt mulig i skapet og låse godt igjen.

 

EDIT:

Man skal jo egentlig ha en vital del fra våpenet fjernet, men dette gjelder jo heller ikke i praksis inne i skap.

 

Noen som har en rimelig variant til et godkjent, lite skap til dokumenter, verdisaker og ammo?

Link to comment
Share on other sites

Noen som har en rimelig variant til et godkjent, lite skap til dokumenter, verdisaker og ammo?

Det har vært litt diskusjon omkring ammoskap før, men jeg liker ikke å legge merkbare mengder ammo i et tett og solid skap. Så lenge ammoen er låst inne, er du på den riktige sida av loven. Jeg har et skap fra IKEA som heter PS der jeg putter patroner, krutt, jaktradio, hørselvern osb. Lakkert stålplate og enkel lås. Ikke noe sikkerhetsskap for dokumenter og verdisaker, men funker finfint til ammo og slikt.

Link to comment
Share on other sites

Det er mye snakk om pris og hvor mange våpen man kan trøkke inn i div. skap. Det er jo greit å kjøpe et skap som er stort nok + litt til. Men våpenskap ville jeg av prinsipp ikke kjøpt på Europris basert på alt det andre skrotet jeg av en eller annen grunn har pådratt meg derfra! Det skyldes vel mer enn noe åpningstidene, og at jeg har trengt noe verktøy etter at de "skikkelige" butikkene har stengt... Nok om Europris! Generelt ville jeg vurdert låsesystemet på skapet før jeg kjøpte det. Var på Jakt- og Fiskedagene og kikket rund baut. Det var mye "billig" å se. Tenk så kjedelig om låsen går i vranga når du allerede har lasta opp bilen på vei til DEN jakthelga! :mrgreen:

 

PS! Jeg landa på Duun SGS17 med div. ekstra stæsj. De originale våpenholderne er ikke all verden, men slikt er enkelt og billig å fikse. -Men skap og LÅS er i allefall helt topp på det!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nettopp kjøpt våpenskap fra p.s.s.o as. Hadde på forhånd bestemt meg for et skap med plass for 10 gevær(anbefalt), 14 våpenholdere.

Når jeg kom i butikken ble jeg i stedet overbevist om å kjøpe det største skapet som ble solgt tomt. Hyller og våpenholdere kjøpes separat. Jeg kjøpte 1 topphylle og våpenholder med plass til 28 våpen (anbefalt antall 20). Skapets innv mål er 1490x580x450.

Tilsammen kostet det 5600 kr.

 

Selv mener jeg at d er et godt kjøp og så slipper jeg å plages med plassmangel. :)

Link to comment
Share on other sites

På tide att dere får den loven i Norge også :mrgreen: hva blir det... typ 14år etter Sverige ;)

Nei, jeg er nu ikkje helt sikker på hva jeg synes om alle disse lovene, men jeg trur nok faktisk att denne loven har vært viktig her i Sverige.

Jeg har selv brukt Nor-Lyx 6GTI + i over 10år selv og liker det veldig godt. Dette er beste kvalitet.

 

Ett tips er jo å bruke mest mulig penger på skapet 8) Det er inmari godt å ha litt plass t overs. Diverse dokumenter, kniver, masse ammu, osv.

-En ting er jo veldig bra med mindre skap og det er jo att di lar seg håntere mye lettere :)

 

**

 

Spørsmål. I Sverige så har vi, i tillegg till di andre detaljene i loven, en laveste vekt på skap som står fritt (=ikke skruet fast i gulv og vegg). er det slik også for dere? :roll:

 

MVH Niclas

Link to comment
Share on other sites

Jeg var og glana på skapet fra Europris før jeg handla mitt. Konklusjonen ble at jeg ville ikke hatt det om jeg så fikk 50% rabatt. Men det er min sære mening + at jeg måtte uansett hatt et større et, for jeg har litt mer enn 5 våpen.

 

Jeg kjøpte skap på Safesenteret på Sørumsand, og det er et glimrende skap. Romslig overhylle med et utskjært hakk, hvis du har 2-3 våpen som er ekstra lange. Dette er et skap for 22 våpen, og hvis du har reine våpen uten kikkert, så får du ihvertfall inn nærmere 20. Jeg har 3 våpen med kikkerter + 1 med tofot, og en del andre, og vil påstå jeg har plass til ihvertfall 12 våpen. Dette er forsikringsgodkjent skap, og du får ny nøkkel på få dager hvis du er så uheldig å miste begge 2.

 

Det eneste jeg savna på skapet var skruehull i bakveggen til monteringa, men det lagde jeg på 5 min., så det spiller ingen rolle. Jeg har bolta det fast i 4 stk. 120 mm franske treskruer i golvet, og 3 stk. 50 mm franske treskruer i bakveggen. Skal like å se den som drar med seg skapet ut i komplett tilstand. Det er også montert i innervegg, så det hjelper lite å skjære hull i husets yttervegg og golv for å få det med seg også :lol:

 

Skapet er 150 cm høyt, 54 cm. bredt, og 40 cm dypt, og veier 156 kg. Døra er til å ta av når du åpner den helt ut(nå står skapet montert inntil vegg der døra er hengsla, så den er ikke til å ta av nå lenger), så da halverte vi vekta på skapet, når det skulle bæres inn på et trangt kott. Mange låseklakker i døra rundt hele, låsbart skap til sluttstykket, og romslig overhylle + 3 hyller i døra og 4 plasser til hengende ting. Skapet har en haug av hakk inni til justeringer av våpenholderne og overhylla. Du vil tru du har nærmere 50 hakk å velge mellom på hver side, så du kan få det akkurat som du vil. Dette skapet kosta 4500,-, og da gir man ikke 4 lapper for et skap som rommer maks 10 våpen vel ?

 

Eller Europris sitt til over 2 lapper for maks 5 våpen og ikkenoe plass til noe annet.

 

Til deg som spurte ang. Vildmarks sitt, så trur jeg det er et veldig bra skap også. Utifra bilder, og det jeg spurte etter da jeg ringte og sjekka om dem hadde skapa, så hørtes det ålreit ut. Det var der jeg hele tida hadde tenkt å handle, men dem var tomme for store skap, så jeg valgte da et annet sted. Og angrer ikke en cm. på det.

 

Ønsker dere alle lykke til i valget av skap, og jeg sier...tenk stort, for det rommer aldri eksakt så mye som reklamen påstår. Og da har du også plass til å oppbevare andre ting som er verdifulle.

 

Når dette lovopplegget trer i kraft veit jeg ikke, men uansett så føles det veldig behagelig å vite at nå er "unga mine" sikra. Jeg har hatt alle våpna innlåst i stålstativ som henger på veggen i alle år, men dem var jo låst med en hengelås, så med en kraftavbiter, så er katastrofen et faktum. Og jeg fikk montert en husalarm + brannalarm med uttrykning fra Securitas/brannvesen på tirsdag, så nå er alt fint her :D

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har erfaringer med Toppmark DDS 510 våpenskap?

 

Dette kan eg få for 3990,- i rimelig henteavstand. Slipper større utlegg på frakt.

 

Helsing Trebjønn

 

Jeg har DDS 510 H. Er godt fornøyd. Skapet har bra plass i forhold til antall oppgitte våpen. Holderen virker litt "jalla", men den funker etter min mening godt for det. Er litt usikker på hvordan den oppfører seg i 510, der den ikke har noen hylle å hvile på på den ene siden.

Link to comment
Share on other sites

Fra nyttår må alt av våpen låses inn i FG-godkjent våpenskap. Uten unntak.

 

Har noen sett dette offentlig og bekreftet?

Gjelder det ALLE som har våpen, selv en hagle eller ett luftgevær?

 

Blir det KRAV til FG godkjent husalarm også eller er det "å foretrekke" ??

 

Jeg har skap selv så jeg er sikret sålangt....

Link to comment
Share on other sites

Må bruke denne tråden til å skryte litt av Safebutikken, hvor jeg kjøpte mitt Seifuva 149D. Har nemlig klart det kunststykke å forlegge ene nøkkelen, så den andre har blitt voktet med argusøyne. Har ment å skaffe meg en ny nøkkel men det har kokt bort i kålen helt til nå. Sendte en mail, ti min senere fikk jeg svar. Problem solved. Ny nøkkel på vei.

Sånt får meg til å smile i barten. Hurtig svar på mail, kjapp løsning på problemet, og alle er fornøyd og glad.

To tommler i været og terningkast 6

Link to comment
Share on other sites

Fra nyttår må alt av våpen låses inn i FG-godkjent våpenskap. Uten unntak.

 

Har noen sett dette offentlig og bekreftet?

Gjelder det ALLE som har våpen, selv en hagle eller ett luftgevær?

 

Blir det KRAV til FG godkjent husalarm også eller er det "å foretrekke" ??

 

Jeg har skap selv så jeg er sikret sålangt....

 

Tjom: etter det jeg veit, så blir det ikke pålagt med husalarm i denne omgangen, men det forundrer meg ikke om det skjer en gang i framtida. Men jeg har likevel mått tatt opp lån, derfor monterte jeg alarm siden jeg endelig hadde råd til det. Det koster 300,- pr. mnd. og da er jeg tilknytta securitas med utrykning og fri service på livstid. Føles mye tryggere å forlate hus og hjem nå gitt, og brannalarmen er operativ sjøl om alarmen ikke er aktivert også. Så hvis det brenner hos deg på natta, så blir du vekt av alarmen + en vekter som ringer + brannfolk som er på vei :D

 

 

Aircooled: Vi har tydeligvis i nærheten samme skap, og jeg er kjempefornøyd. Mitt heter SG 149 D. Terningkast 6 på service og skap fra min side :D:D

Link to comment
Share on other sites

Stemmer. Jeg ga 4500,- for et skap med 22 våpenholdere. Følger med sidehyller også, men jeg har for mye våpen til at jeg har plass til dem, og ikke trenger jeg dem heller. Men dem følger ihvertfall med. Jeg bruker hyllene på skapdøra da.

 

Jeg kjøpte vel for snaut 2 mnd. siden kanskje....husker ikke helt, men følg linken til Aircooled, så ser du hva det koster i disse dager.

 

Du vil neppe angre kjøpet av dette skapet ihvertfall. På bildene så er dem grønne, og utstillingsskapa i butikken er grønne, men mitt er hvitt. Så jeg ble litt overraska da jeg pakka opp skapet hjemme her. Jeg har stua det innerst innpå et kott, så fargen spiller ingen rolle for meg. Kunne vært sjokkrosa uten at det hadde plaga meg nevneverdig. Men som sagt var jeg sikker på at jeg fikk et grønt skap, helt til jeg pakka det opp hjemme her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte våpenskap til 3200,- hos sikkerhetsbutikken til Gjensidige, det ble avbestilt snarest da frakt på 800,- tilkom 1 uke etterpå... Kjøpte 5 geværs våpenskap med plass til 7 om jeg napper ut hyllene, for 3500,- av merket Seifuva hos den lokale jaktbutikken hjemme, så slapp jeg frakt :) Grei kvalitet, fant ett 5`er skap for 2700,- hos en butikk på østlandet, men rent kvalitetsmessig så det dårligere ut enn seifuvaen så + frakt som jeg slapp på det jeg har nå ble valget enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...