Jump to content

Luftgevær til små barn?


ErikD

Recommended Posts

Finnes det veldig små luftgevær?

 

Vi lurer på å anskaffe en for å begynne med opplæring av vår datter (snart 4 år). Hun er MEGET interessert i alt som har med jakt og skytting. Såpass at vi kunne tenke oss å kjøpe en til hennes nær forestående 4 års dag.

 

Noen idéer?

 

Er det noen andre her som har begynt med luftgevær skyting med så små barn?

Link to comment
Share on other sites

Det finst sikkert mindre lufgevær å finne i handelen. Men hadde eg vært deg, så hadde eg tenkt litt framover. Dei vokser fort i den alderen der og kjøpe nytt gevær annakvart år koster jo også litt.

Ta å finn deg ei grei luftbørse, og kapp stokken på den ca midt på kolba. Så kapper du vekk et stykke med treverk på kolben og så lager du et justerbart stykke ( 2 rør som er festa på det stykke som kolbekappa er på ) og lager til et skrufeste på kolba, sånn ad du kan justere desse inn og ut og snøre dei fast med 2 skruer.

 

Då har du et luftgevær som både voksne og barn kan bruke og som varer ein del år.

Det er iallefall det eg ville gjort. :)

 

Lykke til med skytinga. Kjekt at vesla har ei slik fin interesse. Så plei den interessa og prent det du kan inn ho no. For det er flott å få litt jenter i jakt/skyte miljøet. :D

Link to comment
Share on other sites

Gamo har en utgave som heter Cadet med veldig kort stokk. Jeg drev å spekulerte litt rundt det der selv og eldstemann hos meg ble utsatt for prøver og forsøk med Webley trackeren min når han var 4-5 år. Skytestillingen var liggende, riflen hadde kikkertsikte, våpenet opplagret foran og bak og resultatet nedslående. Jeg tror rett og slett ikke han var "moden" nok til å forholde seg til instruksjon samt diverse koordinerte momenter.

 

Ytterligere tre år frem i tid, så fungerte det aldelse ypperlig med 10/22, små tippere og sittende stilling..

Link to comment
Share on other sites

For det er flott å få litt jenter i jakt/skyte miljøet. :D

 

Det ligger i blodet. Hennes oldemor, bestemor, grandtanter, tanter og mor har alle vært, eller er, jegere. 8)

 

Takk for god idé.

 

Det jeg tenkte mest på med en "liten" luftgevær er at balansen nødvendigvis blir bedre en et med kappet stokk, siden løp/mekanisme/stokk blir i så fall samme dimensjon. Men kanskje jeg tar feil.

 

M67,

 

Opplæring av våpensikkerhet etc som du nevner er selvsagt et "must". Jeg skjønner hva du mener ang. at folk kan være slappe med luftgevær, men personlig ser jeg på de akkurat som alle de andre våpene mine, og det må behandles deretter. Fordelen som jeg ser med luftgevær er at hun kan potensielt bedrive skyting nedi kjelleren om vinteren. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Gamo har en utgave som heter Cadet med veldig kort stokk.

Fordelen med Cadet er at den har lettere pipe enn et vanlig luftgevær. Pipa er i kunststoff med bare ei tynn stålpipe innerst, omtrent som disse fancy-schmancy karbonpipene noen av oss har og vi andre sikler etter. Jeg har begynt å indoktrinere mine litt også, og jeg ser at det de har mest problemer med i begynnelsen er å klare å holde børsa uten at den tipper ned for dem. Da hjelper det litt at pipa er såpass lett som på Cadet'en. Jeg synes Cadet'en er grei, men den er litt sånn der "billig". Særlig avtrekket har et stykke igjen til Jewell- eller Sakonivå ;)

 

eldstemann hos meg ble utsatt for prøver og forsøk med Webley trackeren min når han var 4-5 år. Skytestillingen var liggende, riflen hadde kikkertsikte, våpenet opplagret foran og bak og resultatet nedslående. Jeg tror rett og slett ikke han var "moden" nok til å forholde seg til instruksjon samt diverse koordinerte momenter.

Det var min erfaring også da de var så unge. Fra ca. 6-7 var mine i stand til å ta tilstrekkelig instruksjon til at jeg følte meg komfortabel med situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

ErikD skreiv :

Det jeg tenkte mest på med en "liten" luftgevær er at balansen nødvendigvis blir bedre en et med kappet stokk, siden løp/mekanisme/stokk blir i så fall samme dimensjon. Men kanskje jeg tar feil.

 

Neida, du atr ikkje feil der. Men det er mulig å kompensere dette også. Du kan lage ein klave av den gamle delen som er saga bort, slisse denne delen i skuver på ca 2 cm i bredde. Så kan du feste desse i mellomrommet med ei skrue påmidten. Så får du nesten samme balansen igjen. Men litt arbeid blir det jo. Legg ut bilde av kva eg meinte med den stokken om litt.

 

Her ser du kva eg meiner. Det stykket under, kan du dele i ca 2 cm bredde og dele dei på midten. Då kan du sette dei på i mellom, slik at du får litt vekt på det. Det kjem jo an på kva du lager forlenger delen i også, det med vekta. Men ei fin løysning blir det ikkje, men grei til ungene å trene på. Skal gjere dette med min Brno Mod.2 i 22 LR.

 

Justerbar_kolbe.JPG

Link to comment
Share on other sites

Kjøp et Weirauch HW 25 til jenta, det er et lite og nett luftgevær av god kvalitet.

Alternativt et HW 30s, som gir livslang glede til både liten og stor. Meget presise børser med rett ammo.

Reservedeler er og lett å få tak i om det trengs. Magne Landrø på Lillestrøm er forhandler av disse.

Hw 30 koster vel ca 1600.- Hw 25 noe mindre.

Styr unna plastræl av "sportsforretningskvalitet"

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg kjøpte et Gamo Delta Fox til min datter på ni i sommer. Normalt har hun stort sett vært opptatt med hester og Hannah Montana. Likevel, luftgeværet ble suksess! Vi var på hytten en tur sist uke og der avholdt vi en uhøytidelig konkuranse hvor vi skjøt på tomme brusbokser, ballonger og pappkrus. Hun med Gamoen og og jeg med en gammel luftpistol. Hun var helt i hundre og vi tømte to bokser med kuler i løpet av en ettermiddag. Kan ikke huske sist gang jeg følte slik glede i sammenheng med skyting! Nå maser hun om at hun vil ha seg bue hun også :D !

 

Til slutt: sikkerhet og oopplæring er, som nevnt et annet sted i tråden, et must.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har et litt ambivalent forhold til luftegevær til barn, for det har en tendens til å lulle både foreldre og barn inn i "ikke så veldig farlig" tankegang. Og en slakker på sikkerheten (f.eks. lar dem holde på alene), noe som skaper dårlige vaner. I tillegg har du de barna som har mast seg til luftgevær av totalt våpenukyndige foreldre...

K

 

Vel, akkurat der setter du fingeren på noe som kan være et reelt problem. Dersom en ikke gidder å være i nærheten når de holder på med hva som helst av våpen, så bør en iallefall holde seg så edru at en kan flerre avsted til legevakt/ sykehus.... (beklager flåsete bemerkning). Eller aller helst sørge for at våpen holdes unna.

 

Til Knotten (7 år nå, og han treffer ganske bra nå også) kjøpte jeg en Weihrauch HW25, med diopter baksikte (brukt), den passer ganske bra for barn, etter min mening. Han har også fått prøve salong og hagle (hagla bare fordi jeg så at gutten stod å trippet... :oops: , men han fikk demonstrasjonen av rekyl, og jeg fortalte før det skjedde hva som ville/ kunne skje osv, men han hadde bare sånn himla lyst, og jeg kjente igjen meg selv der). Jeg står omtrent over, og hjelper til med å holde, dersom jeg mener det er nødvendig. Syns at skyting på blink er en god sunn interesse, og håper at jeg kan bruke han som en unnskyldning til å komme på skytebane oftere, etterhvert...

 

Måten han behandler luftgeværet på viser at noe våpenkultur er kommet på plass. :)

Men ALDRI om en kan bruke det (et luftgevær) som barnevakt (holde på alene)... En får sørge for å være i den umiddelbare nærhet og holde øye med osv... Ansvaret er hos den voksne. Det at en aldri lar poden løsne et skudd uten at en selv er i den umiddelbare nærhet, gir nok også poden en indirekte følelse av at dette er noe som kan være farlig og som derfor skal tas alvorlig (men som allikevel er gøy).

 

Sjiitslenging når en studerer skiver og treffpunkt er et altfor undervurdert område av vår kultur, og det er viktig å beherske denne egenskap. :lol:

(og jeg tror egentlig at det har vært en del av de fleste kulturer siden før David drev og øvde seg med slynge).

 

Forøvrig; noen av de nyere luftgeværene har en uhyggelig kraft (= farlige), sammenliknet med tidligere luftgevær som jeg har hatt erfaring med, de kan være forholdsvis rimelige, men presisjon/ avtrekk kan være diskutabelt, og dersom en merker at presisjonen ikke er der, så slutter en å skyte mot blinken, og da slutter en enten å skyte, eller en begynner å (tulle)skyte på ting for å se om en treffer (= ubra, greit nok for underholningens del, men ikke "fullverdig" trening, IMNSHO). En skal ikke leke lenge med et luftgevær, før presisjon blir mere morro enn kraft. (Det finnes de som har både presisjon og kraft, men de er stort sett ganske dyre, og da er en salong, slik jeg ser det et reelt alternativ).

 

Når det gjelder presisjon og luftgevær..... Jeg greier ganske enkelt ikke å glemme ei børse som jeg fikk prøve hos Stenvåg... Altså for 15 000,- (pluss?) eller deromkring, så får du et helt utrolig sinnsykt bra luftgevær, kan justeres til å passe de fleste. Den brant seg fast i hjernebarken, men før jeg prøvde den, så trodde jeg ikke at en liten fisesak på 4,5 mm kunne gi den følelsen.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har testet ut å la Mini-Arne på 6 skyte med et eldre Gamo Cadet (Som Lille Arne begynte å skyte md da han var 12-13), og det har gått veldig dårlig. Kolben er altfor lang, pistolgrepet for tykt, og han greier ikke å få hodet i riktig stilling i forhold til sikter, enten det er de originale skur/korn i Kalasjnikov-klassen eller det billige kikkertsiktet. Samtidig er ikke evnen til å ta til seg instruksjon om alle de nødvendige momentene der ennå, og dermed brenner han til slutt av i frustrasjon uten å ha fått til et ordentlig siktebilde.

 

Sikkerheten er godt drillet inn... han korrigerte meg for å stå foran ham og ikke på linje sist vi skjøt med pil og bue. :oops:

 

På den andre siden gikk det fint å skyte med .22 pistol i fjor - Jeg hadde til en hver tid en hånd på våpenet (som hadde demper på, så fingertuppene var ikke i fare) og ladet med ett skudd av gangen. Da ble det bare sikter og avtrekk å forholde seg til..

 

Så det er nok alfa og omega å få tilpasset kolbe og grep (tenk særlig på avstanden fram til avtrekkeren) om det skal funke, slik at hodet faller på plass bak siktene sånn noenlunde naturlig uten at man må ligge i en grusomt knølete stilling.

 

Jeg har kommet så langt at jeg har tenkt tanken på å kjøpe en knekkløp luftpistol, pille av pistolgrep og lage en geværkolbe hvor både kolbelengde, -høyde (avstanden fra kinnet opp til øyet er jo også mye kortere på små barn) og avstanden fra grep til avtrekker er helt tilpasset Mini-Arnes anatomi. Eventuelt hive på et rødpunktsikte, så man kan fokusere på å holde i ro og trekke av. Men så langt er det blitt med tanken..

 

Finnes det i det hele tatt slike luftpistoler med anstendig avtrekk hvor pistolgrepet kan pilles helt av?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Eg er helt enig med det dere fleste andre sier. eg fikk et Norica mod 56 til 11 års dagen min av bestefar og mamma. men har alltid hatt MINST en av dem til å se over meg under skyting. dette har for meg vert en trygg og bra opplæring for min del, da eg visste at eg hadde noen som så til meg. ikke bare for min egen sikkerhet, men også for andre sin. noe som har skapt en dyp respekt for våpen. eg vill og trygt anbefale Norica mod 56 til ALLE som tenker på å kjøpe et presist, sikkert, lite og lett luftgevær til sine små. Vekta på våpenet ligger på 2,65 kg uten kikkertsikte, og er 95 cm langt totalt. som et stort pluss, er det automatsikring på det, slik at førstegangsskyttere får inn vanen med sikringen med en gang. :winke1: KAN SOM SAGT TRYGT ANBEFALES TIL ALLE!!!

Link to comment
Share on other sites

Et annet lite og lett, men svært presist luftgevær er Baikal IZH 60 evnt 61.

De har justerbar stokk og er ganske korte selv i uttrukket tilstand.

De har et godt avtrekk, mulighet for kikkert, sidespenner som er svært lett (med beartrap)

og er sånn bortimot helt vedlikeholdsfritt. Eneste minus er at det ikke er sikring på det.

Selges nytt på finn.no av toolfarm for under 1000.-

Jeg kjøpte et slik nytt for 15 år siden og har ikke rørt en skrue på det.

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=26057739

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte et slik nytt for 15 år siden og har ikke rørt en skrue på det.

 

Det er ikkje det samme som den IZH-60 som vert solgt i dag. Eg vart litt småskuffa då eg fekk mitt IZH-60, mykje av det som var metall på eldre utgåver er erstatta av plast. For all del, det fungerer heilt fint med det gir ikkje heilt samme "feelingen". Dessutan er avtrekket forenkla og ikkje fullt justerbart som før.

 

Når det er sagt så må eg innrømme at geværet framleis er ein fornøyelse å skyte med. Presist er det også. Vekta, størrelsen og den justerbare stokken gjer det bortimot perfekt til barn. Dessutan er det lite av både rekyl og støy. Eg har satt ein billig to-fot på mitt, så fem-åringen treng berre peike og trykke av. Det må vere enkelt å treffe i starten :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

For å røske litt opp i en sovende tråd: Baikal-geværene ser tøffe ut, og ville nok appellert veldig til gutta på 4 og 7. Men Far har veldig lyst på Stoeger X20 eller lignende, men det blir sannsynligvis litt langt for ungene, selv om de er forholdsvis store for alderen. Er det en mulighet å sette tofot på luftgeværet når de er små? Da burde de vel kunne klare sikting og avtrekk? Det viktigste nå er at de har det gøy, lærer siktebilde og våpensikkerhet/kultur.

Link to comment
Share on other sites

Daisy Red Ryder er et solid, tøft luftgevær som har alt som skal til for moroskyting for både liten og stor. Trolig et av de kjekkeste "førstegevær" en gutt/jente kan få :D . Produsert siden 1938, millioner av amerikanske gutters (og noen jenters) drøm.

 

1289031.jpeg

 

Trekolbe, 90 cm langt, solid bygget og veier kun 1 kg. Bruker rundkuler, 650 skudds magasin og forbausende bra presisjon på 5-10 meters hold. Går ca 100 m/s. Underleverlading, litt hard til å begynne med men går seg fort til -ikke tyngre å lade enn en liten pipespenner. Enkelt vedlikehold, en dråpe olje i ny og ne.

 

Og, koster kun 499,-. I Norge.

 

Sikkert noen eksperter som mener dette kun er billig leketøy, men det er bare fordi de aldri har prøvd et :lol:

 

Crosman har siste årene produsert et lignende gevær, Marlin Cowboy. Selges også i Norge. Samme prisklasse (har faktisk sett det til 299,- på tilbud) Har ikke prøvd dette men er sikkert mye samme kvalitet som Red Ryder

Link to comment
Share on other sites

Weihrauch HW30 til barn, Baikal kan ikke sammenlignes kvalitetsmessig eller presisjonsmessig.

 

Dette er ikke en personlig mening, dette er fakta.

 

Helt feil, presisjonsmessig er den gamle IZH60 helt rå på timeteren.

Med diopter skyter man hull i hull, hele tiden.

Den er lett å spenne og har et helt suverent avtrekk.

Perfekt for poder og podinner mht vekt og størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Har en nyere utgave av IZH60 (= den som selges nå). Avtrekk er ikke lenger justerbart, er lett men etter min mening for langt og uforutsigbart. Kan ikke sammenlignes med Weihrauch's Rekordavtrekk. Ellers er det et OK luftgevær, lett å håndtere og justerbar kolbe, passer fint til et mindre barn. HW30S er et topp luftgevær men passer vel kanskje best for 10 år ++

 

Ellers tror jeg ikke nitid presisjon er det viktigste for en 4 åring, her må det være lek på barnets premisser ellers forsvinner interessen fort for de fleste

 

Har et Slavia 624 fra 1965, dette er vel noe av det mest optimale man kan finne til barn. Men slike lages ikke lenger, ikke lett å få tak i brukt heller

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Daisy Red Ryder er et solid, tøft luftgevær som har alt som skal til for moroskyting for både liten og stor.

 

Etter å ha Googlet opp Red Ryder og Marlin Cowboy, endte jeg opp med å kjøpe en håndfull slike gevær. Det blir rektangulære pakker til barna i år ;)

Jaggu tror jeg det blir til meg fra nissen også..

 

20121021_192925.jpg

 

Er rimelig greit oppsatt med luftgevær fra før i familien, men disse er litt tunge og lange i kolben. Min datter har også en dempet .22 (Marlin 60) med tilpasset kolbe. Men det er noe med krutt.. det setter større begrensninger på hvor man kan skyte.

Ett par luftpistoler har vi også, men de egner seg heller dårlig. Vanskelig for barn å treffe + at de lett veiver for mye med den korte pipa.

 

Uansett..

Grunnen til at jeg straks lot meg overtale til å kjøpe slike BB-gevær. Er min store forkjærlighet for den øverste børsa på bildet. En Daisy "tivolibørse" med nærmest usansynig mengde sjarm.. tøffeste børsa jeg har!! Dessverre har den nå i likhet med andre pensjonister blitt gretten og sur, lirer kun ut av seg ett kort *pfffh* ved avtrekk. Skulle gjerne fått den reparert, men vet ikke om det lar seg gjøre.

 

Noen vil kanskje si at den ligger heller ligger lagelig til for hugg..

20121021_193144.jpg

 

 

I motsettning til denne "tivolibørsa", har både Daisy Red Ryder og Marlin Cowboy sikring. Disse skal på hytta og i hagen brukes akkurat som sine kruttdrevne søsken. Med fokus på pekefinger utenfor avtrekker bøyle, peking i sikker retning og hele sulamitten.

Noe annet som er veldig greit, er at ladingen er såppas hard at det fordrer en viss alder å få ladet om. Dette gjelder spesielt Marlin Cowboy. Kan nevnes at kona ikke klarte å lade den.. Det blir som en slags barne/kone sikring ;)

 

Bygge kvalitet ser for meg likt ut, prinsippet er også likt.

Marlin Cowboy har en markant kortere avstand til avtrekker og tynnere grep. Mulig de finnes i ulike lengder, men man kommer ikke utenom at avtrekker bøylen er trangere på Marlin Cowboy. Dette gjør at den passer bedre til mindre barn. Den har visstnok litt mer futt, men jeg klarte ikke treffe presist med den. Muligens p.g.a småkomisk skytestilling.

 

Red Ryder er favoritten min blant disse to. Som dere ser på bildet, er ikke avstanden til avtrekker så ulik de tre kruttdrevne under. Traff mer presist og baksiktet har mer vettug utforming og plassering.

Hadde jeg ikke hamstret disse Marlin Cowboy børsene, ville jeg heller kuttet ned kolbene litt på Red Ryder.

 

Nå gjennstår bare å kjøpe tilsvarende antall vernebriller som passer til barn - noen tips? Kulene er av stål og det er ikke mer futt enn at de spretter tilbake dersom man skyter en treplanke.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 7 months later...
  • 3 months later...

Driver og titter etter et luftgevær til en liten 6-åring selv. Vurderer selv en Weihrauch hw25, som er anbefalt tidligere i tråden. Tingen er at fruen ikke er helt enig i at det er på tide å skaffe guttungen børse. Dermed er det ikke så lett å få argumentert frem en plass på husholdningsbudsjettet til denne utgiften. Finnes det andre alternativer i samme prisklasse eller litt billigere som har samme kvalitet? Er det slike våpen brukt til salgs noen sted?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Luftgevær til små barn? Ja, hva menes med små barn? Tror det kan være lurt å vente med et luftgevær til de er 8 år, og selvfølgelig, brukes ALLTID sammen med voksne. Selv ble jeg introdusert med skytesporten som 5-åring og det med en salongrifle sammen med min far som var i forsvaret. Jeg tok ikke skade av det, fikk bare en bekreftelse på at det var noe jeg fikk til, da blekkboksene på 20 meters hold falt ned en etter en. Så altså en positiv tilbakemelding på at man behersket noe. Om man vurderer å kjøpe et luftgevær til sine barn, gjelder det samme som når man kjøper fiskeutstyr. Man styrer unna billige Snoopy-sett, da dette bare blir senekrøll og ingen storfangst. Derfor ville jeg ha anbefalt å kjøpe en Weihrauch HW30 S først som sist!

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke det er så alt for tidlig å la en 4 åring skyte med luftgevær. Min datter sendte i allefall avgårde noen hundre .22LR og luftgeværkuler i den alderen når vi var på hytta. Hun fikk riktignok ett lite "røde halvmåne"-stempel i panna etter å ha lagt hodet helt inntil kikkerten på luftegeværet, bortsett fra det syntes hun det var stor stas.

 

Googlet Weihrauch HW30, for meg ser den ut til å både ha en voksen pris og lengde på kolben. Den blir i såfall mer "trinn 2", for litt større barn fra 8-9 år. Før den tid vil jeg tro presisjonspotensialet i ei Snoopy rifle uansett overgår skytteren.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
På 5.12.2012 den 1.12, njoy skrev:

Fikk du ordnet gevær til datteren din ?

Jeg har en Feinwerkbau 300S, i junior utgave til salgs

 

Hei, hva var vekten på feinwerkbau'en? Jeg leser 3,6kg et sted på nettet, det høres mye ut.

Hvor stor vekt bør et luftgevær til en 10.åring ha? Jeg skjøt luftgevær da jeg var liten, det var begrenset suksess fordi våpenet var for tungt og hadde for lang kolbe - men jeg vet ikke hva det veide.

Link to comment
Share on other sites

14 timer siden, rodnebb skrev:

 

Hei, hva var vekten på feinwerkbau'en? Jeg leser 3,6kg et sted på nettet, det høres mye ut.

Hvor stor vekt bør et luftgevær til en 10.åring ha? Jeg skjøt luftgevær da jeg var liten, det var begrenset suksess fordi våpenet var for tungt og hadde for lang kolbe - men jeg vet ikke hva det veide.

Posten du siterer er fra 2012..... 

 

Game-on har en liten Crosman som veier 2.2Kg og som du kan forlenge kolben på etter som de vokser

https://www.game-on.no/no/crosman-tyro-junior-luftgevaer-med-justerbar-fjaer-4-5mm

 

 

Edited by pondus63
Link to comment
Share on other sites

For de aller yngste som skal begynne og lære seg å skyte er det mange andre ting med våpenet en selve vekta som her betydning. En starter ikke med stående skyting. En starter opplæring med liggende skyting med anlegg. Først er det å få forståelse av siktebildet deretter å lære seg avtrekk.

Et gammeldags fjærgevær er lite egnet for de aller yngste da de ikke klarer å lade om selv, dernest kommer selve bevegelsen i geværet når fjæra sparker fra og den lange tiden det går fra avtrekket tas til dogget forlater løpet dette gjør at disse geværene er vanskelige å skyte med. 

At PCP gevær krever ingen styrke for å lade om så alle klarer det. Det har heller ingen store mekaniske ting som beveger seg når en skyter. Disse er derfor mye enklere å skyte med og gir langt bedre presisjon. Får de yngste er det viktig at skytingen blir en positiv opplevelse og at det faktisk vises på skiva når en begynner å få ting til.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg foreslår Diana 24/240 til litt større barn. Ikke så tung, relativt kort stokk, fint avtrekk, og lett å skyte med. Lett å spenne også. Alt under overvåkning av en voksen, selvsagt. Gamo cadet delta er jo veldig kort den også, men avtrekket er så hardt på den. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...