Jump to content

Sivilpistol 4(revolver)


emarkus

Recommended Posts

Du får kjøpt ett par "ferdige"

* s&w 325 (produseres ikke mer)

* Alt av snub med 2-3" pipe

* det meste som går til spesialpistol kan benyttes i sivil 4.

 

De fleste benytter hurtigladere. "vinneren" de siste årene er en 625 med kort pipe.

 

Har akkurat moddet en mod 19-3 til sivil 4. kappet pipe, fjernet hanespuren, reamet om kammerene til 9x23 og frest tønna for moon clips. kan nå skyte 9mm og 38 super:)

Link to comment
Share on other sites

Er det en stor ulempe med en 5skudds revolver?

 

@Klatrechris. hvem freser for clips og kamrer om? Får du noe presisjon med 9mm i .357løpet?

 

Har fått en helt merkelig trang til å eie en 3" model10 :overrasket: men ser at det stort sett er 4" det går i. Har også en lignende trang til å eie en liten s&w model 640

Link to comment
Share on other sites

4" er for langt for sivilpistol 4

5 skudds revolver er en definitiv ulempe, i og med at du da må lade om "på" en skive, og ikke mens du beveger deg.

Peronlig er jeg jo glad for at jeg har tusket til meg to stk ruger speed six revolvere som kommer i kaliber 9x19 for Moonclips fra fabrikk :D

(Jeg har en 9mm tønne til overs...til Six serien)

Også spent på hvem som har frest klatre sin, har en gp100 som jeg vil tilpasse klips til.

Link to comment
Share on other sites

 

@Klatrechris. hvem freser for clips og kamrer om? Får du noe presisjon med 9mm i .357løpet?

[/quote

 

Olav på PEdersen vaabenlager som gjør jobben. Venter på å få den i retur nå så får vel snart testet den:)

 

Trenger ikke særlig presisjon i sivilpistol. Er sjelden hold over 10-15 meter.

 

Tenkte å prøve 158grain .357 kuler i 9mm hvis .356 gir elendig presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Revolveren kostet meg 1900 kr brukt fra en norsk forhandler. (må ha priset den feil for den var strøken)

 

tok avtreksjobben selv og byttet ut noen fjærer jeg hadde liggende.

 

kappe pipe og frese om tønna kommer på ca 2000 kr.. så rundt 4000 kr er ikke ille etter min mening ut fra hvor mye en ny revolver til formålet ville kostet.

 

10 moonclips fra tkcustom.com kom på 800 kr med toll og alt..

Link to comment
Share on other sites

Søkt på 38/357mag. kjøpte denne jeg kom over.

 

meldt fra om endring på forhånd hos våpenkontoret

 

Børsemaker sender endring til våpenkontoret.

 

Den kan ikke skyte 38/357 etter endring. da må jeg kjøpe en ekstra tønne.

 

endring til 9x23 som er en KON patron gjør at hvis du avfyrer en 38 eller 357 at den buler ut og mest sannsynlig ikke kan brukes igjen/ slite med å få den ut av tønne. men smeller gjør det sikkert.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Er høyrehendt, bruker revolver med hurtiglader, ikke clips. Har hurtiglader så langt framme på høyre side som tillatt, og revolverhylster bak dette om hylsteret i det hele tatt tas på. Er vel heller sjeldent at der er noe hylsterbruk i sivil.

Link to comment
Share on other sites

Hvor raskt lader du om trooper?

Jeg har ikke skutt så veldig mange stevner i sivil med revolver ennå (til tross for at jeg har deltatt på x antall sivilstevner hvor av 4 er NM), kjøpte min første til denne klassen i 2016 men har skutt sivil siden begynnelsen av år 2000. Men, det jeg ser når vi skyter flere klasser på samme stevne, er at i revolver så går der fint 6-10 sekunder mer enn i klasse 2. I og med at de andre i klubben som skyter denne klassen bruker hurtigladere, så blir det uaktuelt å begynne med moonclips, dårlig sportsmanns ånd..... Gitt at jeg gjennomfører nok stevner med denne snurrepangen ett eller annet år slik at jeg kan skaffe en reserve, så er nok moonclips det som vil bli oppsettet på den, med primærbruk til NM stevner eller i klubbstevner om andre bytter ut gode gamle fumle hurtigladere med moonclips.

 

Hvor den snåle trenden med øvelser uten trekk kommer fra, vet jeg ikke...

Kan være en naturlig utvikling. I vår klubb så var (og til tider er) der en stor andel skyttere som må låne våpen. Skal man få unnagjort et stevne på skapelig tid, så blir der for mye mikk makk med evinnelig hylster bytting.

 

Alt dette pratet om revolver bringer nesten fram en liten tåre i øyekroken for alle de kjekke ipsc revolverstevnene jeg var på en gang i tiden før 625 (...og nå 929...) overtok hele bøtteballetten. Hadde vært en drøm om ipsc hadde innført en tradisjonell revolverklasse hvor moonclips var bannlyst. De har jo kommet med "classic", så hvorfor ikke "traditional"....

Link to comment
Share on other sites

Vil tro at det er innafor, men øvelse gjør jo mester heter det. Når man står som RO på dem som skyter med hurtiglader, så kan du ta deg en smultring og en kaffe mens du venter på at de skal gjøre seg ferdige 8). Bare det at man må ha utstyret som i standard, gjør jo at tiden øker. Nå vet jeg ikke hvilken type hurtiglader du bruker. Noen har dem fra HKS hvor man vrir for å få patronene til å falle ut av holderen, mens andre bruker en eller annen for for jet loader http://www.brownells.com/shooting-acces ... od303.aspx

Link to comment
Share on other sites

La oss få tilbake trekk fra hylster. Kan evt spesifisere egen startposisjon for de klassene trekk ikke er hensiktsmessig.

 

Det er jo det som er intensjone. Kanksje fler burde begynne å bitche når man kommer til stevner uten trekk...

 

(og så kan jeg fortsette lobbyismen om at man selvsagt skyter sivilpistol i dress/ Smoking.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...