Jump to content

Viltkamera


Pasta

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hva er erfaringene med Acorn Ltl-5210MC eller Acorn Ltl-6210MC ?

Sitter og har lyst til å kjøpe et viltkamera uten å bruke så alt for mye penger på dett.

Synest de nevnte kameraene har gode dag/nattbilde etter hva jeg har greid og funnet ut. Men ser fra en annen nettside at noen skriver at de har problemer med at bildene ikke blir lagret på minnebrikken o.l etter en periode uten at kameraet verken har fullt minnekort, eller er tom for strøm.

 

Eller forslag til andre kamera med gode bilder i en ikke alt for høy prisklasse ?

Link to comment
Share on other sites

Rusla en tur for å sjekke kamera på den ene reveåta mi igår, ikke no rev å se der, til min store skuffelse da snøen var nedtråkka og åta tydelig rørt. Det som var artig var at et par kongeørner hadde vist seg fra sin mest fotogene side., nesten som å finne gull når disse prektige fuglene dukket opp på skjermen igårkveld :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har et par scoutguard/bolyguard mms-kameraer som plutselig ikke fungerer. Har byttet ut oppsett og prøvd tre forskjellige sim-kort i begge. Får error 3935 og 3933 når den prøver å sende manuelt. Hva kan jeg gjørE? begynner å bli litt hissig her :-). Det ene fungerete når jeg tok det ned for et par uker siden. Tips mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hei, Har satt ut et viltkamera i dag, for og få noen bilder av reven når den er på åta!

men jeg lurer på hva jeg har stilt inn feil, kameraet ligger og sender bilde til tlf min vert 6min :evil:

dette er jo litt irriterende! så jeg lurer på om dere har noen formening/erfaring om hva jeg har jort galt?

kamera er et SG550M-8M.

har satt følsomheten ned til lav, men det fortsetter på samme vise!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
hei, Har satt ut et viltkamera i dag, for og få noen bilder av reven når den er på åta!

men jeg lurer på hva jeg har stilt inn feil, kameraet ligger og sender bilde til tlf min vert 6min :evil:

dette er jo litt irriterende! så jeg lurer på om dere har noen formening/erfaring om hva jeg har jort galt?

kamera er et SG550M-8M.

har satt følsomheten ned til lav, men det fortsetter på samme vise!

Er dette samme kamera som selges på netthandelen...

Link to comment
Share on other sites

Fyrst og fremst er det pga kvalitet,veit om Rec. som har stått ute siden 2005,funker fortsatt like godt!

Det skal seiast at IR kameraet ikkje leverer spesielt gode nattbilder på avstander over 2-3 m,da må ein ty til ekstern blits

 

Når det gjeld dette ledkameraet så er det fyrst og fremst for spesielt innterreserte,dette kameraet leverer fargebilder på natta og det med opp til 2 bilder pr. sekund. Det er ingen "kvilepause" mellom bildene,Reconyx spyr ut bilder når kronhjorten eller gaupa rusler/springer forbi

Dette kamera reagerer også KJAPT,faktisk hakket kjappere enn Cuddeback Expert/Capture kameraene

Ulempen med ledblits er relativt kort rekkevidde,men dette betyr lite for mitt vedkommande.

Uansett så er fargebilder betre enn s/h bilder

Ein annen ting er påliteligheten....er det spor i snøen framom kamera?? ja da er det også tatt bilder,uansett om det er elg eller mus.

Det blir også tatt veldig lite "tomme" bilder

LØP og KJØP :D

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte ett av de nyeste Moultrie kameraene fra "over there"- modell M-990i, bl.a med usynlig "No-glo" IR blitz. Og med nylig oppgradert software som fikset ett par ting, skal dette være ett riktig bra kamera.

 

Hang kameraet ut ved litt ospekvist, og fikk så vidt noen harebilder før elgen kom og overtok arenaen. Og jammen hadde ikke gaupa tuslet en meter foran kameraet også.

 

MFDC0003.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er dette fra Norge? Brutal bukk!

 

Denne er lokal ja. Var her i hogsten hele vinteren. Tror bildet lyver litt mhp. kroppsformen. Her er noen fler av samme bukken.

20130208031.jpg

mdgc0119.jpg

mdgc0021.jpg

 

Forøvrig fine bukker og i foregående innlegg!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etter å ha kjøpt mitt første kamera i høst vil jeg nå kjøpe meg på et til. Det kamera jeg nå har er et Scoutguard 560K 8M, det er jeg "nesten" helt fornøyd med.

 

Kunne tenke meg å prøve meg et annet denne gang.

 

Noen som har forslag på hvilket jeg skulle gå for?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har fått lånt et viltkamera fra en kompis av typen dovrefjell. Har prøvd det i vinter å nå i vår/sommer. Kameraet koster vell 990 kr. Jeg er overasket over bildekvaliteten på et så billig kamera. fungerer utrolig bra :)

 

SUNP0301.JPG Bile av kråke å skjære på reveåte mitt :)

 

174.JPG Bilde av en grevling, ikke helt perfekt, får legge ut noe gobiter slik at den står stille når bilde blir tatt :) Datoen på dette bildet er feil.

 

001~2.JPG Fikk endelig bilde av en rev. Har nå funnet et hi med revevalper så det gledes til revejakta starter :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Wingcam2

noen som har erfaringer med dette viltkameraet?

spesifikt om hjorten legger om vaner/trekk ruter etter å ha passert wingcam2?

 

kjøpte et i sommer og har hatt det ute opp til 5 uker samme plassen på tråkk.

alle dyrene som har passert har sett meget skeptisk mot kameraet.

Og ingen av de samme dyrene har passert mer enn den ene gangen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Heisann :-)

 

Jeg har tenkt og kjøpe meg et viltkamera, for og ha bak fjøset oppe i glugga mot reveåtet. Avstand er ca. 30-50 meter.

Finnes de med internett tilkobling? Trådløst nett hadde vært suverent. Kansje man kunne sett live på pc-skjermen...

Eller må man ha simkort?

 

Så lurer jeg på om noen finnes med bevegelsessensor? Eller om de bare knipser på angitt "timeplan" ?

Har sett masse fine bilder her inne, så kvaliteten på bildene må jeg si er kjempegod :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tenkt og kjøpe meg et viltkamera, for og ha bak fjøset oppe i glugga mot reveåtet. Avstand er ca. 30-50 meter. Finnes de med internett tilkobling? Trådløst nett hadde vært suverent. Kansje man kunne sett live på pc-skjermen...

 

Nå snakker vel du om trådløst IP-kamera og ikke viltkamera... Trådløse IP-kamera (pakker) får du for noen tusenlapper, gjerne med 2-4 kamera og mottaker som du setter opp mot hjemmepc'n (og evt med streaming rett på nett så du kan følge med på mobil eller arbeidspc).

Link to comment
Share on other sites

Når du har strøm og nettverk kan du bruke overvåkingskamera som er beregnet for det.

 

Eks her er Logitech sin Alert serie. Har denne rundt huset mitt hjemme med tanke på overvåkning mot krapyler...men... jeg får dyr på filmen rett som det er i stedet.

 

Her får du mail varsling når det er noe der, du kan få live varsling, du kan se filemen eller live på mobilen, lesebrettet eller datamaskinen.

 

Du setter av hvilket område som skal monitoreres, samt at du har mulighet for IR og movie detection. (opptak ved bevegelse). Kjøper du i tillegg en IR lyskaster så får du et fint stort opplyst område.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Når du har strøm og nettverk kan du bruke overvåkingskamera som er beregnet for det.

 

Eks her er Logitech sin Alert serie. Har denne rundt huset mitt hjemme med tanke på overvåkning mot krapyler...men... jeg får dyr på filmen rett som det er i stedet.

 

Her får du mail varsling når det er noe der, du kan få live varsling, du kan se filemen eller live på mobilen, lesebrettet eller datamaskinen.

 

Du setter av hvilket område som skal monitoreres, samt at du har mulighet for IR og movie detection. (opptak ved bevegelse). Kjøper du i tillegg en IR lyskaster så får du et fint stort opplyst område.

 

Lykke til.

 

Hey hey :-) Dette hørtes ut som noe for meg ja:-) Må sjekke ut dette nermere. Er det den her du har? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601581 750e master system.

Link to comment
Share on other sites

http://www.logitech.com/no-no/video-security-systems

 

Husk at det første du kjøper er Master, den kan du knytte flere kamera til. Noen kan også settes på vindu med sugekopp.

 

Merk at softwaren koster noen hundrelapper pr år, men for meg så er det verdt det.

 

Systemet er stabilt og lite problemer. Fikk feil på et av kameraene en gang, Logitech sendte nytt uten å ta det inn til sjekk en gang.

Link to comment
Share on other sites

Ser meget bra ut. Men jeg har ikke nettverk i skjøteledningen min på låven. Men jeg kan være heldig og ta inn trådløst nettet fra huset på andre siden av gårdsplassen. (gjør det med telefon ivertfall) Er muligens avhengig av en dings som mottar trådløst og kaster signalet videre noen meter til baksiden av fjøset der hvor kameraet skal stå da...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...