Jump to content

Millet kikkert??


sram68

Recommended Posts

For en tid tilbake impuls kjøpte jeg en Millett Buck Gold Rifle Scope 3.5-10x 50mm Plex Reticle Matte til 308 min, forøvrig ok kikkert. Skal anskaffe meg er ny kikkert til 243w min, og med et stramt budsjett tenker jeg på en ny millett. I forhold til Bushnell Trophy Rifle Scope 3-9x 40mm som i dag står på denne i dag er det Jæ...... stor forsjell på klarheten i disse kikkertene. Den kikkerten jeg har lyst på er Millett 4-16x50 Tactical 30mm Riflescope http://www.swfa.com/pc-11722-1395-millett-4-16x50-tactical-30mm-riflescope.aspx kommentarer motaes med takk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har søkt mye på forum i USA og sitter med inntrykket av at de er ganske godt fornøyde med disse kikkertene.

Det er derfor jeg lurer på om kammerfolket har den samme oppfatningen.

 

Kan kvaliteten samenlignes med falcon menace for eksempel?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har kjøpt 3 Millett'er. De 2 siste er LRS-1 6-25x56. Den siste blir sendt i retur da den ikke har den elevasjonsjusteringen som det ble reklamert med. Selger har allerede sendt meg en ny, så ingenting å si på servicen. Har skutt endel med disse, og de fungerer som de skal. Repeterbare knepp, kommer tilbake til 0 hver gang, og som nevnt lenger oppe, ingen treffpunkt forandring ved justering av zoom. Optikken er skarp, og retikkelet er veldig bra. Har skutt ut til litt over 1000 meter med min, på 338LM, uten problemer. Fokus/paralakse rattet på venstre siden er veldig kilent, og treffer ikke hundreprosent iflg skalaen som står på, men det betyr mindre. Ulempen med LRS-1 er at det er 35mm mellomrør. Det følger med montasjer, men disse er veldig høye. Driver og skal få tak i lavere til mine nå, evnt, så kapper jeg montasjen, freser den ned og skrur den sammen igjen, burde gå greit.

 

Bushnell har kjøpt opp Millett, men man får oppfølging derfra ved problemer. Jeg har betalt 2500,- inkl frakt til Norge for mine sikter, og synes at jeg har fått mye sikte for lite penger.

 

Millett 6-25 SF m/30mm mellomrør

DSC00706.jpg

DSC00704.jpg

DSC00705.jpg

 

Dette siktet har 150 MOA elevasjon, og man kommer langt avgårde med det, uten tilt.

 

Her er LRS-1 på min 338 LM

DSC00950.jpg

IMAG0224.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har også kjøpt en Millett 6-25x56 (med 30mm rør) fra ebay-brukeren Opticalfactory, og har absolutt ingenting å utsette på selgeren. Bra pris og kjapp levering.

Siktet mitt står på en salongrifle, så det blir ikke utsatt for de store belastningene, men det virker solid og velbygget. Jeg ka skrive underpå det som står over om klar optikk og presist repeterende klikk. Veldig mye sikte for pengene.

Link to comment
Share on other sites

Min var "New Old Stock", altså en utgått modell som hadde ligget over på lager, men den er forgjengeren til Buck Gold. Bortsett fra mellomrøret ser det ut som alle detaljer er lik LRS-1 kikkerten som er avbildet over. Min er klar i bildet over hele zoom-området. I likhet med beskrivelsen av LRS-1 over så stemmer ikke skalaen på parallaksjusteringen helt med reell avstand, men det betyr ingentingfor meg så lenge jeg får justert den inn på de holdene jeg skyter på. Forskjellen fra 30mm til 35mm utgjør bare hvor stor vandring du har på justeringene - skal du bruke den til langholdsskyting kan du med fordel gå på 35mm.

 

Du kan se den i prosjekttråden min rundt oppbyggingen av riflen den står på:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=80&t=54598

Link to comment
Share on other sites

Grisetøft med så stor kikkert på den børsa!

Hvis skambudet mitt på en annen Millett ikke går inn så står det mellom TRS-1 4-16x50 mil/mil og Falcon 4-14x44FFP tror jeg.

 

Tiden vil vise.

Hvis skatteoppgjøret blir som beregnet så kanskje det bare blir en midlertidig løsning til jeg kjøper en IOR 3,5-18x50. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Optical factory het det ja.

Har fått skutt endel med "nye" Millett'n, og en ting skal jeg si. Jeg returnerte LRS-1, fikk ny, med lys. Så det må jeg si er service, det var ikke lys i den jeg hadde fra før.

105 MOA elevasjon, og jeg fikk også tak i nye lave 35mm montasjer hos samme fyr, for 35 usd. Disse har picatinny feste både på sidene og toppen, så her kan man montere tilleggsutstyr så det holder.

 

Har skutt ut til 1500 meter, kneppa er enda bedre og mer markerte på denne, presise og kommer tilbake til 0 hver gang. Bra til å være en sak til under 3 lapper.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Vet ikke om du har handlet ennå, men jeg kjøpte en 6-25x fra han her Han selger 5 stk av gangen, så det kan hende du må vente litt før det legges inn en ny annonse.

Jeg fikk mitt etter 6 dager. (Selv om det fikk ligge på posten i 3 uker uten at jeg fikk beskjed om dèt) Jeg betalte nøyaktig 2756.- for siktet. Inkl frakt.

Bestill montasjer i samma slengen. De som følger med er überhøye!

 

Edit: Endret url.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

Da var Milletten levert.

 

Har sammenlignet litt optisk med min Kahles K624i og resultatet er som forventet :winke1: .

Men til under 1/5 av prisen er jeg godt fornøyd.

 

De medfølgende ringene gir ca 5mm klaring på en flat top.

Kikkerten er litt for stor for Steyr Eliten og vil blir byttet ut med en March 3-24x42 eller annen kompakt kvalitetsoptikk etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Optical factory het det ja.

Har fått skutt endel med "nye" Millett'n, og en ting skal jeg si. Jeg returnerte LRS-1, fikk ny, med lys. Så det må jeg si er service, det var ikke lys i den jeg hadde fra før.

105 MOA elevasjon, og jeg fikk også tak i nye lave 35mm montasjer hos samme fyr, for 35 usd. Disse har picatinny feste både på sidene og toppen, så her kan man montere tilleggsutstyr så det holder.

 

Har skutt ut til 1500 meter, kneppa er enda bedre og mer markerte på denne, presise og kommer tilbake til 0 hver gang. Bra til å være en sak til under 3 lapper.

 

 

Det står ikke Millet på LRS-1 siktene som opticalfactory selger nå , men Ade Advanced Optics. Er det samme siktene som Millet LRS-1 tro? http://stores.ebay.com/Opticsfactory/Rifle-Scope-/_i.html?_fcid=154&_fsub=1809533014&_localstpos=&_sid=826840444&_stpos=&_trksid=p4634.c0.m322&gbr=1

 

Ade har en interesant 3-30x56 med 30mm rør, brukbart eller bare møkk tro?... http://www.ebay.com/itm/Ade-Advanced-Optics-3-30x56-Rifle-scope-10-time-zoom-Optical-Gunsights-USA-/330830353418?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d0706940a

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...