Jump to content

MMS Viltkamera Ltl Acorn 5210A


Jemtegutten

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har samme kamera med Tele2 kontantkort.

Kameraet tar bilder, både ordinærer og MMS, men sender ikke bildene.

Har deaktivert SIM-lås, men får feilmelding CREG.

Har forsøkt både automatisk og manuelt oppsett uten hell.

Har også forsøkt med SIM-kort med Tele2 Champion-abonnement, men med samme resultat - kameraet sender ikke MMS-bildene.

Noen som har fått dette til å fungere?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Om du legger inn epostadresse i feltet 'Email', kan du legge inn tlf-nr med 0047 i feltet 'Phone or Email' og la feltet 'Phone No' stå tomt.

 

Mener at dette fungerte da jeg testet det (en stund siden nå). Det kan evt. være verdt å prøve :?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Et spørsmål til dere som har acorn:

 

Jeg har en kamerat som har problemer med sitt Acorn.

Det sender ikke bilder på MMS.

 

Hvordan skal katalogene på SD kortet se ut når det er klart til bruk?

Skal dette være sånn som det er på SG550? (jeg har det selv).

Der har man en MMS katalog hvor innstillingsfilene ligger på, og en katalog hvor bildene legger seg.

 

Jeg har prøvd å hjelpe han.

Når jeg kjører programmet på pc'en så lages 2 .DAT filer på SD kortet.

Disse filene blir slettet når vi setter SD kortet i kameraet og slår det på.

 

Kan noen gi meg tips / råd om hva som er feil, eller hvordan vi skal sette opp dette riktig?

 

...........har nå funnet en manual MMS-modulen (pdf) på nettet, så da løser det seg muligens.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei! Prøver å få et ltl acorn mms til å sende bilder,men det vil det ikke :(

Mms delen har kontakt med kamera da både mobiloperatør og forhold vises som det skal.

Når minnebrikke sjekkes ligger det bilder i mms mappen men disse blir ikke sendt til mobil!

Er 10 nummerplasser der man skal sette opp nummer,har starta forfra slik at det er x-er i ubenyttet felt,stemmer dette?

Hadde vært fint om noen har en løsning :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei! Jeg løfter denne da jeg også har problemer med å få sendt bildene på mms. Jeg har et Ltl-Acorn 6210mm. Har prøvd å legge inn MMS-Setup manualt både ved å gjøre innstillingene direkte på kameraet og ved å kople kameraet til PC`n. (Bruker da medfølgende CD med eget Setup program.) Når jeg gjør innstillingene direkte på kameraet så får jeg ikke til å legge inn noe i boksen ACOUNT. Boksen er helt tom uansett hva jeg skriver. Når jeg kopler kameraet til PC`n så går det helt greit å fylle i alle boksene. Har også prøvd å gjøre MMS-Setup automatisk uten hell. Prøvde en gang å sette MMS-status til SMS istedet for VGA. Da fikk jeg tilsendt sms med dato og klokkeslett umiddelbart etter at kameraet var aktivert og utløst.

 

Noen som har hatt samme problem og funnet ut av det?

Link to comment
Share on other sites

Har 5210, men er kanskje samme oppsettet på din?!

Jeg kobler minnebrikka i pc'n og kjører mms setup som følger med på cd'n. skriver inn nr/mail osv som skal sendes til og velger da til slutt minnekortet istedenfor "c:" og trykker på generate. da legger filen seg på minnekortet. setter da kortet inn i kamera og setter den i "test", hører da to pip og kamera er programert ferdig! ut i skogen, sett opp og bildene strømmer på!

 

håper du ble litt klokere

Link to comment
Share on other sites

Har gjort det på samme måten, både med å kople kamera til pc og minnebrikke inn i pc. Samme fremgangsmåten som du. Men ingen mms kommer. Når jeg etterpå setter minnebrikken inn i pc`n igjen så kommer bildene som kameraet har tatt på løpende bånd. Alt funker som det skal bortsett fra mms-funksjonen.

Link to comment
Share on other sites

Har gjort det på samme måten, både med å kople kamera til pc og minnebrikke inn i pc. Samme fremgangsmåten som du. Men ingen mms kommer. Når jeg etterpå setter minnebrikken inn i pc`n igjen så kommer bildene som kameraet har tatt på løpende bånd. Alt funker som det skal bortsett fra mms-funksjonen.

 

Prøv QVGA istedenfor

Link to comment
Share on other sites

Finner ikke at QVGA er et alternativ. Kunn VGA, SMS og OFF.

 

Så det istad når jeg valgte kamera ditt.

 

Tips ! Ikke bruk større enn 16GB kort, hørt rykter om at noen tar 32GB og noen ikke. Har du da 16GB eller mindre er du på den sikre siden!

Link to comment
Share on other sites

Dere bør prøve å ta ut batteriet til den delen som sender meldinger. Dette gjør dere før dere skal oppdatere innstillingene dere har lagt inn med pc på sd kort. Når dere ser i displayet at det har oppdatert skrur dere av kameraet igjen. Kobler til batteriene til MMS delen. Settkameraet i test modus igjen Nå vil tilbyder dukke opp i displayet. Viktig at man ikke har MMS delen koblet til når man oppdaterer fra sd kort.

Link to comment
Share on other sites

Finner ikke at QVGA er et alternativ. Kunn VGA, SMS og OFF.

 

Så det istad når jeg valgte kamera ditt.

 

Tips ! Ikke bruk større enn 16GB kort, hørt rykter om at noen tar 32GB og noen ikke. Har du da 16GB eller mindre er du på den sikre siden!

 

Har 8GB på det kortet jeg har nå. På det kortet jeg bestilte er det 4GB.

Takker likevel for tipset. Alle tips mottas med takk :D

Link to comment
Share on other sites

Dere bør prøve å ta ut batteriet til den delen som sender meldinger. Dette gjør dere før dere skal oppdatere innstillingene dere har lagt inn med pc på sd kort. Når dere ser i displayet at det har oppdatert skrur dere av kameraet igjen. Kobler til batteriene til MMS delen. Settkameraet i test modus igjen Nå vil tilbyder dukke opp i displayet. Viktig at man ikke har MMS delen koblet til når man oppdaterer fra sd kort.

 

Prøvde dette nå, men funker ikke nå heller :(

 

Det jeg selv tror er årsaken er som jeg nevnte tidligere i tråden at jeg ikke får fylt i boksen ACOUNT når jeg gjør MMS-Setup manuelt. Boksen blir stående helt tom uansett hva jeg skriver. Vil vel da også tro at boksen forblir tom når jeg gjør MMS-Setup automatisk.

Når jeg setter CD`n i PC`n så er det mulig å oppdatere camera- og mms-setup versjonen. (Har nå versjon 1.2.005. Skal gå å laste ned 1.2.013 og 1.2.014) Har prøvd men mine datakunnskaper er på et bunn-nivå så jeg har ikke lyktes ennå. Er det noen andre som har prøvd å oppdatere og fått det til?

Link to comment
Share on other sites

Ja nå har jeg endelig funnet feilen ved kameraet mitt. Kameraet er tydligvis nøye på hvilket minnekort som brukes. Brukte tidligere Kingston SDHC 8GB. Fikk da aldri tilsendt mms. Bruker nå ScanDisc SDHC 4GB og mms-ene tikker inn :D

 

Får håpe dette er til hjelp for dere andre som også har problemer med mms-funksjonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Har samme kamera med Tele2 kontantkort.

Kameraet tar bilder, både ordinærer og MMS, men sender ikke bildene.

Noen her som har fått Tele2 til å sende MMS med disse kameraene i det hele tatt?

Har et Ltl 6210 som virker umulig å få til å sende bilder.

 

Her er forresten en fin side med masse info og tips vedrørende Ltl Acorn.

http://www.ronburyswildlife.com/2012/12/firmware-updates-upgrades-and-software.html

Link to comment
Share on other sites

Har problemer med mitt Ltl Acorn 6210mms jeg og. Har funnet ut at det er svært lite brukervennlig. :evil: Synes det er spesielt at den manuelle funksjonen for å legge inn MMS ikke fungerer. Når jeg legger inn opplysningene under URL,Apn etc og lagrer dette, lagrer dette seg under phonenr, Email og de andre. Jeg får med andre ord ikke dette kameraet til å sende til min telefon. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Noen her som har fått Tele2 til å sende MMS med disse kameraene i det hele tatt?

Har et Ltl 6210 som virker umulig å få til å sende bilder.

 

Har en mistanke om at det er den interne antennen i kameraene som er helt ræva, bare en liten patchantenne som er matchet dårlig. Det, kombinert med at antennen blir pakket inn i 12 AA-batteri hjelper ikke på mottaket. Skal modde vårt kamera til å ta ekstern antenne, regner med det blir mye bedre etter det.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Har en mistanke om at det er den interne antennen i kameraene som er helt ræva, bare en liten patchantenne som er matchet dårlig.

Jo. Vi ser tydelige forskjeller på funksjonalitet på mms delen rundt om i terrenget når det er varierende mobildekning. Så det er ikke tvil om at god dekning er viktig.

Dette viltkameraet fungerer forøvrig upåklagelig med telenor abonnement.

Så spørsmålet mitt rent generelt er om det er noen her som har et fungerende viltkamera med tele 2 abonnement?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...