Jump to content

Skryt til Ing. Ragnar Hansen


RWA

Recommended Posts

Hei. Jeg må få skryte litt av en jobb jeg fikk gjort hos Ing. Ragnar Hansen. Ringte i begynnelsen av juni og spurte om han kunne skifte løp på den ene rifla mi - en 6,5x55, og fikk til svar at det ikke var noe problem. Skulle bare sende den inn til han, så skulle han få det gjort på kort tid - ca 3 uker. Vi bl enige om løptype, lengde og tykkelse - han skulle begynne å dreie løp på mandag sa han, så da fikk han det med den omgangen. Sendte inn rifla, fikk en faktura på e-post og fikk igjen rifla i slutten av juni.

 

Så begynte jeg med innbrekk av løp. 1 skudd 2 ganger om dagen (formiddag og ettermiddag) - totalt 5, med puss mellom hvert skudd med mantelfjerner, så 3 skudd 2 ganger om dagen - totalt 5 serier, med pussprosedyre som tidligere, og så ble det 5 skudds serie 5 ganger - også her med puss som tidligere mellom seriene. Og ble bare mer og mer fortrolig med at her var det berre lækkert. Etter at innbrekk av løp var gjort, og alt var pusset og klart var det bare å kjøre på. Var på banen med et par kompiser - uten stress og annet støy - og tror du jammen ikke den ene serien etter den andre ga samlinger som en bare ser av og til. Sittende stilling gikk 5 skudd på en "tier" og de neste 5 på samme skive ble en "femmer" - inkludert de 5 første.

 

Før løpskiftet så satt alle 10 innenfor "tiern" på blinken - de neste 5 ble spredt over hele svarten, med slengere på 3er osv. Varmt løp ga slengere, og det var frustrerende før det gikk opp for meg hva som var feil.

 

Nå kan man bare være lykkelig over at det finns en Ing. Ragnar Hansen som tar på seg en jobb på kort varsel og skifter løp på en gammel Mauser ;) Takk for flott jobb!

Link to comment
Share on other sites

Hei. Ser det er varierende erfaring, men ta en tlf og betal med en gang - da regner jeg med det går raskt. Jeg gjorde det. <---- :wink: (Cynergy)

 

@El Nino - løpet ble på litt over 4000,- så det var ikke noe å si på. Et LW - 650 mm langt og 19 mm i munning. I tillegg så ble kassen blånert - sikkert slik det skal gjøres :?: jeg ikke vite, men det gjorde ingen ting. Sluttstykket fikk seg vel en omgang også slik at det passet perfekt - noe det gjør.

Link to comment
Share on other sites

@jelan1a og Cynergy... Klart det kan være greit å se det ferdige produktet - helt enig der. Men det handler om å stole på andre. Hadde det vært en dårlig gjennomført jobb, så hadde den gått rett i retur. Men nå er jo løpsskifte en enkel sak, så det skal vel litt til for at det skal gå galt. Jeg har ingen problemer med å stole på andre. Gjør mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg....var det en som sa en gang - og han hadde mye rett. Så når jeg betaler forskudd for en jobb, så forventer jeg at jobben blir utført prikkfritt og innen tidsfrist. Og i det tilfellet jeg beskrev, var det tilfellet. Og når en kar setter navnet på en jobb han gjør, da er den også korrekt gjort.

Link to comment
Share on other sites

Hva med å ta en tlf for å spørre hva som skjer??

 

Joda, det er prøvd i 2 omganger, siste gang for 2 uker siden.

Da skulle pipa gjøres ferdig forje uke.

Fikk beskjed om at han ringer meg når børsa er ferdig.

 

Man kan jo selvfølgelig fortsette å ringe, men resultatet er vel bare en misfornøyd Hansen som vil ta seg ende bedre tid....

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg har kjøpt våpen hos Ing. Ragnar Hansen og har lite å klage på behandlingen jeg har fått :smile: . Kjøpte meg børse til

benkeskyting enkeltskudd i 6 MM PPC og ekstra løp i samme kaliber og i tillegg løp i 6 mm XC. Har ingenting å klage på utenom litt lang leveringstid, men våpenet er brukt i konkurranse, og har mannen bak gjort jobben sin har jeg kommet høyt opp på listen i Svensk mesterskap i Umeå 2011. Nede i 5 :overrasket: millimeter på 100 meter, og 4 av 5 skudd på 200 mm innenfor 9 mm :D to ganger, ble 19 med slenger :twisted: , men det er min feil. Jobben er gjort til punkt og prikke. Ingentin å utsette på junior som har hatt mitt våpen. :wink:

 

Etter dette var jeg så fornøyd at jeg har kjøpt nytt våpen :overrasket: denne gang med magasin, og går det like bra som forrige gang, må jeg si meg storfornøyd 8) , bare han får leveringstiden litt ned. :? Men driver de smått tar ting tid, og venter man på noe godt, så får man ta tida til hjelp og man venter ikke forgjeves. :!: Men man bør vel kjenne folkene og snakke hyggelig til dem, så går det som man ønsker og vel så det.

 

Solovenn

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått utført en del arbeid hos R. Hansen,

Kan nevne i forbifarten 1 komplett rifle i customklassen etter mine egne spesifikasjoner, 358 win. løp, 338 whisper løp, 338-06 løp, 10,75x68 løp og stål arbeide ifm. oppbygging

av en klassisk safari mauser. Han har også levert et par spesialstokker til meg.

Alt arbeid han har utført hos meg er i øverste klasse. I noen enkelte tilfeller er det lett å love for mye med tanke på levering. At det er ventetid

hos børsemaker betyr for meg at flere har skjønt at det er kvalitet på arbeidet som utføres og oppdragsmengden er stor :winke1:

Nå har jeg sett noe børsemakerarbeid utført på en del våpen, med et våkent blikk på lokale og nasjonale stevner kan man se mye rart.

En ting kan jeg garantere og det er at ingen børsemaker blir bedre enn den maskinparken som de til enhver tid besitter. Det er mange dyktige børsemakere i landet vårt, felles for de med veldig godt rykte er vel nettopp leveringstid.

Forskuddsbetaling er noe som i de fleste tilfeller tvinger seg frem fordi det er alltid noen som ikke betaler for seg+ at et custom bygg feks. fordrer en del innkjøp som må bestilles (brotsjer, dier,løpsemner,customdeler osv) Dette er kapital som børsemakeren må binde opp underveis til kunden betaler i sluttenden og da er det fordelaktig å kreve forskudd.

Dårlig kundebehandling har blitt nevnt, vel vel det er ikke det jeg betaler for :lol: hvis kjærringa ringer deg et par ganger i løpet av kvelden og spør om du har vasket huset og du sitter å lader ammo til stevnet i morra tidlig kan det hende du glefser litt i telefonen :lol:

Levner vel ingenting tvil om at jeg har funnet "min" børsemaker

Link to comment
Share on other sites

Før løpskiftet så satt alle 10 innenfor "tiern" på blinken - de neste 5 ble spredt over hele svarten, med slengere på 3er osv. Varmt løp ga slengere, og det var frustrerende før det gikk opp for meg hva som var feil.

Hva var det som var galt sa du? Slik du beskriver det, tviler jeg på det var løpet som var problemet, men noe annet som han gjorde i tillegg til å bytte pipe. Feks sørget for at det var klaring mellom løp og stokk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det er flere surrehuer i det område som bruker kundenes talmodighet til å skaffe seg ekspertise(Verna bedrift).Flere av mine jegerkamerater fikk våpen som måtte leveres i retur! Formulering endret til: "Det var ikke RH særlig begeistret for". Jegermeistern. Andre i området er bare unfallende og lover bestemt å rette på saken ,men ingenting skjer! Styr unna og forlang total sjekk av det ferdige produktet og gjerne med en tur på banen,før du betaler.

Link to comment
Share on other sites

Nevnte mann er vell berykta for å vere særdeles humørsjuk. Eg ringte ang ein reklamasjon ein gang denne mannen tydlegvis hadde ein dårleg dag - illsinte 11-åringar som ikkje vil gjere lekser, ville truleg vore meir saklege en han var den gangen. Så for min del var det siste gang eg benytta meg av han.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke helt hva RWA skryter av - dette var da en helt ordinær jobb! Og ei LW-pipe med 19 mm munningsdiameter skal jo samle såpass! "Børsemaker som gjorde som forventet", kunne kanskje være en mer dekkende trådtittel?

 

Da tråden ble lagt ut, var det flere som klaget over sendrektighet. Men se på tidspunktet - i slutten av fellesferien, midt under LS, og i begynnelsen av jakttida! På den tida av året venter hvertfall ikke jeg at børsemakere kan ta annet enn akuttreparasjoner.

 

Jeg vet ikke hva som er "kutyme" mht. betaling. Når man bestiller spesielle deler, som må tilpasses til det enkelte våpen, vil ikke jeg finne det urimelig at man betaler for delene på forskudd.

Link to comment
Share on other sites

Når spesielle deler(kostbare) som tilpasses til det ubrukelige av børsemakere som mener seg skikket til oppgaven de har påtatt seg,mener jeg bestemt at firma uten å mukke(gjelder samtlige børsemakere) betaler tilbake eller utbedrer de feil som er gjort! Akkurat som andre håndtverkere,promt utbedrer de feil og mangler de er ansvarlige for!Betaling for ARBEIDET når produktet er ferdig,betyr at børsemakeren genuint forstår omfanget av den jobben han har påtatt seg.Selv har jeg ventet i nesten 2-år på ei rifle fra USA og når det ankommer godt handtverk til slutt,er alt glemt!Den som venter på noe godt, har alltid meget god tid!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...