Jump to content

Alt man trenger er en Remington 700!


Malle

Recommended Posts

Av en eller annen grunn føler mange det som naturlig å sammenligne forskjellige våpenprodusenter med bilmerker. Jeg skal ikke spekulere for mye i hvorfor, men noen ganger blir det ganske treffende når man skal beskrive en gitt mekanisme eller fabrikat. Du skjønner sikkert hva jeg mener; Blaser blir sammenlignet med Mercedes, Howa med Toyota, osv. For et par år siden var det en kar som beskrev Remington som riflenes svar på Ford, og den uttalelsen har festet seg hos meg siden jeg finner den ganske treffende. På samme måte som nevnte bilprodusent kan Remington 700 serien beskrives som relativt enkle i sin konstruksjon, masseprodusert og kjedelig -og på samme måte som en Ford (sett inn fritt valgt modell) er en standard Remington 700 relativt rimelig samtidig som den har alle de egenskaper som er nødvendig for å «få jobben gjort».

 

Jeg har bare eid en Ford i mitt liv, men jeg har eid en solid håndfull med forskjellige Rem 700. Jeg er blant dem som tiltrekkes av enkle og solide mekanismer som fungerer. Jo, jeg kunne godt ha tenkt meg en Mauser 03, Sako 75 eller en annen mer eksklusiv rifle i samme prisleie, men siden lønningsposen også skal fordeles på andre aktiviteter og utgifter klarer jeg liksom ikke å forsvare et slik kjøp ovenfor meg selv. Til mitt bruk og til mine jaktformer klarer jeg meg lenge med noe rimeligere og enklere som smeller hver gang jeg trekker av. Nå finnes det mange rifler som faller inn under denne kategorien, men som sagt, så er jeg blant dem som tiltrekkes av Remington 700.

 

I mine øyne har Remington 700 en fordel som få andre rifler kan vise til. Jeg tenker da selvfølgelig på tilgangen til deler og «stæsj» som man kan anskaffe til denne modellen for en rimelig penge. Noen av disse gjenstandene kan bidra til å gi den aktuelle børsa ønskelige egenskaper som for eksempel bedre avtrekk eller presisjon. Andre deler er intet mer en ren «styling» som kan gi et ønsket utseende eller som en annen kar beskrev det : «skikkelig rånefaktor». Og for å møte meg sjøl i døren, så må det nevnes at den enkleste Remington 700 fort kan bli en mer kostbar affære enn en rifle som hadde en langt stivere pris i utgangspunktet! Og nettopp det er egentlig litt av gleden; man kan kjøpe en relativt rimelig og fullt ut fungerende rifle som man utruster med «stæsj» over tid og etter behov/ begjær. Jeg mener å vite at den faglige termen er «opphoring».

 

2rfu1yt.jpg

 

Min nåværende Remington 700.

Den foreløpig siste riflen som fant veien inn i skapet mitt er et godt eksempel på dette. Børsa -en Remington 700 SPS Tactical i .308 Win- byttet jeg til meg før jul. Mitt subjektive syn på denne riflen er at den er beint fram kjedelig med et noe stusselig utseende. Riflen har et relativt kort løp på 50 cm, mattblånert finish og et gummiert skjefte fra Houge. Den blir ikke mindre stusselig av at noen har funnet det for godt å stemple den med «TACTICAL SNIPER» på løpets høyre side.

 

Om man tar utgangspunkt i de tråder og innlegg som er skrevet om akkurat denne riflen på nettet, så har den vært en formidabel suksess for «The Big Green». Kanskje ikke så rart siden den har en slags «tacticool» image, relativt rimelig pris og er kjent for å levere god presisjon rett ut av esken. Til tross for sin tykke pipe er den ikke spesielt tung og den korte løpslengden gjør at den ikke er noe monster å dra med seg ut på jakt. Jeg antar at mange har anskaffet seg en slik rifle for å bruke den til såvel jakt som jaktfelt. Personlig anskaffet jeg meg mitt eksemplar som et utgangspunkt for en rifle som skal brukes til jaktfelt, trening og etterhvert til de «kortere langhold».

 

Førsteinntrykk.

For et par år siden monterte jeg den «fullbedda» varianten av Hougestokken på en SPS Varmint. Den stokken som er montert på SPS Tactical ser til forveksling lik ut, men den kan på ingen måte sammenlignes med varianten som har beddeblokk i aluminium. SPS Tactical- stokken er søylebeddet, mye lettere og vederstyggelig myk. Det hjelper lite at løpet i utgangspunktet er frilagt når man oppnår kontakt mellom skjeftet og løp selv når man skyter med «lang arm». Skal man skyte med anlegg og samtidig ha frilagt pipe, så må anlegget anbringes nesten helt bak mot låskassen. Nå har jeg ikke testet grundig nok til å uttale meg om hvorvidt dette påvirker presisjon eller treffpunkt, men jeg liker uansett ikke at stokken er såpass «slaskete». Videre synes jeg at pistolgrepet er i tynneste laget -selv for mine ikke alt for store hender. Kolbekammen er også adskillig lavere enn det jeg setter pris på. Sistnevnte kan enkelt løses ved hjelp av en kolbeforhøyer, men jeg landet likevel på at jeg ikke hadde lyst til å leve med originalskjeftet.

 

Avtrekket er typisk for Remington: rent og distinkt, men alt for tungt. Dette er et av de områdene hvor Remington kan forbedre seg! Den usaklige vekten har selvfølgelig sitt utgangspunkt i frykten for søksmål fra inkompetente brukere med hull i egen fot, slekt og venner. Heldigvis er Remington 700 velkjent for alle børsemakere, så det byr sjelden på større problemer å få avtrekket justert til den avtrekksvekten man ønsker.

 

Sluttstykkegangen var vesentlig bedre en det som har vært tilfelle med andre Remington 700 jeg har eid. Ikke på linje med en fintunet Sako, men alt annet en dårlig.

 

Den mattblånerte finishen er standard for alle Remington sine økonomimodeller. Den er ikke spesielt vakker, men den er matt, holder godt på olje og ytterst funksjonell. Om man skulle finne antydning til overflaterust, så forsvinner dette nesten av seg selv om man tar fram en fille med litt olje på. Dersom man skal bruke børsa i ruskevær vil det være tilstrekkelig å gi den en tynn film med god olje for beskyttelse.

 

Første tur på banen.

Jeg monterte en Zeiss Conquest 6,5-20x50 i lave Leupold QRW montasjer, ladet opp noen håndfuller med 150 grs Sierra Match King foran passelige doser med N150 og dro til skytebanen. Jeg var ganske spent på hvordan denne riflen ville skyte siden mange har rapportert om flott presisjon selv med originalstokken. Nå virker det en smule optimistisk å ha forventninger til presisjon når man utelukkende har ladet med én kuletype, men jeg antok at jeg i det minste ville få et inntrykk av hvor «landet lå».

 

Etter å ha rigget meg til med anlegg var det en ting som var innlysende: selv om kikkerten var montert så lavt at det ikke var nok klaring mellom kikkert og løp til å montere linsebeskyttere, så var kolben alt for lav til å gi tilstrekkelig kinnkontakt. Jeg endte opp med en skytestilling som på ingen måte kan beskrives som god.

 

Selve skytingen gjorde meg enda sikrere på at et nytt skjefte var påkrevd. Om og om igjen gikk to til tre skudd i små trekløvere/ samme hull før de to neste skuddene landet et lite stykke unna. Dette gjentok seg selv om jeg eksperimenterte med tilstrammingen av skjefteskruene. Jeg mistenkte derfor at mekanismen ikke fikk tilstrekkelig støtte av skjeftet og at den forskjøv seg litt mellom skuddene.

 

Presisjonen var på ingen måte dårlig tatt i betraktning at jeg kun hadde en kuletype for hånden, og at den beste femskuddssamlingene målte 20 mm, men jeg hadde tro på at denne riflen kunne levere bedre med et mer stabilt skjefte.

 

358qrdl.jpg

Typisk femskuddssamling med det originale skjeftet.

 

Løsningen.

Det sto for meg som innlysende at et nytt skjefte var påkrevd. Jeg hadde i utgangspunktet lyst på en GRS- jaktfeltstokk eller et Mcmillan A5 skjefte. Siden julen og nevnte kikkertsikte nettopp hadde forsynt seg grovt av sparekontoen, så ville en slik anskaffelse bli nødt til å vente noen måneder. Jeg ønsket derfor å finne en annen løsning siden jeg hadde lyst til å bruke riflen kommende jaktfeltsesong. Jeg vurderte en stund å kjøpe den dyrere varianten av Hougestokken og utruste den med en kolbeforhøyer, men slo dette fra meg.

 

I min søken etter ny stokk oppdaget jeg at det ikke lengre er enkelt å bestille våpendeler fra USA. Det ser ut som om paranoian for terrorister har tatt helt overhånd. Jeg måtte derfor ty til Midway Norge til tross for at det ville bli vesentlig dyrere enn om jeg hadde kunnet bestille skjeftet direkte fra USA. Jeg har tidligere handlet regelmessig hos Midway, men etter at de endret nettsidene sine hadde jeg nesten gitt dem helt opp. Det er mulig at det bare er meg, men jeg sliter som besatt for å finne de produktene jeg søker etter! Likevel, så var det Midway som ble løsningen og jeg bestilte en «Choate Tactical Stock».

 

Dette skjeftet hadde en sympatisk pris og så ut til å ha de egenskapene jeg ønsket meg- dessuten ble det levert i ekspressfart! Ut i fra det jeg kunne lese meg til på nettet fikk skjeftet veldig gode tilbakemeldinger fra brukere.

 

Skjefte kan best beskrives som en «fattigmanns A5» med smarte løsninger. Det har en fullengde aluminiumsprofil og man kan få det i hvilken farge man vil ha, så lenge man vil ha sort. Selve skjeftet er fremstilt i et plastmateriale som virker meget solid og har en behagelig overflate. I det store og det hele ser materialet ut til å ha lite til felles med det som benyttes i andre skjefter av plast. Takket være dette materialet og aluminiumsprofilen er vekten alt annet enn ubetydelig. Framskjeftet er svært bredt og stivt og gir godt anlegg mot sandsekker eller hånden. På undersiden er det en slisse/ skinne som tillater plassering av tofot så langt fram eller bak som man ønsker. Det er fire reimfester -to på hver side av skjeftet. Løpskanalen er ytterst generøs og jeg kan antagelig få plass til et nummer av Jakt & Fiske mellom løpet og framskjeftet. Kolben er ikke høydejusterbar, men lengden kan justeres ved å legge til/ fjerne mellomstykker.

 

10xeoeo.jpg

Bredt og godt forskjefte med skinne som tillater justering av tofotens plassering.

 

Så utgjorde dette bytte av skjefte noen forskjell? Til det kan jeg utelukkende svare ja! Etter en ny tur på banen med samme ammunisjon dro jeg hjem igjen med godfølelse i hele kroppen. Forutsatt at jeg gjorde min del av jobben, så kunne jeg med letthet treffe den berømte klistrelappen på hundre meter fra benken. Femskuddssamlingene opptrådte som «ryddige og symetriske». Den beste målte 16 mm og hadde vært enda tettere dersom jeg hadde vært en bedre skytter. Den forløp slik femskuddsamlinger ofte gjør for meg: de tre første sitter i samme hull og jeg blir så ivrig at den fjerde lander et lite stykke unna. Uansett fire skudd i klistrelappen og ett rett på utsiden er mer enn godt nok for meg! Den beste treskuddssamlingen endte på omlag 8 mm. Den var de ko- stens som stod for. Med andre ord: mer enn god nok presisjon!

2sam64z.jpg

Mindre og mer symetriske samlinger etter stokkbyttet!

 

1564pib.jpg

ko-stens sin treskuddssamling.

 

Selv om presisjonen var gledelig, så var det ergonomien som virkelig gav meg godfølelsen. Grepsvinkelen, kinnkontakten og de fyldige grepet gir en behagelig skytestilling og en følelse av kontroll som er den originale stokken totalt overlegen. Dette gjelder uansett skytestilling, og ved sittende føles det som om riflen «henger» på målet av seg selv. Totalvekten på rifle med ny stokk og kikkert endte på 4,9 kg. For meg er dette nok til at den er stabil å skyte med, men ikke så mye at jeg må kjempe ved stående skyting.

 

20rtt78.jpg

Joda, det skulle være tilstrekkelig klaring her...

 

Til slutt.

Atter en gang sitter jeg med opplevelsen av at «alt man trenger er en Remington 700». Joda, det hadde sikkert væt mulig å bruke samme beløp og fått en annen rifle fiks ferdig med samme egenskaper. Likevel, så synes jeg det er langt mer moro på denne måten. I tillegg til at jeg har fått en rifle som jeg trives med og som skyter bra, så har jeg nok en gang kost meg gjennom prosessen det er å finne de delene jeg har lyst på og trenger/ begjærer. Etter mitt syn er dette ekstra givende med en Rem 700 siden utvalget av utstyr og deler er så formidabelt. Om jeg føler at jeg har kommet i mål? Veeeel... det hadde vært greit med et løstagbart femskuddsmagasin til jaktfelt og en 20 Moa skinne til litt lengre hold og... og... alt det andre man får lyst på under veis. Uansett, så er jeg glad for at jeg nok en gang har en Remington 700 å pusle med i stille stunder!

Link to comment
Share on other sites

Blaser som en mercedes? Vil heller si Blaser er som Audi, glitrende på markedsføring og et definitivt "It" merke for tiden. Men der Audi er flinke på interiør og sorgen rent ingeniørmessig, vil jeg si at blaser er omvendt. Glitrende med tanke på tekniske løsninger, men enkelte plastdeler er sjokkerende dårlige tatt i betraktning at de befinner seg på en 30.000 kroners rifle.

Link to comment
Share on other sites

10xeoeo.jpg

Bredt og godt forskjefte med skinne som tillater justering av tofotens plassering.

 

 

Den skinna ligner veldig på det som er på undersiden av min nyervervede Tikka m65 Sporter. Jeg har fundert litt på hvordan jeg skal feste tofot på den, og kommet fram til at jeg kan erstatte en av festeskruene i skinna med et remfeste. Varianten her ser likevel helt overlegen ut. Den klossen som remfestet sitter i; Er det en løs detalj eller var det med fra fabrikk? det ser ut som plast, men det er det vel ikke?

Link to comment
Share on other sites

@Palinder: "Klossen" som glir frem og tilbake i sporet er av stål og beregnet for tofot (blir det toføtter i flertall :?: ) med festeanordning av type Harris. Jeg har ikke testet den ut selv siden jeg sjelden benytter meg av tofor -jeg foretrekker å bruke sekken- men jeg har lest på et annet forum at man med fordel kan bore og gjenge den for en skrue slik at den kan låses helt fast i ønsket posisjon. Jeg tror jeg har en tofot et eller annet sted, så hvis jeg finner den skal jeg rapportere om hvordan det hele fungerte.

Link to comment
Share on other sites

Er Kjell Olav sin feil... :lol:

 

Jeg skjønner utmerket godt hva du mener :wink: ! Jeg må vel innrømme at trangen til en tjukkløpet rifle av den tacticoole sorten ikke på noen måte ble mindre etter at jeg prøvde den snasne Saueren han bygget...

 

Den LTR' en til Kjell Olav mistenker jeg forresten for å være magisk. Jeg har fortsatt til gode å se at den leverer dårlige samlinger -uansett ammo.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Palinder: "Klossen" som glir frem og tilbake i sporet er av stål og beregnet for tofot (blir det toføtter i flertall :?: ) med festeanordning av type Harris. Jeg har ikke testet den ut selv siden jeg sjelden benytter meg av tofor -jeg foretrekker å bruke sekken- men jeg har lest på et annet forum at man med fordel kan bore og gjenge den for en skrue slik at den kan låses helt fast i ønsket posisjon. Jeg tror jeg har en tofot et eller annet sted, så hvis jeg finner den skal jeg rapportere om hvordan det hele fungerte.

 

Men satt den på da du kjøpte stokken, eller er det noe du har fått tak i et annet sted? Og i så fall, hvor? Hva er dimensjonene på den skinna?

Link to comment
Share on other sites

@ Chiefen.v-2: for å svare på spørsmålet: Nei og Gud forby!

 

Jeg tror heller ikke at jeg hadde vært lykkelig dersom jeg utelukkende hadde hatt muligheten til å eie en Remington 700. Til det er jeg alt for glad i alle de andre riflene som jeg eier, har eid, eller som jeg forhåpentligvis kommer til å eie en gang .

 

Men jeg hadde antagelig klart meg... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Takk for info. Lurer på om jeg skal prøve å rett og slett mekke meg en dings som kan gli i sporet på skinna, og som jeg kan feste et remfeste i... eller om jeg skal gå for den enklere varianten med å bare skru ut en skrue, legge på skiver som bygger litt og så skru i remfeste i det skruehullet..

 

Tipper det er samme dim på skinna som det som er på banesauere.. så kanskje det finnes noe der. Fint å ha noe å spekulere på :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Takk for info. Lurer på om jeg skal prøve å rett og slett mekke meg en dings som kan gli i sporet på skinna, og som jeg kan feste et remfeste i... eller om jeg skal gå for den enklere varianten med å bare skru ut en skrue, legge på skiver som bygger litt og så skru i remfeste i det skruehullet..

 

Tipper det er samme dim på skinna som det som er på banesauere.. så kanskje det finnes noe der. Fint å ha noe å spekulere på :winke1:

 

De aluskinnene har jeg sett mange av. Rem/tofotfeste til denne kjøper du på hvilken som helst gardinforretning, lages i omtrent samme komposittmateriale som stokken.

 

Kjøper du flere kan den ende opp som en skolopender :P

Link to comment
Share on other sites

Kjell-Olav tvingte meg til å kjøpe en lik

Tvang er vel kanskje å ta i Abarth, men at jeg hadde en liten påvirkning kan jeg godt ta på meg skylden for :mrgreen:

 

John H har knekt koden for presisjonsskyting på lange hold, det er i t-skjorta trikset ligger. I alle fall om en skal konkurrere med flere om minste samling eller antall treff. De andre skytterne blir så sykt fokusert på den lekre trøya jeg bruker at de helt mister fokus på det som teller, nemlig å treffe :lol:

 

Sorry John, jeg har bare 1 stk, og den er ikke til salgs :wink:

 

Huff, fryktelig off-topic det her.

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Kanskje ikke helt sant, men iallefall den versjonen kjerringa fikk..

 

Så senere blir det: nei den stokken der er ikke ny. Har vært sånn hele tia.. Kikkerten der satt på da jeg kjøpte den.. Demperen ny nei! Den fulgte med. Har bare ikke brukt den før...

Link to comment
Share on other sites

Da har vi vært på banen i dag og skutt med Malle sin Remington.

 

330 meter og gonger på 15x15 og 15x18cm.

Den nye stokken falt godt i smak hos undertegnede. Et ganske så vertikalt pistolgrep sammen med en bred forstokk gjorde liggende skyting til en fryd og ga en god følelse av kontroll. Samtidig var den høy nok bak til at jeg fikk fullt synsfelt i 6,5-20x50 Conquesten (lave QRW) uten å strekke hals. La også merke til at rekylen kom veldig "rett bakover" og var derfor enkel å kontrollere.

 

En soleklar anbefaling :)

Link to comment
Share on other sites

Jepp.... Bestilte meg en Sauer 202 med TMM og Victory 3-12x56 i dag, når den kommer i hus og kjærringa spør var det en "sånn weatherby pakke på xxl til 5990,-"

 

:lol::lol::lol::lol:

 

Som en annen jeger her inne sa, når det gjelder valget mellom Swarovski og Zeiss er valget enkelt: Kjerringa VET at Swarovski er noe dyre greier fordi de driver å roter med smykker, mens Zeiss kan være kjøpt på nille for alt de vet :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Den stokken er bygd som en stridsvogn! Skjefteskruene vil ryke lenge før stokken svikter, så jeg hadde ikke stusset på å bruke den sammen med en rifle med tung rekyl. Jeg har ikke forsøkt, men jeg tror faktisk at man skulle slite med å gjøre inntrykk på den ved hjelp av vold -selv med en hammer.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden ødelag kvelden min helt.....

 

Har kost meg med et par pils i kveld :D og har helt glemt idiotskapen jeg gjorde for ca ett år siden. (griner litt nå...)

 

Hadde en Rem700 sps 223 som jeg var strålende fornøyd med, ypperlig jaktfelt børse. Men, neida, denne ble byttet bort i en ruger 10/22, som foresten fremdeles er i mitt eie.

 

Etter å ha lest denne tråden innser jeg hvor idiot jeg var som lot den 700en reise vekk fra mitt skap.....

 

Men, en tur til onkel blå, tja allerede førskommende mandag, kan kanskje åpne mulighetene for å erverve en slik artigsak igjen :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Bra tråd, Malle! Du er en ekspert i å fange leserne med skrivingen din! :)

 

Og jeg kan underskrive på at den riggen er en nytelse å skyte med. Jeg er vant med en gammel Sako .308 og en nesten like gammel Brno Fox .222, og Remingtonen med den stokken er noe å sikle på!

 

Husker ikke helt om bildet ditt var samlingen jeg skjøt, men husker uansett at det gikk bra! Bedre har jeg aldri skutt med Sakoen. (Persen er 6 mm med Fox'en da. :wink: )

 

Ellers må jeg også skryte av røret på toppen av børsa. Virkelig en fin kikkert, med god optikk.

 

Må til slutt si at jeg også har fått litt lyst på Remington sånn i ettertid. Dumme deg, Malle. Du nevnte på Remington Seven... :twisted: Dersom noen har en slik i .223 og som bor ikke langt vekk fra Hamar, gi gjerne lyd slik at jeg kunne klådd litt på et slikt vidunder! Skulle sammenlignet den litt med Fox'en om det er verdt å skifte henne ut! :)

Link to comment
Share on other sites

Bra tråd, Malle! Du er en ekspert i å fange leserne med skrivingen din! :)

 

Må til slutt si at jeg også har fått litt lyst på Remington sånn i ettertid. Dumme deg, Malle. Du nevnte på Remington Seven... :twisted: Dersom noen har en slik i .223 og som bor ikke langt vekk fra Hamar, gi gjerne lyd slik at jeg kunne klådd litt på et slikt vidunder! Skulle sammenlignet den litt med Fox'en om det er verdt å skifte henne ut! :)

 

Du skulle hatt en seven i .260 :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etter noen nye turer på banen med denne "riggen" er jeg overbevist til de grader når det gjelder skjeftet/ stokken fra Choate: den kan absolutt anbefalles!

 

Jo, den er rimeligere enn en del andre alternativer, men den slår meg likevel som et gjennoført kvalitetsprodukt. Under forrige økt på banen skjøt jeg et par serier fra sittende med albuene på knærne, og børsa "henger" på målet. Samlingene ble tette og fine som følge av at jeg hadde følelsen av god kontroll og kontakt med børsa.

Link to comment
Share on other sites

kan väll egentligen bara instämma i tråd skaparens reflektioner om Remington 700.

 

Mitt val föll på en LTR i 308, haft den i några år nu.

Är inget annat än helt nöjd med den, skall dock byte optik på den när ekonomin tillåter det.

 

Bästa gruppen jag skutit med den är 9 mm / 100m. Med Remington's fabriks övnings ammo.

 

Nu när själv laddnings utrustningen är beställd, så ser jag ljus i slutet av tunnelen att kunna skuta stadigare små grupper med bössan.

 

Har även utvecklat ett maniskt "vill ha begär" till en AICS 2.0 stock, men det tillåter inte ekonomin som det är nu :?

Link to comment
Share on other sites

Bra tråd, Malle! Du er en ekspert i å fange leserne med skrivingen din! :)

 

Må til slutt si at jeg også har fått litt lyst på Remington sånn i ettertid. Dumme deg, Malle. Du nevnte på Remington Seven... :twisted: Dersom noen har en slik i .223 og som bor ikke langt vekk fra Hamar, gi gjerne lyd slik at jeg kunne klådd litt på et slikt vidunder! Skulle sammenlignet den litt med Fox'en om det er verdt å skifte henne ut! :)

 

Du skulle hatt en seven i .260 :lol:

 

 

Jeg har en slik, Seven Mountain KS i .260rem, blir aldri solgt :)

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har nevnt tidligere, så kommer jeg til å bestille meg en Remington 40XS-Tactical hvis det skulle bli en ny boltrifle....

 

Denne her er pudderlakkert i sort og laget i rustritt stål, noe som går over Sako TRG serien med vanlig fosforisert karbonstål. Nærmere en Remington M24 kommer man ikke. Spørsmålet er bare hva Jakt og Friluft vil ha for denne, og da tenker jeg på kun rifla. Den selges også som systempakke og da med sikte og utstyr. Den fåes i .308win, .300win og .338 lapua magnum.

 

http://www.theduke.de/shop_de/remington ... 92398_1429" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...