Jump to content

Leirdue ammunisjon


Kleven

Recommended Posts

Jeg tenker på å kjøpe meg leirdue ammunisjon, og har sett på Jaguar steel sport.

Er det noen som har prøvd disse patronene?

Det er kjedelig å kjøpe en haug med skudd så er de bare no drit!

 

Link til hjemmesiden: http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... odid=24697" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Beste ammoen jeg noen gang har brukt til leirdue.

Var redd for at de skulle gå tom når jeg kjøpte de, at jeg kjøpte 2000 skudd med en gang.

Helt konge!

 

Her er bilde av skudd på 30 meter med min hagle i sterk vind.(Franchi Fast White)

 

GameBoreJaguar24g.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at disse er lagd av Gamebore?

Min erfaring med Jaguar er heller dårlig, det lå alltid masse uforbrent krutt igjen i løpet og mange ganger sa det bare poff når man skjøt, alle baner her i Østfold gikk vekk i fra disse skudda.

 

derimot så er Gamebore skuddene fantastisk bra og dette re manges favoritt her nede. Disse ser slik ut 502969?rgn=0,0,2000,2000&scl=2.9411764705882355&id=zqSqm1

Link to comment
Share on other sites

Godt poeng, jeg vet ikke hvor jeg har gamebore fra, men jeg skal sjekke om det er gamebore som har de

Du har nok rett og slett lest utenpå pappkartongen de lå i, for der står det "Gamebore" :lol:... Ihvertfall gjør det det utenpå de kartongene jeg kjøpte.

 

Såvidt jeg har forstått er dette samme / identisk patron som den Gamebore Super Steel som har vært mye i bruk på banene i år. Tror Jakt&Friluft har tatt inn disse fra Danmark, hvor de åpenbart er markedsført som Jaguar.

 

Har ikke testet de selv, men er rimelig sikker på at de presterer som den mer vanlige Gamebore'n. Dvs en rimelig og kurant patron.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jakt & Friluft hadde en kampanje på disse patronene fra Jaguar (Gamebore) til kr 0,99/stk. Max 2.000 stk pr kunde. Tror kampanjen er slutt, men har hørt at de forsatt skal selge Jaguar / Gamebore til OK pris.

 

Jeg har prøvd Jaguar-patronene noen få serier og de har fungert helt greit. Har vel ennå tilgode å bomme pga patronene :lol:

Link to comment
Share on other sites

Her er en gyldig kampanje på 24 gr stål til kr 0,99/stk:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33242689

 

Jeg har ikke skutt så veldig mye med denne T2 patronen til NSI, men jeg har hatt bra treff når jeg har prøvd den. Veldig behagelig rekyl (minner litt om SteelMax). Jeg har skutt mer med T4 (Quattro) patronen til NSI, og den er det futt i (uavhengig om man liker rosa patroner eller ikke :lol: )... Den er forøvrig også på kampanje nå: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30824083

Link to comment
Share on other sites

Godt poeng, jeg vet ikke hvor jeg har gamebore fra, men jeg skal sjekke om det er gamebore som har de.

 

uansett, er det disse jeg mener er helt utrolige, og som skuddbildet viser :

48411.jpg

 

 

Kjøpte samme ammo hos Jaktdepotet, og er knallfornøyd. Betalte vel noe sånt som 1,25 pr.skudd ved kjøp av 1000 eller mer. Må sjekke om det tilbudet gjelder enda neste gang jeg skal den veien i landet for de gikk gullgodt i halvauto'n min (Maxus).

Link to comment
Share on other sites

Vil du anbefale T2 til en førstegangskjøper?

Vet du om de sender med Bring? (har kontaktet de, men venter på svar...)

 

NSI Steel Due (T2) er en helt kurrant patron, uansett om du er førstegansgkjøper eller ikke. Jeg er redd for at de kun selger i butikk til denne kampanjeprisen, og sannsynligvis har de ikke så voldsomt mye igjen på lager. Det er innimellom noe tull med henvendelsene pr epost via Finn, så ring heller telefonnummeret i annonsen.

Link to comment
Share on other sites

Vi skjøt 250 skudd med disse skuddene igår. Syns dem var akkurat som den vite gambore skuddene. Ble treff når du skjøt riktig og bom når du gjorde feil. Skyter aldri på plakat med skudd. Ser på treffene jeg for med dem istedet. Så disse skuddene syns jeg var veldig bra. behagelige å skyte med og fine treff. Virket kjappe også. Bare å legge seg rett i forkant på dua og det var skikkelig filler. Prøvde både med Rizzinien og gamle Berettaen. Samme resultat i begge mine børser.

Link to comment
Share on other sites

De har gått tom for de til 0,99øre. Var innom i dag og kjøpte 1000 T4 til 1,59. De har vel noen tusen igjen av de (som jeg så i butikken.). Virket ikke som noe problem å kjøpe flere enn 1000 dersom man ønsker det. Ellers så må også jeg nevne at det var en trivelig kar som stod bak disken. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...