Jump to content

KKC vs GRS stokk?


1983

Recommended Posts

Jeg syntes det blir for mye "bling bling" på GRS stokken, men jeg skal bruke min til jakt også. Dessuten syntes jeg KKC stokken var bedre og holde i + det estetiske. Har hørt at GRS stokkene har en litt bedre finish, men hva som er lagt vekt på da vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes jo den GRS stokken er tøff da, skal innrømme det... Men føler ikke at jeg har behov for lengdejusteringen da. Tror jeg har ganske standard armlengde. Da jeg prøvde GRS stokken passet den meg best når den var på det korteste. Skal bruke den til jakt også.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt kkc stokk nå i vel et år, å er kjempefornøyd. Bruker den både til jakt og jaktfelt. Har prøvd og kjent på GRS stokken (jaktfelt stokk) og mener at kkc stokken er bedre å holde i. Særlig rundt pistolgrepet, da GRS stokken ble for grov/stor i grepet for meg og den føltes for lang selve stokken, enda den var helt innstilt i kolbekappa.

 

Noe som er bedre på GRS, er at den har smarte løsninger når det gjelder justering av kinnstykke og kolbekappe.

Link to comment
Share on other sites

Junior har GRS og jeg har KKC.

GRS er en god del tyngre, og er veldig tjukk i grepet.(Dette kan dog files til da laminatet er gjennomfarget). Finish og laminat-kvalitet er mye bedre på GRS. KKC er fos som drivved og trenger flere flasker med olje for å mettes.

Jeg valgte KKC da den passet meg mye bedre i grep og anatomi samt at jeg syns GRS ble for tungt.

Begge er på Sauer 202.

Edit: GRS veide 1570 gram. KKC 1100 ca....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk tafse litt på GRS-stokkene på Smellen i vår. Uvant fyldig grep, men jeg likte det. Tyngden gjør ikke meg noe for den bruk jeg har tiltenkt børsa hvis jeg skulle bli litt vill og bruke seks laken på en stokk...

 

KKC = Rocka

GRS = Sexy

Vet ikke hva som er best :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Glante og klådde litt på standen til J&F på Elverum forrige helg. GRS'en ser riktig nok mer hi-tec ut, men KKC'en passet meg betydelig bedre. Har ikke steikepanner til hender, så grepet på KKC passet meg absolutt best. For tykt på GRS'n.

 

Sikler derfor fremdeles mest på KKC, men de lager vel ikke stokk til Brno fox...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har begge - KKC på en S&L som brukes mest på jakt og GRS Jaktfelt på en Sauer202 som brukes mest på bane. For ordens skyld brukes S&L'en også en del på bane og Sauer'n er med i skogen av og til.

 

Jeg liker klart best passformen på GRS'en og er veldig fan av justeringsmulighetene; samt at jeg kan ta ned kinnstykket og få ut sluttstykket uten verktøy. Det går ikke på KKC'en. Det eneste ankepunktet jeg har er egentlig vekten; på bane betyr det intet, men forskjellen er ganske stor på jakt. Jeg tror dog jeg ville ha overveid en GRS justerbar jaktstokk fremfor KKC'en dersom jeg skulle bygge ny jaktrifle nå. Kvaliteten på GRS'en virker bedre (laminatet virker hardere og er penere, justeringene er smidigere, kolbekappen er MYE bedre (skyter bl.a. 9,3x62 med denne så den mykere Limbsaver'n er veldig grei å ha).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvd KKC, men har bestilt meg en GRS justérbar jaktstokk til Sauer 202 etter å ha tafsa på jaktmatch-stokken i våres. Den skulle være klar hvert øyeblikk, men jeg venter fortsatt. Håper den kommer om en ukes tid. :?: Jeg likte spesielt de kjappe justeringsmulighetene på lengde og høyde uten bruk av verktøy. Dessuten passet det fyldige grepet lankene mine...

Link to comment
Share on other sites

Har bare såvidt "nevlet" litt på et GRS-skjefte. Kjentes meget bra ut, men siden jeg har små puselabber så kjentes pistolgrepet kanskje litt i "feteste" laget ut. Lurer på om noen har prøvd å pusse det ned en smule?

Hvis man får vite hvilken olje/finish som er brukt, er det vel bare å lete frem sandpapir??

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om noen har prøvd å pusse det ned en smule?

Hvis man får vite hvilken olje/finish som er brukt, er det vel bare å lete frem sandpapir??

Børsemakeren min har pusset ned sin egen stokk litt, skal fungere fint det. Stratabond-laminaten de bruker er grei å slipe på selv.

GRS selger den oljen de bruker til stokkene, så det er enkleste løsning. Ellers tror jeg en mail til de hjelper deg på rett vei.

Link to comment
Share on other sites

Har også tafset endel på "alle" jaktfelt stokker og KKC stokken havnet i skapet etter en kort stund. Stokken i seg selv er bra, men hadde litt for lite høyde justering på kolbekappa og desverre for grunn på framskjeftet. Jeg holder helt fremme i overgang løp skjefte da blir det for lite masse. I motsetning til tyristubben og GRS.

 

En stor fordel med KKC er at den er relativt lett rundt 1100 gram(samme som orginal stokken min) GRS veier fra 1400 og oppover. Her sliter mange med vekta hvis en skal skyte i jeger klassen og ha en tålig kikkert på(jaktfelt)

 

Har kikket lenge på GRS en, men den blir faktisk for tung, dermed ble den ikke kjøpt inn for jeg syntes det er en kjempe stokk, hvis en er komfortabel med den tykke kolbe halsen.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har peiling på om en må gjøre noe med KKC-stokken før den tas med til skogs? etter hva jeg har hørt er den ikke akkurat mettet med olje?

Skulle behandle kkc stokk på lik linje med en vanlig stokk sa de på jakt og friluft når jeg spurte de.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har peiling på om en må gjøre noe med KKC-stokken før den tas med til skogs? etter hva jeg har hørt er den ikke akkurat mettet med olje?

Min har fått skikkelig epoxy på innvendige flater mot våpenet (løpskanal, rundt kassen der det ikke er beddet, under underbeslaget) slik at jeg slipper å bry meg med at stokken sveller opp der selv om jeg ikke får tørket bort vann med det samme etter jakt. Har ikke gjort noe med resten av stokken enda, men den kommer vel å få en runde med olje nå etter bukkejakten, tror det er en grei ide.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...