Jump to content

Howa klubben!


RKR

Recommended Posts

Da var Timney avtrekket på 3lb kommet gikk på 135$ inkl frakt ingen toll da det ble sendt som en gave, skal bli morro og få testa det.

Noe som vil bli gjort så snart rifla er tilbake fra DuraCoating :wink:

 

906568.jpeg

 

Kom med bilder, Howafolket!

Link to comment
Share on other sites

247402_2124228989732_1366098763_2496493_6072530_n.jpg

deisa til med ei Howa 1500 lightning 308w midt i elgjakta i fjor. kappa pipa på 43 og fikk satt på en S&L hardcore twister 45 og zeiss Duralyt 2-8x42. :D

siden jeg er VIP kunde justerte de avtrekket uten at jeg spurte og det er så perfekt som det kan bli :D

tofoten på bilde hadde jeg fra før.

stokken var 25mm for kort for meg, men jeg klarte da å felle en 1,5årig okse på første jaktturen med nybørsa 8)

Link to comment
Share on other sites

Regner med jeg får være med i klubben?

 

Her er mine to Howaer:

Howa 1500 hogue 6,5x55:

Byttet til Boyds gunstock, som er duracoatet matt sort.

Bushnell Elite 6500 4-30x50 tactical

20MOA stål skinne med leupold QRW ringer

Løpet er kappet på 50cm og klargjort for demper som kommer snart.

Denne benyttes fortrinnsvis til langholdsskyting.

10jun2011_0285.jpg

 

Howa 1500 hogue .223 "kråke/måke-dødaren":

Byttet til Boyds gunstock i pepper-farge

Meopta Meostar R1 3-10x50

20MOA stål skinne med leupold QRW ringer

Løpet er kappet på 47cm

A-tec Maxim lyddemper

 

(bilde kommer)

Link to comment
Share on other sites

Min 223 småviltsbørsje :smile:

Eneste jeg trenger er bedre optikk og lyddemper :) , står en

kruttlappkikkert 3-10x40 pån, helt ok.

Den skyter jo drøyt bra med det meste av riflemat. lada opp 50 varmintgrenade

te revejakta :D

 

907663.jpeg

 

Beverhytta gjennom billigsikte :lol:

907665.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg må vel også legge inn bilder av den ikke fullt så billedskjønne storebroren i .243 win.

 

h1500243_1.PNG

 

h1500243_2.PNG

 

Denne tjenestegjør primært som åtebørse. Kappet på 42 cm og påskrudd en sonic 45. Siktes med en Zeiss Classic D med lys.

 

Reven har levert skriftlig protest på denne foran årets sesong 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har omsider fått i boks min Howa GRS i .223 rem.

 

vcqdzr.jpg

 

307pa2v.jpg

Praktisk og enkel løsning for verktøyfri justering av kinnstøtte og kolbekappe. Ett trykk og du er hekta :winke1:

 

2uyq5qt.jpg

 

2ugh3sw.jpg

Rifla er skutt inn og alt er klart til småviltjakta. Jeg gleder meg virkelig til å teste denne på både rev, bever og ikke minst toppjakt til vinteren. Innen den tid sitter det nok en lyddemper på denne og.

Link to comment
Share on other sites

Stiller meg erbødig bak i køen for å få være med i en slik ekslusiv klubb :D

Mitt bidrag er en std. howa 1500 ss i kal.300wm, med ombygd rem700 hs-precision stokk.

Hele rifla er duracoatet og toppet med 20moa skinne, vortex 4-16 pst 1mrad å vektor brems.

 

 

2u7rj2g.jpg

Link to comment
Share on other sites

Min Howa 1500 ranchland med hogue stokk.

Bushnell Legend 3-9x50 kikkertsikte, sonic 45 demper, kaliberet er 7mm-08.

rifle.jpg

Avtrekket er litt "sandete", og det er ikke noe trykkpunk. Men så har rifla bare gått 60 skudd til nå. Kan hende jeg smekker til med ett timney avtrekk om det ikke blir bedre etter 300 - 400 skudd.

Link to comment
Share on other sites

Avtrekket er litt "sandete", og det er ikke noe trykkpunk. Men så har rifla bare gått 60 skudd til nå. Kan hende jeg smekker til med ett timney avtrekk om det ikke blir bedre etter 300 - 400 skudd.

 

Avtrekket på min Howa var også litt grumsete, langt og det ble ikke noe særlig bedre over årene så jeg bestilte i dag en timney 3 pounds (1360g)avtrekksmodul til børsa. Regner med den vil gjøre susen. Kjøpte 2 pounds avtrekk til småviltbørsa i samme slengen, men tenkte det er greit med litt mer vekt på storviltbørsa.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som de har tatt noen grep når det gjelder avtrekket:

 

Howa is equipping each barreled action with the new Howa Actuator Controlled Trigger (HACT) system that eliminates trigger creep and lightens trigger pull. The HACT will fit all Howa M-1500 rifles that were previously equipped with their three position safety.

 

The HACT trigger assembly is a completely redesigned trigger and sear unit that actually creates a two-stage trigger. This allows the shooter to take up trigger creep before squeezing through to touch off the round. The HACT trigger system allows for a lighter let-off - factory set at 3 lbs - eliminating trigger jerk, or pulling off the shot because the trigger pull is too heavy.

 

The other improvement that the HACT offers is in safety. Most triggers use an indirect sear lock, meaning, the safety locks the trigger and the trigger locks the sear. With lightened triggers that have been worked on after the sale, this can be dangerous because a hard bump can set off the sear, even if the safety is engaged. With the new HACT trigger, we use a direct sear lock, where a cross pin locks the sear, preventing any accidental discharges.

 

Kilde: http://www.legacysports.com/"%20target="_blank"%20target="_blank"%20target="_blank

 

Ellers så synes jeg det virker som at avtrekkene med 3-punkts sikring er enklere å få bra enn de eldgamle med 2-punkts sikring

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte ny Howa 1500 Hogue kal. 308 fra Jaktdepoet idag !! :) :)

Standard pakke med Nikko Stirling Diamond 2,5-10x50 og lyddemper.... Duger nok til mine 2uker elgjakt/år .

 

MEN, det var ikke med noe batteri til kikkerten, er det Noen som vet hvilken type batteri som hører til ?

Har søkt på nettet men finner ikke noe svar der, står ikke heller noe i bruksanvisning eller i lokket.

 

Selger på Jaktdepoet visste ikke....

Må kankskje sende dem en e-post å be dem finne ut av det. Hvis jeg ikke får svar her da...

Link to comment
Share on other sites

Siden dette er en klubb om howa og forksjellig erfaring med våpene spør eg :

 

Til den fine prisen howa ligger på er den bedre enn di riflene som ligger lit øver ?

Er Howan bedre enn en tikka t3 light for eks.?

Når jeg mener bedre er det holdbarhet, presisjon, funksjonalitet og følelsen av hele våpene :wink:

Vurder en howa, både for pris og god ros rundt om kring men er ikke sikker på hvor "god" den er :mrgreen:

Skal bruke rifla til hjortejakt i vestlandslier og åtejakt på rev for det meste.

Mye dårlig vær og lengre tyngre turer.

 

Liker best personlige erfaringer enn det som står som reklame for rifla 8)

Link to comment
Share on other sites

Da fikk 223`n en passende kikkert:D

Vortex Pst 4-16x50 mrad fra Jaktfall.

Eneste jeg mangler en lyddemper,

så slipper naboene å våkne av revefall :)

Forresten en knallgod rifle, og liker stokken svært godt! Presisjonen er upåklagelig med div hjemmeladet og fabrikkammo.

gleder meg te å teste`n utover 100 meter`n :D

scaled.php?server=845&filename=20110720171322127.jpg&res=medium

 

Skulle ut etter reven idag tidlig.

La en patron i kammeret og tok ladegrep, da patronen kilte seg fast i kammeret.. :evil:

Da blir det tur å handle pussestang så jeg får ut patrona..

Lurer på grunnen, er hjemmeladet ammo, men har sjekket samtlige patroner med skyvelær, så

lurer på om det ved mongoladegrep kan skje noe når man kamrer en patron??

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Siden dette er en klubb om howa og forksjellig erfaring med våpene spør eg :

 

Til den fine prisen howa ligger på er den bedre enn di riflene som ligger lit øver ?

Er Howan bedre enn en tikka t3 light for eks.?

Når jeg mener bedre er det holdbarhet, presisjon, funksjonalitet og følelsen av hele våpene :wink:

Vurder en howa, både for pris og god ros rundt om kring men er ikke sikker på hvor "god" den er :mrgreen:

Skal bruke rifla til hjortejakt i vestlandslier og åtejakt på rev for det meste.

Mye dårlig vær og lengre tyngre turer.

 

Liker best personlige erfaringer enn det som står som reklame for rifla 8)

 

Om Howa er bedre enn andre rifler skal jeg ikke begi meg utpå men får meg ble presisjon og pris avgjørende.

Har hatt min 308 i 1.5år nå å den har vært med i alle mulig vær typer, tempraturer ,brukt den på fugljakt, revejakt, bever og elg har ikke hatt noe problem i det hele tatt.

Har kostet på den nytt avtrekk pågrunn av kryp/slark og ny stokk GRS mest fordi den er kul. Blåst ivei ca 600-800 skudd og pressisjonen er helt rå, skyter hull i hull på 100m og samlinger på 2cm på 200m med jaktmatch.

Så jeg har ingen problem å anbefale denne, vi er 2 i jaktlaget som Howa 308, ellers varierer det fra browing til blaser osv... alle har prøvd min å samtlige som prøver spør hva den koster hehe. Min er som sagt 308 korta til 47cm og hausken std.

 

Håper dette ga deg noen svar, mvh Ron.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Howa 1500 med Hogue-stokk i 6,5x55, Nikko Stirling Diamond 3-12x56 og Sonic-45 demper (pakkeløsningen fra Jaktdepotet) som for tiden er inne hos de til prøveskyting pga et par ting, men sånn ellers er jeg fornøyd!

 

Skal sies at det er min første rifle, så jeg har ikke hatt noe annet å sammenligne med enn Tikkaen til en kompis, men jeg ser fint for meg at jeg blir glad i Howaen min :-)

 

Hvordan er det med bytta av stokk og slikt? Må innrømme at flere av bildene i tråden her ser ganske nice ut... Er det noe man enkelt gjør selv ved å bare skru ut de to skruene under rifla og bytte stokken, eller er det litt mer til det enn det?

Link to comment
Share on other sites

Har omsider fått i boks min Howa GRS i .223 rem.

 

2uyq5qt.jpg

Rålækker stokk :D

Hvilken er det? Mere bilder å link til hvor den kan bestilles? Jeg har selv en Marlin :mrgreen:

Jeg er slik at jeg liker di spesielle stokkene..standar blir for kjedelig enkelt og greit.

Man skal ha noe som ikke så mange andre har,men som dem gjærne vil ha :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dette er en klubb jeg også kan være med i da jeg kjøpte en brukt Howa 1500 i 308 win tidligere i år. Mangler dessverre bilder, men den er så standard som mulig. Til neste år blir det kanskje en lyddemper på denne, først og fremst for at jeg merker at min presisjon er bedre med mindre rekyl. Våpenet går svært bra.

 

Ved innskyting før storviltprøven var det nesten ikke mulig å se at det var skutt mer enn 1 skudd på 100 m. Skytteren klarer nok ikke like god samling. :?

Link to comment
Share on other sites

Har omsider fått i boks min Howa GRS i .223 rem.

 

2uyq5qt.jpg

Rålækker stokk :D

Hvilken er det? Mere bilder å link til hvor den kan bestilles? Jeg har selv en Marlin :mrgreen:

Jeg er slik at jeg liker di spesielle stokkene..standar blir for kjedelig enkelt og greit.

Man skal ha noe som ikke så mange andre har,men som dem gjærne vil ha :mrgreen:

Det er en GRS stokk. Ta og goggle "GRS stokk" så finner du den.

Link to comment
Share on other sites

Rålækker stokk :D

Hvilken er det? Mere bilder å link til hvor den kan bestilles? Jeg har selv en Marlin :mrgreen:

Jeg er slik at jeg liker di spesielle stokkene..standar blir for kjedelig enkelt og greit.

Man skal ha noe som ikke så mange andre har,men som dem gjærne vil ha :mrgreen:

 

Ja dette er en norskprodusert GRS jaktfeltstokk. Den koster deg 4995 og forhandles av flere ledende våpenforetninger. Sjekk ut mer her:

http://www.grodasriflestocks.com/

https://www.facebook.com/pages/GRS/129511837082127

 

I tillegg til å se utrolig bra ut har stokken smarte løsninger og er rett og slett utrolig god å skyte med. Jeg er utover militærtjenesten ingen erfaren skytter, men presterer likevel svært godt med denne riggen.

Link to comment
Share on other sites

Da er vel jeg også medlem i klubben. Min første rifle ble en Howa Hogue 308 med Sonic 45 demper og Zeiss Conquest 3-12-56. Som "nyutdannet" jeger gleder jeg meg til å gå på bukkejakt med egen rifle, ikke lånt :D Håper jeg blir fornøyd og at jeg ikke har kjøpt katta i sekken :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var innom Jaktdepoet i Drammen på Torsdag for å se på Rifle, leverte søknad på fredad og fikk muntlig beskjed om ok allerede på mandag. Fortalte dette til Jaktdepoet som da sendte den til børsemaker. Jeg fikk papirene på onsdag, hentet den etter jobb og fikk skutt den inn Onsdag kveld:-). Raskere enn dette er vel ikke mulig:-). Kudos til våpenkontoret Kongsberg. Fantastisk service, og vennelig innstilling. Terningkast 6.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...