Jump to content

Ny patentert riflesekk - Quick Rifle Release


Andersen

Recommended Posts

Jeg studerer Produktutvikling ved NTNU i Trondheim og jobber for tiden med en ny patent på sekk for jegere kalt QRR.

I den sammenheng utfører jeg i samarbeid med NTNU Techonolgy Transfer en spørreundersøkelse for å kartlegge mulighetene for produktet. Det hadde derfor vært fint om du kunne satt av noen minutter til å svare på undersøkelsen i linken nederst. Mer om patenten er forklart i linken.

 

https://survey.enalyzer.com/?pid=pahif2va

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har kjørt gjennom undersøkelsen. Men hvordan skal jeg vite om jeg vil kjøpe eller anbefale produktet for noen når det eneste informasjonen en får om konseptet er at det trolig vil få geværet ut av veien men samtidig vil være lett tilgjengelig?

 

Er dette det samme som ei som hette Eldri dreiv og hadde spørreundersøkelse om? Spørsmåla var hvertfall ganske like :)

 

Blir spennende om dette kan erstatte kombinasjonen Eberlestock Gunslinger til rifla og Quickshooter-reim til hagla.

Link to comment
Share on other sites

Svar er sent.

Går faktisk med tanker om å sy min egen sekk i lær. Driver med litt lærsømm som hobby.

Pass på at det ikke blir for mye remmer og spenner utenpå sekken.

Skal det hele ha noe for seg må bereremmene egne seg veldig godt til skyting med sekken på ryggen. De beste jeg til dags dato har prøvd er lærremmene på forsvares gamle sekk!

Blir det god kvalitet på produktet deres kjøper jeg en!

Når regner dere med å ha sekken tilgjengelig for kundene?

Link to comment
Share on other sites

Stor takk til alle som har svart på undersøkelsen.

 

Jeg skulle gjerne ha gitt mer informasjon om selve produktet, men kan desverre ikke gjøre dette enda pga. beskyttelse av patenten. Det vil nok ta noe tid før produktet er klart for markedet da vi foreløpig ikke har valgt en produksjonspartner.

 

Ser det er en del som syns derfor er vanskelig å svare på om dette er et produkt de ville kjøpt/anbefalt, noe som er helt forståelig. Det er derfor det er mulig å svare "vet ikke". Undersøkelsen er utviklet i sammarbeid med personer med mye erfaring fra slike undersøkelser.

 

Det vil sikkert bli mulig å publisere resultatene, eller i alle fall deler av dem, her på kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Til jonnyvang: ja dette er det samme produktet som Eldri utførte en spørreundersøkelse på i høst.

Prosjektet har vært case for flere ulike fag ved NTNU.

 

Som en liten teaser kan jeg føre til at sekken ble testet på skytebanen forrige uke. Jeg kastet opp to leirduer for hånd uten håndkaster, fikk hagla, som satt godt fast i sekken, fram og skjøt duene før de traff bakken...

Link to comment
Share on other sites

Til jonnyvang: ja dette er det samme produktet som Eldri utførte en spørreundersøkelse på i høst.

Prosjektet har vært case for flere ulike fag ved NTNU.

 

Som en liten teaser kan jeg føre til at sekken ble testet på skytebanen forrige uke. Jeg kastet opp to leirduer for hånd uten håndkaster, fikk hagla, som satt godt fast i sekken, fram og skjøt duene før de traff bakken...

 

Finnes det ikke et bilde vi kan se på?

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang takk til alle som har svart.

Undersøkelsen er også sendt ut til styrene i NJFFs lokallag og vi er nå totalt oppe i ca. 300 besvarelser - noe vi er veldig fornøyd med. Undersøkelsen er planlagt å gå i to uker til, så tips om andre forum, maillister etc. som ville økt antallet besvarelser ytterligere vil bli satt stor pris på.

 

Når det gjelder produktet har flere etterspurt bilder. Sekken ser stort sett ut som en ordinær sekk, noe som også er en del av poenget. QRR-systemet er laget for å kunne produseres i en hvilken som helst sekk uten at det går ut over de resternde egenskapene ved sekken.

Jeg skulle som sagt gjerne vist både bilder og film. Dette må desverre vente, men som sagt vil dere som har besvart og lagt igjen mailadresse i undersøkelsen være de første som får se detaljene.

 

Mvh Eirik Andersen

Link to comment
Share on other sites

Har svart på undersøkelsen.

Men dette har jeg ikke trua på, men det går ann bli overrasket.

mest sansynlig blir det et middelmådig produkt som ikke virker bra til noe.

Hvordan går det ann å ha en udersøkelse om et produkt uten noen info om produktet?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Fikk mail om å være prøvejeger i går.

Fikk to mase-mailer til i natt, det kunne han spart seg, for de var helt like den første!

Våpenholderen i systemet ser vel ikke så allerverst ut, men selve sekken ser ikke bra ut.

Ingen får meg til å bruke en krone til på en jaktsekk som ikke har ordentlig lokk. Glidelås over toppen er ingen god løsning!

Sekken var heller ikke pen å se på, den hadde for mye "billig US-army knockOF" over seg, med de store firkantrde lommene og "håndgranat festene" i nylonveb.

Hadde alikevel kjøpt en om den bare hadde hadt ordentlig lokk og snorstramming i toppen. Ideen er god, selv om det mangler noe før han er helt i mål :D

Link to comment
Share on other sites

Enig i det Hans Kristian, sekken ser for militær ut for min smak, må være en jaktsekk om jeg skulle kjøpt den, men likte den løse riflelomma som kan brukes på flere sekker.

Ideen er virkelig god, men savner og en sekk som ser mer ut som en jaktsekk, og med lokk ja.

 

Men har en riflesekk som jeg liker veldig godt, og som ikke blir byttet ut med det første uansett da :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ideen er god, selv om det mangler noe før han er helt i mål :D

Det er vel nettopp for at han ikke er helt i mål at han ønsker seg 30 testjegere som kan komme med innspill om forandriner og erfaringer :wink:

 

For meg er utseende undreordnet, funksjonalitet og løsninger har førstepri.

 

Og jeg har meldt meg som testjeger, da har jeg muligheten til å påvirke resultatet, samt å hjelpe frem en "grunder" med et produkt jeg kan se et stort potensiale for om man kommer i mål :wink:

Link to comment
Share on other sites

For denne summen får du en stk. sekk til odel å eie. Skulle det være feil eller oppstå skade

på sekken vil du få hurtig oppfølging og reservedeler innen et par dager uten ekstra kostnader.

Hvis du ikke skulle være fornøyd med kjøpet, selv etter testingen, så returnerer du den til oss

og får refundert beløpet i tillegg til dine portoutgifter

Link to comment
Share on other sites

:evil: Her har man muligheten å være med å utvikle et produkt, er man ikke fornøyd leverer man det tilbake og får alle pengene (ink porto) tilbake. Skulle man derimot like produktet kan man beholde dette + at man får 1000,- i avslag på det ferdige produktet.

Tapet om man ikke liker produktet vil vel ligge på det man har tapt i renter i denne perioden.

 

Prisen tror jeg er satt av et par grunner:

:arrow: Utviklings/produksjonskostnadene.

:arrow: For å finne/treffe dem som virkelig vil gjøre en innsats for produktet og ikke for dem som vil svare ja for å få et "billig" produkt. Altså, skille hveten fra klinten. Så vil det alltid være noen som har et ønske om å gjøre det beste for produktet, men som ikke vil kunne delta pga økonomiske grunner.

Link to comment
Share on other sites

Takk for mange positive tilbakemeldinger.

Jeg har allerede mottat mail fra nærmere 50 interesserte. så arbeidet med å plukke 30 er startet. Det ser derimot ut til at samtlige som har meldt sin interesse er svært aktive jegere som jakter det meste. Det blir nok derfor flest av dem som var først til mølla.

 

Jeg ser dere har kommet med ulike kommentarer og det er akkurat det jeg prøver å oppnå med dette testopplaget.

 

- Sekken er firkantet for å få plass til lange kikkertsikter i øvre venstre hjørne.

- Sekken har glidelås og ikke topplokk da dette gir best lukking av våpenlommen.

- Sekken ser militær ut ja. Hva syns dere andre om det?

- Hadde jeg vært en stor produsent og ikke en student hadde testsekkene vært gratis. Til informasjon så er produksjonskost per testsekk mer enn 1000,-

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...