Jump to content

Rådyr og rådyrjakt nr 5 Endelig!!!!!!


rådyrjeger

Recommended Posts

Ja endelig så var den her!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Var på villmarksmessa ved Lillestrøm på Lørdag, jeg og guttungen dro av sted fulle av forventning. Forventningene innfridde til det fulle, dette var en praktfull og flott messe så hit dra vi selvfølgelig til neste år også. Vi var jo særlig spent på å få treffe Runar Høgfoss med kone og Helge Bergan, å måten vi ble mottatt på var enestående. Tre enormt flotte personer, med beina godt planta på jorda tok i mot oss som om vi hadde kjent dem i alle år. Dette varmet skikkelig. Så var det filmen, veien hjem i fra lillestrøm til Råde ble liksom uendelig lang med Rådyr og rådyrjakt nr 5 i handleposen. Så når vi parkerte i gården var ikke veien inn til dvd spillern lang. Hele familien satt endelig samlet forann tvn og var kjempe spente, tankene jeg gjorde meg var kan de atter en gang ha skapt en så god film som sine forgjengere? Ja spenningen var nesten til å ta og føle på, men som alltid så innfrir disse gutta så uendelig godt. Jeg syntes at alle filmene som kommer i fra Runar Høgfoss og Ole Chr Fallan er i en særklasse, å det er leit å si hvem jeg liker best men denne filmen syntes jeg kansje var den beste av dem alle. Den har spenning, humor, skuddsener og en del hvor man kan lære en del om feks drevprøver. Denne filmen viser virkelig hva jakt er, for som en del andre filmer viser så virker det som om det er mest interesant å vise felling av viltet. Det er vel ikke det som er det største ved jakt, men kun en bonus når man jakter. Når man setter seg ned å ser filmene i fra disse gutta her, så føler jeg at man får bli med gutta på jakt og at man blir en del av den. Jeg hadde aldrig før sett disse gutta i virkligheten, men følte4 virkelig at de var bekjente av meg, før vi traff dem på messa. En ting til som jeg syntes er virkelig unikt med disse filmene er personlighetene som er med, de setter en helt spesiell stemning i filmene. Her går det i livlig diskusjoner om hvilke hundetyper som er best, å det i en lun og fin tone og om gevir bedømmelse. Da selvfølgelig om hvem som er finest. Det er bare en ting å si om disse filmene, har du ikke disse så skaff deg alle sammen å jeg kan love deg at du har utrolig mye å glede deg til. Dette hjelper deg å komme gjennom sommern, så virker ikke vente tiden så lang frem til neste jakt sessong. Så til Runar og Ole Chr og resten av alle de som medvirker. Tusen Tusen Takk for atter en gledlig filmopplevelse. Dette er filmer som varmer en rådyrjegers hjerte. :D

For dere som bor i østfold og selvfølgelig andre steder i landet så er denne filme å få tak i hos Østfolds beste våpen jo jaktforetning: Winge våpen på Høyden i Rygge en foretning hvor den beste service er en selvfølge og eksperttisen er av topp kvalitet.

Mvh

Roger Hansen

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Blr generelt skuffet over denne filmen. Altfor lik de andre. Lyden på musikkken forferdelig høy. Måtte sitte og justere lyden opp og ned alt ettersom det var tale eller musikk. Bra petiter, og sekvensen fra prøven syns jeg var artig siden dommeren er en god venn av meg. Det var et¨par lyspungter og :D . Og nevnes må den siste sekvensen og med tre hærlige Petitvalper på ett fall.

Link to comment
Share on other sites

Filmen kom i posten i dag, og jeg er ikke skuffet! :D Men jeg føler meg rimelig inhabil, som Pbgv-ambassadør. :lol: Artig å se kjentfolk på film igjen, og bikkjene var flinke!

 

Graahund nevner høy musikk, og jeg er helt enig. Lydbildet er altfor vidt mellom høyt og lavt nivå. Siden jeg har jobbet med fjernsyn og videoproduksjon i over 20 år så kunne jeg pirket på mer ved produksjonen også, men pyttsann! :)

 

Det viktigste er det som fanges på film, det er et imponerende stykke arbeid! Lune folk foran kamera som er blitt vant til å filmes og opptrer avslappet og naturlig. Kan trygt invitere kompisene på film, potetgull & cola og nyte denne filmen. :wink:

 

Men, det bør finne sted en fornying til film nr. 6, man kan ikke i lengden flyte på nøyaktig samme oppskrifta. Jeg kjenner feks terrengene like godt som de som er der i virkeligheten nå. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja da har jeg sett filmen et par ganger, å syntes den var virkelig bra.

Det jeg vil trekke frem som en "høydare" i filmen var de gammle klippene fra en drevprøve med gammle Dachs'n til "Unge Falland".

Må si jeg fikk litt lyst til å gå en jaktprøve selv etter å ha sett filmen, noe jeg ikke har hatt noe interesse av før.

Vet de har masse klipp og fall fra årets jakt som ikke er brukt, pga vinklingen i filmen.

Det syntes jeg virkelig det står respekt av, å ikke bare spy ut en film med masse knall og fall å lite innhold for da kan man jo bare gå på youtube.

 

Så til alle seriøse rådyrjegere "løp å kjøp", er et must å ha i DVD hylla!!!

Link to comment
Share on other sites

Vel,ikke den beste jeg har sett..bar kanskje litt preg av at det er klippet inn fra diverse turer?Var liksom ikke no sammenheng..og jæ..musikk,brukte opp batteria på fjernkontrollen,da jeg var redd guttungen sku våkne!Ellers moro med Petit,har lyst på en sjøl.Det begynner å bli mye Rådyrfilmer nå..hvorfor ikke lage en bra film om Harejakt med diverse langbeinte hunder?Trenger det nå,lenge siden sist..Ellers bra,og Bergan virker som en trivelig kar,hadde vært moro å hatt med han på Harajakt! :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!! Godt å se at det er fler av oss som har oppdaget det samme som meg. Jeg har heller ikke hvert noen jaktprøve fantast, men sekvensen som har med drevprøve å gjøre har gjort at dette skal jeg gjøre også. Som sagt først i denne tråden så vet ikke jeg om noen som vet å lage så fine jaktfilmer, som Runar Høgfoss og Ole Chr fallan. Jeg har alle som de har laget, å har sett alle så mange ganger at DVD spilleren snart kan dem utenatt. De er like interesante hver gang, å jeg koser meg like godt hver gang de settes på. Husk at de har 2 filmer med harejakt også(knall filmer)

Så er det noen som ikke har alle så gjør deg selv den tjenesten å skaff deg disse, det er noe dere aldrig vil angre på.

Filmene får du kjøpt hos:

Runar Høgfoss tlf: 95258648 eller

Winge våpen i Rygge tlf : 69262560.

 

Mvh

Roger Hansen

Link to comment
Share on other sites

Vel,ikke den beste jeg har sett..bar kanskje litt preg av at det er klippet inn fra diverse turer?Var liksom ikke no sammenheng..

 

Her tar du nok litt feil. Senene/historiene som hører sammen er filmet på samme dag, de var nok ikke klippet fra forskjellige turer, men er filmet med to kameraer. Desverre så er det ene kameraet ikke HD kvalitet, så litt forskjell på bilde/lyd kvalitet blir det da :D

 

og jæ..musikk,brukte opp batteria på fjernkontrollen,da jeg var redd guttungen sku våkne!Ellers moro med Petit,har lyst på en sjøl.Det begynner å bli mye Rådyrfilmer nå..hvorfor ikke lage en bra film om Harejakt med diverse langbeinte hunder?Trenger det nå,lenge siden sist

 

Snakket med Runar, og han sa at han gjerne lager en ny film om harejakt siden noen ønsker det, han har jo laget 2 stk tidligre. Nr1 fra utak til gryte og nr 2 Troll haren

..Ellers bra,og Bergan virker som en trivelig kar,hadde vært moro å hatt med han på Harajakt! :)

 

Bergan er en hyggelig kar, det kan jeg skrive under på, lun og med masse sans for humor og altid klar for jakttur

 

En ting til syntes jeg dere skal tenke på, om dere ikke har lagt merke til det så lages alle filmene til Runar & Ole UTEN STØTTE FRA REKLAME

Så disse guttene lager, etter min mening gode jakt filmer med begrenset tilgang på midler og kun av innteresse for dette med film og jakt.

 

Jeg hvet ikke om noen andre som har laget så mange bra jakt filmer, uten noen som helst sponsing :D

Link to comment
Share on other sites

Til Cameron

 

Hei ja det er koslig med så god omtale og du veit jeg er klar for harejakt til høsten både med hagle og kamera så det hadde hvert moro å hvert med deg.så har du bra terreng gode hunder så er det ikke noe problem hvis du vil, kanskje du dukker opp på neste film.Alltid spennende med nye steder.Så det er bare ta kontakt for en prat.

 

mvh Bergan :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vel,ikke den beste jeg har sett..bar kanskje litt preg av at det er klippet inn fra diverse turer?Var liksom ikke no sammenheng..og jæ..musikk,brukte opp batteria på fjernkontrollen,da jeg var redd guttungen sku våkne!Ellers moro med Petit,har lyst på en sjøl.Det begynner å bli mye Rådyrfilmer nå..hvorfor ikke lage en bra film om Harejakt med diverse langbeinte hunder?Trenger det nå,lenge siden sist..Ellers bra,og Bergan virker som en trivelig kar,hadde vært moro å hatt med han på Harajakt! :)

 

Hei ja det er koslig med så god omtale og du veit jeg er klar for harejakt til høsten både med hagle og kamera så det hadde hvert moro å hvert med deg.så har du bra terreng gode hunder så er det ikke noe problem hvis du vil, kanskje du dukker opp på neste film.Alltid spennende med nye steder.Så det er bare ta kontakt for en prat.

 

mvh Bergan

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte filmen til lillebrodern (kanskje ikke bare til han :mrgreen: ) på standen i hælja. Har bare film nummer 1. fra før, men syns det var en knall god film som heldigvis fokuserte på jakt med hund :)

 

ja det var en drit bra film :D syntes det var artig med den teksten som kommer i mellom å :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...