Jump to content

God Jul alle sammen


bragisen95

Recommended Posts

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

3 nøtter til Askepott er sett, Ribba i ovnen, julenek og annen mat er hengt ut til pippene, snønen omslutter alt med sitt hvite og myke teppe, dette fyller meg med en bobblende barnslig glede og julestemning.

Bikkjene ligger å knasker høylytt på hvert sitt tyggebein, og ribbelukta begynner så smått å sive rundt i huset.

Disney Classikere går på Tv'n.

 

Nå skal det bli godt med rolige og hyggelige juledager, før jobb igjen på mandag. Ser ut for at jeg skal prøve skia i jula også, er meldt enda mer snø..... 8)

 

Med dette ønskes mine Jaktkompiser og "kammer'ater" en Riktig God Jul.

 

Juleklemmer fra De 2-blå og Tussa :D

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

God jul, alle "kammer"-ater!

 

Når det nærmer seg jul, blir nostalgifaktoren temmelig stor. Derfor søkte jeg opp eldre tråder, fra forumets "glansdager". Og fant denne, med masse gode juleønsker, mange av dem med sjølkomponerte bilder.

 

Et av verdens aller beste kor er guttekoret fra Kings College Cambridge. Hver jul har de sitt eget program på BBC radio 2 og TV 2, "Carols from Kings". Der blir det lest tekster fra eventyrboka og desslike, med ei julesalme på hver side.

var det lagt inn en tekst som ikke akkurat var religiøs, dere finner den fra 13.00 på videoen.

 

Programmet "Nine lessons and carols" fra kirken i Cambridge blir sendt direkte på BBC 4 radio i dag kl 1600 (norsk tid). På BBC TV Two blir det sendt et opptak (fra siste søndag?) i dag kl 18,45, og samme program blir sendt juledag 12,40.

 

Programmet starter alltid med at en av korguttene synger første vers av "Once in Royal David's City" solo uten akkompagnement. For at solisten ikke skal bli nervøs, blir det ikke sagt hvem som skal synge før rødlyset er på!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...