Jump to content

God Jul alle sammen


bragisen95

Recommended Posts

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Takk for gode tips, råd og gode svar i år på dette forumet! Til alle eg har hatt sakleg meiningsutveksling med, men like mykje til dei eg har hatt usakleg meiningsutveksling med:

 

:D:D:DYnskjer alle ei ok jul og eit heilt kurant nytt år! :D:D:D

 

Det er det same som eg ynskjer meg

Link to comment
Share on other sites

Ja æ må slæng mæ på denna julehælsningslesta :)

Ei go og fredfull jul og et fantastisk godt nyttår

ønska æ te aille her inne,både dæm såm har hjælpt mæ å te dæm såm har klaga åver mi dialæktskriving. Førtvil ikke..æ bli å fortsætt med det,så det e ikke værdt å kommentere det :wink:

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

god jul ja, og hvis noen finner 2 beagler i østre jevnaker vil jeg gjerne ha de igjen :S De syntes tydligvis ikke at jakta skal være over enda.....

 

Den ene er visst på Granavollen... Jaggu litt av en etappe å legge bak seg det da.

Link to comment
Share on other sites

Ja da var golvet både lagt ( fire dager med jobbing med varmekabler og parkett - hu-hei, akkurat ferdig i tide til ikkje å ete julemiddagen på Huntonit ) og vaska og all møblement tilbake på plass i stuen.

 

Til og med juletreet.

 

Nå sitter jeg bare her og nyter tilværelsen og lar stemningen sige inn. Med en Hansa Julebrygg (måtte på polet etter den ja for å få rette sorten) og en aldri så liten Balvenie Doublewood.

 

Fikk også vite at jeg har fått to søknader innvilget idag.

 

Herlig.

 

Så, alle kammeraterog (-inder) må ha en stemningsfull og fredelig julehøytid og en fin nyttårsfeiring med måte.

 

Deretter starter vi opp igjen kranglingen(?) på nyåret.

Link to comment
Share on other sites

God jul til alle, pre eller pro:

- t3

- ulv

- Clausen

- conquest

- Jahtijakt

- xxl kundebehanding

- jaktdepotet`s kundebehandling

- 6,5x55 vs. elg

- innskyting m/overslag eller ikke

- Lee ladeutstyr og spesielt kruttvekta

- Kapping av t3

- Plastikkolbe

- Knall og fall

- Langholdsjakt

- Bøjakt

- Jakt m/ hund

- Skyting på sittende fugl

- Ulf Lucasen

- Tildeling med utg.pkt i §15b

- NSB "Singatur" på Nordlandsbanen i julerushet.

- Kapping av løp i 6,5x55

- 10/22

- Howa Houge

- wiki

- Garmin Astro

- ++++ alt annet som opptar kammerets edle medlemmer!!!

:D

Link to comment
Share on other sites

God Jul alle Kammer folk.

:D

La oss sammen lese juleevangeliet i dag så vi husker hvorfor vi ferer julen i Norge.

 

Luk 2,1–14

Det skjedde i de dager at det gikk ut befaling fra keiser Augustus om at hele verden skulle innskrives i manntall. Denne første innskrivning ble holdt mens Kvirinius var landshøvding i Syria. Og alle dro av sted for å la seg innskrive, hver til sin by.

Josef dro da fra byen Nasaret i Galilea opp til Judea, til Davids by Betlehem, siden han var av Davids hus og ætt, for å la seg innskrive sammen med Maria, sin trolovede, som ventet barn. Og mens de var der, kom tiden da hun skulle føde, og hun fødte sin sønn, den førstefødte, svøpte ham og la ham i en krybbe. For de fant ikke husrom noe sted.

Det var noen gjetere der i nærheten som var ute på markene og holdt nattevakt over flokken sin. Med ett sto en Herrens engel foran dem, og Herrens herlighet lyste om dem. De ble overveldet av redsel. Men engelen sa til dem: «Frykt ikke! Se, jeg forkynner dere en stor glede, en glede for hele folket: I dag er det født dere en frelser i Davids by; han er Messias, Herren. Og dette skal dere ha til tegn: Dere skal finne et barn som er svøpt og ligger i en krybbe.» Med ett var engelen omgitt av en himmelsk hærskare, som lovpriste Gud og sang:

 

«Ære være Gud i det høyeste,

og fred på jorden

blant mennesker som Gud har glede i!»

:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...