Jump to content

Viltkamera


Pasta

Recommended Posts

Hehe, var jo et artig bilde :) . Satt en stund og stussa på hvor det nærmeste rådyret befant seg før det gikk opp et lys :) .

Jeg har slept kameraet mitt ett par timer inn i heia sammen med en slikkestein. Skal få henge der en mnd nå, så håper jeg på noen fine bilder :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

var ute til kameraet nå,har det på et kulturbeite ikkje så veldig langt fra husa.var ei geit m kje og en bukk og ei geit der nå.jeg har svidd av hele kulturbeitene for et par tre uker siden,rådyra har holdt seg borte ei stund,men nå ser det ut som om di er der for fult og beiter på det grønne gresset :D satte kameraet til og filme,så blir spennende og hente minnebrikka om ei stund :)

Link to comment
Share on other sites

skikkelig bra film ole :D tydelig hjorten blir skremt av kameraet på film nr2 :lol: opservange dyr hjorten det skal`n ha :D

 

Den må ha kjent lukt eller noe, men de kom raskt tilbake og oppførte seg normalt..

Men overnervøse dyr er det i hvert fall !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var og hentet kamera i dag, og da var det en gledelig overaskelse :). Har hatt misstanke om at det er hjort i området, og her er beviset :)

 

Hind med fjordårskalv

vkamera8011.jpg

Dette tror jeg er en bukk som har felt geviret, men er ikke sikker. Dere som er litt mer hjortevante kan kansje bekrefte eller avkrefte dette?

(Trykk på bildet for å forstørre)

vkamera8004.jpg

Denne må jo være en fjordårskalv

vkamera8006.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det står ein hjort/rådyr bak til høyre, under bjørkegreina, Hjortefot;)

 

Det er nok mer øyet som ser det øyet vil se. Har knota litt med paintshop og klarer ikke å få frem noe som kan tolkes som annet enn stubber eller andre dingser du normalt sett ser i en skog. Hvis hjortefot har et bilde fra samme sted tatt på dagtid, kan en i det minste se hvilken av "blobbene" som eventuelt kan være noe annet...

Link to comment
Share on other sites

Har flyttet kamera til et område hvor jeg håper på noen rådyrbilder. Denne gjeita var innom i dag tidlig :) .

Er det gjeit, så er det somregel bukk også i nærheten på denne tiden, så kamera må nok bare henge en stund i håp om å få bilde av en med gevir :) . Ser at litt av vinterpelsen fortsatt henger på, men det varer nok ikke lenge.

 

vkamera12002.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bushnell kameraet er jo ikke så veldig bra da. har ett selv og er ikke imponert!! Såg testen av viltkamerar i det nye "jeger" bladet, og bushnell sitt kamera fikk terningkast 1. Var et "hold deg langt unna kamera" sto d:p hehe Olgmo 1 har sikkert ett poeng uansett.

Link to comment
Share on other sites

Alltid gøy å få beskjed at man har kjøpt noe drit :mrgreen: . Det tar bilder ute i skauen mens jeg sitter hjemme i stua. Krever ikke så mye mer en det jeg :wink: . Blir nok flere kameraer etterhvert, så får jeg prøve andre merker da :) . Får lese testen, å se hva som kommer best ut :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...