Jump to content

Bilder av din langholdsrifle


Berglid

Recommended Posts

Dette er min rigg 8)

 

Remington 700 LSS Millennium Edition 30.06 , Leupold VX-III, 4,5-14 40mm Long Range, 30mm Maintube

 

normal_P1150088_%281000_x_738%29.jpg

 

 

Utenom kikkerten er dette nøyaktig samme rigg som meg. Har en 3-9 Bauch & Loumb (Håper jeg skrev det riktig) i stainless farge på min.

Bare brukt til Hjorte jakt hittil, men har startet og snuse litt på langthold skyting så vurderer og gi den en sjangs til dette. Med en ny kikkert så tror jeg den kan vere en god start.

 

Har drevet og tenkt litt på en AICS eller den ultimate sniper stokken, men den stokken som står på originalt er bare så fin at det er synd og bytte den ut.

Link to comment
Share on other sites

Her er min rigg, en Howa 1500 Varmint Sporter 308win. Bruker foreløpig en billig kikkert 4-16x56, går å lurer på En falcon menace 4,5-18x56..

 

i303558427_77272_4.jpg

 

Var på skyte banen i dag, skjøt en bra samling på hundre meter. Brukte tofot og beanbag på hardt underlag! Hadde ikke noe å måle med desverre...

 

i303558429_6231_4.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Måtte satse mer på jakt enn langhold når jeg handlet rifle så jeg vet ikke helt om den kvalifiserer som "langholdsrigg" men den skal definitivt prøves som det uansett! :mrgreen::mrgreen:

Weatherby Vanguard .30-06, Nikon fieldmaster 3-9 x 50 og Versa-pod mod.52. Rifla er grei nok den, nå må jeg bare lære å skyte..

 

Ser jo ganske ok ut til å være så billig:

http://8cqaqg.blu.livefilestore.com/y1pKFrXMJVOixbkYztb-W9tRLFLRWlfb4MmiefkUWVLauzv-lOgDbXvmJDti28UFhOMsBRkpmq2jzAWuDk5qIeWLHwKR8ai7aDk/DSC07925.jpg

 

Dette var med anlegg og med Remington treningsammo, klarte ikke repetere dette med tofot og Norma jaktmatch :roll:

http://8cqaqg.blu.livefilestore.com/y1pFWM-W6BJ2AcYUB7GhomZx7BrA1OypGg8ITTwPYFx5Hv-tBbZGLKBAvtQaAgZicwelpGUFgr4bdBony7LEr8o5A/Bilde233.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ingenting å si på presisjonen på den børsa der!

Og du får krympet samlingen ennå mer når du finner kremladninga den liker (om du lader selv). :)

 

Edit, lagt til egne bilder:

 

Ikke mye å skryte av, trofast Rem 700 VSF i kaliber 308 i B&C Light Tactical stokk med Zeiss 4,5-14x50 på toppen.

 

 

vsf.jpg

 

vsf1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Denne er vel mer ment som "ethvertholdsrifle", håper den skal virke til mye rart. Noen som har et sted man kan skyte kråker?

02072009001.jpg

 

Skudd nr. 5, 6 og 7.

06072009.jpg

 

Vetlus, de ringene, merke, navn, nr. , kjøpt hvor, pris..?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Får vel introdusere min også :)

 

18072009194048cNvgKx411DSY.jpg?21

 

180720091940498Ks7q7C9g2u1.jpg?19

 

18072009194049csW1kGrFWg9S.jpg?93

 

Tikka M695 i 6,5x55 utstyrt med en ny stokk og 20 MOA picatinnyskinne og Meopta Meostar 4-16x44.

En kan si hva en vil om at "selvgjort er velgjort", men jeg er i grunn ganske førnøyd med resultatet. Kan hende jeg pusser ned fortreet en del da jeg syns det er litt vel kraftig.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Då har våpenskapet fått seg enda en ny innbyggar.

 

Det blei tilslutt ei rifle bygd av Ragnar Hansen. 704 låsekasse, 300 win mag, 26" krieger løp, jewell avtrekk og Mcmillan A5 stokk.

normal_DSC001120.jpg

 

Rifla samler meget bra meg norma jaktmatch. Blir bra når eg får tid til og ladde skot til denne rifla. Siktet trenger en ny og lavere montasje. Så om nokon har 34mm ringar i medium eller lav høgde. Send meg ein pm!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Her er langholdsrifla mi:

 

1z3rlo5.jpg

 

Er meget fornøyd selv med hvordan den ble etter modifikasjonene. Se tråden langholds prosjekt. Mangler fortsatt demper men den kommer om ikke så lenge. Skal få satt på en ALM demper. Mulig jeg kutter løpet noe, men tiden vil vise hva som skjer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Min Langholdsrifle:

 

92080_s.jpg

 

92083_s.jpg

 

Er en cz varmint .22 kaliber med harris tofot, atec tmm4 demper, og Falcon Menace 5,5-25*56

Ikke fått testet den noe mer enn 80 meter, men planen er opp til 300m. Fikk skutt inn kikkerten/testet presisjonen litt på 50 meter før jeg gikk på med duracoat, så den samler godt under 10mm :DRettelse: 4 skudd/1,5mm :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Legger ut noen bilder av riflene mine :) Har ikke fått prøvd noen av de på riktig lange hold men har planer om å gjøre noen grep slik at Sako`n kan bli brukendes til dette

 

Jeg har også en cz varmint .22 cal som jeg tenker å prøve frem mot 200 meter for moro skyld :lol:

Har ett prosjekt på gang med en sjølspikka stokk, begynner å bli noe ut av den nå synes jeg. har vært en tykk flat planke men nå begynner formene å bli bedre.

Tanken bak det var at jeg ville lage en stokk som lignet mest mulig på Tervonen stokken jeg har på sakoen slik at trening med salongen skulle føles mest likt å holde i som sako`n, får se hvordan det går :oops:

 

Slik var den ny

normal_main068.jpg

 

Slik er den nå

normal_DSCF0563.JPG

 

normal_DSCF0565.JPG

 

Sako 75 Hunter SS i 308 win, brukes til både jakt og på jaktfelt, og i fremtiden forhåpentligvis på riktig lange hold

normal_DSCF0564.JPG

normal_DSCF0568.JPG

 

 

 

 

 

 

Siste inflytter i våpenskapet :D

Har lenge vert på jakt etter en eldre sako, var heldig og fikk en strøken M591 i 243Win.

normal_DSCF0706.JPG

Fikk også hendene i en gammel Laukonen stokk som "nesten" passet. Så ubrukt ut og etter en tur hos Vågsland ble denne tilpasset med veldig godt resultat :D

normal_DSCF0711.JPG

 

Har kappet løpet til 44cm :shock: og satt på en A-Tec CTM 4 lik som Roe har på sin Lillesako.

normal_DSCF0748.JPG

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Veldig fin Tikka! Åssen er rekylen i den 300`n?

 

Hei hei! Og takk for det. Er kjempestolt. :D

 

Rekylen merkes faktisk minimalt, så dersom du skal kjøpe deg en ny børse i dette kalibret, kan jeg anbefale den på det varmeste.

 

Klart, det kjennes mer enn ei .308 win eller 6,5x55 men den er veeeldig behagelig å skyte med. 3 skudds samlinger på 1 klisterlapp ved 100 meter. Uten tvil den behageligste rifla i større kaliber jeg har skutt med (har vært innom 300 win mag før, samt 375 H&H, 416 rigdby og noen andre jeg ikke husker navnet på.)

Link to comment
Share on other sites

Men hvordan gjør du det med magasin og magasinbytte? Blir ikke utløserpendelen vanskelig å få tak i helt der inne?

 

He he jau, men har laga litt god plass slik at det går greit, men for å få magasinet lett ut legger e litt press på det ovenfra med noen fingre fra venstre neven samtidig som e bruker en finger fra høgre neven på utløseren.

 

Skal finpusse litt meir før e e heilt fornøyd med stokken, litt grov i pistolgrepet ennå, ting tar tid men d e greit når d ikje haster :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei alle...

Her er bilder av longholdsrifla mi..

Tikka M590.

6,5x47Lapua (ekstra løp i .308win)

McMillan A5 stokk

Leupold MK4 8,5-25x50 m/lys (optilock montasjer)

Harris tofot

 

Nydelig å skyte med og veldig presis !

 

20091228180548_0.jpg?d=633976204760830000

 

Mvh.

 

ps. muligens til salgs ! PM hvis interestet :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Får vel slenge ut noen bilder jeg også, selv om denne også er beskrevet i en annen tråd.

(er jo greit å ha slikt samlet i denne tråden også kanskje?)

 

Børsa er en Mauser, KV67F1 (7,62x51). Crane picatinnyskinne i stål. Pipa kappet til 50cm. Timney 'Bueller style' sikringsfløy. Extended floor plate release (på godt norsk). Harris to-fot (med dertilhørende reim-feste under forskjeftet). Reim fra M1 carbine. Schmidt&Bender PMII 3-12x kikkert.

I tillegg er nå kolbekappa byttet ut med en justerbar Morgan som også er i mykere gummi, og en kobleforhøyer av typen 'strap-on' er montert.

 

KV67F1SB_1.jpg

 

KV67F1SB_3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen!

 

La ut før i tråden her min Cz 452 ZKM 17.HMR, men den solgte jeg fordi jeg ville ha noe med mere futt i:)

 

Har da kjøpt meg en Tikka T3 Laminated Stainless i 6,5x55 toppet med en Leupold 3-9x50 skal senere når pengboka tillater det en Zeiss Conquest 6,5-20x50. Synes målet blir for lite på lang avstand.

 

12122009656-2.jpg

 

Har 5 skuddsmagasin nå og en Hardcore Lydemper er på vei i posten:)

 

Nå har den fått demperen sin og byttet kikkerten med en Leupold VX3 4,5-14x50!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Her er mine langholdsrigger :mrgreen:

 

2rzq3ht.jpg

2r39iza.jpg

 

Remington 700 kal.308 Win.

McMillan A5 stokk

Lilja Prescision 56 cm løp

 

Rifla er duracotet med oliven grønn grunnfarge, tactical brown og sniper green.

Se tråden på langholdssiden ( Prosjekt duracote Rem.700 Tactical )

 

 

j09076.jpg

7266oj.jpg

 

Sako TRG-21 Kal.6,5x47

Kongsberg 66 cm løp

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Her er børsa jeg bruker til det meste,nå også på langhold (til jeg får bygget meg en spesialrigg 8) Planer på gang :D )

Det er en 1993 Cz Brno i 6,5x55,som jeg har satt en laminatstokk på. Søylebeddet og justert avtrekk.Skal bytte løp på den og gjenge for demper før hele sulamitten blir sprøyta med duracoat.Skal tyne gamleløpet litt til først.

Kikkerten er en zeiss conquest 3-9x50. Funker greit og har tilstrekkelig med klikk til å nå ut til rundt 800m (jeg har kun skutt på 600 m med den,men ifølge PCB har jeg nok klikk til 800.Kanskje litt lite forstørrelse på kikkert til den avstanden,men pytt. "Arti læll!")

 

IMG_8008.jpg

 

IMG_8010.jpg

 

IMG_8012.jpg

 

SDC10599.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...