Jump to content

Viltkamera


Pasta

Recommended Posts

Stemmer det. Vi er 2 mann på Kammeret som har bukkejakt på dette terrenget.

Så tiden fram til 10. august blir veldig spennende i år.

Håper vi lykkes. Gjør vi det så blir det flere bilder på Kammeret :P

 

normal_kongen.jpg

Vi ofrer et bilde til, som er zoomet inn litt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hei.i går durte jeg til moi og kjøpte meg et viltkamera av olgmo1 her på kammeret,det såg veldig greit ut,trivelig kar,kan trykt anbefale andre kammerater og kjøpe seg et kamera av han.så kl 23.45 i natt bar det ut i skogen til slikkesteinen for å henge opp kameraet,så forresten et rådyr på veg ut :D skal lage en mer proffesjonell kasse til beskyttelse av kameraet i dag.har et åte reven er temmlig mye på,skal henge det opp her tenkte jeg.greit og se hvilke tider mikkel har til vane å kåmme på :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

I dag kom endelig viltkameraet mitt. Det blei bestilt fra Cabelas i USA den 19.desember, sendt den 20.desember, og skulle da ikke bruke så lang tid over dammen...

MEN, det varte og rakk, jeg etterlyste pakken hos leverandør, og fikk som svar at den var sendt som vanlig post over sea, så det kunne gå inntil 3 MÅNEDER før den dukket opp her....Hørt på maken???

Ringte så ganske jevnt til posten og etterlyste pakken, og den 26. januar,kom den inn til landet. Jeg fikk sendingsnr på pakken slik at jeg kunne spore den på veien hit. 12. februar fikk jeg brev fra posten om at pakken skulle fortolles, og dette skulle skje innen 9.februar!!! Kastet meg på tlf og ringte tollkontoret til posten,fikk bekreftet at pakken ennå lå der, så jeg gav klar beskjed at de måtte ikke sende den i retur, men få den oppover hit.

SÅ, den 16 februar fikk jeg lapp i posten om at pakken kunne hentes på posten, hurra, endelig, tenkte jeg. Ilte til posten med lappen, men der var det ingen pakke:( Ringte så postsentralen på Sluppen, men ingen pakke der heller. Siden da har jeg holdt på med etterlysning av pakken, diverse kjeft til alle og enhver som måtte jobbe i postvesenet, firma og ellers alle som kom i min vei.

Så, i dag fikk jeg tlf fra postens FBI-avdeling, og de kunne opplyse at pakken lå på et annet postkontor i byen. Jeg hentet den sporenstreks før de rotet den bort igjen. Moultrie Gamespy i50 5 megapixel:)

Link to comment
Share on other sites

Har fått nok bilder av silospisende hjort nå. La ut de siste bildene på hjemmesiden nå. I helga flyttet jeg kameraet til kanten av ei atlege der hjorten har en godt brukt sti. Blir sikkert mye de samme dyrene, men i litt annen setting.

Her er et par bilder:

 

Har tre rundballer, men å ordne rang må de visstnok gjøre likevel.....

120309v2.jpg

 

Denne kalven har fortsatt kvite prikker. Såg den ved en anledning under jakta i høst, men fikk ikke skutt. Nå har den jo gode forutsetninger for å overleve, men noe avlsdyr blir det neppe...... :D

200309v3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da har kamera hengt ute siden Søndag. I dag klarte jeg ikke holde meg lenger, så jeg måtte sjekke. Det tar veldig gode bilder... av meg :evil: ...

 

Har ikke noe foringsplass å henge det, så jeg prøver meg bare i trange pass der jeg mener dyra trekker gjennom. Må nok kansje bli litt mer tålmodig, men det kommer nok når jeg har sjekket kamera mange ganger nok, å det fortsatt bare er meg som er på bildene :) .

 

Måtte selvfølgelig ut igjenn med det straks det var sjekket, så får jeg la det gå noen dager før tålmodigheten svikter og jeg labber avsted og henter det.

Har laget et lite halvtak som det henger under. Veldig provosorisk, å laget i all hast før det bar ut i skauen, men det tar av for den værste nedbøren

kamera006.jpg

Link to comment
Share on other sites

Matti; jeg kjenner selvsagt ikke til arealbruk og trekkvaner hos viltet i ditt terreng, men i mangel av foringsplass, ville jeg forsøkt å søke opp naturens egen foringsplass. Mulig det er å finne utenfor det vi ser av bildet ditt, men ut fra det jeg ser, tror jeg arealet innenfor kameraets rekkevidde i beste fall får besøk av rev, grevling, ekorn, fugl og kanskje et og annet hjortevilt. I utgangspunktet tilstrekkelig til mange fine og interesante bilder. Problemet er at jeg tror frekvensen blir lav.

 

Jeg ville forsøkt å finne områder med rikelig med spor. Vi er jo i Agder(?). Hva med lavtvoksende eikekratt, eller trær med stort nedfall av eikenøtter?

 

Du får vurdere mulighetene, og ha lykke til. Regner med at resultatet publiseres her :wink:

Link to comment
Share on other sites

Matti; jeg kjenner selvsagt ikke til arealbruk og trekkvaner hos viltet i ditt terreng, men i mangel av foringsplass, ville jeg forsøkt å søke opp naturens egen foringsplass. Mulig det er å finne utenfor det vi ser av bildet ditt, men ut fra det jeg ser, tror jeg arealet innenfor kameraets rekkevidde i beste fall får besøk av rev, grevling, ekorn, fugl og kanskje et og annet hjortevilt. I utgangspunktet tilstrekkelig til mange fine og interesante bilder. Problemet er at jeg tror frekvensen blir lav.

 

Jeg ville forsøkt å finne områder med rikelig med spor. Vi er jo i Agder(?). Hva med lavtvoksende eikekratt, eller trær med stort nedfall av eikenøtter?

 

Du får vurdere mulighetene, og ha lykke til. Regner med at resultatet publiseres her :wink:

 

Du har muligens et poeng der. Men bildet lyver litt. Kamera står rett i kanten av et jorde som det veldig ofte er dyr på. Står et granfelt i kanten av jordet (15-20 trær) Der passerer dyra ofte når de skal ut å beite litt. Må bare prøve litt forskjellige plasser, så blir jeg flere erfaringer rikere etterhvert. Takker for tips. Vil nok få noen døgn i eikeskogen også etterhvert. Gleder meg til Råbukken begynner å feie/markere revir. Da bør det jo være mulighet for noen bilder :):)

Bilder kommer etterhvert ja :) (håper jeg :oops: )

 

Tøffe bilder av jerven :) . Hvor i landet er disse tatt?

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til forumet santo 1!

 

Hvis du blar deg tilbake til side 2 i denne tråden, ser du hva slags kamera jeg benytter. Husker ikke prisen, men tror det kom på rett under Nok 3000,-, mva og frakt inkluder. Kjøpte fra Cabelas på nettet. De siste bildene er tatt med best oppløsning, men er redusert til 1/10 av opprinnelig størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til forumet santo 1!

 

Hvis du blar deg tilbake til side 2 i denne tråden, ser du hva slags kamera jeg benytter. Husker ikke prisen, men tror det kom på rett under Nok 3000,-, mva og frakt inkluder. Kjøpte fra Cabelas på nettet. De siste bildene er tatt med best oppløsning, men er redusert til 1/10 av opprinnelig størrelse.

 

 

Takker for velkommesten å svar Peter :D

Noen som vet om det er muligt å få taki bruksannvisning på norsk til: Moultrie game spy 6.0 :?:

Er det gjort noen tester på viltkamera :?: hvilket kan annbefales :?:

Link to comment
Share on other sites

Haren, helt nede i høyre hjørne

 

28syq7k.jpg

 

Og deretter kom Mikkel :

 

143qctj.jpg

 

:o Såvidt jeg kan se så var reven der ett døgn FØR haren :|Ikke at det spiller så stor rolle :oops:

 

Ser jeg tok feil bilde. Haren er der hver dag forbi kamera. Reven kom etterpå...men harebilde ble feil dato :-)

Link to comment
Share on other sites

Hallo!

Har akurat investert i et Moultrie I60, kjøpt fra Cabelas i USA. :D

Har ikke fått det ut i skogen enda, men har fått trøbbel allerede :x

Satt i godstolen og trykka og studerte godsakene i gårkveld. Når jeg omsider tok kvelden glemte jeg å slå det av, så det har ligget på det varme gode stuegulvet og tatt noen bilder at spottene i taket, diverse deler av fruen som haster forbi og mitt sjokkerte ansikt i det jeg bøyer meg over og ser elendigheten.

I dagtidlig var dispayet gått helt bananas, det rullet fullt av meldinger og det virket som om det bladde gjennom det meste av menyer å¨løpende bånd av seg selv. Jeg slo det av, og når jeg nå slår det på igjen er displayet dødt. Det blir bare mørke rektangler der det skulle vært bokstaver og tall. Det er godt med strøm på batteriene, jeg har prøvd med en 12v Dc, fjernet SD-kortet, satt det inn igjen og slettet bilder. Ingen forskjell

Kameraet virker nok som det skal, det tar bilder, IR-blitsen virker, og jeg får vist bildene på den lille skjermen. Det gjelder bare å huske menyene i hodet slik at man trykker riktig antall ganger på de ulike knappene :shock:

Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Hallo!

Har akurat investert i et Moultrie I60, kjøpt fra Cabelas i USA. :D

Har ikke fått det ut i skogen enda, men har fått trøbbel allerede :x

Satt i godstolen og trykka og studerte godsakene i gårkveld. Når jeg omsider tok kvelden glemte jeg å slå det av, så det har ligget på det varme gode stuegulvet og tatt noen bilder at spottene i taket, diverse deler av fruen som haster forbi og mitt sjokkerte ansikt i det jeg bøyer meg over og ser elendigheten.

I dagtidlig var dispayet gått helt bananas, det rullet fullt av meldinger og det virket som om det bladde gjennom det meste av menyer å¨løpende bånd av seg selv. Jeg slo det av, og når jeg nå slår det på igjen er displayet dødt. Det blir bare mørke rektangler der det skulle vært bokstaver og tall. Det er godt med strøm på batteriene, jeg har prøvd med en 12v Dc, fjernet SD-kortet, satt det inn igjen og slettet bilder. Ingen forskjell

Kameraet virker nok som det skal, det tar bilder, IR-blitsen virker, og jeg får vist bildene på den lille skjermen. Det gjelder bare å huske menyene i hodet slik at man trykker riktig antall ganger på de ulike knappene :shock:

Noen tips?

 

 

Hei Gaute...

 

Snakke du Engelsk?

Link to comment
Share on other sites

Hallo!

Har akurat investert i et Moultrie I60, kjøpt fra Cabelas i USA. :D

Har ikke fått det ut i skogen enda, men har fått trøbbel allerede :x

Satt i godstolen og trykka og studerte godsakene i gårkveld. Når jeg omsider tok kvelden glemte jeg å slå det av, så det har ligget på det varme gode stuegulvet og tatt noen bilder at spottene i taket, diverse deler av fruen som haster forbi og mitt sjokkerte ansikt i det jeg bøyer meg over og ser elendigheten.

I dagtidlig var dispayet gått helt bananas, det rullet fullt av meldinger og det virket som om det bladde gjennom det meste av menyer å¨løpende bånd av seg selv. Jeg slo det av, og når jeg nå slår det på igjen er displayet dødt. Det blir bare mørke rektangler der det skulle vært bokstaver og tall. Det er godt med strøm på batteriene, jeg har prøvd med en 12v Dc, fjernet SD-kortet, satt det inn igjen og slettet bilder. Ingen forskjell

Kameraet virker nok som det skal, det tar bilder, IR-blitsen virker, og jeg får vist bildene på den lille skjermen. Det gjelder bare å huske menyene i hodet slik at man trykker riktig antall ganger på de ulike knappene :shock:

Noen tips?

 

 

Kanskje du kan finne produkt på Cabelas netsiden Å lese (review customer rating).

Link to comment
Share on other sites

Fikk mitt første bilde av et vilt dyr med viltkamera her en dagen.

 

normal_SUNP0001.JPG

En rådyrbukk tatt en sen kveld eller natt.

 

normal_SUNP0001-2.JPG

her er samme bilde etter en runde i photoshop eller noe lignende program.

Ikke verdens beste bilde, men man ser i hvertfall hvilket dyr det er:)

 

Vi får se siden om det kan dukke opp noe bedre bilder med tiden :D

 

God Påske til alle sammen

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel ingen racer på muntlig engelsk pr telefon, men har nå i hvertfall sendt en skriftlig forespørsel til Moultrie så får vi se om de svarer etter påske en gang. Er jo egentlig rimelig ergelig om man må til å sende tilbake helt over dammen ved en ev. reklamasjon...

Hallo!

Har akurat investert i et Moultrie I60, kjøpt fra Cabelas i USA. :D

Har ikke fått det ut i skogen enda, men har fått trøbbel allerede :x

Satt i godstolen og trykka og studerte godsakene i gårkveld. Når jeg omsider tok kvelden glemte jeg å slå det av, så det har ligget på det varme gode stuegulvet og tatt noen bilder at spottene i taket, diverse deler av fruen som haster forbi og mitt sjokkerte ansikt i det jeg bøyer meg over og ser elendigheten.

I dagtidlig var dispayet gått helt bananas, det rullet fullt av meldinger og det virket som om det bladde gjennom det meste av menyer å¨løpende bånd av seg selv. Jeg slo det av, og når jeg nå slår det på igjen er displayet dødt. Det blir bare mørke rektangler der det skulle vært bokstaver og tall. Det er godt med strøm på batteriene, jeg har prøvd med en 12v Dc, fjernet SD-kortet, satt det inn igjen og slettet bilder. Ingen forskjell

Kameraet virker nok som det skal, det tar bilder, IR-blitsen virker, og jeg får vist bildene på den lille skjermen. Det gjelder bare å huske menyene i hodet slik at man trykker riktig antall ganger på de ulike knappene :shock:

Noen tips?

 

 

Kanskje du kan finne produkt på Cabelas netsiden Å lese (review customer rating).

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel ingen racer på muntlig engelsk pr telefon, men har nå i hvertfall sendt en skriftlig forespørsel til Moultrie så får vi se om de svarer etter påske en gang. Er jo egentlig rimelig ergelig om man må til å sende tilbake helt over dammen ved en ev. reklamasjon...
Hallo!

Har akurat investert i et Moultrie I60, kjøpt fra Cabelas i USA. :D

Har ikke fått det ut i skogen enda, men har fått trøbbel allerede :x

Satt i godstolen og trykka og studerte godsakene i gårkveld. Når jeg omsider tok kvelden glemte jeg å slå det av, så det har ligget på det varme gode stuegulvet og tatt noen bilder at spottene i taket, diverse deler av fruen som haster forbi og mitt sjokkerte ansikt i det jeg bøyer meg over og ser elendigheten.

I dagtidlig var dispayet gått helt bananas, det rullet fullt av meldinger og det virket som om det bladde gjennom det meste av menyer å¨løpende bånd av seg selv. Jeg slo det av, og når jeg nå slår det på igjen er displayet dødt. Det blir bare mørke rektangler der det skulle vært bokstaver og tall. Det er godt med strøm på batteriene, jeg har prøvd med en 12v Dc, fjernet SD-kortet, satt det inn igjen og slettet bilder. Ingen forskjell

Kameraet virker nok som det skal, det tar bilder, IR-blitsen virker, og jeg får vist bildene på den lille skjermen. Det gjelder bare å huske menyene i hodet slik at man trykker riktig antall ganger på de ulike knappene :shock:

Noen tips?

 

 

Hi Gaute,

 

Jeg har funnet ut:

 

What does the security code feature on the I-60 and M-60 cameras do?

 

Answer: The security code feature allows you to lock the setup menu, allowing access to only persons with the correct code. If you enter a code please remember it. The only way to unlock the camera without the code is to send it in to us at Moultrie Feeders along with a receipt and a check or Money Order for $25.00. We can then reprogram the code. We will make no exceptions in this policy.

 

Det er FAQ fra http://www.moultriefeeders.com/FAQ/Digi ... curitycode

 

Høres ut som om du er sperret ut av set up menyen :(

 

 

 

 

Kanskje du kan finne produkt på Cabelas netsiden Å lese (review customer rating).

Link to comment
Share on other sites

 

Hi Gaute,

 

Jeg har funnet ut:

 

What does the security code feature on the I-60 and M-60 cameras do?

 

Answer: The security code feature allows you to lock the setup menu, allowing access to only persons with the correct code. If you enter a code please remember it. The only way to unlock the camera without the code is to send it in to us at Moultrie Feeders along with a receipt and a check or Money Order for $25.00. We can then reprogram the code. We will make no exceptions in this policy.

 

Det er FAQ fra http://www.moultriefeeders.com/FAQ/Digi ... curitycode

 

Høres ut som om du er sperret ut av set up menyen :(

 

 

 

 

Kanskje du kan finne produkt på Cabelas netsiden Å lese (review customer rating).

 

Mulig dette kan være en løsning, men jeg får jo slått på kameraet og alt ser ut til å virke bare man husker hvor mange ganger man skal trykke.... Dessuten har jeg jo ikke rota med denne koden, i hvertfall ikke med vilje. Det ser ut til at det er bare er displayet som ikke virker. Det viser som sagt ingenting, man ser bare at feltene blir mørkere når man slår det på. Har selv en ørliten teori om softwarefeil i og med at det siste jeg så av displayet var alle menyene som helt ukontrollert rullet over displayet i rasende fart. Tyder kanskje på at hjernen var litt i ulage ??...

Link to comment
Share on other sites

ingen i ullensaker som har viltkamera og henge opp på borgen?

huseieren her jeg leier, har masse høner, ender gjess osv og i vinter fortalte han at han slet med at dem ble tatt, noe jeg trodde var rev. han spurte om jeg kunne prøve og jakte på noen av dem, men uten resultat.

Så viste det seg her en tidlig søndags morgen at en gaupe utenfor bingen til fugla. en nabo har filmet det hele vistnok.

spora kom fra Rv2 og gikk retning Jessheim etter dem ble jaget vekk.

skulle hatt moro av å sett den :D

Link to comment
Share on other sites

 

Hi Gaute,

 

Jeg har funnet ut:

 

What does the security code feature on the I-60 and M-60 cameras do?

 

Answer: The security code feature allows you to lock the setup menu, allowing access to only persons with the correct code. If you enter a code please remember it. The only way to unlock the camera without the code is to send it in to us at Moultrie Feeders along with a receipt and a check or Money Order for $25.00. We can then reprogram the code. We will make no exceptions in this policy.

 

Det er FAQ fra http://www.moultriefeeders.com/FAQ/Digi ... curitycode

 

Sorry Gaute...jeg har prøvd Å finne ut mer info men det var vanskelig og jeg håper at du kan.

 

 

 

 

 

 

Høres ut som om du er sperret ut av set up menyen :(

 

 

 

 

Kanskje du kan finne produkt på Cabelas netsiden Å lese (review customer rating).

 

Mulig dette kan være en løsning, men jeg får jo slått på kameraet og alt ser ut til å virke bare man husker hvor mange ganger man skal trykke.... Dessuten har jeg jo ikke rota med denne koden, i hvertfall ikke med vilje. Det ser ut til at det er bare er displayet som ikke virker. Det viser som sagt ingenting, man ser bare at feltene blir mørkere når man slår det på. Har selv en ørliten teori om softwarefeil i og med at det siste jeg så av displayet var alle menyene som helt ukontrollert rullet over displayet i rasende fart. Tyder kanskje på at hjernen var litt i ulage ??...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...