Jump to content

Hvor ble innelegget til Hans Kristian av?


sako_35

Recommended Posts

Hei.

 

Satt å leste et innlegg som Hans Kristian la inn her i morges!!

 

Og så det var blitt besvart av enkelte?

 

Så er det plutselig borte?

 

Er det blitt sensurert? Eller er det noe teknisk problem bak?

 

Ser frem til svar fra moderatorer evt styre?

 

Kan forøvrig ikke se at Hans Kristian kom med annet en saklig kritikk av en

forhandler!

 

Mvh

 

Sako_35 :?::!:

Link to comment
Share on other sites

Saken er enkelt den at slike tråder kun generer støy fordi det svært ofte er flere som slenger seg med og ikke modererer seg. Dette vil gå ut over trådstarters egentlige budskap dessverre, men av tidligere erfaring velger vi å luke ut slike tråder.

Link to comment
Share on other sites

Fikk lest innlegget selv før det forsvant. Greit nok at det kunne modereres, mtp navngiving av personer i innlegget. Men det var tydelig ikke ment som noe personangrep, og kritikken var i aller høyeste grad saklig... Håper det ikke hadde noe å gjøre med at Jaktdepotet er så profilerte her på forumet. En butikk er en butikk, og kritikk er kritikk om den går til Jaktdepotet eller til HakkeBakkeSkogen Kruttrøyk-og Villmannsartikler..... :?

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar Bamrud!

 

Desverre syntes nok i allefall undertegnede at dere har reagert på feil måte, og det er min personlige mening!

Syntes definetivt at forhandlere som ikke gjør jobben sin kan få oppmerksomhet her inne, uten at innleggene blir fjernet! At det så lå navn i innlegget kunne enkelt vært fjernet av en moderator!

 

 

Mvh

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=24&t=11412&st=0&sk=t&sd=a&hilit=xxl&start=140

Denne tråden får jo leve, bare der er det jo ikke jaktdepotet som blir kritisert men alles uvenn xxl, Skjønner ikke at det skal være noe forskjell på det.

 

Er helt enig. Direkte useriøst og PATETISK av Kammeret.no å la medlemmer harselere med XXL. Men med en gang det er Jaktdepotet o.l. da blir tråden fjernet. Er det mulig å være så useriøs????

 

Skam dere!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Dette er det nærmeste jeg vil komme kritikk av moderatorer, men nå lar jeg det stå til:

For det er nemlig lov å si hva man vil om XXL!

De er jo en sånn svær og farlig kjede som skal ta livet av alle butikkene som kammeratene våre driver og gir oss gode tilbud i.

Hos XXL kan jo hvem som helst få gode tilbud, så de liker vi ikke...

 

Det er, desverre, inntrykket jeg sitter med når det gjelder kritiske tråder som tar for seg service eller mangel på sådan.

Og jeg kunne jo godt tipse moderatorer om der var noe jeg synes var for ille.

Tingen er bare at jeg synes ikke slik kritikk er ille!

Det som blir så utrolig feil der i mot, er at nesten alle tråder om "små, private" bedrifter blir slettet, moderert eller stengt,

mens harselaset mot XXL får fortsette i det uendelige.

Link to comment
Share on other sites

Den tråden det her er snakk om ble vel flyttet til off-topic EDIT2 og så slettet.

 

EDIT-ellers enig med tunderbrd

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder saklig kritikk er første kriteria at påstandene faktisk stemmer. Jeg mener selvfølgelig ikke å antyde at Hans Kristian farer med løgn, men hvordan kan vi vite det? Hva om det er en feil med spamfilteret til Hans Kristian så alle mailer fra JD går i søpla, da har jo han i hengt ut de på helt feil grunnlag.

Alt i alt er slike saker såpass problematiske at vi ikke ønsker å ha de her. Og for å snu ting på hodet, om forhandlerne hadde begynt å henge ut enkeltpersoner for manglende betaling / avhenting av bestillingsvarer hadde det nok blitt et h*lvetes leven her :mrgreen:

 

 

Når det gjelder andre tråder hvor slikt forekommer er det bare å bruke knappen, vi kan ikke oppdage alle slike tilfeller. Vi må nok ta en vurdering av den nevnte tråden og vår praksis generelt, det er godt mulig at vi har vært for sløve med dette til nå.

 

MVH

Fulmen

Link to comment
Share on other sites

Enten bør ALLE slike tråder slettes eller så bør ingen slettes, men kun moderers på. Kammeret.no burde i første tilfelle da kjøre en klar linje på at dere ikke ønsker NOEN slike diskusjoner her på forumet da det har en tendens til å generere bråk og støy. Men å la en tråd få fortsette og moderere (slette) en annen lik tråd i samme sjanger sender et signal på at dere favoriserer enkelte forhandlere av en eller annen grunn. Jeg sier ikke at dere gjør dette med vel og viten, men signalet blir like fullt ut sendt til kammerets brukere og at dette er noe dere burde tenke på.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder saklig kritikk er første kriteria at påstandene faktisk stemmer. Jeg mener selvfølgelig ikke å antyde at Hans Kristian farer med løgn, men hvordan kan vi vite det? Hva om det er en feil med spamfilteret til Hans Kristian så alle mailer fra JD går i søpla, da har jo han i hengt ut de på helt feil grunnlag.

Alt i alt er slike saker såpass problematiske at vi ikke ønsker å ha de her. Og for å snu ting på hodet, om forhandlerne hadde begynt å henge ut enkeltpersoner for manglende betaling / avhenting av bestillingsvarer hadde det nok blitt et h*lvetes leven her :mrgreen:

 

 

Når det gjelder andre tråder hvor slikt forekommer er det bare å bruke knappen, vi kan ikke oppdage alle slike tilfeller. Vi må nok ta en vurdering av den nevnte tråden og vår praksis generelt, det er godt mulig at vi har vært for sløve med dette til nå.

 

MVH

Fulmen

 

Fulmen; Du svarer egentlig ikke på spørsmålene.

 

Kan du fortelle forumets medlemmer og lesere hvorfor dere lar aktører harselere med XXL og ikke med aktører som Jaktdepotet o.l.? Tråder som omhandler små aktører som sistnevnte fjernes umiddelbart.

 

Ser frem til et konstruktivt svar

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder saklig kritikk er første kriteria at påstandene faktisk stemmer. Jeg mener selvfølgelig ikke å antyde at Hans Kristian farer med løgn, men hvordan kan vi vite det? Hva om det er en feil med spamfilteret til Hans Kristian så alle mailer fra JD går i søpla, da har jo han i hengt ut de på helt feil grunnlag.

Alt i alt er slike saker såpass problematiske at vi ikke ønsker å ha de her. Og for å snu ting på hodet, om forhandlerne hadde begynt å henge ut enkeltpersoner for manglende betaling / avhenting av bestillingsvarer hadde det nok blitt et h*lvetes leven her :mrgreen:

 

 

Når det gjelder andre tråder hvor slikt forekommer er det bare å bruke knappen, vi kan ikke oppdage alle slike tilfeller. Vi må nok ta en vurdering av den nevnte tråden og vår praksis generelt, det er godt mulig at vi har vært for sløve med dette til nå.

 

MVH

Fulmen

 

Jeg er ikke fornøyd med svaret.

 

Mellom linjene leser jeg at, vi (styret, moderatorene) er i lomma til sponsorene.

Det er viktigere å holde hånden over sponsorene og tale deres sak, enn å være et talerør for forbrukerene!

 

FY skam :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Mellom linjene leser jeg at, vi (styret, moderatorene) er i lomma til sponsorene.

Det er viktigere å holde hånden over sponsorene og tale deres sak, enn å være et talerør for forbrukerene!

 

Det er en ganske grov beskyldning, skal like å se deg dokumentere den. Først og fremst må jeg spørre om hvilke sponsorer vi skulle være i lomma på, meg bekjent har vi per i dag ingen. Så vi kan ikke beskyldes for annet enn å smiske med potensielle annonsører. Og da må jeg spørre, hvem tror dere har størst reklamebudsjett av XXL og feks Jaktdepotet? (Jeg vet ikke svaret men vil tro at en kjede som XXL kan bli en større annonsør enn en enkeltforretning)

 

 

Kan du fortelle forumets medlemmer og lesere hvorfor dere lar aktører harselere med XXL og ikke med aktører som Jaktdepotet

 

Per nå har jeg ikke annet svar enn at sletting av den siste tråden kom som et resultat av økt fokus på slike saker. Når det gjelder tidligere praksis kan jeg ikke svare annet enn at vi muligens har droppet ballen ganske så grundig, og at vi nå jobber med å få klare regler og retningslinjer for slike tråder.

 

MVH

Fulmen

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes moderatorene gjør en god jobb når de stenger slike tråder. Moderatorene kunne med fordel vært enda litt ivrigere på "delete" knappen innimellom!

Jeg mener kammeret ikke skal være et forum for alt som skjer i livene til medlemmene, men et forum for hobbyen vår. Suttretråder om dumme butikker kan like gjerne bli stengt med en gang, private krangeler mellom to parter ( her kunde/butikk) er nettop det, privat...eller gå til ett eller annet råd og få hjelp!

Ellers enig med Fulmen, som i en noe spøkefull tone snudde problemet på hode. Skal brukerne få lov å heng ut personale/butikker så burde brukerne her også tåle å høre fra bransjen hvem som gjør opp for seg og ikke!

Det kunne blitt like interessant egentlig...å få vite hvem de råtne eplene eventuelt er, sånn i tilfelle jeg skal kjøpe noe privat engang :roll:

Link to comment
Share on other sites

Er litt usikker på hva jeg skal mene. Først og fremst mener jeg at alle forhandlere skal behandles likt. Når det gjelder kritikk av forhandlere o.l. er jeg litt usikker. Å ha en mulighet til å kunne klage på noen som yter slett service i Norges største jakt og skyteforum er rett og forbrukermakt. Problemet er vel at vi ikke vet om det kunden skriver er 100% korrekt. Noen kan være det, noe annet kan være misoppfattelse av situasjonen, mens andre igjen kanskje bare er ute etter å ta rotta på noen de ikke liker. Ingen enkel situasjon, glad det ikke er jeg som skal ta en avgjørelse :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes moderatorene gjør en god jobb når de stenger slike tråder. Moderatorene kunne med fordel vært enda litt ivrigere på "delete" knappen innimellom!

 

Da får de være konsekvente. Et søk på forumet avdekker feks en tidligere tråd om akkurat samme bedrift hvor absolutt all negativ omtale er slettet. Den er fra før feks XXL-hate-tråden dukket opp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes moderatorene gjør en god jobb når de stenger slike tråder. Moderatorene kunne med fordel vært enda litt ivrigere på "delete" knappen innimellom!

Jeg mener kammeret ikke skal være et forum for alt som skjer i livene til medlemmene, men et forum for hobbyen vår. Suttretråder om dumme butikker kan like gjerne bli stengt med en gang, private krangeler mellom to parter ( her kunde/butikk) er nettop det, privat...eller gå til ett eller annet råd og få hjelp!

Ellers enig med Fulmen, som i en noe spøkefull tone snudde problemet på hode. Skal brukerne få lov å heng ut personale/butikker så burde brukerne her også tåle å høre fra bransjen hvem som gjør opp for seg og ikke!

Det kunne blitt like interessant egentlig...å få vite hvem de råtne eplene eventuelt er, sånn i tilfelle jeg skal kjøpe noe privat engang :roll:

 

DA bør man jo stenge tråder som roser butikker og da? er jo like privat det.

Link to comment
Share on other sites

Polardego, nettopp derfor mener jeg slike tråder skal stenges tvært! Det er umulig i et anonymisert forum med bare den ene partens framstilling å kunne vite motivet for innlegget. saken kan være en filleting, sett fra et større perspektiv, men for den som føler at han blir dårlig behandlet er situasjonen reel, det tviler jeg ikke på. Men å henge ut en forhandler på grunn av en persons følelser blir feil.

Link to comment
Share on other sites

DA bør man jo stenge tråder som roser butikker og da? er jo like privat det.

 

Nødvendigvis ikke!

Negativ kritikk fester seg lettere en positiv kritikk. En annen sak er at det er lettere å være objektiv når man ikke har en uenighet gående med en part.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg ser at dette blir mye surere enn den opprinnelige tråden min som ble settet forde den angivelig kunne bli ubehagelig, forstår jeg mindre og mindre!

 

Hvorfor er det så stor takhøyde i denne tråden og ingen takhøyde i den andre!

 

Moderatorer, ta en prinsipiell debatt på dette!

Om dere kommer til at slike tråder skal være lovelige så vær snille og åpne tråden min igjenn.

 

mitt ønske er at også denne tråden stenges

Link to comment
Share on other sites

Steve!

 

Tror du ikke forhandlerene er i forumet her og leser hva vi skriver, og evt kan gi svar på påstandene? Vi lever i 2008, så tror nok også forhandlerne følger med her inne.

 

Så å fortelle om dårlig kundebehandling syntes jeg er helt greit! Om det så ikke er lov, får det være likhet for alle slike innlegg!

Men å slette et innlegg er ikke måten å gjøre det på, så lenge det er saklig kritikk, og andre innlegg har fått bli.

 

Så håper det kommer på plass et bedre regelverk som kan etterleves fremover!

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke jeg i bransjen.. men jeg vil tro at uansett om en forhandler er her å leser eller ikke, så kan han ikke gå inn i en diskusjon om et forhold på åpent forum. Det er noe han kommer til å tape på uansett, det blir hans ord mot ordet til en anonym kunde! Tenk hvis det blir 10000 medlemmer her, på ett eller annet tidspunkt vil altid noen ha noe gående med en eller annen forhandler. Varer som ikke kommer, feil leveranse, varer som blir holdt igjen pga ett eller annet osv.

Hvordan tror du det blir da? Mener du at forhandleren skal gå inn her å krangle om enkeltsaker mot anaonyme kunder..

 

jojo..

Link to comment
Share on other sites

DA bør man vel som forhandler prøve å yte den servicen som trengs da, så slipper man sure og grinete kunder. Når jeg handler et sted og skal bruke en del 1000 lapper i den butikken så forventer jeg service, får jeg ikke service, så klart dette blir snakket om videre, og det blir heller ikke handel, men får jeg god service så blir det mye gratis reklame rundt omkring.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden ommhandler jo min tidligere tråd, og ting kommer litt ut av samenheng når mitt opprinnelige innleg ikke kan leses. Mitt navn er nevnt (men ikke moderert bort).

Skal dette fortsette som en sakelig debatt med meg som utgangspunkt synes jeg det er rett og rimelig at det kommer frem hva jeg har skrevet!

Det kommer noen sure oppstøt her, også fra meg!

Fra moderators hold er det etter min mening utvist dårlig skjønn, og det utvises fortsatt dårlig skjønn så lenge en slik tråd får fortsette utten at debatantene skal få lov til å se den bakenforliggende årsaken til debatten.

Alle mennesker er ikke like gode til alt. Vi har gode moderatorer her på forumet. Men (dette er min personlige mening) det er to som ikke holder mål.

Har dere i styre en løpende vurdering av skikketheten til moderatorene?

Jeg har forståelse for at det er en veldig stor jobb som skal gjøres, og det er prisverdig at noen er villige til å ta på seg denne store oppgaven. Men finnes det noe eksempel på at de som ikke holder mål eller er for ivrige i tjenesten sorteres bort? Dette ville øke troverdigheten til forumet og moderatorene!

 

Mitt opprinnelige innlegg ville være en berikelse for denne tråden!

Det ville være en berikelse for Kammeret om denne tråden aldri fantes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes moderatorene gjør en god jobb når de stenger slike tråder. Moderatorene kunne med fordel vært enda litt ivrigere på "delete" knappen innimellom!

 

Jeg er slettes ikke uenig med Steve her. Men det bør være enten eller.

Som jeg skrev tidligere:

 

Enten bør ALLE slike tråder slettes eller så bør ingen slettes, men kun moderers på. Kammeret.no burde i første tilfelle da kjøre en klar linje på at dere ikke ønsker NOEN slike diskusjoner her på forumet da det har en tendens til å generere bråk og støy. Men å la en tråd få fortsette og moderere (slette) en annen lik tråd i samme sjanger sender et signal på at dere favoriserer enkelte forhandlere av en eller annen grunn. Jeg sier ikke at dere gjør dette med vel og viten, men signalet blir like fullt ut sendt til kammerets brukere og at dette er noe dere burde tenke på.
Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder andre tråder hvor slikt forekommer er det bare å bruke knappen, vi kan ikke oppdage alle slike tilfeller.

Vi må nok ta en vurdering av den nevnte tråden og vår praksis generelt, det er godt mulig at vi har vært for sløve med dette til nå.

 

Vil igjen henstille brukerne til å bruke rapporteringsknappen... Da er det lettere å fange opp for oss.

 

Er jo litt det som er problemet her...

At det omtrent ser ut som om det kun er moderatorer/styre som reagerer på disse trådene i noe særlig grad!

Jeg hadde aldri trykka på knappen og rapportert en slik tråd, om den gjaldt XXL eller Jaktdepotet,

fordi jeg mener at det er vår rett og makt som forbrukere å dele våre erfaringer med hverandre.

 

Og nå, etter så mange tips om XXL-mobbe-tråden, forsvinner den?

Og isåfall fordi slikt ikke er akseptabelt, eller pga all oppmerksomheten rundt den i denne tråden?

Ja, det undres jeg på... :?

Link to comment
Share on other sites

Og påstå av moderatorer at de ikke har fått med seg tråden om XXL og hersingen som har foregått der over lengre tid men fjerne denne mer eller mindre med en gang kan ikke vere tilfeldigt... :shock:

Har forsåvidt ikke noe negativt og si om XXL og Jaktdepoet så langt.

Men dette virker litt for "tilfeldigt" til at her ikke er litt "rusk i forgasseren"

 

 

 

John

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ganske nylig startet å jobbe hos XXL(så jeg burde vel holde kjeft, men men) og har jo både før og siden fått med meg at XXL, blant enkelt er en hakkekylling her, sikkert ikke alltid uberettiget. Men det er vel sånn at folk tror at man jevnt over kan selge ting rimeligst og samtidig bruke det man nesten ikke tjener til toppservice uten å ta betalt.

 

 

Hadde jo vært artig å vite hva Hans Kristian skrev da, kanskje det hadde balansert litt?

Link to comment
Share on other sites

Tråden min hadde nesten 180 visninger, og to gode sakelige svar før den ble stengt.

Av Moderator ble det forklart at tråden ble stengt forde det kunne bli "bråk og støy".

Jeg reagerer på dette, det var ordnede forhold på denne tråden!

Moderatorene bør følge faste rettningslinjer.

I dette tilfelle tok en moderator på seg "spåmannbrillene" sine og så inn i fremtiden at dette medførte noe som ikke var bra for forumet.

Skal vi som brukere sables ned på forhånd for sikkerhetsskyld?

Denne moderatoren har har etter min mening gjort en dårlig jobb, men det kan rettes opp!

Det jeg synes at er bekymringsverdig her er at jeg får en følelse av at moderatorene altid backer hverandre opp. Rett eller galt, spiller ingen rolle.

Det vil skade forumet og moderatorenes omdømme!

 

Dette oppfattes av meg som en form for sensur.

For meg oppleves det som en av forumets viktigste oppgaver å formidle erfaringer om kjøp og bruk av utstyr. Hvis dette skal modereres bort er det en stor del av forumets berettigelse som blir borte!

Styret bør passe seg for ikke å skyte seg selv i foten i denne saken!

Link to comment
Share on other sites

Er jo svært blond og noe alternativt begavet, men tom. eg forstår grunnen til sletting av innlegg.. En person som bare oppgir nick kritiserer en butikk og person med FULLT navn, kommer med påstander som IKKJE kan verifiseres (tenker generelt, har ingen intensjon om å ta trådstarter), uten å være sikker på at nevnte person er her og kan forsvare seg. Og selv om nevnte forretning har gjort en feil (HVIS de i det hele tatt har gjort noe galt) er det en sak mellom forretning og kunde, i verste fall mellom Forbrukerkontor og forretning. Ingen grunn til å høylydt klage sin nød til mor, forum og tilfeldig forbipasserende. Forstår heller ikkje helt sammenligningen med XXL-tråden. XXL er en kjede som gjør alt de kan for å kutte kostnader der de kan for å selge et produkt billigst mulig, bl.a gjennom å benytte seg mye av ung og ufaglært arbeidskraft. Og hvis man har lyst til å kritisere nevnte forretningskonsept/kjede så må man jo få lov til det, selv om det er bortkasta tid (hvis man prioriterer høyere kompetanse og service fremfor lavest mulig pris bare går man et annet sted). Tviler også på at kammerets styre/moderatorer, Staten, CIA og enkelte våpenforhandlere (som sikkert også er frimurere og det som verre er...) sitter der, konspirerer om å være jævlige med XXL og kammerets brukere og/eller prøver å oppnå verdensherredømme...

Link to comment
Share on other sites

XXL er en kjede som gjør alt de kan for å kutte kostnader der de kan for å selge et produkt billigst mulig, bl.a gjennom å benytte seg mye av ung og ufaglært arbeidskraft.
Evig takknemlig for den, slik føler jeg meg hele tiden.

 

hvis man prioriterer høyere kompetanse og service fremfor lavest mulig pris bare går man et annet sted
Kanskje jeg har misfortått, var det ikke det H.K. gjorde?
Link to comment
Share on other sites

XXL er en kjede som gjør alt de kan for å kutte kostnader der de kan for å selge et produkt billigst mulig, bl.a gjennom å benytte seg mye av ung og ufaglært arbeidskraft.

 

Fullstendig usmakelig og usakelige påstander!

Kan en ikke komme med sakelige påstander så tror en at en skal holde seg til og "bare" lese innlegga som blir skrevet.

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt må vi som forbrukere få lov til å fortelle om våre erfaringer med div.aktører på markedet,det skulle bare mangle! Hvor ofte ber vi ikke om andres erfaringer ang.en bestemt butikk før vi bestemmer oss for å handle der. I tilfeller hvor man ber om erfainger ang.en bestemt aktør så har jeg inntrykk av at terskelen er høyere før moderatorene griper inn enn når man starter "hylekoret" selv.Vet vi hvem som lyver her inne,og når de evt.gjør det ?

Erfaringer med de forskjellige aktørene på det norske jakt/våpen markedet kommer jo til uttrykk på både godt og vondt her på kammeret hele tia.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder saklig kritikk er første kriteria at påstandene faktisk stemmer. Jeg mener selvfølgelig ikke å antyde at Hans Kristian farer med løgn, men hvordan kan vi vite det? Hva om det er en feil med spamfilteret til Hans Kristian så alle mailer fra JD går i søpla, da har jo han i hengt ut de på helt feil grunnlag.

Alt i alt er slike saker såpass problematiske at vi ikke ønsker å ha de her. Og for å snu ting på hodet, om forhandlerne hadde begynt å henge ut enkeltpersoner for manglende betaling / avhenting av bestillingsvarer hadde det nok blitt et h*lvetes leven her :mrgreen:

 

 

Når det gjelder andre tråder hvor slikt forekommer er det bare å bruke knappen, vi kan ikke oppdage alle slike tilfeller. Vi må nok ta en vurdering av den nevnte tråden og vår praksis generelt, det er godt mulig at vi har vært for sløve med dette til nå.

 

MVH

Fulmen

 

hvis ikke jeg husker helt feil så var det nevnt i tråden at den omtalte butikken også flere ganger hadde lovet å ringe til bake !! dette går vel ikke innom noe spam filter !! så noe må jo være riktig her

jeg mener at butikker må ta denne kritikken hvis de ikke følger opp.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...