Jump to content

Billigste 9mm ammunisjon


Hagila

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...
Skal du ha Fiocchi, så kjøp 123gr ikke 115. Sistnevnte er veldig svak ladet.

 

Så idag tror jeg at jeg hadde valgt Geco 124 som J&F har på tilbud.

 

Kjøp det som går godt i pistolen din. Det kan være helt ulik presisjon på 115 og 123 grain i samme pistol. Fiocchi 115 gr holder faktor for militærfelt i alle 5- og 6-tommers løp jeg har testet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Hva foregår med kvalitetskontrollen hos fiocchi ?????????

Først 115g 9mm der jeg erfarte opptill 90% klikk eller forsagere.

Nå 123g 9mm med 30% overtrykk, kraftigere rekyl og flate tennhetter. Jeg ble overbevist av min lokale XXL at problemene med fiocchi kun var begrenset ti 2 partier med 115g 9mm.  Har andre tilsvarende erfaringer med denne ammunisjonen?

Det er merkelig at XXL ønsker og fortsette og markedsføre dette fabrikatet.

Edited by colt1914
Link to comment
Share on other sites

XXL leverer som meg og mange med meg har erfart elendig ammunisjon fra fiocchi. Har som du erfaring med alt fra overtrykk og flate tennhetter til så slappe ladninger at patronen ikke blir kastet fri av våpenet. 

En annen viktig sak med XXL at de ikke respektere forbrukerkjøpsloven, noe som jeg anser som katastrofalt om man skal drive forretning i Norge.  Min klare oppfordring er å benytte seg av en mer seriøs aktør.

Junjor fikk hylse spreng med 9mm fiocchi 115g for en stund siden og vernebriller ble i den forbindelse ødelagt. Når jeg tok dette med butikken var tilbakemeldingen at de ikke ville dekke de men han kunne få et par briller de selv hadde i sitt sortiment.  

Brillene som ble ødelagt var oakley briller til ca 2,5k og de ville bare av sin velvilje erstatte disse med et par briller til noen hundrelapper, for denne typen skader måtte man regne med det var derfor man brukte briller. Men de mente jeg ville få de dekket på min egen forsikring. Det var forsåvidt riktig at forsikringen ville dekke brillene men egenandelen var på 3k. som de var helt klare på at XXL mådde dekke da det var deres produkt som forårsaket skaden.

Jeg skal innom XXL iløpet av uken og presentere denne tilbakemeldingen og se hva de sier, men jeg er ikke optimistisk.

Har andre tilsvarende erfaringer med slike saker? 

Edited by NM149
Link to comment
Share on other sites

Vernebriller koster bare en hundrelap og bli sett som forbruksvarer, de av glass eller kjøpt i sportsbutikker er dyrere. Brillen har beskytet øyene til sønnen din, det er viktigere enn penger. Jeg tror du står litt svakt her men du kan levere ammo tilbake og kreve erstatning for dem. Har selv oddelagt noen dyre sportbriller til sykling, det er sure penger. Har aldri opplevt en hilsesprenging selv men bruker vernebril fra Jula til 150 kroner.

Jeg kjøpte hos xxl fiochi 115 gr denne.vinter, har ikke opplevd problemer med de jeg har skutt.

Link to comment
Share on other sites

Om det er feil på et produkt så vil fabrikk - inportør være ansvarlig for følgeskader som deres produkt fororsaker, dette er praksis i andre brangsjer.  

Jeg kan ikke forstå at noen kan komme til en annen konklusjon.

Sitat fra lovteksten:

 Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.
For andre produktskader enn dem som er nevnt i første ledd, kan forbrukeren kreve erstatning med mindre selgeren godtgjør at tapet ikke skyldes feil eller forsømmelse på selgerens side.
Med andre ord: Hvis noe blir ødelagt, har de KRAV på å ordne alt som ble skadet KOSTNADSFRITT FOR DEG.

 

 

Edited by colt1914
Lagt til sitat
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
På 7.9.2017 den 18.27, AndersR skrev:

Jaktdepotet snakker om at de har noe på gang, men vil ikke gå ut med detaljer om hva, når eller hvor dyrt det blir, før de har fått alt i orden. Så det er ikke så lett å basere seg på slikt når man planlegger innkjøp.

Dette tilltaken randt ifg. Jaktdepotet ut i sanden >:(

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...