Jump to content

Rekylbrems, hvilken er mest effektiv?


.204 Ruger

Recommended Posts

Har prøvd å søke, men finner ikke noen tråd om dette...

Er vel noen som etterhvert har prøvd flere, og det hadde vært interessant å høre hvilke dere er mest fornøyd med.

Er ute etter en til 6,5x55 og en til .338

Til 6,5 er det vel som med demper, mer effektiv hvis den er lagd for 6,5? Eller vil en .338 brems virke like bra?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så farlig om det er tilpasset kaliberet, så lenge hullet er stort nok. Det er snakk om 2-4% reduksjon i ytelse. Jeg har lenge brukt 30 cal brems på 6.5 børsa mi. Nå bruker jeg 338 brems med hurtigkobling for lyddemper, som også er 338. Da har jeg samme lyddemper både på 338 og 6.5 børsa. Både rekylbrems og lyddemper fungerer bra selv om hullet er litt større. I praksis merker du nesten ikke forskjell.

 

Edit: Her er en test som tar for seg mye. Her kan en se hvilke design som fungerer og ikke.

 

http://precisionrifleblog.com/2015/08/2 ... t-results/

Link to comment
Share on other sites

Akkurat, kun noen få prosent altså.

Den testen du linket til, var jo omfattende. Men er vel ikke så mange av de som selges her hjemme...

Ikke mange nei. Selv hadde jeg lenge JP Recoil eliminator på børsa mi, den er en av de beste i den testen. Men det står jo en del i testen om hvilke design som fungerer osv. Jeg har nå rekyldemper fra Brugger & Thomet, to stk. , begge med 338 hull og tre porter. Så har jeg demper til som passer utenpå. Du kan jo gjøre som meg, og ha samme rekylbrems på begge børsene dine. Vil du ha lyddemper etterhvert så får du en som passer rett utenpå. Lyddemperen koster en del penger, men så er den laget av materialer som holder lenge.

 

Ellers, her på berget, så kan jeg anbefale RPS sin magnumbrems som jeg har erfaring med selv. Eller så er det Vector og Vertebrae f.eks. som er lett å få tak i, de har jeg ikke prøvd selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...