Jump to content

NSF Innmelding av resultater (Pistol)


Poacher

Recommended Posts

Hva burde man gjøre for å finne en løsning på dette problemet?

 

Burde NSF gå så drastisk tilverks at de sier vedkommende klubb ikke får approbere stevne påfølgende år i de klasser som resultater ikke ble innrapportert i foregående år?

Jeg har ikke svaret, kjenner ikke NSF godt nok til å komme med en god løsning.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ikke godt å si hvor problemet er.

 

Jeg vet om stevner der resultatene er sent in (både en og flere ganger), men ikke blitt publisert på terminlisten

(FKP er problemet). Jeg vet om stevner der resultatene IKKE er sent inn (Arrangør av stevnet er problemet).

 

Jeg håper iallefall at stevner avholdt i 2016 kan legges ut på terminlisten, selv om man nå er i overgang til en

nytt system.

Link to comment
Share on other sites

(FKP er problemet)

FKP?

 

 

Det mangler da så 31 resultat for stevner ut av hva, 2000+ stevner i 2016?

Synes ikke det er så ille, tatt i betrakning.

 

Helt uenig! Det er ikke akseptabelt å ikke sende inn, påse at resultatene blir tilgjengelig når det er et approbert stevne.

Her er det skyttere som har intern konkurranse mellom venner. Det er intern konkurranse i klubben, det er konkurranse mellom naboklubber osv...

Det er mange som måler seg opp mot Norgestoppen. Det er mange som trener for å komme så høyt opp på ranking som mulig. Når da resultatene uteblir, så er det mange som er/blir skuffet og forbannet!

Det er rett å slett ikke godt nok!

 

Det er klubber som har fått rykte på seg til å være konsekvent sløve med dette og det er mange skyttere som ikke vil/ønsker/gidder å reise til vedkommende klubb. Dette taper den respektive klubben på i form av mye mindre deltakelse. Skytterene taper i form av mindre stevner etc.

Når man da også hører "rykter" om at det er de samme klubbene som går igjen år etter år med få/ingen innrapportering av resultater... Er dette greit? Nei, jeg syntes ikke det!

Link to comment
Share on other sites

Nå en skytter i Norge deltar på et approbert stevne, så er det for å få et resultat i konkuranse. Vist ikke var det ikke

noe vits å drive denne idretten.

 

1) Resultatet blir offisielt tellende, og enten det er på toppnivå eller på klasse nivå, så er det viktig for den skytteren.

2) Skytteren har offisielt aktivitet innenfor dem skyteprogrammer som er underlagt NSF.

 

Vist ikke arrangør sender inn stevne resultatet, så blir skytteren frarøvet (i verste fall et opprykk i klasse vist han gjorde

det bra på det stevnet), og misser også offisiell aktivitet.

 

Så det dreier seg ikke om hvor mange som mangler vs. avholde stevner. Det dreier seg om hvorvidt det ene stevnet (eller flere)

potensielt frarøver skytteren en Plassering, Rekord, opprykk i klasse og ikke minst aktivitet.

 

Vist jeg opplevde at hver gang jeg var med på et approbert stevne fra en klubb som ikke sente inn resultatene, så

var det ikke noe vits å dra på stevner som den klubben arrangerte. Da ville jeg velge noen andre stevner.

 

Det er bedre at ting kommer for seint en ikke kommer i hele tatt gjennom året, men det er svært uheldigt at det

henger igjen resultater som ikke er sent når man avslutter et år.

Link to comment
Share on other sites

@keiknes: Jeg vet at du ikke kjenner pistolmiljøet så godt. Problemet er ikke system, verken før eller etter 01.01.17. Faktisk var det enklere for arrangøren før årsskiftet. Problemet er enkeltarrangører som ikke gidder å sende inn resultatliste.

 

@Poacher: Sanksjoner er et aktuelt tema. Skytterne selv bør skrive til klubben (med kopi til kretsen) og kreve startpengene tilbakebetalt. Kretsene bør slutte å godkjenne nye stevner hos denne arrangøren inntil alle resultater er innsendt.

 

I vår krets betaler kretsen en pengestøtte til alle klubber som arrangerer tre eller flere stevner per år. For 2016 er det en klubb som ikke får denne støtten grunnet manglende resultatlister.

Link to comment
Share on other sites

@Poacher: Sanksjoner er et aktuelt tema. Skytterne selv bør skrive til klubben (med kopi til kretsen) og kreve startpengene tilbakebetalt. Kretsene bør slutte å godkjenne nye stevner hos denne arrangøren inntil alle resultater er innsendt.

Godt poeng, legges på minne :wink:

Link to comment
Share on other sites

@keiknes: Jeg vet at du ikke kjenner pistolmiljøet så godt. Problemet er ikke system, verken før eller etter 01.01.17. Faktisk var det enklere for arrangøren før årsskiftet. Problemet er enkeltarrangører som ikke gidder å sende inn resultatliste.

 

@ndh: Greit poeng at jeg ikke kjenner pistolmiljøet så godt, men problemstillingen er velkjent også fra andre forbunds resultatrapportering, så det er ikke spesifikt et pistolproblem. Min kommentar angående den nye løsningen peker direkte på at nå er KUN klubb som har ansvaret for å melde inn resultatene...og ingen andre kan få skylda, være seg krets, enkeltpersoner eller FK. For de av dere som sverger til pisken, så vil det iallefall være mye lettere å vite hvor den skal treffe :D

 

mvh

KE

 

.............

Veien blir til mens man går...

Link to comment
Share on other sites

Da får vi håpe at innmeldelse av resultater er proposjonalt stigende med

at det er enkelt å føre resultater dette i det nye systemet.........(for

dem som skal drive med det)

 

Og dem som trur at det å sitte hyle om utestengelser og reprisalier

oppfordrer til å holde stevner og jobbe gratis, så kan det hende det går

den veien at ikke noen gidder å arrangere. Dem det gjelder

trenger ofte bare å bli pist bare 1-gang, så kan noen andre ta over.

 

Jeg venter selv på resultater fra stevner i fjor, men nå tror jeg ikke

dem kommer, men jeg vil vokte meg vel for å bli tøff i trynet mot

dem som tross alt arrangerer stevner. Det regulerer seg selv at vist ikke

resultater kommer, så vil til slutt folk gå andre steder.

 

Det er noe som heter den gyldne middelvei når folk tross alt jobber

på dugnad. Tror oppmuntring hadde fungert bedre.

Link to comment
Share on other sites

@keiknes: Godt å se at det finnes noen slappiser i andre grener også. Nå vet en i hvert fall hvilken katt en skal henge bjella på :-)

 

@son: Enig med deg. Først prøver en å tilby hjelp, oppfordrer og ber om de kan være så snill osv. Men til slutt, når intet skjer, hva da?

Link to comment
Share on other sites

Og dem som trur at det å sitte hyle om utestengelser og reprisalier

oppfordrer til å holde stevner og jobbe gratis, så kan det hende det går

den veien at ikke noen gidder å arrangere. Dem det gjelder

trenger ofte bare å bli pist bare 1-gang, så kan noen andre ta over.

 

Er ikke helt enig med deg her. Jeg syntes det er respektløst av arrangør overnfor skyttere som også bruker sin fritid, de betaler en stevneavgift, de har kanskje lang reisevei(?)

Har man først tatt på seg å arrangere stevne, så må man gjøre det ordentlig og fullføre hele stevne som også innbefatter å få ut resultater til slutt

Link to comment
Share on other sites

Tror du må lese hva man skriver. Man er ikke uenig i at det er uheldigt (eller kall det respektløst om du vil). Men vi er uenig i hva som skal vere reaksjon.

 

Du:

Vil straffe dem og kanskje utestenge dem...javel... prøv og se hvor mange ganger det går før dem ikke gidder mere.

 

Jeg:

Vill heller oppmuntre dem til å få sent inn dem fordømte listene, og heller ønske at dem skulle

arrangere flere stevner.

 

Klaging og syting fra folk er ikke det som oppmuntrer til mere aktivitet. Heller det motsatte.

Men nå skal alt bli så mye bedre med dette nye systemet, så da får vi jo se hvordan det går...........

 

Det kan jo fort bli at man ser færre resultater en stund fremover for nå er man avhengig at

noen faktisk må sette seg inn i hvordan dette skal legges inn og for å unngå backlogg på det

må pinadø dette opplegget vere enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Det som hjelper er å hetse dem på nett. Dette synes tydelig i DFS...

 

Er en arrangør sent ute med resultater, så er det et hylekor uten like på Facebook - resultatet er at det er en sjeldenhet at det ikke er resultater på Mitt DFS når en kommer hjem fra stevnet.

 

Om det er bra, vet jeg ikke, men som arrangør av og til, så er det motiverende å vite at resultatene etterspørres, og da er det lettere å få de ut fort.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter med å forstå at resultater skal ta så lang tid i NSF felt

 

Jeg har kjørt stats mye i dssn/ipsc og der er det helt krise om det har gått over 30 min... etter siste skudd... og i fare for å være slem, det er ca uendelig mye mer komplisert enn nsf felt.

 

Jeg iriterer meg grovt når jeg har skutt felt, og resultatene bruker nesten en uke på å komme ut.. eller mer...

Link to comment
Share on other sites

Det formelle kravet er en uke. De aller fleste klarer det samme dag evt dagen etter. 30 minutter synes jeg er et urimelig krav. Når vårt stevne er over, skal jeg være med på å ta inn skiver, rydde klubbhuset og låse. Deretter tar det en halvtime å kjøre hjem der det også er nett. Så vil jeg gjerne spise middag. Men deretter blir det resultatlister. Så det kan nok gå både to og tre timer.

Jeg bruker å sende listene til skytterne med 48 timers "klagefrist" før jeg sender dem inn til NSF. Det har vist seg å være smart. Det er lett at det blir noen feil som må rettes.

Link to comment
Share on other sites

imho bør ikke "stats" ta inn skiver og endel annet, selv om det er små forhold, det kan man sette skyttere til i worst case

 

Vi pleier å ha verifisering ute etter 15-30 min, og premieutdeling innen 1 time, det er også normen å bli igjen til premier, de få gangene det tar mer enn 1 time pleier det være sutring i lang tid etterpå ;)

 

Jeg synes det er slik det bør være, og etterstrebes, vet jo ikke hvor få dere er, men er vi 2-3 mann som kjører en match med si 60stk får vi det fint til, er det 3-400, er det fler som hjelper og man har da ofte f.eks. 2 i stats. Ref nett pleier vi alltid ha med ice, 4g modem eller annet så vi kan føre det mest mulig live, ingen liker å måtte ta med arbeid hjem.

Link to comment
Share on other sites

Høres fint ut. Umiddelbar premiering har jeg aldri opplevd på feltstevne. Men helt klart noe å etterstrebe. Dessverre ikke bra nok dekning der vi har feltløypa så publisering kan først skje etter hjemkomst. Men umiddelbar premiering burde vi kunne få til. Takk for tipset :-)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg:

Vill heller oppmuntre dem til å få sent inn dem fordømte listene, og heller ønske at dem skulle

arrangere flere stevner.

 

Det kan jo fort bli at man ser færre resultater en stund fremover for nå er man avhengig at

noen faktisk må sette seg inn i hvordan dette skal legges inn

 

I hvor mange år skal man oppmuntre de? Det er tilfeller av klubb jeg vet om som ikke har sendt inn resultat på flere år... Hva gjør man da?

Da syntes jeg at de skal miste muligheten til å få approberte stevner, helt til de får ut fingeren!

 

Helt enig med deg at i en overgangsfase nå så kan det bli litt bob-bob med resulter. Til folk finner lærer seg og finner ut av det nye systemet. Men det er slik det er

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fortsetter litt i denne tråden.

Jeg forsøker å få med meg flest mulig luftstevner (ordinær & sprint) i Akershus, Oslo, Buskerud, Vestfold samtidig som jeg holder et lite øye med Telemark og Østfold om det skulle passe slik.

Nå jeg da ser en arrangør ikke har lagt ut noen resultater fra de 2 stevnene de har hatt i 2017... Hvorfor skal jeg bruke tid og penger på å reise dit for å delta? Mitt resultat blir jo da ikke gjeldene om jeg da rykker opp i en klasse, setter ny pers. ranking hos fsu etc... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...