Jump to content

Datasystem NSF. Info og brukererfaringer. Inkl. MinIdrett


nhd

Recommended Posts

Det er også endel stevner der det ikke står info om klokkeslettet stevnet starter. Dette er nødvendig info for skytterne, da det ikke er alle stevner som begynner kl 11. Eller var det kl 10?

 

Den 24.januar er det "release" på nye funksjoner, og vi har fått tilbakemelding på at en ønsket kolonne i terminlista vil komme på plass. Det er klokkeslett, og vi vil gjøre denne tilgjengelig så raskt det er mulig.

 

mvh

KE

 

......

Veien blir til mens man går :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg skrev om Sandnesprogrammet. Men jeg antar (med stor sikkerhet) at også i Megalink må en nå bruke EventID og ikke de gamle stevnenummer som henviser til år-krets-nummer stevne.

 

Det er EventID fra NIF-systemet som nå er "primærnøkkelen", og det gamle Stevnenr som FK tildeler blir av sosial interesse. I en Excel-liste er det bra å ha et slikt nr for å holde kontroll på hver konkurranse, men det mister litt verdi når man har en database slik vi har fått på plass nå. Uansett, så har det en viss hjelp for dem som ønsker å sortere raskt og effektivt i terminlisten, og kan skrive feks 1710 i "filter-funksjonen" på Stevnenavn, og så vil alle konkurranser med 1710 inni seg komme fram. Det samme søket kan gjøres ved å sortere på ønsket krets, men den enkelte får avgjøre selv..iallefall så lenge den gamle typen stevnenr er tilgjengelig i stevnenavnet.

For de av dere som har stevnesystemer som feks Sandnes-systemet, InrX, Blinken, Resultat.net eller lignende, så er det mulig å laste ned påmeldingsfil som inneholder informasjon om de påmeldte. Det varierer derimot om EventID må tastes inn før eller etter man henter inn de påmeldte, her må jeg henvise til det enkelte system sin bruksanvisning.

 

Etter konkurransen vil disse systemene generere en eksportfil med resultater, som kan importeres til SkytterAdmin via modulen ResultatAdmin. Sandnes-systemet må sende ut en oppdatering for å få dette til å fungere 100%, men InrX er i dag testet og funnet OK.

 

En annen ting som er viktig å få med seg er at alle resultater fra og med 1.1.2017 skal linkes opp mot den enkelte utøvers PersonID. Derfor må alle utøverne registrere seg på minidrett.no, det er også her man finner startkort. MinIdrett finnes også i en APP-versjon for Android og IOS, den heter MinIdrett. Her kan også startkortet hentes ned.

Fra den nevnte dato vil også startkort komme i et nytt og forbedret utseende.

 

mvh

KE

 

..........

Veien blir til mens man går

Link to comment
Share on other sites

Et par personer har sittet i dagevis og tastet inn hvert eneste stevne på terminlisten. Jeg synes vi skal akseptere at det kan være noen feilskrivinger eller at noe er uteglemt. Når en oppdager mangler/feil er det langt mer konstruktivt å sende en epost til kretsens superbruker eller til arrangøren som selv kan rette det.

Link to comment
Share on other sites

Et par personer har sittet i dagevis og tastet inn hvert eneste stevne på terminlisten. Jeg synes vi skal akseptere at det kan være noen feilskrivinger eller at noe er uteglemt.

Helt enig, feil kan forekomme i en slik omlegging.

 

Når det er sagt så er det en del info jeg savner fra arrangør når man går inn på forskjellige stevner.

- Adresse, så man kan plotte inn på GPS, eller en nøyaktig beskrivelse av hvor. Vanskelig å finne frem noen ganger når det heller ikke står nøyaktig på hjemmesiden til klubben.

- Betaling for stevne: Kontant eller kort?

- Elektronikk eller papp?

Link to comment
Share on other sites

@Poacher: En fullstendig anleggsoversikt inkl adresse og koordinater skal ligge inne i det nye datasystemet. Det samme gjelder papp/elektronikk. Gode innspill også dette med betaling. Jeg vet at minst en av utviklerne leser denne tråden. Skal i hvert fall sørge for at det kommer videre.

 

I løpet av natten skal alle medlemmer i NSF ha fått en epost om det nye datasystemet. Hvis en ikke har fått det, har klubben sannsynligvis ikke meldt en inn som medlem, eller en selv har ikke lagt inn epostadresse.

Link to comment
Share on other sites

Her er en tilbakemelding.

 

Meldte meg på et hurtigstevne i går kveld. Fikk meldt meg på to starter kl 12 og 14.

Men det er en bug i mailene som sendes ut. I begge mailene står det kl 10 som er start på stevnet, og ikke de tidspunktene jeg har valgt for skyting.

 

Ellers kan jeg også informere om basert på tilbakemeldingene på Facebook på dette stevnet at folk har store problemer med å skjønne hvordan de skal melde seg på mer enn en start. Ser foreløpig ut som det kun er jeg som har fått det til. Og jeg klarer ikke å gjenskape hvordan jeg gjorde det :lol:

Link to comment
Share on other sites

@Poacher: En fullstendig anleggsoversikt inkl adresse og koordinater skal ligge inne i det nye datasystemet. Det samme gjelder papp/elektronikk. Gode innspill også dette med betaling.

 

I løpet av natten skal alle medlemmer i NSF ha fått en epost om det nye datasystemet.

 

Regner med at det er klubbene som har ansvaret for oppdatering av adresse etc? Det er meget mangelfullt på de jeg sjekket.

Det er også mange klubber som har flere baner. Slik at det må ligge til rette for å legge inn flere adresser under kontaktinfo til klubben.

- Baneprogram et sted, Luft om vinteren et annet sted, og feltløypa ligger et 3.sted

 

Siden jeg skyter bare luft, hvertfall om vinteren, så søkte jeg frem stevner 2017, Østfold, Akershus, Oslo, Buskerud, Vestfold, Telemark

Og på de 5 første (forskjellige) klubbene så er det et forbedringspotensiale... Jeg kan si at enkelte av de stemmer ikke når det gjelder luftstevne da jeg vet hvor det holdes.

Noen av de har bare en postboks oppgitt? Andre har bare oppgitt sånn ca. så mann ikke vet nøyaktig hvor man skal

 

Jeg fikk epost inatt 0054 fra NSF :D

Link to comment
Share on other sites

Det er ihvertfall 4 personer i tillegg til deg som har fått til å melde seg på flere enn en skytetid, så noen får det til å fungere :)

 

Hva gjelder eposten som kommer til den som melder seg på, så skal jeg sjekke dette med utviklerne.

 

mvh

KE

 

.............

Veien blir til mens man går...

Link to comment
Share on other sites

Det er ihvertfall 4 personer i tillegg til deg som har fått til å melde seg på flere enn en skytetid, så noen får det til å fungere :)

 

Hva gjelder eposten som kommer til den som melder seg på, så skal jeg sjekke dette med utviklerne.

 

mvh

KE

 

.............

Veien blir til mens man går...

 

Det er noe som ikke er helt i vater under påmeldingen:

pamelding.png

Link to comment
Share on other sites

Dette er brevet:

Til alle medlemmer i skytterklubber i NSF

 

Norges Skytterforbunds administrasjon av konkurranser har i 2017 tatt spranget ut i dataalderen. SkytterAdmin er et opplegg for stevnearrangører og stevnedeltakere som håndterer terminliste, påmelding (i de stevner der arrangøren ønsker det), resultatservice, klasseføring og ranking. For deg som skytter er det viktig å vite at alle resultater fra nå av skal knyttes opp mot din individuelle PersonID, den vil fremgå av startkortet.

 

Kontaktpunktene mot SkytterAdmin vil primært være http://www.skyting.no (Skytterforbundets hjemmeside) og Min Idrett (idrettsforbundets servicested for alle medlemmer). Sistnevnte finnes som både er en nettside (https://minidrett.no) og en App for Andriod og IOS (MinIdrett).

 

Du finner mer informasjon om SkytterAdmin på skyting.no: http://www.skyting.no/konkurranse/slik- ... tteradmin/, vi vil her bare presentere det viktigste:

 

Kontroll av egen profil på MinIdrett

Logg deg på Min Idrett, https://minidrett.nif.no, der finner du dine data under «Min profil» og en oversikt over dine klubbmedlemskap under «Medlemskap». Finner du ikke klubben(e) du er medlem av, har klubben enten ikke registrert deg som medlem, eller de har registrert deg feil. Uansett må du kontakte klubben din og be dem sjekke sine medlemslister.

 

Har du ikke tilgang til Min Idrett, må du opprette en bruker, se en bruksanvisning her: https://itinfo.nif.no/Min_idrett_bruker ... #Ny_Bruker.

 

Du finner alt på Min Idrett-app’en også, men du kan ikke oppdatere all informasjon der.

 

Startkort/Klasseføring

Fra 2017 har NSF gått bort ifra det ferdig trykte startkortet, og utøvere skal nå benytte det elektronisk tilgjengelige kortet som ligger på MinIdrett. Kortet finner du under arkfanen «Medlemskap», sammen med en den annen info om samme tema. Startkortet kan lastes ned som en pdf-fil eller skrives ut på papir.

 

I MI-appen er «Startkort» et eget punkt i menyen.

 

Finner du feil i klasseføringen, må du kontakte klubben din.

 

Påmelding til konkurranser

Du finner søkbare terminlister på skyting.no, http://www.skyting.no/konkurranse/, og på Min Idrett, https://minidrett.no, under Påmelding. Ved å klikke på stevnenavnet vil du få opp mer informasjon om stevnet. Dersom det er forhåndspåmelding via MinIdrett så vil det være mulig å klikke på «Påmelding», både fra MinIdrett og MI-appen.

 

Noen konkurranser vil også benytte påmelding til skive og skytetider, og til disse konkurransene er det inntil videre ikke mulig å melde seg på via MI-appen.

 

Skytterforbundet har foreløpig ikke lagt særskilt til rette for forhåndsbetaling, men det er i påmeldingsløsningen åpnet for at klubber som ønsker det, kan ta det i bruk.

 

Resultatlister og rankinglister

Under Konkurranse/Resultater på skyting.no vil du finne en søkbar liste over alle avholdte stevner, med link til resultatliste så snart den er sendt inn fra arrangøren.

 

I slutten av januar 2017 vil det bli presentert en egen side med ranking (100 på topp), som etterhvert blir bli supplert med ulik resultathistorikk og -statistikk.

 

Resultatinformasjonen er avhengig av at arrangørene sender inn resultatlister med nødvendig informasjon og i riktig format. Målet er at de aller fleste resultater skal være tilgjengelige og lagt inn i ranking etc. samme kveld som stevnet avholdes. Men det vil nok gå litt tid utover i 2017 før rutinene er på plass.

 

Hjelp og støtte

I startfasen kan det hende at enkelte trenger litt støtte for å få egen profil til å fungere optimalt. For hjelp til SkytterAdmin generelt, kontakt NIFs support på support@idrettsforbundet.no eller 03615. De har oppe mellom 8 og 20 på hverdager. Dere kan også kontakte Skytterforbundet på nsf@skyting.no eller 21 02 98 50.

 

Hvis du har oppgaver i klubben din rundt medlemsadministrasjon eller arrangement, vil SkytterAdmin være viktig. Du finner informasjon om de ulike oppgavene her: http://www.skyting.no/konkurranse/slik- ... tteradmin/.

 

******

 

Det meste er allerede på plass for at SkytterAdmin skal fungere optimalt, men det vil fortløpende komme små forbedringer utover i året. Følg med på skyting.no for mer informasjon.

 

Med vennlig hilsen

Norges Skytterforbund

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Angående stevnesystemer og eksport av stevneresultater.

 

NSF har gjennom prosjektet vært i dialog med flere leverandører av stevnesystemer for pistolkonkurranser i Norge. Vi har blitt enig om et utvekslingsformat for resultatdata og leverandørene har (eller er i ferd med å) sendt ut oppdatering til sin software. Denne oppdateringen vil forhåpentligvis gjøre brukende klubber i stand til både å hente ut påmeldingsdata fra SkytterAdmin, men spesielt å eksportere resultatdata som kan importeres samme sted. Dette forenkler prosessen betraktelig i forhold til tidligere års rutiner, og er en klar forbedring for hele forbundet. De leverandørene vi har hatt kontakt med er:

* Sandnes-systemet

* InrX

* Resultat.net

* Blinken

Dersom noen kjenner til alternative systemer som benyttes i Norge så meld gjerne fra om dette (Excel teller ikke som system :) )

 

Vi har også vært i dialog med leverandører av skytebaneanlegg/skivesystemer, men disse har ennå ikke kommet med en oppdatering som inkluderer import/eksport av data mot SkytterAdmin. Årsakene til dette er forskjellige, men vi håper uansett at de snarest "kommer på banen". Disse leverandørene er:

* MegaLink (er nærmest en løsning)

* KongsbergTS (jobber med en større oppdatering, vi avventer tilbakemelding)

* SIUS (kom sent inn i loopen grunnet manglende kjennskap til anlegg i Norge).

 

mvh

KE

 

................

Veien blir til mens man går...

Link to comment
Share on other sites

Det er ihvertfall 4 personer i tillegg til deg som har fått til å melde seg på flere enn en skytetid, så noen får det til å fungere

Men når jeg går inn å ser på den "kalenderen" hvor man booker så ser jeg du ligger med booking kl 10 på skive 2 uten valgt øvelse, kl 11 på skive 2 med revolver og kl 13 på skive 3 med spesialpistol.

 

Jeg ser forøvrig at ca halvparten av de påmeldte ikke har valgt øvelse.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Holder på å legge til digital påmelding (og kanskje betaling) for et standardstevne klubben skal ha om noen uker.

 

Vi skal ha to lag.

 

I SportsAdmin velger jeg "Tillat individuell påmelding i Min Idrett" og "Baneoppsett/skytetider". Under "Klasser/Øvelser" velger jeg å legge til klasse/øvelsesmal for 25m standardpistol både klokken 18:00 og 19:30.

 

Så går inn i ResultatAdmin for å legge til standplasser. Her må jeg legge inn skytetidene på nytt. Hvorfor må man legge til samme informasjonen to ganger? Hva om man er inkonsistent?

 

For å teste funksjonen logger jeg inn i MinIdrett for å melde meg selv på. Her er det noen problemer.

 

Om jeg booker f.eks. plass 18:00 må jeg fortsatt etterpå krysse av for om jeg skal betale for 18:00 eller 19:30. Jeg kan også krysse av for å betale for begge, selv om jeg bare har booket en tid. Hvorfor henger ikke booket tid og tid som skal betales sammen?

 

Jeg kan booke plass på begge lag, selv om man bare har lov til å skyte én gang på samme stevne.

 

Jeg kan booke flere standplasser på meg selv på samme lag!!!

 

Om jeg etter at jeg har booket tid ombestemmer meg og velger å avbryte, ser jeg at jeg kan gå inn i bookingsoversikten og slette meg selv. Men om jeg logger ut av MinIdrett og inn igjen, ser jeg at bookingen forsatt er der, og nå kan jeg ikke slette den! Jeg finner heller ikke ut hvordan jeg som arrangementsansvarlig kan slette ubetalte/avbrutte bookinger.

 

Hvorfor må man som skytter velge hvilken klasse man skal skyte i når systemet vet dette fra før?

 

 

Ellers ser ting bra ut! Har som mål å sette en høy/dynamisk standard for innsending av resultater i 2017 ved å ikke dra fra banen før alle resultatene er lagt inn og tilgjengelige for skytterene!

Link to comment
Share on other sites

Holder på å legge til digital påmelding (og kanskje betaling) for et standardstevne klubben skal ha om noen uker.

 

Vi skal ha to lag.

 

 

Har sendt deg PM.

 

Dette kan jeg hjelpe deg med, eventuelt henvise deg til superbrukerne (veit ikke om du er en slik en). Jeg skal også holde et webinar i bruk av løsningen neste torsdag.

Grunnen til at du får meldt deg på to ganger i samme lag er fordi vi ikke har sperret for det (enda). Vi vil legge inn nødvendige sperrer i systemet etterhvert som vi får trimmet det dit vi vil ha det. Inntil videre så er det vel ikke for mye forlangt at utøvere selv forstår at de ikke kan skyte på to skiver samtidig :)

 

mvh

KE

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at du får meldt deg på to ganger i samme lag er fordi vi ikke har sperret for det (enda). Vi vil legge inn nødvendige sperrer i systemet etterhvert som vi får trimmet det dit vi vil ha det. Inntil videre så er det vel ikke for mye forlangt at utøvere selv forstår at de ikke kan skyte på to skiver samtidig :)

- Viktig at slik "muligheter" blir sperret

- Kan det knotes til, så vil det bli gjort av brukere. Er ikke alle som kan denne EDB maskinen og syntes det er noe hærk. Derfor er det viktig og bra at alle muligheter for å knote til blir sperret.

Link to comment
Share on other sites

Skjedd noe med Terminlisten i det siste ? Når jeg prøvde å søke litt så fikk jeg først en stacktrace, men etter å ha lukket vinduet og åpnet det på nytt så ser det ut til at søkeboksene er forsvunnet ? Der man bl.a. kunne velge flere kretser. Nå er det kun filtrering igjen på siden ?

 

Gjelder: http://www.skyting.no/konkurranse/termi ... te-pistol/

Link to comment
Share on other sites

Skjedd noe med Terminlisten i det siste ? Når jeg prøvde å søke litt så fikk jeg først en stacktrace, men etter å ha lukket vinduet og åpnet det på nytt så ser det ut til at søkeboksene er forsvunnet ? Der man bl.a. kunne velge flere kretser. Nå er det kun filtrering igjen på siden ?

 

Gjelder: http://www.skyting.no/konkurranse/termi ... te-pistol/

 

Hvis du følger den linken som er over selve terminlista...som heter "Se også den komplette terminlista for alle grener.", så er det her du kan velge kretser osv.

 

Fra kl 10-15 i dag var det meste av data utilgjengelig for konvertering til siste "release". Nå derimot er alt tilgjengelig, og vi har også lagt ut modulen "100 på topp". Denne modulen sjekker samtlige resultater for samtlige utøvere, og filtrerer etter det man setter inn. Prøv selv! :)

 

mvh

KE

Link to comment
Share on other sites

I denne sammenheng trenger jeg et program som konverterer html-filer til pdf. Forslag til gode gratisprogram mottas med takk.

 

PrimoPDF installerer en PDF-printer, som lar deg skrive ut hva enn du vil, til en PDF-fil. Hvis du "skriver ut" flere ganger til samme fil får du tilbud om en "append" eller "overwrite". Append fungerer veldig bra dersom du skal skrive ut flere ark til samme PDF-fil.

Link to comment
Share on other sites

Det burde vært oppdatert av klubben din innen 15 desember 2016. Hvis ikke, blir det oppdatert når ansvarlig i klubben din har rapportert inn de nødvendige data.

Klasseføring for banestevner er automatisk overført fra statistikken på fsu.no

Link to comment
Share on other sites

Når blir medlemskort og startkort for 2017 oppdatert?

 

Klubbene hadde dette i oppgave før 15.des, som det står fra en annen her. De måtte derfor inn i "SkytterAdmin" å gjøre følgende:

1. Sørge for at utøvere faktisk er medlem (KlubbAdmin)

2. Sørge for at utøvere er medlem av riktig gruppe (KlubbAdmin)

3. Sørge for at utøverne har riktig klasseføring (ResultatAdmin)

Nr 3 fikk klubbene bra støtte til, gjennom at Pål Hembre sin database ble importert inn til NIF-databasen. De som på dette tidspunktet ikke sto registrert som medlem i NIF, fikk dermed ingen klasseføring importert. Klubbene må dermed gjøre all jobben selv.

Nå kan det være flere årsaker, men dette er de mest sentrale.

 

Hvis du i det hele tatt ser Startkortet i MinIdrett, med riktig klubbnavn, da er du halvveis. :) Ta kontakt med klubbens medlemsansvarlig og be om å få dette ordnet så raskt som mulig. Med en gang denne har trykket "Lagre" på dine klasseføringer, så er de tilgjengelig på startkortet, både på MinIdrett og i Appen...

 

Lykke til!

 

mvh

KE

Link to comment
Share on other sites

Opplever at folk blir veldig forvirret når de skal booke skytetid. 3 av 4 som har meldt seg på stevne hos oss så langt har endt opp med å ringe meg.

I den lille boksen som kommer opp så er det ikke veldig intuitivt at man må markere navnet sitt før man kommer videre.

 

 

booking_ikke_markert.PNG

 

Du kan trykke "book" til krampa tar deg uten at det skjer noe som helst før du markerer navnet ditt :)

 

 

booking_markert.PNG

 

Noe som enkelt kan fikses?

Link to comment
Share on other sites

Og "utrolig irriterende" at alle eposter du får med bekreftelse og i handlekurven på minidrett så står tidspunktet stevnet starter, og ikke tidspunktet jeg har booket.

 

Hjelper lite for oversiktens bit at jeg får to eposter hvor det står at jeg har booket hurtig fin kl 10 og hurtig grov kl 10, når jeg i realiteten har booket kl 12 og kl 14.

 

Det bør fikses da det er god årsak for at folk møter på feil tidspunktet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kan noen forklare meg hvorfor det er valgt å "innføre" Eventnr i tillegg til stevnenr?

(stevne og klubb, KUN brukt som eksempel!)

 

Tidligere ble jo kun stevnenr brukt

SVJrcDk3.jpeg

 

 

Når så det er lagt ut i resultater hos forbundet, så er det Eventnr

RzlVanNW.jpeg

 

Det må da være enklere for alle parter å bruke kun et ID nummer til stevne?

Mulig jeg har misset noe, og ikke skjønner hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nytt spørsmål:

Akkurat meldt meg på til NM Luftpistol 2017 via minidrett.no her må jeg da logge inn på min profil etc.

Fra den kvitteringsmeldingen jeg fikk etterpå så syntes ikke min skytterID ?

Får arrangør min skytterID uansett, selv om jeg ikke ser den på kvitteringen min?

SkytterID har jo blitt meget viktig (slik jeg har forstått det) og da må den jo komme frem ved påmelding online via minidrett

Link to comment
Share on other sites

26 minutter siden, Poacher skrev:

Når du er stevneleder, arrangerer stevner?

Litt merkelig at skytterID ikke syntes på kvitteringen til skytter også

Hei,

Dersom du er synlig i denne listen https://wp.nif.no/PageTerminDetail.aspx?LinkId=311032 så er alt OK. Klubben har full tilgang til påmeldte utøveres personID, klubb og klasse, samt betalingsinfo.

Når det gjelder kvitteringen, så er det slik at vi har valgt å ha så lite informasjon som mulig på den kvitteringen. Vi måtte prioritere innen de felt vi kunne påvirke. Ellers er mye standard for samtlige forbund i NIF. Det kan nevnes at de konkurranser som benytter skive/skytetid, så vises også riktig skive og skytetid for samlige påmeldinger pr utøver.

Det som beklageligvis er en utfordring fremdeles, er at banesystemer (MegaLink, KongsbergTS og SIUS) ennå ikke har åpnet for import av påmeldte. Dermed må arrangørklubber fremdeles taste inn utøverinfo manuelt, samt å  føre resultatlister manuelt. Vi gleder oss til dette er på plass!

mvh

KE

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, keikenes skrev:

Hei,

Dersom du er synlig i denne listen......

Jupp, er synlig i den listen. Bra at arrangør har all info. Ble bare litt overrasket over at ikke min skytterID sto noen sted på kvitteringen.

 

Et annet spørsmål er resultatlister i skytteradmin. Hvorfor står fødselsår der? Det er jo ikke vesentlig for noen, og plassen kunne vært brukt til noe annet?

Stevne er bare tilfeldig valgt, da jeg husket dette spesifikt når jeg la merke til fødselsår

 

Skjermbilde 2017-03-04 kl. 02.11.27.png

Edited by Poacher
Link to comment
Share on other sites

På 3/7/2017 den 0.11, Poacher skrev:

Noen som vet om det funker med å bruke Mac (Apple) i skytteradmin for å legge inn resultater?

Har selv gjort det fra Ubuntu. Chrome er chrome (og chrome er på en måte delvis Safari).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...