Jump to content

Bygge rifle av enkeltløp hagle


Recommended Posts

Har ei gammel god Beretta enkeltløpet hagle stående innerst i skapet og samler støv. Lurer på å bygge ei rifle i kal 44 mag av den. Jeg har tilgang på litt utstyr selv, og kan sikkert gjøre mesteparten av jobben selv, men spørsmålet er:

 

Hva må til for å få den registrert?

 

Holder det at en godkjent børsemaker sjekker over den til slutt, eller må alt metallarbeid gjøres av børsemaker ??

Link to comment
Share on other sites

Rafdal bygget om ein slik til 300 Whisper, trur det var hans egen.

 

Eg mailet med han om det ville vere mulig å bygge ei lett sammenleggbar rifle i 7x57R av ein beretta eg hadde liggende. Han var litt usikker på et så kraftig kaliber som 7x57R, men trudde kanskje det kunne fungere. Men kommenterte at hagla er laget for betydelig mindre trykk enn riflepatroner som eg foreslo.

 

Håper du prøver deg videre på ideen din, og holder oss informert :-)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke akkurat kraftig låsing på de gamle folding-haglene, en eneste låsehake...

Vågsland bygger om en gammel engelsk hanehagle til kipplauf i 7 x 57R for meg om dagen, denne har to låsehaker/top lever. Hadde ikke tatt sjansen på en patron med mer kammertrykk enn den jeg har valgt, 7 x 65R anses av de fleste for å være for potent til brytevåpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...
På 9.1.2017 den 22.13, Øyvind Johansen skrev:

Blir nok ikke noe lyn-prosjekt, men skal oppdatere etter hvert :) Må vel først søke om å få tilatelse fra politiet da..

Hei

noe nytt om beretta-ombyggingen din? Hadde vert artig om du var kommet i gang og kunne informere litt?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...