Jump to content

Ca priser på avtrekksjobb inkl polering?


Mas-36

Recommended Posts

Hyggelige priser på børsemakerarbeid hos Skitt Fiske, og Petter Korsell er en svært dyktig børsemaker.

 

For et år siden leverte jeg en rifle til Børsemaker Vågsland for en mindre jobb. Fikk bakoversveis da regningen kom, den var 2,5 gangen av det som er fastpris hos Skitt Fiske for samme jobben.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som oppgir pris med polering, kun for å skru litt på skruene

 

Mange avtrekk har ikke justeringsskruer.

Du vil IKKE ha et "polert" avtrekk, du vil ha et brynt/slipt

Pris vil varierer mellom konstruksjoner.

 

Du bør ikke gå etter pris, du bør finne noen som har godt rykte, og aller viktigst: erfaring med DENNE spesifikke konstruksjonen!

Og betale det personen vil ha. Om det koster doddelt så mye, men du er garantert et godt, og ikke minst trygt resultat, er det verdt å betale for fremfor å skulle ha det billigst mulig.

Link to comment
Share on other sites

Mange avtrekk har ikke justeringsskruer

 

Slik som denne her rifla.....Derfor må en børsemaker kappe/bytte fjær eller slipe/bryne/sage/kappe eller polere slik at jeg går fra ca 5kg avtrekk til noe litt mere levelig :wink:

 

SÅ da spør jeg igjen. NOEN som har gjordt noe slik det siste året som vet en ca pris på å få dette gjordt hos fagfolk? Gidder ikke sende inn ett våpen til noen og få beskjed om at dette koster 2000kr da jeg ga mye mindre for våpenet.

 

Når jeg handler med fagfolk går jeg alltid etter pris. Gidder ikke gi 2-3 ganger mere for en lik jobb, bare fordi han er dyr. Fordi da kan han sikkert dette mye bedre enn andre folk. Har sett det på bil flere ganger at en bilfikser gjør like god jobb som en annen som tar mye mere for samme jobb(snakker så klart om verksteder, og ikke skru biler på fritidfolk) :roll:

Link to comment
Share on other sites

Finnes ikke lenger noen våpensmeder nede i gata her. Alt må pakkes og sendes. Eller legges ut på biltur om noe skal bli gjordt. Og den nærmeste har priser jeg ikke liker å betale :wink: Billigere å sende inn til andre som kan sakene bedre og ikke bare driver med industriproduksjon med litt jegere når vi har tid.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp et timney avtrekk og monter det selv.

 

Trådstarter har fortsatt ikke fortalt oss hvilken type børse det er snakk om, så det er ikke gitt at det finnes Timney til konstruksjonen.

 

Men jeg står på mitt, bruk en mann som har godt rykte og erfaring med den aktuelle jobben, send børsa dit han(hun?) måtte holde til, og betal det han vil ha.

 

Børsemakere som gjør "billig arbeid" blir sjelden billig i lengden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...