Jump to content

Hvordan få av front siktet på Churchill Highlander?


JIY

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er ny på karmmeret og søker litt hjelp av våkenkyndige folk :D

 

Jeg har anskaffet meg ei gammel Churchill Highlander (usikkert hvilket produksjons år da jeg har fått det fra dødsbo) i kaliber 308w som jeg er i ferd med å renovere. Jeg har pusset ned stokken,beiset den og lagt ett lag med klarlakk. Nå gjenstår det bare lett puss og ett lag til med klarlakk før jeg er fornøyd med den.

Så kommer løpet, det er litt overflate rust og jeg skal pusse dette vekk og blue det på nytt. Men det er nå jeg søker hjelp i håp om at noen har vært borti hvordan jeg kan demontere frontsiktet fra løpet, da jeg vil ha dette av for å få bluet hele løpet. Jeg har fått av den lille skruen som sitter i bak-kant men siktet vil ikke av, det er slarkete men sitter fortsatt fast.

Jeg har smurt flere runder med WD40 og latt det stå over natten uten hell. Ikke vil jeg bryte så mye på dette heller for å ikke ødelegge noe.

 

her ligger noen bilder av siktet:

 

2ma4vs.jpg

 

2ni4j7k.jpg

 

2zybvae.jpg

 

 

Håper noen kan hjelpe med tips om hvordan jeg kan få dette av :)

Link to comment
Share on other sites

Takk! det er antydning til en skrue til under kornet ja, har prøvd å slå kornet sideveis uten hell, men får bare prøve mere. På bildet nummer to, der man ser konet fra siden er det ett spor. Betyr det at man skal "tappe" på sporet?

 

Takk igjen for svar :) jeg blir å legge ut flere bilder av våpenet etter som ting blir gjort.

Link to comment
Share on other sites

Denne metoden fungerer sikkert

Ellers pleier det å gå greit å dunke det ut med hammer og en dor.

Noen ganger er det lettere å dunke det ut fra en av sidene. Du må nesten prøve deg fram. Kanskje er det også en ide å sette inn igjen den skruen du har fjernet, så du ikke slår av hele siktefoten. Moro med prosjekttråder, stå på videre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...