Jump to content

Airgunworld.org


hik

Recommended Posts

  • 1 month later...
Dessverre enig med deg der vector, det er utrolig mye bortkastet arbeid som ligger gjemt i det som nå står i fare for å bli borte nok en gang :trist: .

Det kommer aldri til å bli borte. :)

Dersom AirgunWorld.org er "savnet", så skal det ikke være noe problem å få det på lufta igjen, sånn helt plotseli'.......

Just say the word...

 

Tøffere enn trikken, men ikke barskere enn toget! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er til liten trøst at det aldri blir borte så lenge det ikke er tilgjengelig :winke1: .

Klart det er savnet, det viser seg det når flere tror det er borte vekk og er lei for det.

Har stadig vært innom for å finne tilbake til tekniske tråder, noe som er umulig nå.

Ta dette som svar på anmodningen din....."Just say the word".

Siden det er så enkelt er det vel bare fyre opp :winke1: .

Det er synd å måtte ty til 2 svenske luftvåpenfora når vi har et så gedigent oppslagsverk

som AGW er og som vi selv har vært med å bygge opp.

Link to comment
Share on other sites

Vi prøver og holde litt liv i Facebook gruppen: Luftvåpen gruppa Norge.

 

Men desverre driver Facebook en hard kampanje imot kjøp og salg av våpen om dagen men enn så lenge får vi være oppe..

 

Jeg kan og eventuelt være interessert i og bidra til og drifte et forum på nett men det er trasig når mye god info blir borte pga nedleggelse

Link to comment
Share on other sites

Hadde vore fint med eit nytt forum om det gamle ikkje makter å komme seg på beina igjen.

 

Men europeiske kvalitetsvåpen er ikkje like enkelt. Føler mykje av den kvaliteten som var ikkje er like lett å finne att i dagens luftvåpen. Heldigvis nokre hederlige unntak. Sjølv syns eg Diana sitt T01 avtrekk er noko av det betre, men det tok si tid å finne ein 48 med det. Men jo, mange luftvåpen eg sku ønske eg hadde holdt meg langt unna, men di har gitt erfaring og innsikt. Heldigvis ikkje av det dyrkjøpte slaget. :)

 

Kva kriterier burde man hatt for europeiske kvalitetsvåpen?

Link to comment
Share on other sites

... at det ikke stod Gamo, Hatsan eller Targon på dem :lol:

 

Nei, det er ikke helt lett å definere. Gamle HW'er har sine mangler, og mye av "kvaliteten" er oppskrytt.

Det var bare et ønske om et sted for litt mer "opplyst" luftvåpendiskusjon, hvor det er akseptabelt å si rett ut at noe er en drittbørse når det ER en drittbørse :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Det er til liten trøst at det aldri blir borte så lenge det ikke er tilgjengelig :winke1: .

Klart det er savnet, det viser seg det når flere tror det er borte vekk og er lei for det.

Har stadig vært innom for å finne tilbake til tekniske tråder, noe som er umulig nå.

Ta dette som svar på anmodningen din....."Just say the word".

Siden det er så enkelt er det vel bare fyre opp :winke1: .

Det er synd å måtte ty til 2 svenske luftvåpenfora når vi har et så gedigent oppslagsverk

som AGW er og som vi selv har vært med å bygge opp.

 

Nå er det tilgjengelig!

Sjekk ut: www.airgun-w.com/forum og se om du kjenner deg igjen Per :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Og da var AirgunWorld tilbake i sin tidligere, og kjente drakt. Det var noe som gikk skeis under en stor oppgradering for en tid tilbake, men nå skal det meste være rettet opp. Norske menyer osv kommer etterhvert som språkpakker blir tilgjengelige. Det samme med nye smileys.

 

WUpaZ1M2

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
På ‎02‎.‎08‎.‎2016 den 19.16, egon olsen skrev:

Strengt tatt så gikk Norge og luftvåpen stor grad i dass den dagen reg plikt på alt over 4,5/.177 ble en realitet, og vil neppe revitaliseres før alt annet er forbudt...

 

Snakkes da :winke1:

 

Ja.. jeg må bare minne om at vi i Norge har ganske liberale luftvåpen lover. Tross alt. Jeg klager ikke så lenge vi kan kjøpe .177 våpen uten noe som helst begrensninger. Og lisens på de over .177 er stort sett en formalitet. De fleste land rundt oss har mye strengere regler.
- Sverige: får du ikke kjøpt noe som gjør over 200m/s - 10 Joule. (Til sammenligning: En standard Weihrauch gjør 280-90 m/s, 20 Joule.)

- Tyskland, Weihrauch's hjemland:  grensen helt nede i 7,5 J!
- England: 16 J  og skal du ha lisens bør du ha en jæv..god grunn. 

- Ungarn: 7,5 J

- Italia: 7.5 J
- Irland: 1 J (!)

- Polen: 17 J
- Slovakia: 15 J
- Russland: 7,5 J
- Romania: Lisens på alt.
- Luxemburg: Lisens på alt 
- Tsjekkia: 12 J
          .. og sånn kan vi forsette.
I flere land er det i tillegg totalforbud på lyddempere og kikkertsikter.

Venter bare på at noen politikere oppdager at Norge er et luftvåpen "fristed" i Europa..
(Og at det er forbud på jakt med lutvåpen i Norge synes jeg vi skal leve med.)

 

Angående luftvåpen forum er Airgunforum UK  bra. Alltid hjelpsomme medlemmer og svar fra "eksperter". GTA international airgun er også bra.

Edited by Morton
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...