Jump to content

Kammeråndkomiteen trenger folk.


Olesøn

Recommended Posts

Vi i kammeråndkomiteen pusler med mye rart, såpass mye at vi er litt bakpå.

Så i den forbindelse søker vi etter en eller to eller tre kammerbrukere som kunne tenke seg å være med.

Man trenger ingen spesialutdannelse eller erfaring fra Nobelkomiteen, bare muligheten til å ta et skippertak de gangene vi får ut den berømte fingeren, sånn som nå.

 

Mye jobb er det ikke, men det er artig å være med på å hedre de som gjør kammeret.no til et bedre forum.

 

Foreslå gjerne andre, men spør dem først isåfall.

Verving og angiveri forgår på PM til undertegnede.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Les første post i tråden:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=148&t=67729

 

Kategorier:

Kammerånd - for enestående giverglede av enten gjenstand eller kunnskap

Prosjekttråd - for informative, lettleste og nyttige prosjekttråder

Skribent - for den gode historien eller forklaringen

Instruktør - for å dele kunnskap og lære andre

 

Årets Kammerånd - Velges av brukerne av forumet blandt de nominerte en gang i året. Premieres med heder, ære og vandrepokal.

 

Kammerets Hederspris - Denne deles ut ved spesielle anledninger til brukere som har utmerket seg positivt over en lengre periode, eller på annen måte har gjort seg fortjent til heder og ære. Her er det ikke avstemninger, men brukerne av forumet kan nominere den eller de dere mener fortjener denne prisen så vil komiteen diskutere seg i mellom og komme med en avgjørelse.

 

 

 

Presentasjon av kategoriene:

 

Kammerånd: God Kammerånd har eksistert på kammeret lenge. Dette er brukeren som viser ekte giverglede ved å gi vekk en gjenstand han ikke lenger trenger, til noen som gjør det. God Kammerånd er også å vise ekte giverglede ved å dele av sin egen kunnskap og kompetanse på en måte som gavner forumets brukere.

 

Prosjekttråd: Alle elsker en god prosjekttråd. I denne kategorien premieres brukeren som har skapt en særdeles god og informativ prosjekttråd, til glede for forumets brukere. Prosjekttråden trenger ikke omhandle byggingen av et våpen, ethvert prosjekt relatert til kammerets primære emner (jakt og skyting) er velkomment. Vi godtar også nominasjoner innen andre viktige kategorier som våpensamling, tekniske tråder om våpen, friluftsliv og fiske, da dette er temaer som for mange er nært knyttet opp til jakt og skyting.

 

Skribent: I denne kategorien hedrer vi dem som bidrar med ord og gode historier. Om det er en jaktskrøne eller et reisebrev fra jakttur, eller noe helt annet, spiller ingen rolle. Det som skal telle er kvaliteten på det som er skrevet.

Vi vet det finnes mange kompetente forfattere her inne, og vi håper noen blir motivert til å gripe pennen (eller tastaturet) fatt.

 

Instruktør: Heder og ære tilfaller også dem som instruerer, lærer opp andre på en positiv og god måte, og deler av sin kunnskap innenfor felt der de har spisskompetanse.

 

Årets Kammerånd: Årlig kåres en vinner, uavhengig av kategori, som mottar hedersplass i kammerets historiebøker og får et hugg i kammerets flotte vandrepokal.

 

Kammerets Hederspris:

Kammerets hederpris deles ut til brukere som over lengre tid har bidratt på en særskilt og enestående måte

innenfor en eller flere av nevnte kategorier, til fremme for både forumet spesielt og jakt/skytesport generelt.

Hedersprisen deles kun ut når det foreligger en verdig vinner, og kriteriene er skyhøye.

 

Regelverk:

Alle brukere av kammeret.no kan sende forslag til nominasjoner og delta i avstemningene i kåringen av Årets Kammerånd.

Nominasjoner foregår kvartalsvis i alle kategorier untatt "Kammerets Hederspris" og nominasjonene offentliggjøres i egen tråd i underkammeret "Kammerånd" av en komitee satt sammen av brukere av forumet. Forslag til nominasjoner kan sendes til nominasjon@kammeret.no. via PM til SSamiK, vennligst bruk emnetittel "Kammerånd".

"Kammerets Hederspris" deles ut til verdige brukere ved behov og dekker om alle mulige aspekter ved forumet.

Man kan nomineres og vinne i flere kategorier.

Alle kan nomineres, uavhengig om de er i NOJS styre, moderatorer eller vanlige brukere. Unntaket er at sittende medlemmer i komiteen ikke kan nomineres.

-Dette er en samling med hederspriser som kan deles ut til alle brukere av forumet, intet mer - intet mindre.

 

_________________

Link to comment
Share on other sites

Beklager treg reaksjon... Har vært borte i det siste, og har på mine små turer innom kammeret ikke fått med meg spørsmålene her.

 

Komiteen gjør følgende:

 

Drar i gang en nomineringsrunde.

Ser over de nominerte og forsikrer seg om at alle er "verdige" innenfor sin kategori.

Skriver litt om de forskjellige nominerte, samt samler inn linker til de trådene som viser vedkommendes arbeid.

Legger ut avstemningstråd.

 

Det var vel det hele, i grove trekk.

Det har forsvunnet et par komitemedlemmer til som har for dårlig tid, så vi trenger flere. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ja jeg blir gjerne med i "kammerånden".

Jeg har ledig tid og er en voksen mann på 40 vintre.

Ellers har jeg god og vid erfaring med våpen, regler og mennesker generelt.

 

Men spørsmålet er vel hva jeg kan bidra med?

Og spør du meg eller noen som kjenner meg, kan jeg vel bidra med det meste.

Jeg er et menneske som er verdensvant og intrisert i ALT og ALL.

I tillegg til dette "vet jeg litt om alt"

 

Er dere intrisert er jeg mannen.

 

MVH

Frode Rørstad

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...