Jump to content

Nybegynner Jaktfelt


LordPaulsen

Recommended Posts

Hei, nå nærmer det seg at 2016 er over og det vil jo si det nærmer seg jaktfelt sesongen 2017. Har ikke skutt noe jaktfelt tidligere, men ønsker å være her på Sørlandet den kommende sesongen. Jeg er ingen spesielt god rifleskytter og tenker å stille i Jeger B til å begynne med.

 

Av utstyr har jeg tenkt å bruke dette:

Rifle - Tikka T3 6,5x55

Stokk - KKC

Demper - S&L Superdome

kikkert - Leupold VX-6 2-12x42

 

Da vil veier riggen ca. 4100g - 4200g. Jeg vurderer også sterkt og investere i Miragebånd og Sunshade. Utover dette er planen og lage meg en egen kloss i isopor til å sitte på og en knepptabell fra 30m-200m. Tenker og fjerne reimfestet foran og sette på sånn teip for bedre grep.

 

Høres dette innafor ut? Er det ellers noe jeg har glemt eller noen andre gode tips jeg kan ta med meg?

Er det forresten noen som vet noe sesongen 2017 her på Sørlandet enda?

 

14520565_1239924046028513_5217677289308343688_n.jpg?oh=429b57c1dee6c21bc38c3fad33f8ad5b&oe=58A468E1

Link to comment
Share on other sites

hva anser dere som et bra nok luftgevær for trening da?

 

Skal være dørgende kjedelig og snusfornuftig, ett hvilken som helst gammelt, fjærspent matchgevær som f.eks FWB300, disse ligger på ca 2-2500 kroner.

 

Fjærspent fordi du da er uavhenging av eksterne løsninger utover å ha prosjektiler og ett eller annet å skyte på, noe som kan gjøres så enkelt som å markere ett A4 ark med tusjflekker...

Link to comment
Share on other sites

Du mangler noe å skylde på når det går dårlig, for utstyret ditt er bra nok til å skyte 150 på alle stevner. Terpe på sittestilling og skyte mye stående. Er en god del lokale stevner i tillegg til froland og gjerstad, men du må ha ører i miljøet for å få med deg når og hvor..

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Komme seg ut av benken og tofoten, er det beste forslaget jeg har :P

 

Skyte sittende og stående. Skyte mye er også lurt. Skaffe seg jaktfeltskiver er også lurt. Skyte på "riktige" blinker er bedre trening enn å skyte på en svart runding ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...