Jump to content

Jegersmellen 2015 Røyken/Hurum 10. Mai


greb

Recommended Posts

Link til 2016 arrangement

 

Dato: Søndag 10.mai

Sted: Smedmyra skytebane, Røyken (Kart)

Klasser: Junior (18år eller yngre i 2015)

Jeger, senior

Jeger, kvinne

Veteran (55år eller eldre i 2015)

Innskudd: kr. 200.- for alle klasser

Påmelding på banen kl. 0830-1100.

Forhåndspåmelding er mulig, se hjemmesiden for info, og lenger ned i posten.

Annet: Minste tillatte kaliber; .222 Rem. Ingen begrensninger på våpenets vekt eller forstørrelse kikkert.

Støttende skytebekledning ikke tillatt. Reim tillatt på noen hold.

Skyteavstander: 20m – 200m Ammunisjonsbehov: 50 patroner

 

1/3 gjenstandspremiering i alle klasser.

 

Vel møtt til årets morsomste og mest utfordrende dag på skytebanen!!

 

Det vil være mulig å reserve skytetid på stevnet.

- Forhåndspåmelding er mulig i perioden 20.april – 7.mai.

- Folk oppfordres i den grad det er mulig, å gå sammen om påmelding og innbetaling.

- Fyll ut vedlagte skjema. Husk å fylle inn alle felter.

- Spesifiser ønsket skytetid mellom 0900 - 1200

- Vi forsøker å oppfylle ønsket skytetid +/- 30min.

- Arrangementsavgiften, kr.100.- pr skytter må innbetales til konto 7136.10.25401. Summen av alle arr.avgifter på et skjema skal innbetales som ett beløp, og innbetaling MÅ merkes med navnet til kontaktpersonen.

- Innbetalt arrangementsavgift refunderes IKKE.

Påmelding må bekreftes ved oppmøte senest 30 minutter før tildelt skytetid, og betaling av resterende innskudd.

 

Påmeldingsskjemaet sendes på e-post til: royken@skytterlag.no

 

Forhåndspåmelding, last ned regnearket, fyll ut og send på epost

https://drive.google.com/file/d/0B6kDAG8JGYAvdTFNcFpKWjZpaXM/view?usp=sharing

 

 

Fullt program som nedlastbar word fil

 

Program

Hold1: «Gaupa»

Figur: Gaupe

Avstand: 100m

Skytestilling: Liggende

Skytetid: 1min 30 sek

Antall skudd: 5

Oppnådd poengsum 23p eller bedre gir gratis kaffe + vaffel i kiosken.

 

Hold 2: «Bjørnen angriper»

Figur: Bjørn

Avstand: 25m

Skytestilling: Stående. Junior/veteran: Sittende

Skytetid: 3 x 5sekunder. Antall skudd: 3

Vendefigur; figuren vises i 3 x 5 sekunder. Det skal avgis ett skudd hver gang figuren vises.

 

Hold 3: «Hardangervidda»

Figur: Villrein + kråke

Avstand: 200m + 150m

Skytestilling: Liggende med anlegg

Skytetid:1 min 30sek

Antall skudd:5

Utgangsstilling stående bak våpenet, som skal ligge på anlegg. 5 patroner og evt løst magasin liggende i skål ved siden av. På kommando «ILD» kan skytter legge seg ned, lade våpenet og starte skyting. Det skal skytes 4 skudd mot villrein og 1 skudd mot kråke. Valgfri rekkefølge.

 

Hold 4: « Stressern»

Figur: Selvanviser sirkel 35cm

Avstand: Ca 60m og ca 75m

Skytestilling: Sittende

Antall skudd: Inntil 5

Det skal skytes ett treff i hver figur på kortest mulig tid. Maks 5 patroner til disposisjon.

Utgangsstilling: Sittende med uladd våpen i fanget og hendene på hodet.. 5 patroner og evt løst magasin liggende i skål. Ildkommando gis ved pipesignal fra klokke. Det ropes treff ved treff i figuren, og klokka stoppes når begge mål er truffet. Tiden gir poeng ihht tabell under:

5 poeng 4 poeng 3 poeng 2 poeng 1 poeng 0 poeng

< 10 sek < 15sek < 25sek < 35sek 2 treff uansett tid 1 treff eller mindre

 

Hold 5: «Bukkejakt»

Figur: Rådyrbukk/rågeit

Avstand: Ca 40m

Skytestilling: Stående. Junior/veteran: sittende

Skytetid: 5 x 7 sekunder. Antall skudd: 5

Oppdukker-figur; Bukk og geit dukker opp i vilkårlig rekkefølge 5 ganger hver. Det skal kun skytes mot bukkefiguren!

 

Hold 6: «Wilhelm Tell»

Figur: Rødt «hode» med grønt eple på toppen.

Avstand: Ca 20m

Skytestilling: Stående. Junior/veteran: Sittende

Skytetid: 10 sekunder

Antall skudd: 1

Treff i rødt område gir 1 minuspoeng!

 

Hold 7: Pål sine griser

Figur: Villsvin

Avstand: Ca 70m

Skytestilling: Fri

Skytetid: 1 min

Antall skudd: 5

Figurene er delvis dekket av «vegetasjon»

 

Hold 8: «Smiley :D »

Figur: Papptallerken påtegnet 5 treffområder.

Avstand: Ca 20m

Skytestilling: Sittende

Skytetid: 1min 30 sek

Antall skudd: 5

Det skal skytes ett treff i hvert av de markerte treffområdene.

 

Hold 9: «Dynga»

Figur: Kråke, måke og grevling

Avstand: Ca 40m og ca 75m

Skytestilling: Fri

Skytetid: 1 min 30 sek

Antall skudd: 6

Det skal skytes 2 skudd mot kråke, 2 skudd mot måke og 2 skudd mot grevling.

 

Hold 10: «Fuglejakt»

Figur: Leirdue, blåmeis og enkeltbekkasin

Avstand: Ca 65m og ca 75m

Skytestilling: Fri. Reim kan benyttes.

Skytetid:1min 30sek

Antall skudd: 5

Fallfigur; Det skal først skytes mot leirdue. Ved treff i denne vil blåmeis komme til syne og det skal skytes 2 skudd mot denne. I tillegg skal det skytes 2 skudd mot enkeltbekkasin. Det MÅ skytes treff på leirdue før man kan fortsette mot neste mål.

 

 

Hold 11: «Opptur / nedtur»

Figur: Trekant over og under rødt felt.

Avstand: Ca 70m

Skytestilling: Fri, reim kan benyttes.

Skytetid: 40 sekunder

Antall skudd: 4

Det skal skytes 2 skudd mot hver trekant. Det gis ett minuspoeng for hvert treff i rødt område.

 

 

 

Spørsmål: tlf 40201607 eller 40034160

http://www.dfs.no/royken-hurum

 

Denne invitasjonen som word dokument.

 

Programmet som worddokument

 

Skjema for forhåndspåmelding

 

Informasjon om forhåndspåmelding

 

Vel møtt til Jegersmellen 2015!

 

Tråd om forrige års stevne finner du her http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=85&t=105062

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Rekognosering av stevneområdet er gjennomført i dag. Holdene blir de samme som i fjor, men endret rekkefølge grunnet endringer gjort i terrenget vi har til disposisjon.

Så spørs det bare hvor mange som faktisk stiller, og ikke bare er store i kjeften...

Vis at dere setter pris på de som nedlegger en stor innsats for at dere skal ha et artig og godt tilbud; møt opp 10.mai i Røyken!!

Link to comment
Share on other sites

Oppmøte er på Røyken og Hurum skytterlags bane på Follestad i Røyken. Banen ligger 250m fra RV 23, så ankomsten er rask og enkel. Første lag starter kl.0900. Muligheter for forhåndspåmelding med betingelser. Vi legger ut mer info om dette ila kort tid.

Og dette ser ikke bare artig ut - jeg kan love deg at du smiler fra øre til øre etter endt løype uansett om du har skutt godt eller ikke!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har en i bestilling, men vet ikke om den kommer i tide. I verste fall stiller jeg med T3'en, men hadde håpet å få Minien i hus.

 

Da blir det nok en tur på Løvenskjold på meg på lørdagen. Huff så trist; skyte to dager på rad...

Link to comment
Share on other sites

Vi har fått spørsmål vedr løypeprofil.

 

Det er ca 800m fra første standplass og inn til nr 9 som ligger lengst inn. Hold 10 og 11 skytes på tur tilbake langs samme veg.

Det er mange hold og hele runden tar tid. I fjor etterlyste enkelte mulighet for forfriskninger underveis. Derfor: Før hold 7 blir det en kort pause for alle lag. Her er det mulig å kjøpe mineralvann og nystekte skolebrød fra Bryggerhuset på Frøtvedt! Håper dere setter pris på tiltaket. Husk å ta med penger ut i løypa.

Link to comment
Share on other sites

Haha, jeg må le.. Det kommer spørsmål av den kreative sorten, det er tydelig at enkelte funderer litt på hvordan oppgavene kan løses;

Ja, hagle er tillatt! Forutsetningen er at det skytes med fyllingskule...

Om man stiller særlig sterkt i løypa som helhet er vel heller tvilsomt...

 

Har også fått spm vedr innskyting; Hold 1 er lagt opp som et 'Innskytingshold', men det teller .. Første hold skytes mot relativt generøs figur (gaupe BEO-skive), og den er montert på tralle som kommer inn til standplass for anvisning/lapping. Man ser altså med egne øyne hvor serien sitter og kan korrigere om nødvendig.

 

Vi skal prøve å få lagt ut bilder fra løypa og opplegget på lørdag etter at det er rigget ferdig.

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig å høre at folket er fornøyd!

123 skyttere, nesten det doble fra i fjor - det er arrangøren godt fornøyd med!

11 standplasser, tilsammen 18 forskjellige mål, runden tok 3 timer pr lag... Offensivt opplegg!

Jeg vil benytte anledningen til å skryte av funksjonærene som alle har gjort en super innsats og takke alle besøkende for oppmøtet!

Resultater finner dere på www.dfs.no/royken-hurum Lista ble lagt på nett før kl 1600. Tipper det var før endel av dere var kommet hjem ;-)

Forhåpentligvis ønsker vi velkommen igjen neste år!

 

Ob.

Link to comment
Share on other sites

Stemningsrapport etter Jegersmellen 2015

 

Ankom skytebanen tidlig, og var heldig; det var en plass ledig på et tidligere lag, og jeg gikk avgårde i løypa 10:30.

 

Hold1: «Gaupa»

Utfordrende, og gjennomsiktig. Jeg er ganske enkelt ikke god nok i liggende jaktmessig skyting. Ett poeng.

 

Hold 2: «Bjørnen angriper»

Her fomler jeg det helt til og shortstroker bolten. Mister skudd nummer to, og bommer på skudd nummer tre. Ett poeng.

 

Hold 3: «Hardangervidda»

Dagens første gode prestasjon for min del; jeg vurderer hvordan jeg skal holde korrekt, og treffer både kråke og villrein. Fem poeng.

 

Hold 4: « Stressern»

Dagens andre gode prestasjon; jeg nytter tida og treffer begge blinkene på første forsøk. Tid: 20,8 sekunder - tre poeng.

 

Hold 5: «Bukkejakt»

Her identifiserte jeg rett blink for skudd, og avga ikke skudd på rågeit. Klarer ikke prestere på stående, og ender opp med to treff. To poeng.

 

Hold 6: «Wilhelm Tell»

Her nytter jeg tida og avgir skudd først når jeg er klar. Treff i eplet. Ett poeng.

 

Hold 7: Pål sine griser

Her begynner det å svikte. Avgir fem skudd, men treffer kun i treffområdet med ett av dem. Ett poeng.

 

Hold 8: «Smiley :D »

Igjen svikter det på sittende - jeg gjør ikke jobben. To treff. To poeng.

 

Hold 9: «Dynga»

Her bruker jeg for lang tid, og får bare avgitt fem skudd. Gjør i tillegg ikke jobben skikkelig, og har valgt sittende fremfor liggende. Tre treff og ett innertreff. Tre poeng.

 

Hold 10: «Fuglejakt»

Igjen vises manglende ferdigheter i liggende jaktmessig skyting til fulle. Jeg bommer på første skudd på lerdua, og treffer kun en gang på resterende skudd. To poeng.

 

Hold 11: «Opptur / nedtur»

For siste gang for dagen viser mine manglende ferdigheter seg. Av fire avgitte skudd treffer jeg på to, med ett innertreff. To poeng.

 

Det er helt tydelig hva jeg må trene mer på: jaktmessig skyting i liggende, sittende og stående. Knestående kan jeg nok også med fordel trene på.

 

En stor takk til arrangør og alle funksjonærene. Prima opplegg, med morsomme og utfordrende øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...