Jump to content

Jaktfeltstevner i sommerhalvåret?


Truls

Recommended Posts

Når vi endelig får opp øya for å skyte jaktfelt, er det liksom slutt. Såvidt vi har klart å finne ut, er det jo knapt noen jaktfeltstevner i Øst-Norge etter 1. mai. Det er jo i tiden fra nå og fremover mot jaktsesongen at jaktlagene begynner å røre på riflene. Skulle ønske at det var flere tilbud.

Link to comment
Share on other sites

Personlig er jeg fornøyd med at de fleste stevner går på en tid på året hvor lite annet skjer. Nå på vår og sommer frister fiske og båtlivet. Selv om vi her vestpå har mye stevner utover så får det bare være. Livet består faktisk av mer enn jaktfelt.

 

terminlistene er klar i god tid, så ser ingen grunn til å sutre for at sesongen er over mange steder. Dessuten er det mye annen skyting på sommerstid, og det hadde da blitt mye kollisjoner mellom trap og jaktfelt f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Godeste jerognal.

 

Jeg startet egentlig ikke denne tråden for å høre hva du driver på med om sommeren. Det er hyggelig å lese at livet ditt består av mer enn jaktfelt, og at du kan kose deg med båt og fisking. Og ikke nok med det, du driver visst med trap også, og er glad til for at det ikke er særlig med jaktfelt nå, sånn at du kan slippe å velge bort noe du har lyst til.

 

Trivelig det.

 

Men for min egen del, og får jaktlaget sin del, så hadde det vært kjempefint med flere jaktfeltstevner utover sommerhalvåret mot jaktstart. Synes du det er å sutre, så beklager jeg det. Det er jo nå vi begynner å tenke på skyteformen. Slik er det nok for veldig mange jegere, kanskje de aller fleste. De fleste jegere driver sannsynligvis ikke med skyting som sport, de har våpen fordi det noe som trengs under jakta. Vi driver ikke med trap og annen skytesport vi, skjønner du. Dessuten er det jo med skytingferdigheter som med fløte - det er ferskvare.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg kan se på terminlistene er det ett stevne igjen av jaktfeltsesongen på Østlandet og det er Buskerud jff som har på Myhrespiten 4.5.14.

 

Det er jaktfeltskyting langt utover sommeren i andre deler av landet, men på Østlandet varer den ca ut april og så overtar elgbaneskytingen. Det er morsom skyting og verdt å prøve seg på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...