Dato/klokkeslett: 08 Sep 2010, 03:00

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Premier jaktfelt
InnleggSkrevet: 29 Jul 2010, 13:03 
Avlogget
Brukerens avatar

Premieringen på jaktfeltstevner er ofte diskutert heftig, siden enkelte ender opp med mange glass etterhvert. Nå tenkte jeg å undersøke hva kammerfolket mener om saken. Kan ikke de av dere som har en mening om saken komme med forslag til premier?

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
 Innleggets emne: Re: Premier jaktfelt
InnleggSkrevet: 29 Jul 2010, 13:18 
Avlogget

På Sunnmøre får man ikke premier i det hele tatt om man kvalifiserer seg til premie, så hva som helst hadde vel blitt mottatt med takk her ute :lol:

Men der premieriengen fungerer som den skal vil jeg vel tro at gavkort kan fungere som fin premiering.

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 29 Jul 2010, 13:29 
Avlogget
Brukerens avatar

Er lei av alt det juggelet enkelte gir, som bare blir lagt i en stor eske og tilslutt kastet.
Hadde vært mye bedre om "alle" f.eks brukte: http://www.presentkort.no/

Slik at man kunne få noe man hadde bruk for evnt ønsket seg. Presentkortet blir brukt på jobben min og kan brukes over hele Norge i mange forskjellige firmaer og bransjer.
Dette var dog bare et eksempel...

Topp
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 29 Jul 2010, 13:37 
Avlogget
Brukerens avatar

Nå er det vell de som har drevet og skutt konkurranse i en mannsalder son sikkert er lei glass. Skjønner jo det når skuffer og skap er overfylte med det.
Men for min egen del så synes jeg at Villmark serien fra Magnor som de fleste bruker som premie er en fin ting å få.
Gavepremier er fint for de som vinner for da er det som regel gode premier men er du litt ned på lista så er ikke ett grillspyd eller sokker like stas å få som ett lite drammeglass fra Magnor

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 29 Jul 2010, 13:40 
Avlogget

Det med de gavekorta synes jeg var genialt. Hvis man samlet de opp en sesong kunne man jo kjøpe seg noe bedre enn disse glassene som de fleste er lei. Vet ikke hva foreningene gir for disse glassene men de er vel ikke akkurat gratis. Noen som vet?

Topp
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 29 Jul 2010, 14:08 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg er rimelig fersk i faget selv med èn sesong på 3 stevner fordelt over 2 uker,
men jeg ble litt overrasket over nivået på premiene.
Jeg vant en caps, ett krus og et fat. Fatet var godkjent, for det var litt forseggjort med geværer i kryss i senter.
Men kruset og capsen?
Et fint diplom (eller tre forskjellige design for variasjons skyld) er en engangsinvestering hos en rimelig grafisk designer, som så kan printes ut igjen og igjen. Sleng det i en ramme til 20kr, og det blir en premie som langt overgår ethvert kaffekrus, drammeglass eller sokkepar for min egen del..

Her er et eksempel, diplomene fra forrige konkurranse Sørlandets Benkeskytterklubb arrangerte.
Sambo studerer grafisk design og hun designet dem på noen få timer.

Bilde

Jeg synes iallefall det er mye mer stas med et slikt på veggen enn et krus i en pappeske på loftet.
Og i lengden blir det antagelig rimeligere for arrangøren også.

WWW.DURANO.NO

Topp
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 29 Jul 2010, 14:09 
Avlogget
Brukerens avatar

358 Win skrev:
Det med de gavekorta synes jeg var genialt. Hvis man samlet de opp en sesong kunne man jo kjøpe seg noe bedre enn disse glassene som de fleste er lei.

Aktive skyttere vil nok klare å samle opp en del slike gavekort. For de som bare vinner en premie eller to så blir det kanskje litt anderledes. Det er ganske enorme verdier som hver år "går til spille" i form av gavekort som ikke blir brukt. Selv har jeg fundert på om vi skulle anskaffe en del gavekort på 100/150/200/250, og tilby dem som alternativ til glass for dem som ønsker.

358 Win skrev:
Vet ikke hva foreningene gir for disse glassene men de er vel ikke akkurat gratis. Noen som vet?

De billigste Magnorglassene koster ca kr 100,-, så går det opp til 200-250 for Rødvin/Seidel.

Det er vel kanskje et spørsmål om NJFF skulle vurdere å bruke DFS sitt system med pengepremier. Det er en premiering som synes å fungere bra etter hva jeg har hørt.

Topp
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 29 Jul 2010, 14:38 
Avlogget
Styret

Kan man ikke nøye seg med å vinne retten til å skryte til neste stevne? (og et diplom eler no)
Så kna man få redusert påmeldingsavgifter (Og administrasjon) for arrangøren og få fler deltagere.

Søker etter .22 pistol fra ruger med lenger en 5'5" løp...Og andre spennede rugere.

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 29 Jul 2010, 15:12 
Avlogget
Brukerens avatar

Flere gode forslag her, spesielt ditt Hassel! :mrgreen:

Jeg sitter i styret i Hadelandscupen, og det brukes MYE penger på glass kan jeg si. Siden det er en "regel" at 1/3 skal ha premie, blir det fort en del som skal ha premie i de største klassene. I jakt B var det over 100 skyttere på enkelte stevner..... (Noe som er utrolig moro!!) For de lagene som arrangerer er det også en jobb og måtte bruke 1,5 time på en premieutdeling som ingen deltar på, hvor alle glass er pakket opp og merket med navn, for så å pakke alt ned igjen. Derfor blir det en endring på dette området i Hadelandscupen kommende sesong.

Personlig likte jeg forslaget til Poacher, men strengt tatt er det vel egentlig lettere å gå over til DFS premiering, med kroner direkte. Det er selvfølgelig ikke så spennende å endelig klare å få den siste premieringsplassen for så å få den nette sum av 38,50,-, men men. For de som "abbonerer" på premieplass vil jeg tro dette ville blitt godt mottatt. Det er faktisk voldsomme mengder med kroner som går rett i søppla også i form av glass, fat og vaser også. Ofte går disse til en håndfull skyttere som bytter på de øverste plassene, og da oppfattes dem ikke som like ekslusive etter en stund.

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 29 Jul 2010, 15:32 
Avlogget
Brukerens avatar

:mrgreen: Da kan jo enkelte lag lære av kammersmellen når det gjelder premier!! :lol:

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 29 Jul 2010, 16:13 
Avlogget
Brukerens avatar

VeT|Us skrev:

Jeg synes iallefall det er mye mer stas med et slikt på veggen enn et krus i en pappeske på loftet.
Og i lengden blir det antagelig rimeligere for arrangøren også.

Helt enig!
Hadde jeg vært arrangør, så hadde jeg forbeholdt meg retten til å beholde ikke avhentet premie. Slik at disse kunne brukes på neste stevne.
Hvis arrangør graverer gjerne med dato, så får de heller ikke brukt den om igjen ved neste stevne.
Ved f.eks gavekort (som mitt eksempel) så er disse gyldige i 3år. Har deltager reist hjem kan premie beholdes av arrangør, og brukes på neste stevne.

Når fat, glass/krus ettersendes i posten så er dette et stort tap for arrangør, og de eneste som tjener på dette er posten.no

Topp
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 30 Jul 2010, 00:57 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg skal ikke uttale meg om andre arrangører,men vi ettersender ikke premier i posten. Vi har brukt å ta med til neste stevne, men dette er en del arbeid for enkelte ildsjeler,som vi gjerne skulle vært foruten, så kommende sesong blir det nye rutiner. Noen som har noen å anbefale når det kommer til å få designet unike diplomer kanskje?

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 30 Jul 2010, 01:08 
Avlogget

Gavekort eller pengepremier er absolutt fullverdige premiealternativer. Det blir brukt som premier i lerdueskyting og det virker som folk er fornøyde med det. Det aller meste er mer interessant enn Magnor-glass ettersom nær sagt alle arrangørene i Hedmark benytter dette som premier.

Jakter med dunker!

Topp
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 30 Jul 2010, 09:47 
Avlogget

ja er ikke lett og gjøre alle fornøyde.synes prmiene til boj-hadelandscup er veldig bra men en anna ting er alle som bare drar og bruker ikke tid på premieutdeling da er det kansje ikke så farlig om det ikke er premier? .jeg skyter for spenningens del og gjøre et best mulig resultat og da er det og bli blandt di 3 beste i klassa,og blir jeg ikke det så kan det være med premie for min del. premieutdelig med 1/3 premiering og så mange klasser tar fort litt tid,og det gidder ikke folk tydligvis.viktigere for min del at arrangsjør bruker mer penger på og holde bra skivematriell en og bruke mye penger på premier.evt redusere startavgfit

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 21 Aug 2010, 16:49 
Avlogget

Hvis man bruker to timer på reisen, så drar man ikke på premieutdelingen på søndag. Og alle kan ikke skyte i siste laget.

Man burde begynne med pengepremier som i DFS.
1/3 får pengepremie i hver klasse. 150 kr i påmelding, 75kr bør da gå til pengepremie og dekking av gjenstandspremier.
Gjenstandspremie til dem tre beste i Sporter klassene,inkl yngre veteran og eldre junior(da alle disse kan bruke samme utstyr)
Gjenstand til dem tre beste i Jakt(JA,JB,JC)
Yngre Junior og Eldre Veteran kan ha en gjenstand til beste skytter.
Aspirantene kan få som dem gjør i dag, dem synes det er artig med en premie.
Eller så kan det bli 70 kr for å gå løypa, og ingen premiering. (har nok sennepsglass med elg på nå;)

__________________________________________________________________________________________________________________________
Og man bør håpe på at det kommer krav til alle som skal jakte storvilt, at dem skal ha 30 skudd innenfor 7`er på 100 mtr skiva til DFS. Og ikke som
det er i dag, at så lenge man har skutt 30 skudd, uten krav til hvor skuddene skal sitte, så er det bare å ta prøva. Må stilles visse krav!

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet