Jump to content

Baneløp til m67


ironni

Recommended Posts

Hei. Etter att gutongen starta med skyting måtta gamlingen (meg) koste støv av mauseren (m67) og starte å skyte litt i klasse 1 igjen. No ar det seg slik att løpet held noke 1000 skot til. Men ser for meg att på eit tidspunkt må løpet skiftast. Er det fremdeles mogeleg å få tak i slike løp?

Link to comment
Share on other sites

Pipe til en M67 er 100% kurant, en børsemaker som ikke kan fikse det - han bør vel kanskje kalle seg noe annet.

Du får ikke de originale Kongsbergpipene lenger, men kan velge i en drøss andre merker. Prisen kan nok bli stiv nå i dag, det ryker minst 4-5000,- om en heltids smed skal gjøre det. Hobbyfolkene klarer det nok litt billigere.

 

K

Link to comment
Share on other sites

En billigere løsning er vel rett og slett å kjøpe seg en "ny" M/67. Du får dem nok for ned mot 1.000,- på Finn, + ca 500,- for kjøpetillatelsen. Eventuelle "godsaker" (irisblender, finavtrekk (for våpen produsert før ca 1977), "Sauer-likt" skjefte etc.) som du har på ditt nåværende våpen, kan du jo sette over.

 

Alle brukte våpen på Finn har jo "gått ca. 200 skudd", så du bør nok se på det/få noen til å se at løpet ikke er utskutt.

 

Som ekstra bonus kan du kanskje klare å selge det opprinnelige våpenet for noen kronasjer til en av oss som er gale nok til å bygge opp jaktrifler fra gode M/98-kasser!

 

Et annet rimelig alternativ er jo å sette inn en annonse under "ønskes kjøpt" her inne, eller følge med på "til salgs". Det er opptil flere som har anskaffet seg M/67 med OK pipe, og skrudd den ut, for å montere pipe i annet kaliber, og har gamlepipa liggende og samle støv.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Eg har vore litt forundra på att alle (nesten) bruka rifler har gått rundt 2-500 skot. Litt skeptisk på det. Ein ana ting er tilatelse frå Telemark politi om tilatelse. Skulde søke om 22 til gutongen her no. Som konkuransevåpen. Gutongen er under 14 år så søkte på meg. Etter mykje om og men og heldigvis hadde eg skote ein del konkuransar, så fekk eg papira i posten. Er jo enklare å kjøpe våpen til jakt.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...