Jump to content

Stenvaag vant igjen


Torf

Recommended Posts

Harald Stenvaag vant Europacupfinalen på 300m 60 skudd liggense med 597p. Han hadde 3 skudd med 9,9p og 30 innertiere.

 

Oversatt til "norsk" er det 60 skudd på ca 1,1moa med diopter og reim. Skiva de bruker på 300m er identisk med 200m skiva til DFS. Harald skyter med G&E i 6mmBR og han tester presisjon og treffpunkt med diopter og reim..

 

Det er bare å bøye seg i støvet!

 

Stenvaag er nå 63 år så det er bare å legge seg i trening for alle som føler at de er for gamle og har fremtiden bak seg.

 

Spesielt pistolskyttere bør merke seg at 82-årige Ragnar Skanåker skjøt 511 på fripistol under Svenska Mesterskapen i sommer :-)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Spesielt pistolskyttere bør merke seg at 82-årige Ragnar Skanåker skjøt 511 på fripistol under Svenska Mesterskapen i sommer

De er sykt gode begge to. ISSF skiva simulerer vi av og til på 200m, og da raser poengene fort i forhold til DFS skiva for de som er vant til å skyte på den. De som er vant til å skyte på DFS 100m skiva kan tenke seg den på 200m, da er du ca der.

Men 511p i fripistol sier meg ca like mye som "innings" i cricket... Jeg antar det er bra?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Spesielt pistolskyttere bør merke seg at 82-årige Ragnar Skanåker skjøt 511 på fripistol under Svenska Mesterskapen i sommer

De er sykt gode begge to. ISSF skiva simulerer vi av og til på 200m, og da raser poengene fort i forhold til DFS skiva for de som er vant til å skyte på den. De som er vant til å skyte på DFS 100m skiva kan tenke seg den på 200m, da er du ca der.

Men 511p i fripistol sier meg ca like mye som "innings" i cricket... Jeg antar det er bra?

 

K

 

511 er 8.-plass i NM og likt med vinneren i NM jr som er tangering av norsk jr-rekord . 5. til 7.-plass i sr er 512p så 511 som 82-åring er utrolig bra.

Link to comment
Share on other sites

539 av en 82-åring, fantastisk!

 

Jeg har alltid lurt på hva den mannen er laget av. Fyren fløy jo Tunnan i Kongo på 60-tallet for FN for å få råd til å kjøpe seg en bensinstasjon. Så tok han OL-gull i 72 i Munchen. Fripistol var første øvelse i lekene den gangen og ingen fra svensk media visste hvem Skanåker var da journalistene ble forstyrret i frokosten. Full av F fikk Skanåker låne ei polsk landslagsjakke og betraktet journalistene som fløy rundt som gale mens de lette etter ham for å få et interview :lol:

 

Det ser ut som det bare er å glede seg til man går av med pensjon slik at man får tid til å trene ordentlig 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Spesielt pistolskyttere bør merke seg at 82-årige Ragnar Skanåker skjøt 511 på fripistol under Svenska Mesterskapen i sommer

De er sykt gode begge to. ISSF skiva simulerer vi av og til på 200m, og da raser poengene fort i forhold til DFS skiva for de som er vant til å skyte på den. De som er vant til å skyte på DFS 100m skiva kan tenke seg den på 200m, da er du ca der.

Men 511p i fripistol sier meg ca like mye som "innings" i cricket... Jeg antar det er bra?

 

K

 

Jeg har regnet litt på 539-resultatet til Skanåker. Hadde han skutt samme serie på DFS-skiva på 100m hadde det blitt ca 490p av 600p mulige med 60 skudd. Nå vet jeg ikke hvor mange som har prøvd 60 skudd stående med rifle på 100m men det hadde jo vært en kul test.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har regnet litt på 539-resultatet til Skanåker. Hadde han skutt samme serie på DFS-skiva på 100m hadde det blitt ca 490p av 600p mulige med 60 skudd. Nå vet jeg ikke hvor mange som har prøvd 60 skudd stående med rifle på 100m men det hadde jo vært en kul test.

Å skyte pistol med etthåndsgrep er betydelig vanskeligere enn å skyte rifle stående, så en slik "test" mellom to forskjellige skyteformer vil ikke gi så fryktelig mye.

Men Skanåker er god, det er udiskutabelt :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Mhmm, 511p. som er jr. rekord. Så de har slettet jr.rekorden fra tidligere som ble delt av 3 juniorer på 554p. da, skjønner jeg (Per Einar Lund, Bjørn R. Bjerke og Anders Svegård).

Når jeg sjekker ser det ut som de også har slettet jr.rekorden på standardpistol til Bjørn R. Bjerke med 573p. , slutten av 80-tallet, og som var 4p. over daværende verdensrekord.

Stein Fiskebeck, som omkom i en ulykke i Russland i 2007, og Bjørn R. Bjerke var også på 560-tallet i fripistol på 90-tallet. Bjerke skjøt vel 560p. 2-3 ganger rett før OL i -96 (og så bare ble han borte?).

Siden -96 er det vel ingen som har nådd 560p. med fripistol i Norge...

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, AlbertKN skrev:

Siden -96 er det vel ingen som har nådd 560p. med fripistol i Norge...

Med unntak av Pål Hembre har Norge siden den gang ikke hatt noen pistolskytter av internasjonalt nivå. Ikke kommer det noen heller før en får sanert minst halvparten av pistoløvelsene. Med et utall av våpen og øvelser klarer en ikke å få frem noen gode. I stedet blir det en masse middelmådige "tikjempere".

  • Dont like 2
Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Skjøttarstuggun skrev:

Ikke kommer det noen heller før en får sanert minst halvparten av pistoløvelsene. Med et utall av våpen og øvelser klarer en ikke å få frem noen gode.

 

For noe jævla pisspreik, det er de øvelsene som samler bredden av de få skytterne som faktisk deltar på stevner. VM-programmene osv er det kanskje 5-6 stk som møter opp på, mens du fort nærmer deg 100 stk på et middels feltstevne.

 

Det som derimot ødelegger for pistolskytterne her til lands når det gjelder internasjonal hevdelse, er satsningen på rifleskytterne (som strengt tatt blir økonomisk finansiert av pistolskytterne).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå, Rausheim skrev:

Det som derimot ødelegger for pistolskytterne her til lands når det gjelder internasjonal hevdelse, er satsningen på rifleskytterne (som strengt tatt blir økonomisk finansiert av pistolskytterne).

Jeg synes du bør sette deg inn i hva Skytterlandslaget gjør og har gjort de siste 2-3 år. Så bør du også se på internasjonal representasjon i mesterskap og WC. Det finnes ingen annen idrett som har vedvarende så stor representasjon med utøvere som blir fra nr 80 og utover. Det er virkelig brukt pener på norske pistolskyttere.

 

4 minutter siden, Rausheim skrev:

VM-programmene osv er det kanskje 5-6 stk som møter opp på, mens du fort nærmer deg 100 stk på et middels feltstevne.

Ja, og med det holder en nivået nede.

Link to comment
Share on other sites

De aller, aller fleste skyttere i Norge har sporten som en hyggelig fritidsyssel, en aktivitet vi kobler av med. Koser oss i godt selskap med likesinnede. Skytterbanene er fulle av "Norgesmestere" i godt humør, som gleder seg over hver en smell og hvert ett treff. Vi må få ha vår hyggelige hobby, skyte feltstevner, Norgesfelt - og kose oss! Trene, kjenne gleden av vår dyrebare hobby. Noe jeg kjenner meget godt, spesielt  fra pistolskyting.

 

Så kjære dere som ivrer etter internasjonal ære og toppresultater: La oss hobby/rekreasjonsskyttere/mosjons/småkonkurranseskyttere hygge oss i feltløypa. Uten oss blir det ingen toppskyttere.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

42 minutter siden, BC.Airn skrev:

La oss hobby/rekreasjonsskyttere/mosjons/småkonkurranseskyttere hygge oss i feltløypa.

For all del. Enhver må skyte slik en selv ønsker det. Jeg prøvde bare å forklare hvorfor pistolnivået i dag er langt lavere enn det var da de skytterne som nevnes i AlbertKN sitt innlegg var aktive, og hvorfor beste kvinne og mann på verdensrankingen er hhv 9 og 6 i rifle og 61 og 96 i pistol.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt har jeg hørt om Hilde Nakling (og hennes far). Jeg har lest hans lærebok fra perm til perm utallige ganger. Det er imponerende med alle verdensmestre selv om det er en viss forskjell på en verdensmester på 1500 meter i friidrett og en verdensmester i konebæring eller skotthyll. Det er noe eget med de olympiske øvelser.

  • Dont like 1
Link to comment
Share on other sites

Å redusere VM-gull i dynamisk til krokketmesterskap på borettslagets sommerfest blir litt søkt for min del. En kommer neppe langt frem med rekrutteringen dersom en ser ned på "vanlig" skyting som noe useriøse folk driver med, og kun godkjenner de som skyter "streite" grener. Men, eh, det kommer jo ikke som en bombe at enkelte tenker slikt..

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

13 minutter siden, M67 skrev:

Så dynamisk er skotthyll og konebæring? Der grov du deg for alvor ned i hølet for «aner ikke hva han snakker om».

 

K

Neida. Jeg satte det på spissen. Jeg har skutt dynamisk og vet hva det handler om. Og Naklings prestasjon er det bare å ta av seg hatten for. Men for å være seriøs: Hvor mange skyttere er det i klassen "Standard Lady"?

Link to comment
Share on other sites

 

På 13.10.2016 den 14.05, Torf skrev:

 

Jeg har regnet litt på 539-resultatet til Skanåker. Hadde han skutt samme serie på DFS-skiva på 100m hadde det blitt ca 490p av 600p mulige med 60 skudd. Nå vet jeg ikke hvor mange som har prøvd 60 skudd stående med rifle på 100m men det hadde jo vært en kul test.

490 med 60 skudd er 8ere i snitt, på 100m - skiva er det noe enhver junior klarer i halvsøvne. Tilogmed jeg skyter langt over 500 da - men ikke med pistol...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå, Skjøttarstuggun skrev:

Neida. Jeg satte det på spissen. Jeg har skutt dynamisk og vet hva det handler om. Og Naklings prestasjon er det bare å ta av seg hatten for. Men for å være seriøs: Hvor mange skyttere er det i klassen "Standard Lady"?

Bra. Jeg lurte faktisk på om du satte det på spissen eller om du er «dum»...

Nivået i std. Lady er nok ikke det høyeste i dynamisk, men det er endel temmelig seriøse utøvere der, like mye så som det er i OL-grenene tror jeg.

For herrer er nivået i IPSC, målt i innsats som kreves, antakelig høyere enn i noen av de andre grenene.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, Skjøttarstuggun skrev:

Ikke kommer det noen heller før en får sanert minst halvparten av pistoløvelsene. Med et utall av våpen og øvelser klarer en ikke å få frem noen gode. I stedet blir det en masse middelmådige "tikjempere".

 

4 timer siden, Skjøttarstuggun skrev:

Ja, og med det holder en nivået nede.

Vi kan ikke akkurat tvinge folk til å skyte Olympisk heller. Istedet for å klage over hvor mange som skyter variert, hvorfor ikke øke innsatsen på rekruttering rettet mot akkurat bane? 

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Campin Carl skrev:

 

Vi kan ikke akkurat tvinge folk til å skyte Olympisk heller. Istedet for å klage over hvor mange som skyter variert, hvorfor ikke øke innsatsen på rekruttering rettet mot akkurat bane? 

Det er en god ide. Utfordringen er å skape store miljø som er nødvendig for å nå gode resultater. I rifle har en store DFS med sitt gode miljø der alle skyter med et likt våpen, og der en i all hovedsak skyter et program som er presisjonsskyting med rikelig tid. Da kan en bli rimelig god selv om en har skole/arbeid ved siden av. Når pistolskyttere i NSF skal fordele seg på 9 våpen og 16 øvelser tar det litt tid før en kommer rundt. Det blir langt mellom hver trening med et bestemt våpen i en bestemt øvelse.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Skjøttarstuggun skrev:

Selvsagt har jeg hørt om Hilde Nakling (og hennes far).

Da har du vel heller ikke fått med deg at V. Naklig også har gjort det bra i VM. :)  Første året norske skyttere deltok i VM i "Dynamisk", så dominerte de VM med 5 skyttere blant de 10 beste, bl.a med Verdensmester J. Foss. Og V.N. med hedelig plassering. Og det har vært andre bra plasseringer av V.N. og andre - internationalt. Har du noe peling på hvor mange skyttere i verden, som bedriver denne form for skyting? Kanskje den skyteformen hvor det er flest aktive!

 

Å sammenligne en denne type skyting med "konebæring", tyder nok du vet lite om aktivitetsnivået verden rundt. Og fra noen ti-talls (eller er det 100) deltagere, til milioner av aktive utøvere.

Link to comment
Share on other sites

21 minutter siden, Skjøttarstuggun skrev:

"...Utfordringen er å skape store miljø som er nødvendig for å nå gode resultater..."

Justèr aua dine bort fra dioptersiktet ditt. Se på alle de andre skyteformene som folk bedriver. Samtidig kan du prøve å observere gleden hos alle som skyter fordi det er moro. Det er viktig å se at det finnes små miljøer. Folk har forskjellige behov. Sjøl skyter jeg sammen med både bane- og felt-norgesmestere i pistolklubben, flotte personer som ser nytten av bredden. Og aksepterer andres behov. Du pisser på andre folk her, selv om du prøver å ro deg inn. Ikke alle er opptatt av tiendeler og resultater. Finnes mange slike, skal jeg si deg. Og dem skal vi ta vare på.

Link to comment
Share on other sites

21 minutter siden, BC.Airn skrev:

Justèr aua dine bort fra dioptersiktet ditt. Se på alle de andre skyteformene som folk bedriver. Samtidig kan du prøve å observere gleden hos alle som skyter fordi det er moro. Det er viktig å se at det finnes små miljøer. Folk har forskjellige behov. Sjøl skyter jeg sammen med både bane- og felt-norgesmestere i pistolklubben, flotte personer som ser nytten av bredden. Og aksepterer andres behov. Du pisser på andre folk her, selv om du prøver å ro deg inn. Ikke alle er opptatt av tiendeler og resultater. Finnes mange slike, skal jeg si deg. Og dem skal vi ta vare på.

Selvsagt skal vi ta vare på alle som gleder seg med skyting. Men jeg forbeholder meg retten til å synes det er trist at vi i ISSF-disipliner på pistol ikke er å regne med i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Tror det er på tide å dra frem denne igjen:

 

3: Vedkubbefantasten.

Alle pistolklubber har en eller flere av disse. Våpen som har mer enn 6-skudd magasin eller mulighet for å sette inn større magasin, som faktisk ser ut som et våpen, har picatinny-skinner, består av plastramme og lignende, er for de som har sett for mye på actionfilmer og ikke kan skyte… I vedkubbefantastens øyne sådan. Kan minne veldig om DFS-gubben i holdningen til våpen med ”skummelt utseende”. Kommer veldig dårlig overrens med Feltskytteren og enda dårligere overrens med NFPS-skytteren. De få gangene vedkubbefantasten blir satt på plass av feltskytteren eller NFPS-skytteren, er når det blir kaldt ute på skytebanen og vedkubbepistolen begynner å kile seg, mens feltskytteren og NFPS-skytteren sine skumle tjenestepistoler fortsetter å fungere om så man stapper snø i kammeret på dem. Den andre gangen er om en dyktig feltskytter får prøvd noen skudd med vedkubben og skyter vesentlig bedre enn eieren pga mer trening med våpen som krever mer av skytteren.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

21 minutter siden, Skjøttarstuggun skrev:

Jeg vet det meste som er verdt å vite om pioneren Vidar Nakling.

Nå var det ikke bare V.N. og hans prestasjoner jeg siktet til. Men din manglende evne til å se store prestasjoner innen pistolmiljøet, da i første rekke Dynamisk.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du oppriktig lurer på hvorfor "ingen" (utenom de som er født inn i det og de som har holdt på med det siden forever ago) gidder å styre med ISSF trenger du vel ikke å se så mye lengre enn holdningene til de som er mest aktive der. Og prisene, både i utstyr/materiell og tid, det tar for å i det hele tatt kunne prøve å hevde seg. 

 

Å oppnå noe "vennskap" på tvers av skytedisipliner skal i alle fall godt gjøres når en sitter på en stuttbeinte hest og maler et bilde av felt- og dynamiskskyttere som enklere tullinger..

 

Ole

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

Hvis du oppriktig lurer på hvorfor "ingen" (utenom de som er født inn i det og de som har holdt på med det siden forever ago) gidder å styre med ISSF trenger du vel ikke å se så mye lengre enn holdningene til de som er mest aktive der. Og prisene, både i utstyr/materiell og tid, det tar for å i det hele tatt kunne prøve å hevde seg. 

 

Å oppnå noe "vennskap" på tvers av skytedisipliner skal i alle fall godt gjøres når en sitter på en stuttbeinte hest og maler et bilde av felt- og dynamiskskyttere som enklere tullinger..

 

Ole

- Hva som er så dyrt med å skyte .22LR eller luft har jeg vanskelig for å forstå. Med unntak av ekstremt sjeldne naturtalent, kreves det vel betydelig treningstid uansett hvilken gren en ønsker å hevde seg i.

- Jeg skyter regelmessig flere disipliner i tre ulike skytterorganisasjoner, og jeg synes det er like lett å oppnå vennskap med skyttere i alle disipliner og organisasjoner. Dessuten er jo mange av oss Tordenskjolds soldater.

Link to comment
Share on other sites

Underholdende diskusjon, men ganske meningsløs og stadig mer off-topic.

 

Og påstå at en øvelse er vanskeligere eller har høyere status fordi det er en OL-øvelse er jo totalt meningsløst. Hva gutteklubben IOC regner for OL-verdige øvelser sier lite om vanskelighetsgrad.

At noen land omtrent har fabrikker som skal produsere medaljekandidater i OL-øvelser vil i noen grad påvirke det internasjonale nivået i disse øvelsene, men det er uansett ikke den modellen vi benytter for å utvikle idrettstalent i Norge, så da er det kanskje ikke så rart at nivået i noen øvelser virker uoppnåelig.

 

Forøvrig trur jeg Skjøttarstuggun er inne på noe, uten å helt treffe spikeren helt på hodet. Problemet som jeg ser det, er ikke at mange skyttere skyter mange øvelser i samme- eller fordelt over flere forbund. Om NSF-klubben min bare skjøt OL-program hadde jeg kanskje aldri begynt, interessen for fripistol og luftpistol er noe som kom etterhvert. Problemet i noen av de klubbene jeg er- og har vært medlem er rett og slett at det ikke er noe kultur for å skape vinnere eller satse på sportslig utvikling. Det er rene rekreasjon- og mosjonsskyteklubber, der man i verste fall kan bli uglesett hvis man har "vinnerskalle-egenskaper" da dette kan bli misforstått som egoisme og "sjølgodhet".

 

Folk liker det de liker. Noen har vinnerskalle og selvdisiplin til å tenke resultat i alt de gjør, men ikke alle er eller kan bli Ole Einar Bjørndalen. Jeg liker også å vinne, men interessen min er mer kompleks. Jeg liker variasjonen innenfor skytesporten og de ulike momentene du må mestre i ulike øvelser. Og jeg liker også det våpentekniske og det historiske aspektet rundt utviklingen av mekanismer, kuler og krutt. Hadde jeg hatt mer tid og penger osv. hadde jeg skut enda flere øvelser i enda flere forbund. Så lenge skytebanen kan være en arena for alle og at alle bidrar til godt miljø, god rekruttering og muligheter for alle til å utvikle seg, uansett ambisjonsnivå, så kanskje vi klarer å rekruttere flere skyttere med de egenskapene som skal til for å bli god. Da er det viktig at klubber og klubbledelse som følger opp og tar vare på talentene. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mitt eget innlegg gjorde at jeg ble oppmerksom på en annen side av problemstillingen. Lovene som regulerer vår aktivitet.

 

I Norge er ikke våpeninteresse grunnlag for å erverve våpen, og det er ingenting galt i å være våpeninteressert uten å ha anlegg eller interesse for konkurranse, men lovpålagte krav til våpeneiere gjør at klubbene blir en oppsamlingsplass for mange mennesker med vidt forskjellig behov og interesse, noe som ikke nødvendigvis er så bra for det sportslige.

Enda verre kan det vel bli hvis "Forebygging gjennom forvaltning" slår an på landsbasis.

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, Skjøttarstuggun skrev:

"...- Hva som er så dyrt med å skyte .22LR eller luft har jeg vanskelig for å forstå..."

Ja, og her er du faktisk  inne på noe vesentlig. Skyting blir mer og mer morro jo bedre man treffer, har seg gjerne slik. Men for å bli bedre, må man øve, øve og øve. Og øve litt til. Jevnt. Synd at ikke flere benytter .22 - det være seg pistol eller rifle. Mange kjøper "no` grovt" fordi det er tøft, men revolver`n blir liggende. For dyr å skyte med, og da blir det også vanskelig å treffe no`særlig. 

 

Tror nok flere hadde blitt gode skyttere om de hadde bedre innsikt før førsteanskaffelsen. Match luftpistoler er kanskje dyre i innkjøp, ti-tolvtusen, men omtrent gratis å bruke. Gode brukte .22 matchpistoler fem-titusen, billig ammo. Kostnaden er anskaffelsen, og at selve våpenet kan oppfattes kostbart, se dèt kan jeg forstå. Men bedre å kjøpe èn skikkelig, enn tre middelmådige. Handler om prioritering, dette. Men billig om man ser på andre idrettsaktiviteter. Og mye mer moro!

 

Jeg har også vanskelig å forstå, for rimeligere hobby finnes vel knapt. Problemet er vel å få nybegynneren (og andre) til å forstå at det er lurt å starte med en .22 eller luftpistol. Jeg vil faktisk påstå at selve bruken er tilnærmet gratis. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Wooo... that escalated quickly.

Det ble nevnt Skanåker, fripistol og norsk jr. rekord på 511p. og da reagerte jeg fordi jeg skjøt mye på 90-tallet selv og husker mange av de dyktige pistolskytterne, både seniorer og juniorer, som var aktive da. Og det er jo ikke alt som blir helt korrekt fremstilt synes jeg - blant annet dominerte jo militærlandslaget både baneskyting og feltskyting. Det var jo sluggere som Svein Rustbakken, Thomas Binni Jr., Ragnar Jelsnes, Hans H. Scheldrup og Harald Scheldrup. Pål Hembre var jo med da også. Rustbakken banket inn 298 poeng på presisjon på NIH. Binni Jr. skjøt 300 poeng på duell i Drammen (og sovnet fra en potensiell Norgesrekord midt på 590-tallet på grovpistol under duellen på et stevne hos OKTS i Maridalen - han våknet av at det smalt, men like blid!). Og de raket jo med seg det meste av medaljene i Felt-NM´er de deltok i også. Ble ikke så mye på oss andre!

 

Greia var vel egentlig at det var de som KUNNE skyte uansett kaliber, gren e.l. som vant stevner. Husker jeg korrekt skjøt vel også Rustbakken 568 poeng med luftpistol. Og Hembre var over 570 poeng! Og de fleste skjøt alle grener bortsett fra noen få som hadde "spesialisert" seg litt; Vegard Askestad, Geir Bakken, Rolf Loftstad(?), Terje Theien, Bjørn Bjerke, Stein Fiskebeck. De som var "litt på sidelinja" og hadde spesialisert seg mest på 90-tallet var vel de som skjøt dynamisk. Vidar Nakling var jo en av de. Sykt bra på hurtigskyting og brukbar på baneskyting også (mener å erindre ett resultat på finpistol høyt på 560-tallet i Ski PK). Ja, som dere skjønner er det mange år siden jeg skjøt veldig aktivt! hahaha

 

Man trenger vel bredden for å kunne rekruttere opp til eliten og man trenger eliten for å kunne rekruttere til bredden - vi er avhengige av begge deler. Sant og si så handler vel egentlig all pistolskyting kun om å linjere opp sikter og holde innenfor gitt, aktuelt sikteområdet når det smeller - skiver, kalibre, avtrekksfrekvens o.l. er krydder i hverdagen!! ;) hahaha

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...