Jump to content

Riflebane Kristiansand for normale skyttere


Mrnice

Recommended Posts

Imenes er genialt, ikke alle steder man kan ha det slik dessverre.

 

Viste seg at 2 andre i nabolaget også var medlem der.

Litt tragisk når vi alle 4 bor 2-3 km unna Norges fineste anlegg på Farvannet, men på Imenes kan jegere trene 5 dager i uken

Altså, om du vil forandre noe i et skytterlag, så må du gjøre det innenfra, som medlem, som deltaker på dugnad, på møter og på treninger - irl.

 

"There are kinds of people in this world when you boil it all down. You got your talkers and you got your doers. Most people are just talkers, all they do is talk. But when it is all said and done, it's the doers that change this world."

"Rocco", The Boondock Saints

 

Å sitte utenfor og fortelle hvordan det burde vært, å bruke fasilitetene uten å legge noe igjen (en nesten symbolsk kontingent), for så å klage på et nettforum... Vi lar Rocco kommentere det også, så slipper jeg å si B-ordet:

 

"So which one are you? Do you just talk about it, or do you stand up and do something about it? Because believe you me, all the rest of it is just coffee house and bullshit."

"Rocco", The Boondock Saints

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig m67. Banen jeg bruker mest har åpent i fellesferien. Har mange ganger tenkt at det er utrolig at det fortsatt finnes folk som gidder å tilbringe julikvelder der for at folk som betaler noen få kroner til klubbkassa er ute i siste liten før bukkejakta. Det er et utrolig bra tilbud. Mitt inntrykk er at det er verre og verre å få folk til å bidra med frivillig arbeid i lag og foreninger mens folk samtidig forventer at andre skal gjøre den jobben, eller mer sannsynlig, de reflekterer ikke over det.

Link to comment
Share on other sites

Mulig noen leser noe mer ut av min post enn jeg faktisk har skrevet.

 

Kristiansand og Omegn Skytterlag gjør en bra jobb, og full respekt for de som legger ned masse timer dugnad. Jeg er medlem der og planlegger å være det i fremtiden. Stortrives med flotte og hyggelige folk. Hovedaktivitetene der er DFS relaterte og det har jeg intet problem med.

De dagene de har Jegerskyting stiller jeg opp og det kommer jeg fortsatt til å gjøre i fremtiden.

 

Men Imenes Skytterlag virker som et bra supplement. Ikke en konkurrent.

Ikke noe problem å være medlem to steder og jeg betaler mine kontingenter med glede.

Både i disse to skytterlag, NJFF med diverse sidemedlemskap, pistolklubb, NROF m.m.

 

Farvannet har et kanonbra anlegg og dyrt utstyr. Jeg har full forståelse for at ikke hvermannsen kan ta seg til rette der utenfor oppsatt tid. Men er man ivrig som meg og skyter pistol, rifle, hagle 3-7 ganger i uka så er det også fint å kunne dra til anlegg som Imenes akkurat når det passer, sette opp egne skiver og trene.

 

Fint å støtte flere lag og foreninger!

 

Og jeg vet hva jeg snakker om når det gjelder frivillig arbeid og dugnad. Jeg bruker omtrent all fritid uka rundt som trener og i diverse styrer. Og stiller stort sett på alle dugnader jeg blir spurt om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...