Jump to content

Sako Quad


Grabukken

Recommended Posts

Er det noen der ute som harerfaringer med denne :?:

 

Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en. Foreløpig med 2 løp da pengesekken sier nei til alle 4 på en gang + kikkert, hvis jeg da ikke får pakket de siste 2 løpa inn i parkettregningen oppi alt oppusningsvirvaret :lol:

Går for 17hmr og 22wmr først

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Replies 352
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei der..

 

Jeg har en slik en i ca. .17HMR, 22WMR og 22LR. Og er svært fornøyd :-)

Min er med den "grusome" plaststokken, og ja denne er kjip. MEN, den er igjen svært lett, og ser ut til å

tåle mye juling. Jeg valgte plast stokken primært da jeg har noen unger som bruker denne, så vekt var et tema for oss. Skulle jeg hatt denne kun for eget bruk, ville det nok blitt med trestokk. Presisjonen i .17 HMR er som forventet svært god, men den går helsikes godt i .22LR også. Faktisk MEGET godt :-) Og det med billig Eley target ammo. Jeg har nettopp handlet inn litt .22WMR ammo av diverse typer for litt testing og så langt går den kanon godt med 30-40Gr ammo. Litt mer ustabil på 50gr. Har hatt null problemer med funskjonsfeil, og skifting av pipe er lekende lett med QWR montasje . (som jeg kjøpet av en hyggelig kar på SL, hvor jeg pr. i dag ikke får betalt, da all info ligger LÅST der, leser DU dette så ta kontakt ). Uansett, jeg har null treffpunktsendring ved å plukke kikkert av og skifte løp...

 

MEN, alltid et men.. Har jeg virkelig bruk for disse 3 kalibrene.? Jeg gjetter meg til at når testing av .22WMR er ferdig så, blir en av pipene stående i skapet.. Pr. idag er det uvist om det blir .17 eller 22WMR. Begge går jevnt like godt, men .22WMR har mulighet til skyte tyngre ammo, dog med noe dårligere presisjon.. Når jeg sier dårlig så snakker vi fortsatt godt nok til å sette alle skudd innenfor 40-50mm på 100 meter. Og strengt talt er det godt nok...(for meg)

 

Uansett, strålende fornøyd er jeg... og det er alle andre jeg har vært i kontakt med som har en Quad..

Men dyr, det er den.. Så har man ikke behov for flere løp ville jeg kikket etter noe annet. Mye fint å få i det prisleiet. :-)

 

Mvh Søren

Link to comment
Share on other sites

har fiklet og skutt litt med sakoen med plaststokk, i kal 22lr og 17m2.

testet ikke noen presisjon, me jeg traff da det jeg siktet på om jeg gjorde jobben. ser absolutt sjarmen med pipebytte, spesielt ovenfor tantene å kontoret, men jeg synes at 15000 er litt i overkant for en masseprodusert salongrifle med plaststokk. da har du råd til å krangle litt med våpenkontoret og heller kjøpe deg tre CZer i diverse kalibere.

Link to comment
Share on other sites

Kan noen av dere som har en Quad, si noe om hvordan den er å skyte stående med, kontra f.eks. en Brno 452,(std) eller andre .22 rifler med relativt lett løp. Skal ha ei .22 rifle for konkurranse (kun stående) og da er balanse og presisjon viktig (presisjon synes Quad å inneha) Alternativet er Anschütz.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en "røslig" kar, så jeg syntes den blir for kort og lett for mitt skrog (186 og 0.105 Tonn;-)

Så som en konkurranse børsje vil jeg ikke anbefale den på noen måter, selv om min går steike godt..

En Anschütz har du langt mer mulighet til å "customisere".. Sako`n har så vidt jeg vet ingen slike muligheter, med mindre du er flink til å spikke :-)

Mulig den er bedre med trestokk, men uansett ville jeg gått for en Anschütz for konkurranse..

 

Mvh Søren

Link to comment
Share on other sites

Anschutz og Weirauch er jo gode alternativ evt. Er jo fortsatt endel slike som står å støver i skap rundt omkring. Mener at Jakt og Friluft har en Weirauch i 22 lr som de selger for 1800 hvis den ikke allerede er borte

Link to comment
Share on other sites

17 HMR er kommet i helmantet i følge denne siden.

http://www.cci-ammunition.com/ballistics/rimfire.aspx

Noen som har prøvd den ut?

 

Skulle kjøpe meg en Browning semi auto, våpensøknaden godkjent og alt, men fant heller ut at jeg kjøper en Quad. Kan jo dele den og legge den og i sekken ved å ta av løpet, om jeg skulle gidde å bære den med noen gang på rypejakt. Litt dumt når man har drilling :shock:

Lett er den jo også, og moro med mulighet for flere løp/kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik med trestokk i bestilling. Kjøper med orginal demper. Med en ok kikkert og demper er det i overkant av kr. 10.000. Det er sikkert mange like gode 22LR rifler hva gjelder presisisjon, men etter det jeg har undersøkt er avtrekket veldig variable på slike rifler og siden jeg har to Sako-rifler fra før var det utslagsgivende. Kjøpte med trestokk fordi jeg synes det er penest og verdt 1500 ekstra for noe jeg kommer til å ha i mange år.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Kan noen av dere som har en Quad, si noe om hvordan den er å skyte stående med, kontra f.eks. en Brno 452,(std) eller andre .22 rifler med relativt lett løp. Skal ha ei .22 rifle for konkurranse (kun stående) og da er balanse og presisjon viktig (presisjon synes Quad å inneha) Alternativet er Anschütz.

Jeg har kjøpt meg hunter pro utgaven. Den har kinnstykke og er meget god å skyte stående med. Anbefales! 8)

Link to comment
Share on other sites

Testet ut min Sake Quad hunter i dag. Fikk fantastisk fin samling på 100 meter med gamle high speed patroner 4 skudd mellom 10,2-10,6 på 100 meter, men da jeg satt på lyddemperen og gikk over til Eyley subsonic ble det større spredning. Fikk også noen slengere. Alt skutt i benk med anlegg. Nydelig børse med deilig avtrekk.

Til han som ville kjøpe en slik til stående 100m skyting: Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg har sett det skytterlagskytterne bruker og det er noe helt annet enn en slike rifle så den er neppe ideell til det formålet. Det er folk her på forumet som kan mye om dette så jeg vil råde deg til å poste en tråd som går direkte på det emnet så får du nok råd.

Link to comment
Share on other sites

Gordon setter skreiv :

17 HMR er kommet i helmantet i følge denne siden.

http://www.cci-ammunition.com/ballistics/rimfire.aspx

Noen som har prøvd den ut?

 

Eg har testa denne heilmantelen. Den går omtrens i samme hull som CCI Gamepoint i mi CZ452. Så den er eit greitt supplement å ha med. Den TNT kula, går faktisk litt opp til høgre i mi rifle, og er gjer ikkje så gode samlinger ser det ut til, som den Gamepoint kula.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Og DER har jeg kjøpt meg quad :D Kjøpte Thomasb (Admin) sin med løp i 22lr og 22wmr og Burris quad kikkert. Skal ha med 17hmr løp også. Venter på papirene tilbake fra onkel, så er det bare å vente på at posten gjør sitt. Har akkurat handlet en A-tec moduldemper og noe 22wmr ammo, heeeelt klar for å teste!!! :D

Måtte riktignok selge min heldempa CZ varmint, og det er jo ikke noe gøy. MEn har for mye, så jeg måtte selge om jeg skulle få kjøpe denne. Gleder meg til å teste! Og håper Zico blir fornøyd med den heldempede som han kjøper av meg.

Link to comment
Share on other sites

Og DER har jeg kjøpt meg quad :D Kjøpte Thomasb (Admin) sin med løp i 22lr og 22wmr og Burris quad kikkert. Skal ha med 17hmr løp også. Venter på papirene tilbake fra onkel, så er det bare å vente på at posten gjør sitt. Har akkurat handlet en A-tec moduldemper og noe 22wmr ammo, heeeelt klar for å teste!!! :D

Måtte riktignok selge min heldempa CZ varmint, og det er jo ikke noe gøy. MEn har for mye, så jeg måtte selge om jeg skulle få kjøpe denne. Gleder meg til å teste! Og håper Zico blir fornøyd med den heldempede som han kjøper av meg.

 

Liker du våpnet Bent, har du den med syntstokk?

Har og en på tur inn, løp i 22lr og 22 wmr, skal og få gjenget begge mine løp for en a-tec demper, vet ikke om jeg gidder 17 hmr løp, disse lette patronene i 22 wmr ladet til 30g og 33g bør vel vesten kunne sammen lignes med 17 hmr, så har man fordelen med tyngre kuler opp til 50g i 22 wmr.

Hvilken kikkert setter du på?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

han har ikke fått den enda. hihi. men gordon. den jeg har solgt har da løpene ferdig gjenget da jeg kjøpte den uten faste sikter, så var dette standard. kikkerten er en Burris sako quad med samme fargekoding som løps settene og magasinene.

Link to comment
Share on other sites

kristiansand børsemaker verksted i kaliber 22 WMR. 22 LR Løpet kjøpte jeg hos annen forhandler, og da var det det siste aaberg hadde igjen etter at schou tok over agenturet. forresten syk pris på magasinene på de. for det er jo ett til korte og ett til lange patroner.. 22 lr magasinet betalte jeg vel 500 kr for. :?

Link to comment
Share on other sites

Og i dag kom den i posten. I originalboksen. Ser fantastisk fin ut, som ny. Eneste jeg lurer på nå er om jeg skal sette picatinny skinne slik at jeg kan bruke qrwe ringer, og altså få hurtig avtagbart kikertsikte. Hadde kanskje vært bra med litt mere forstørelse enn 3-9, spesielt når jeg får handlet 17hmr løp til den? Hmmm, tenke tenke. Uansett, gleder meg til å teste den på banen i dag,

b

Link to comment
Share on other sites

Og DER har jeg kjøpt meg quad :D Kjøpte Thomasb (Admin) sin med løp i 22lr og 22wmr og Burris quad kikkert. Skal ha med 17hmr løp også. Venter på papirene tilbake fra onkel, så er det bare å vente på at posten gjør sitt. Har akkurat handlet en A-tec moduldemper og noe 22wmr ammo, heeeelt klar for å teste!!! :D

Måtte riktignok selge min heldempa CZ varmint, og det er jo ikke noe gøy. MEn har for mye, så jeg måtte selge om jeg skulle få kjøpe denne. Gleder meg til å teste! Og håper Zico blir fornøyd med den heldempede som han kjøper av meg.

Fikk rifla i dag. Har testa den litt med Lapua Master og Winchester Laser. Samler utrolig godt med begge typene, men Laseren smeller litt mer. Tydelig kraftigere ladet. Rifla står helt til forventningene. Godt fornøyd. :D:D (Når jeg slipper til. Dattra mi legger snart beslag på den.) :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Skaubjønn..

 

Grattis med Sako Quad, har samme selv med .17HMR, .22LR og .22 WMR..

Utrolig presis liten rifle.. Min erfaring er at .22LR er det mest presise løpet, med .22WMR som nummer 2.

.17HMR går jækla presist, men det dukker stadig opp flyvere uten noen god forklaring. Dette er etterhvert ganske godt kjent fenomen på .17HMR. Trolig ligger problemet på at ammo ikke er stabil nok. De fleste merkene produseres på samme fabrikk, med KUN forskjell på bunnstempel og farge på spissen av kula. (V-max). Mange forsøker forskjellige merker ammo, og mener a rifla skyter bedre med merke X enne Y. Forskjellen ligger heller på forskjellig lot av ammo, enn merke.

 

Mitt .22WMR løp skyter meget stabilt med lette kuler, 30 til 33 grs er prima vare, 40 funker fint. Men med 50 grs åpner den samlingene uakseptabelt. Jeg har ikke prøvd v-max i .22WMR, men det skal etter sigeende gå svært godt. (Hvem selger .22WMR V-Max..?)

 

Når det gjeler 10 skudds magasinet har jeg kun hørt negative erfaringer. Sliter med å mate inn patroner..

Vet ikke om dette også gjelder for .22LR magasinet.

 

Kunne tenkt meg å høre erfaringer du gjør med forskjellig ammotyper til .22WMR.

 

Kan nevne at dersom jeg skulle kjøpe Quad på ny, ville uten tvil valg rifla i .22WMR og valgt .22LR som løp nr.2. .17HMR er et artig kaliber, men jeg ser ikke at det gjør noe som ikke .22WMR gjør bedre. OK, noe flatere kulebane, men mellom 0-120m er det for meg revnede likegyldig. Vil heller ha ammo som konsekvent skyter i overkant av MOA, enn ammo som skyter underkant av MOA men med en slenger i ny og ne :)

 

Mvh Søren

Link to comment
Share on other sites

Hei Søren, og tusen takk for info! Jeg kjøpte ekstramagasin både til 22lr (10) og 22wmr/17hmr (9) fra en engelsk side i går (Avalon guns). Får se hvordan de funker. Så langt har jeg 22lr og 22wmr løp. Men ble plutselig skeptisk til 17hmr etter dine erfaringer. Only accurate guns are interesting, som det står i en signatur her på forumet (husker ikke hvem i farten, men er vel stjålet fra en eller annen guru uansett :wink: ). Grunnen til at jeg har (hadde?) tenkt å handle 17hmr løp er nettop at jeg har lest om fantastisk presisjon. Husker en historie fra stykket, der en kar skjøt rype på svinlangt hold, 170 meter montro? Dersom det ikke er mulig å få god samling i det kaliberet blir det totalt uinteressant for meg. Jeg har en 22-250 som går utrolig bra, så til varminting har jeg i grunnen det jeg trenger. 17hmr virker bare så artig! Men, litt liten kule på rev og gås vel, og da blir det jo ikke så mye igjen, spesielt ikke om den ikke samler. Hva er andres erfaringer med 17hmr?

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen..

 

Misforstå meg rett ;-) .17HMR går ikke dårlig, LANGT i fra. Men det oppstår altså noen uforståelig flyvere fra tid til annen, og skjer altså langt hyppigere (i min Quad) enn jeg opplever på .22WMR. Ta turen innom Rimfirecentral.com og les litt opp om erfaringer med .17HMR der.

Kort fortalt er .17HMR en superpresis High speed rimfire, men ser man bort fra hastigheten er .22LR overlegen f.eks på 50m. (i en bra børsje, men god ammo) Min Quad går helt fantastisk godt i .22LR, har vært i kontakt med andre Quad eiere og de har samme erfaring som meg.

Karen du referer til med laaang holds rypeskyting var DistanstRun fra SL tiden. Han hadde også et .22WMR løp, men fikk ikke noe presisjon ut av det løpet, og byttet til .17HMR og var strålende fornøyd..

Dette med presisjon er en relativ ting. Hvor god presisjon trenger man..? Jeg foretrekker stabile treffpunkt, fremfor milimeter presisjon inklusiv en flyver fra tid til annen...

 

På rimfirecentral.com er det en liten utfording for .17HMR skyttere: The 50 yards club. Den går ut på å skyte

2 femskudds serier innenfor 0.3" (7,62mm). Opp til nå er det kun 3 stk som har klart dette med .17HMR.. Det finnes en lignede clubb for .22LR folket, og her er det mange som er medlem... :D Jeg har selv forsøkt meg på denne utfordringen, og med .22LR går det greit, men ikke F.. om jeg har klart det med .17HMR...Enda... :D

 

Gi en tilbakemelding på hvordan magasinene fungerer...

 

Mvh Søren

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har en Quad synt i .17 hmr, venter på .22 lr -løpet enda. Burris Quad kikkert, Alm demper. Jeg har 9-skudds ekstramagasin i.17, og regner med å kjøpe meg 10-skudd ekstramag i .22. Jeg skal ut å skyte inn 20-grains cci helmantel idag, så jeg kan se om jeg får framprovosert matefeil i hicapmagasinet. Har ikke registrert noe problemer av noe slag enda, fantastisk morsomt kaliber og børse. Eneste minus så langt er litt kort stokk i forhold til meget god, men lang, øyeavstand på burrisen.

Link to comment
Share on other sites

Fikk magasinene i posten forleden, regner med å teste 10 skudds 22lr og 9 skudds 17hmr/22wmr magasinet i løpet av uka. Jeg gleder meg intenst til 17hmr løpet kommer! Jeg tenker å etste kikkerten grundig. Ser i bruksanvisningen at 22.lr løpet skal skytes inn på 50 meter, da påasser strek 2 til 75 meter og 3 til 100. 22wmr skal skytes inn p 75 meter, og 17hmr på 100. Jeg skal ta med meg noen blinker og avstandsmåler ut i åkeren og se hvordan dette stemmer. Funker det så er det jo digg! Liker kikkerten godt, men synes den har alt for lang øyeavstnad for denne lille børsa. blir vanskelig å finne siktebildet hurtig. Får se, mulig jeg setter på flere kikkerter etter hvert. Har liggende picatinny skinne og qrw ringer.

Link to comment
Share on other sites

Fikk magasinene i posten forleden, regner med å teste 10 skudds 22lr og 9 skudds 17hmr/22wmr magasinet i løpet av uka. Jeg gleder meg intenst til 17hmr løpet kommer! Jeg tenker å etste kikkerten grundig. Ser i bruksanvisningen at 22.lr løpet skal skytes inn på 50 meter, da påasser strek 2 til 75 meter og 3 til 100. 22wmr skal skytes inn p 75 meter, og 17hmr på 100. Jeg skal ta med meg noen blinker og avstandsmåler ut i åkeren og se hvordan dette stemmer. Funker det så er det jo digg! Liker kikkerten godt, men synes den har alt for lang øyeavstnad for denne lille børsa. blir vanskelig å finne siktebildet hurtig. Får se, mulig jeg setter på flere kikkerter etter hvert. Har liggende picatinny skinne og qrw ringer.

Da har jeg testet magasinene, og de fungerer helt upåklagelig. Jeg fikk bare ladet 8 skudd i 22lr 10 skudds magasinet de første rundene, men det gikk seg til etter et par magasiner. 9 skuddsmagasinet til 22wmr funket med en gang.

Jeg fikk skutt en del, fra taket av bilen min. Glemte igjen tofoten, og det var en del vind, så ekstrem samling ble det ikke. Her har jeg skutt med 22wmr løpet, og cciMaxiMag 40 grains kule.

22.JPG

Jeg skjøt inn på 75 meter, og brukte strek nummer 1 i kikkerten på 100 meter. Ble ikke så hakkande galt, men håper jeg finner ammo som samler enda bedre. Som dere sikkert ser har jeg slurvet med tusjen og inkludert et skudd to steder. Jaja, man kan jo se hvor det hører hjemme

Her har jeg skutt inn 22lr løpet på 50 meter med DFS rekrutt ammo. Slengere på 75 meter er nok resultat av et vindkast, sårbare for vind disse små 22lr patronene!

22lr.JPG

Den går subsonic i min quad, så er under 331 m/s i alle fall. Går likt med Winchester subsonic ammo. Samlingen på 75 meter er skutt med strek nummer to! Det er SOLID fall i disse patronene fra 50 til 75 meter! I følge bruksanvisningen skal jeg bruke strek 1 på 75 meter, så da er den nok beregnet for vanlig jaktammo. Men, jeg vil bruke subsonic i 22lr løpet, ikke noe vits i å bråke, og skal jeg det har jeg enda nok av løp å ta av!

Venter enda på 17hmr løpet. Så langt er konklusjonen at streker (eller dots) er bra på salongen.

Hmmm, bildene ble mikroskopiske! Shait, hvordan endrer jeg det da?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du må fjerne "thumb_" som står foran bilde navnet. Når du skal legge ut bilder, så klikk på bildet som du skal legge ut, slik at du får det opp i ei ramme for seg. Så går du på eigenskaper og kopierer ut linken. Ellers så må du berre fjerne det som eg skreiv over.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt hva du vil ha bilde av? Bare selve magasinet? Eller magasinet med / i brønnen? Her har jeg tatt ett av 22lr magasinet. Som du ser er det langt nok til 22wmr/17hmr, det er bar lagt i en foring bak slik at det passer til 22lr. Dette er 10 skudds magasinet. Er det dette du var ute etter?

normal_quadmag2.JPG

Link to comment
Share on other sites

Takk for bildet!

 

Når jeg ser på det bildet, er jeg nesten sikker på at et enkeltrekkemagasin for pistol, enten Walther P38 i 9mm Para eller Walther PP i 9mm Kurz ville kunne passes inn i magasinbrønnen.

 

Da er man bare ei 9mm pipe unna å ha ei salongrifle for voksne!

 

Skal tro om Jaktdepotet tar på seg en prototype på akkurat det?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hei Søren, og tusen takk for info! Jeg kjøpte ekstramagasin både til 22lr (10) og 22wmr/17hmr (9) fra en engelsk side i går (Avalon guns). Får se hvordan de funker. Så langt har jeg 22lr og 22wmr løp. Men ble plutselig skeptisk til 17hmr etter dine erfaringer. Only accurate guns are interesting, som det står i en signatur her på forumet (husker ikke hvem i farten, men er vel stjålet fra en eller annen guru uansett :wink: ). Grunnen til at jeg har (hadde?) tenkt å handle 17hmr løp er nettop at jeg har lest om fantastisk presisjon. Husker en historie fra stykket, der en kar skjøt rype på svinlangt hold, 170 meter montro? Dersom det ikke er mulig å få god samling i det kaliberet blir det totalt uinteressant for meg. Jeg har en 22-250 som går utrolig bra, så til varminting har jeg i grunnen det jeg trenger. 17hmr virker bare så artig! Men, litt liten kule på rev og gås vel, og da blir det jo ikke så mye igjen, spesielt ikke om den ikke samler. Hva er andres erfaringer med 17hmr?

 

Her er karen med det svinelange holdet :D

 

Håper du blir fornøyd med riflen din. Eneste minuset er som du påpeker at kulen er litt vel liten til gås (kanada) og at 9-skudds magasinet ikke virker :evil:

Link to comment
Share on other sites

Halla Kriegh.

Ikke gi deg med en gang på det 9-skuds magasinet! Jeg måtte kjøre igjennom noen fulle magasin før det stabiliserte seg, nå går det helt fint både med 22wmr og 17hmr!

Ser for øvrig ut til at jeg har best presisjon i 22wmr løpet i min Quad, helt fantastisk! 17hmr pipa strever jeg litt mer med. Går bra uten demperen på, ikke fantastisk men bra. Med demper vimer det mer rundt. Men det er kun gått 20 skudd gjennom den pipa enda, går ut fra at det må litt mer gjennom før den stabiliserer seg.

Bent

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk to stykker fra Våpen Søilen, med 1 måneds mellomrom. Det var ikke mulig å få kulen inn i kammeret. Den bommet med 'enormt' mye. Den traff langt under hullet 8)

 

Hva slags problem har du hatt med dette magasinet da?

 

At 22 WMR går bedre enn 17 HMR må jo høre til unntakene? Hva slags samlinger gir de to på 100 meter da?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt minimalt med tid til å skyte med denne rifla. Men her en kveld i forrige uke tok jeg med meg blinker ut i jordekanten, et campingbord og pøll til støtte. Så skjøt jeg inn Quad kikkerten fra Burris slik de sier den skal skytes inn: 22lr løpet på 50 meter, 22wmr løpet på 75 meter, og 17hmr løpet på 100 meter. Dette siktet har flere streker, med ujevn avstand, nedover stolpen. Da fungerer det slik at på 100 meter er første under streken midt i for 22wmr løpet. Andre streken skal være midt i på 100 meter fr 22lr løpet, og det er det ikke med subsonic ammo som jeg bruker i alle fall! Skal forske mer på dette når det blir tid og lyst.

22lr løpet samler på en negl på 50 meter, 22wmr samler på under en klistrelapp på 75 meter. 17hmr samler på 2.5-3cm på 100 meter. Med demper er det oppe i 7-8 cm. Men, som sagt, dette er en gangs skyting. Det begynte å bli mørkt, og det er flere usikkerhetsfaktorer inne. Er veldig fornøyd med topp presisjon på 22lr og 22wmr løpene, og tipper at 17hmr også kommer etter hvert. Helst med demperen på, men det går fint uten også.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo mulig det. Burris'en er en 3-9x40. Jeg for min del skyter ikke bedre med større forstørrelse. Eller, for å si det på en annen måte, så lenge jeg samler 5 skudd på klistrelappen med 22wmr løpet er det i alle fall ikke kikkertstiktet det er noe i veien med!

Men det er jo helt vanlig at noen løp må skytes inn før de begynner å samle bra. Er langt fra overasket eller urolig, tipper jeg får presisjonene inn ganske fort.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...