Jump to content

Ruger takedown er kommet i hus :)


Xesray

Recommended Posts

Endelig fikk eg henta min nye 10/22 på våpen søylen.

Eg var den første i Bergen som fikk den i hånden :mrgreen:

 

Har vert ute å plinke 150 skudd med den allerede :mrgreen:

Eg er stor fornøyd :)

 

Vil teste ut div ammo og presisjon med den etter vert.

Så det kommer mer bilder.

DSC03161.jpg

DSC03162.jpg

Link to comment
Share on other sites

Test presisjon da og treffpunkt forandring når du tar løp av og på.

Siktene sitter på løpet og da vil ikke dette være et problem. Det jeg er spent på er hvor mye avvik man får ved montasje av kikkert på låskassen, da vil det alltid bli noe avvik.

 

Hvilke muligheter finnes for montering av kikkert på løpet Xesray?

Link to comment
Share on other sites

Takk :mrgreen:

Skikkelig morro børse må eg si, digger den :mrgreen:

Fins det muligheter for montering av kikkert på løpet da? Det tviler eg sterkt på.

Kommer sikte på den når eg har klart å bestemme meg ka som skal stå på den.

Kommer til å teste 16 forskjellige patroner. Så får vi se ka den samler på 3 skudd.

 

Jant: Ble det børse på deg?

Link to comment
Share on other sites

Hvis løpsprofilen passer kan du sette på en Volquartsen kikkertskinne på løpet, men jeg tviler på at den samarbeider spesielt godt med take-down løsningen...

Den er i utgangspunktet beregnet for matchløp i .920" sylindrisk profil - det er den + Leupold QRW-montasjer jeg har på min.

Presisjonsduell neste gang jeg er på øyen ? 8)8)8)

Tips: Prøv SK Jagd Pistol Match, den bør gi både god presisjon og funksjonssikkerhet.

Link to comment
Share on other sites

Takk :mrgreen:

Skikkelig morro børse må eg si, digger den :mrgreen:

Fins det muligheter for montering av kikkert på løpet da? Det tviler eg sterkt på.

Kommer sikte på den når eg har klart å bestemme meg ka som skal stå på den.

Kommer til å teste 16 forskjellige patroner. Så får vi se ka den samler på 3 skudd.

 

Jant: Ble det børse på deg?

 

 

Nei blei ikke til at jeg stakk innom, lysten var der men har egentlig hatt planer om å skaffe meg en heldemper fra alm!

 

Men har de to siste dagene fundert om det finnes dempere som lar seg montere innover løpet på en 22lr så den ikke blir så forferdelig lang med en demper på montert, er vel kanskje ikke aktuelt å kappe løpet på en 22lr? ;)

 

Har en godkjent søknad liggende klar så det brenner godt i lommeboka kan du si!!

Fikk også øynene opp for ruger sr 22. Så interarms skulle ta denne inn!

Link to comment
Share on other sites

Har no lest å sett bilder av innvendig gjenger her inne.

Det er ikkje aktuelt å kappe løpet nei. Den er liten å hendig nok fra før med sine 93 cm.

Har enda ikkje helt bestemt meg om eg vil ha demper på den, vi får se med tiden.

Link to comment
Share on other sites

Fant ut at eg trengte meg et sikte på børsa i helgen,

Så spant inn på søylen etter jobb i dag, og så på div sikter, men det meste ble alt for stort å klumpete.

Men så fant de noe som passa helt perfekt spør du meg, noe lite og kompakt og med god optikk.

Så gikk stolt ut av butikken med en leopold 2-7x28 rimfire. Å joda det ble en perfekt kombinasjon av lett rifle samt en lite sak på topp :mrgreen:

 

Så tok eg turen på herdla men det var det storm som vanlig, så fikk tatt meg et par skudd hjemme på 30 meter før eg ble halv spist av knott.

Ikkje mye plass til gjenger her.

DSC03175.jpg

 

DSC03176.jpg

Siktet

DSC03185.jpg

DSC03178.jpg

DSC03179.jpg

3 skudd. Var mye knott ute.

DSC03180.jpg

Lang lang rekke!

DSC03182.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har eg fått lufta børsa noen timer på kveldingen og fikk skutt den inn på 75 meter.

Eg plages av at ene skuddet alltid skal ta turen utenfor noe som plager meg.

Eg hadde ikkje med meg skyvelær, og husker ikkje kor stor firkanten er, men det kan eg ta et mål av etterpå.

 

50 meter

DSC03218.jpg

 

75 meter

DSC03224.jpg

Link to comment
Share on other sites

østeberg

Nei det glømte eg faktisk. Vist eg har tid så stikker eg ut å skyter litt i morgen og da kan eg gjøre det.

 

Fikk rengjort riflen i dag, det var noen steder i selve huset som eg ikkje kom til, eg prøve å få ut sluttstykke men det klarte eg ikkje.

noen som har et tips på kordan eg skal gjøre det?

 

DSC03231.jpg

DSC03232.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da dukket mitt eksemplar opp i posten. Siden det er en stund siden min forrige 10/22 ble kjøpt, så ble jeg litt skuffet/ overrasket over hvor mye plast det er på disse nye modellene. Til og med løpsbåndet og avtrekkeren er laget av plast :shock: .

 

Etter et par hundre skudd -det går unna når man først kommer i gang- i en uformell plinkeøkt på leirduebanen har jeg kommet til følgende: jeg har virkelig fått mye avtrekk for pengene! Tungt og langt i fra rent.En god bit etterslep fulgte også med på kjøpet...

 

Likevel, så ser det ut til at det går greit å treffe med riflen. Jeg har "resirkulert" en del leirduer og tomme haglepatroner og de ryker på første skuddet ut til omlag femti meter selv om jeg sliter litt med buck horn siktene. Jeg må nok bestille et diopter fra Williams for å bli helt komfortabel.

 

Take down systemet falt umiddelbart i smak. Dette blir en grei og lett liten sak å drasse på. Børsa går greit ned i jaktsekken.

 

For ordens skyld: det ble bedrevet "jakt på sittende leirduer" :winke1: .

Link to comment
Share on other sites

+da har jeg fått rigget min med Nordic AR kitet og en gammel weaver 4x som jeg hadde liggende i hyllen.. hadde bare 25m for å teste/skyte inn sikte på.

 

Så jeg satt opp en planke og tegnet en ring rundt en 5kroner.. Etter å ha hørt mye rart om 10/22 så synest ikke jeg dette er dårlig samling med meg som skytter og uten støtte.

 

normal_samling-22.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet om det er noen takedowns tilgjengelig i kongeriket?

:lol: Du klarte ikkje å holde deg lenger nei. Du kan ringe til søylen å høre da, tviler på at de har liggende men du kan sette deg på liste. De åpnet vel no kl 9 :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

Malle.

Ja det er en del plast, men eg har ikkje noe imot det, eg bor tross alt på vestlandet, og synst det passer bra med litt plast.

Avtrekket var ikkje no å si på synst eg, men smak og behag og alt er mulig å skifte ut til lagt dyrere å bedre en det som er orginalt.

Man kan jo også ta hardt i sånn som Highpower har gjort med sin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Jeg har et lite sikte som stikker en del utenfor se bilde, dette går akkurat i vesken, jeg kan prøve å måle og legge ut info senere.

Løpet er kappet rett bak forsiktet og gjenget, går også i vesken med en A-Tec med 3-4 moduler.

 

Edit. Ser på nett at mitt 4x32 sikte er oppgitt med en Lengde på: 287mm, for bedre beskyttelse i vesken så hadde det vært lurere med et sikte som hadde vært litt kortere eller kunne flyttes litt lengre bakover en det jeg har på bildet.

 

RmKCf.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Da har eg fått gjenget løpet på rifla, fikk en kammerat til å gjøre det, eg eg må si at han gjor en meget god jobb.

 

Vi ble enig om å bruke forsikte som gjengebeskyter noe som ble meget bra.

Så hiver med at par bilder av jobben.

2013-05-28221614_zps7a9912c6.jpg

2013-05-28221622_zps28d391ff.jpg

2013-05-28221640_zpsea61182e.jpg

2013-05-28221700_zpsca1ec4a4.jpg

2013-05-28221706_zpse6b4b1bf.jpg

2013-05-28221745_zps9a2fc191.jpg

2013-05-28221800_zpsd6f751d4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...