Jump to content

Cz-Klubben


222. Nitro

Recommended Posts

Hei!

Nå finnes det klubber for Tikka og Sako og da bør det være en klubb for Cz også.

Her vil det være mest rimfire kaliberet i fokus 22lr, 17.HMR, 22 Magnum.

Legg ut bilder av deres våpen og fortell hva du bruker den til.

Si litt om hvorfor du valgte akkurat den stokken og modellen. For eksempel hvorfor varmint og ikke american stokk.

Si litt om hva slags kikkert, tofot, lydemper og hva slags kule som går best i våpenet.

Du kan også si hva du jakter mest med den og hva du liker ved det våpenet.

 

Bilder elsker vi så legg ut masse! :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Her er mitt smelljærn, cz 455 amerikan med a-tec demper og hawke 3-9x40 kikkert

Brukes til blink, å jakt på kråkefugl.105npjs.jpgick3yp.jpg Ser ikke helt bra ut dette innlegget, men det

er første gang jeg legger inn bilder. Er meget fornøy med denne rifla, driver fortsatt

å leter etter den patrona som samler best. Bilde med blinkene, er 50m uten annlegg.

Link to comment
Share on other sites

Flott salong det der!

Kommer du kanskje senere til å kjøpe et ekstra løp?

Jeg har planer om å kjøpe meg:

 

Cz 455 American i 22lr

Kappe løpet til 42cm

Kjøpe to A-tec rimfire dempere med 4 moduler slik at jeg kan ta moduler fra den ene og bygge på den andre.

Hawke 3-9x50 HD med lys.

Senere: Et 17.HMR løp

Senere etter det: Kappe løpet få det gjenget.

 

 

Flott at du la ut bilde;)

Link to comment
Share on other sites

Går vel bare å venter på at løpa skal komme for salg.

Da bir det 22wmr på meg. Har gått å lurt litt på en

demper til,som jeg kan bygge på den jeg har,

men vet ikke om den vil dempe standardskudd

mer enn den allerede gjør, med sub er den

lydløs. Løp å kjøp :)

Link to comment
Share on other sites

My+pictures.1117.jpgMy+pictures.1125.jpg

 

Jeg har en liten CZ 455 Varmint i kal.22LR..

Fikk den av våpensmeden den 27 Des 2010 :)

Den er en aldri så liten drøm å skyte med,å med god presisjon,men så har jeg enda ikke forsket på hvilke amo som går best i min Fun Gun. Rifla kommer til å bli brukt til det den er døpt til..Fun Gun..allså mye morroskyting og plinking for meg og barna mine :mrgreen:

Å bittelitt småviltjakt.

Har en del framtidsplaner for den..nytt avtrekk og div er ankommet å skal monteres av våpensmed. Samt han skal finne en montsaje til kikkerten jeg skal ha på slik at den blir så lav som åverhode mulig med 50 mm objektiv :)

Magasin skal bestilles fra utlandet da prisene er lattelig lave sammenlignet med Norge..

Jeg skal,en gang i fremtiden,lage meg en ny stokk,såfremst jeg ikke får tak i en fabrikkny sak som jeg faller for.

Varminterløp i kal.17Hmr og 22Mag kommer etter hvært.

Demper skal jeg ha,men løpet skal ikke kappes eller dreies ned..da kunne jeg like gjærne har kjøp en slik med en stålstreng til løp :moresarcasm: Dærfor kjøpte jeg Varminter.

Men jeg klarer ikke å finne en demper som passer på min tykke pipe :roll:

My+pictures.1114.jpgMy+pictures.1124.jpg

Forslag noen?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

bildev.jpg

 

CZ 455 22. LR

Kappet til 43cm

Hogan 22 WMR demper

Nikko Stirling Mountmaster 3-9X40 Mil dot

 

Tenker å kjøpe ekstra løp i 17. hmr når det kommer for løssalg, så blir det kapp og gjeng av det også etterhvert. Skal bruke samme demperen på begge løp.

 

Våpenet skal brukes til trening, plinking, jakt på diverse småvilt som duer, ender, rype, skjærer, kråker, etc.

Når 17.hmr løpet kommer blir det nok også jakt på rev, + at børsa blir med i sekken på fuglejakta.

 

Er jeg medlem nå? :P

 

Er litt usikker på om jeg skal sette på 2-fot eller ikke, noen anbefalinger/tanker rundt dette?

Link to comment
Share on other sites

heisann, har akkurat kjøpt min første rifle :) ble ei cz 452 varmint .17hmr med lyddemper å en nikko sterling mountmaster 4-12/50, skal forsøke å knerte et par rever å kanskje litt kråke. Muligens blir den med på rypejakt også- Har investert i en stoney point 2 fot for postering. 65-109 cm. Vurderer å skifte ut avtrekk å kikkert etterhvert. Har ikke skutt så mye enda men til nå ser det ut som cci gamepoint grupperer best. Har bare testet tre typer ammo da, gamepoint, helmantel å tnt. Treffer ganske likt på 100 meter, men samlingene er tettest med gamepoint :) skal se om det blir noen bilder etterhvert :)

 

NB! jaktdepotet har cz455 american i toløpspakke nå til 5495. .17hmr å 22lr løp

Link to comment
Share on other sites

Nå er den endelig ferdig duracoatet og kan vises frem :)

 

CZ 452 - 22WMR med A-Tec demper, 6-24x50 billigkikkert og justert avtrekk til 0.9kg :D

 

5 skudd på 100 meter sitter i klynge på ca 30-40mm med en råtten skytter.. MEN... øvelse gjør mester sier dem så skal få bedre samlinger! har bare skutt 150 skudd med den totalt med innskyting ;-)

 

2pqntzn.jpg

 

kajvie.jpg

 

2a0ltnk.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke å finne en demper som passer på min tykke pipe :roll:

Forslag noen?

 

Passer? Mener du utseendemessig nå?

 

Ang. bilde - http://imageshack.us/ er en av mange bilde-hosting tjenester. Bare smell opp et eller flere bilder der og stapp adressen mellom et par av disse kodene du får ved å trykke på knappen det står Img på når du skriver svar. izi-pizy!

Link to comment
Share on other sites

heisann, har akkurat kjøpt min første rifle :) ble ei cz 452 varmint .17hmr med lyddemper å en nikko sterling mountmaster 4-12/50, skal forsøke å knerte et par rever å kanskje litt kråke. Muligens blir den med på rypejakt også- Har investert i en stoney point 2 fot for postering. 65-109 cm. Vurderer å skifte ut avtrekk å kikkert etterhvert. Har ikke skutt så mye enda men til nå ser det ut som cci gamepoint grupperer best. Har bare testet tre typer ammo da, gamepoint, helmantel å tnt. Treffer ganske likt på 100 meter, men samlingene er tettest med gamepoint :) skal se om det blir noen bilder etterhvert :)

 

NB! jaktdepotet har cz455 american i toløpspakke nå til 5495. .17hmr å 22lr løp

 

 

Hva slags demper er det du har på den?(:

Link to comment
Share on other sites

Reservert for min presentasjon :mrgreen:

Jeg gir opp.... :(

FÅR IKKE TIL Å LASTE OPP BILDER HER!!!!

Kan ikke moderatorene lage en enklere måte å publisere bilder på dette forumet? Please...

 

Jeg har en CZ 455 Varmint i kal.22LR..

Varminterløp i kal.17Hmr og 22Mag kommer etter hvært.

Klarer ikke å finne en demper som passer på min tykke pipe :roll:

Forslag noen?

 

 

Hva slags kikkert?

Hva bruker du våpenet til?

Har du en favorittkule som du bruker mest av?

Hvorfor varmint og ikke american eller de andre modellene?

 

Her skal alt legges ut! :D

Link to comment
Share on other sites

Hva slags demper er det du har på den?(:

 

nå måtte jeg se på kvitteringen, hehe. Å der står det Hardcore FMD-30 om det sier deg noe, en ganske rimelig sak. Men det virker som at den bør rengjøres ofte?? Den funket som f.. i starten, etter 100 skudd ble den rengjort å da ble børsa "stille" igjen. Hvor ofte må man egentli gjøre ren demperen??

Link to comment
Share on other sites

Hva slags kikkert?

Hva bruker du våpenet til?

Har du en favorittkule som du bruker mest av?

Hvorfor varmint og ikke american eller de andre modellene?

 

Her skal alt legges ut! :D

Jeg har en Hawke Sport HD 3-9*50 AO MIL DOT IR som skal på rifla i første omgang.

Våpenet brukes nå som fyll i våpenskapet til jeg får kikkerten på :mrgreen:

Men da blir det litt plingpling.

Noen favorittkule har jeg enda ikke,men har jo en planlagt stortest av amo i kal 22lr som jeg skal gjennomføre for så å finne den beste amo til min Fun Gun :)

Hvorfor jeg valgte Varmint å ikke dem andre modellene?? Hehe..stålstrengløp har jeg på 308..det bli varmt etter 4 skudd. Jeg ville ha noe som ikke blir varmt slik at treffpunktet er mest murlig stabilt selv etter 40 kjappe skudd. Stokken min er lik Amerikan. Men jeg er så sær at den stokken skal byttes en gang i fremtiden. Jeg liker å ha noe som ikke"alle"andre har :)

P.S: Jeg fikk til å legge ut bilder av rifla i mitt første innlegg tirligere i tråden :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen som har den cz 455 pakken var annonsert hos Schou-våpen for en stund tilbake? Med kikkert og demper, valgfritt kaliber (22lr,22 wmr,17 hmr) Lå vel ute til 4500 kr. Vurderer den i kaliber 22 wmr, skal brukes til skogsfugljakt. Noen som har erfaringer med denne, presisjon o.l? Forøvrig ett pent våpen da ! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det løpssystemet for 455, er det veldig lett å bytte løp f.eks fra 22lr til 17hmr/22mag eller? Sånn ca hvor lang tid tar det? Og hvis jeg har lest riktig så kan du søke på for eksempel et våpen i 22lr, men ha 22mag og 17hmr løp til den utenom å søke på nytt? Eller har jeg tatt feil?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er veldig lett å skifte løp. Det finnes en video på youtube der du ser hvordan man skifter løpet.

 

Uansett hva slags kaliber du kjøper først for eksempel kaliber 22lr så må du søke om nytt løp for neste kaliber.

 

Jeg tror det er billigere å søke for et løp enn et helt våpen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en cz452 standard, med demper og en nikko 3-9x40 kikkert. Har bare så vidt prøvd den og den funker bra! Billig ammo går faktisk ganske så godt i den! Kjøpte den for å bruke den til mengdetrening uten at det koster skjorta å kjøpe ammo... Den blir garantert med på et par jakkturer også! Kråkejakt og vinterjakt på rype..

 

Ang å søke for å kjøpe pipe, så slenger du bare inn søknad samtidig som du søker på våpenet, er bare et gebyr uansett hvor mange våpen du søker om..

Link to comment
Share on other sites

Kjenner jeg er litt fornærma av at dere starter en CZ-klubb bare for spesifikke kalibre og våpen! Fysj!

Jeg stiller med følgende CZ og søker støttemedlemskap:

 

Shadow_1.JPG

 

Stokken er av sort aluminium, valgt på grunn av at den er tynn og passer mine hender og modellen er valgt på grunn av at den er ypperlig til konkurranseskyting i militær klasse. Jeg har ingen planer om å ha kikkert, tofot eller lyddemper på denne CZ'en, og har god erfaring med Geco ammo med 124grs kuler i våpnet. Jeg jakter mest innertiere og innertreff med våpnet og liker vekta, balansen og avtrekket på våpnet godt. Hvor mange bilder er masse?Har et bilde til, så her kommer det:

 

Shadow_2.JPG

 

 

:mrgreen::lol::lol:

 

(Beklager OT i henhold til underforum)

Link to comment
Share on other sites

Får gå litt ut i grenselandet jeg også, da. Siden denne er bygget i 1957 er det strengt tatt en Brno og ikke en Cz. Dette eksemplaret ble reddet fra kvernen, dvs. kjøpt på en amnesti-auksjon. Den bar da preg av å ha vært oppbevart i et naust e.l., så den har blitt sandblåst og blånert opp igjen med meget pent resultat.

dsc04032pc.jpg

Bildet er et par år gammelt, den har siden byttet kikkert to ganger, og er nå utstyrt med en Minox ZA5 4-20x50SF i Sportmatch montasje. Den har også Timney-avtrekk og A-Tec demper, og rembøylene er byttet ut til QD slik at jeg kan bruke Harris-tofoten på den. Denne riflen stter fem SK STandard+ i ett taggete hull på 50m.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er veldig lett å skifte løp. Det finnes en video på youtube der du ser hvordan man skifter løpet.

 

Uansett hva slags kaliber du kjøper først for eksempel kaliber 22lr så må du søke om nytt løp for neste kaliber.

 

Jeg tror det er billigere å søke for et løp enn et helt våpen.

 

Bilder av løpskifte på denne link: http://pulversjaktblogg.blogspot.com/20 ... rmint.html

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Da er jeg med i klubben også! Kjøpte en 455 american 22.wmr i dag, med gamo-kikkert. 4800 kr hos Navasport i Namsos.Var å skjøt litt med den i kveld, men synes ikke avtrekket var helt optimalt. Er det noe justering på det eller? Mulig det bare er litt uvant for meg og da, skjøt 30-40 skudd bare. Ellers er jeg godt fornøyd, fin lita børse :)

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke helt hvordan det er på 455, men folk klager mye på 452 som jeg har! Ikke at jeg skjønner hvorfor, er jo justering på den og med et fjær og shims-kit til rundt 100 kr har jeg fått avtrekket mitt til 550gram og uten kryp!

Så med andre ord er jeg meget fornøyd og det blir nok du oxo når du skrur den fra hverandre og justerer litt;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei!

 

Kan snart melde meg inn i klubben her jeg også. Har bestillt en 455 American med 22 og 17 løp, begge påmontert lyddemper.

 

Kan noen gi meg et tips på en god tofot som passer dette? Helst link til norsk nettbutikk :winke1::winke1:

 

Mvh. Christer

Link to comment
Share on other sites

Har noen av dere gått for Timmey avtrekk for CZ 452.

Lurer på hvor mye bedre er den enn å justere eksisterende avtrekk ved hjelp av shims-kit

 

mvh. Kristoffer

 

Tenkte å kjøpe det avtrekket, men shims og fjær kittet til 100-lappen utgjorde et perfekt avtrekk så la det fra meg ;)

Kan ikke tenke meg at det er sååå mye bedre at det er verdt 1000kr!

Link to comment
Share on other sites

Da var CZ 455 American 17hmr i hus! Med påmontert 2fot.

Kjøper resten på jaktdepoet i slutten av måneden.

 

Har et spørsmål, man trenger ikke ringer/montasje på børsa for å få kikkerten montert?

 

Jo du må ha en form for ringer/montasje for å få festet kikkerten til rifla, men det burde følge med hvis du kjøpte pakke med rifle og kikkert ;-)

Link to comment
Share on other sites

Gå direkte på timney.com, da koster den under $100. Dvs. de trenger ikke exportlisens for å sende den til Norge.

Du betalet $25 frakt.

 

 

Dette fikk jeg ikke til...da jeg brukte den adressen så kom jeg ikke til "Timney" men en søkemotor som skulle selge meg dameundertøy.... :overrasket:

Er det noen som har den riktige adressen???

Link to comment
Share on other sites

Da kan jeg vel nesten melde meg inn her, bestilt en 455 Varmint Thumbhole, fikk med tofot, montasje, 10-skuddsmagasin og filing og justering av avtrekk til 5500. Gleder meg til den dukker opp! :)

 

Hva mener folket om demper på denne herligheten? Tipper det vil se litt rart ut med en liten, puslete CMM4 Rimfire på varmintløpet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...