Jump to content

Har CZ455 med .17hmr, kjøpe 22wmr grunnet ammo-tørke?


Shons

Recommended Posts

Som topic iser, jeg har .22lr og .17HMR, men .17HMR er jo kul umulig å få taki lenger, og jeg er på siste eska. Kråka setter seg slik til her, at .22lr blir litt yatsy, HMR`en er mye mer tilgivelig hva distanse angår føler jeg.

 

Nå vurderer jeg å søke og ta ut ei pipe i .22wmr for å få jaget denne ufuglen resten av jakttiden også. Hva mener dere? Er det "dumt"? Jeg har jo litt lyst, jeg liker forsjellige kaliber, har plass, har noen kroner på hobbykontoen.. Men er det "verdt" det?

Link to comment
Share on other sites

Tja, om du har noe annet du kan ta den med så skal du jo skyte en god del før ammunisjonskostnaden blir dyrere enn en ny pipe, særlig om du bare teller prisforskjellen mellom de ulike kalibrene. Om pipa koster 1200 og ett skudd med 6,5 koster 3 kroner mer enn et skudd med .22wmr, så må du jo skyte 400 skjor for at det skal bli billigere å kjøpe nytt løp. Når du regner med søknadsgebyr, eventuell frakt og ammunisjonskostnad til innskyting og tilvenning kan det hende du kan doble tallet.

 

Selv ville jeg nok sett hva jeg hadde i skapet, og heller brukt det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...