Jump to content

17Hmr Tørke?


sandychrimp

Recommended Posts

Problemet med 17hmr er at det har blitt så populært og har danket ut 22wmr totalt i det amerikanske markedet som varmint kaliber. Noe jeg forstår meget godt.

Det er synd ingen Europeiske produsenter har startet produksjon av 17hmr ammo.

Link to comment
Share on other sites

spurte min lokale sportsbutikk om han kunne skaffe 17 hmr ammo og han sa at det var greit og skulle orden det, 2 dager etter fikk jeg mld fra han at det ikke var mulig siden det var utsolgt...

 

Kan bekrefte at importør er utsolgt for 17 hmr cci...

 

Har noen (få) esker Remington accupoint 17hmr igjen på jobb vet jeg, i tilfelle noen er desperat på utkikk. Tjuvreklame eller ikke, får stå sin prøve.

Link to comment
Share on other sites

Bra å ha et lager med 17hmr ammo liggende til lav innkjøpspris, har selv 500 skudd liggende som ble kjøpt inn til hyggelig pris. Men når du da går tom er du jo like "idiot" som alle de andre;) Med tiden vil forhåpentligvis prisen flate ut noe, men hvem har tid til å vente på sånt :lol:

 

Personlig har jeg permitert 17hmr for godt til fordel for annet kaliber da det blir alt for dyrt å trene med. 22lr pipa er tilbake på CZ'n og blir stående i all overskuelig fremtid.

 

PS: er det lov å selge fabrikkammo privat? Isåfall har jeg noe ammunisjon jeg skal bli kvitt:)

Link to comment
Share on other sites

Haha, man er bra idiot om man handler den ammoen til den prisen.

 

Eller bra idiot fordi man har kjøpt et kaliber man ikke har råd til å bruke :mrgreen:

Enn om man kjøpte kaliberet da tilgangen var normal og tilsynelatende ikke på tur å bli vanskelig?

Jeg har nå Rundt 600 skudd til min, men det er jo drit for de som ikke har eller får tak i.

Nå har importørene fått signaler om forhøyet produksjon fra CCi så når det begynner å komme i hyllene igjen antar jeg prisen normaliseres.

 

Å selge ammoen til Schau sine priser er beint fram en ELENDIG øvelse i mikroøkonomi av den praktikanten som har satt prisen.

Det er med på å devaluere verdien av kaliberet og det å selge f.eks en CZ455 fremover OM prisene får holde seg blir vanskelig. Der skyter Schau seg selv i foten med kanon.

Link to comment
Share on other sites

Lovverket er vel en smule uklart akkurat der, men jeg har til gode å høre om at folk får trøbbel for å selge unna overskudd i ammoskapet til lovlig kjøper.

Nei, nå surrer du vel fælt?

Lovverket er ikke et gram uklart. Selvfølgelig kan man omsette fabrikkammo til person som innehar våpenkort eller utlånserklæring på kaliberet.

 

Våpenlovens § 14.Til den som har våpenkort eller som har fått overlatt skytevåpen i medhold av § 11, kan ammunisjon til vedkommende våpen overlates i rimelige mengder.

 

Det du muligens tenker på er omsetning av hjemmeladet ammo, men det er heller ikke uklart. Bare ikke like lovlig :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hmm kun vmax i 17 hmr inne på Holstad våpen, begynner bli frustrerende dette med ammo tilgangen i 17 hmr. Bare å bytte løp på quaden tenker jeg å gjøre seg litt bedre kjent med 22 wmr kalibret. Noen som har noen gode skudd i 22 wmr å anbefale på rypa? Finnes cci fmj i 22 wmr?

Link to comment
Share on other sites

Hmm kun vmax i 17 hmr inne på Holstad våpen, begynner bli frustrerende dette med ammo tilgangen i 17 hmr. Bare å bytte løp på quaden tenker jeg å gjøre seg litt bedre kjent med 22 wmr kalibret. Noen som har noen gode skudd i 22 wmr å anbefale på rypa? Finnes cci fmj i 22 wmr?

heisann. cci leverer både gamepoint,fmj,hp til 22wmr. selv bruker jeg hp. har kjenninger som bruker gamepoint og fmj med godt resultat på rype og and. jeg har også brukt federal,winchester,rws. når sant skal sies så har jeg ikke merket store forskjeller i min cz american med forskjellige ammo typer. cci tnt warmint er eneste unntaket. den er nesten eksplosiv.... men lyset går fort på det du skyter.

Link to comment
Share on other sites

Med mindre man har skaffet seg innførselstillatelse på ammunisjon, så er ikke harryhandel og bunkring av ammunisjon en god kombinasjon. :!:

 

Edit: Med en sånn tørke som det har vært på .17 HMR, er jeg glad jeg fikk endret min søknad om til .223 :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

ser ut som nesten tørke over hele landet... synes skudda er blitt dyre... kjøpte 1000 skudd for 3 år siden

(CCI 17 HMR GAMEPOINT) , da kostet det 118 for 1 eske for 50. Nå koster esken 260,-

Litt stiv pris etter min mening ...160,-esken dyrere i Norge enn i statene.

Snakket med jaktdepoet i Drammen i dag . Der var dem tomme men varer var bestilt.

Har funnet min favoritt og den heter TNT..

En flott ekspanderende 17grain kule som dreper viltet raskt og effektivt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...