Jump to content

Ekstremt ujevne fiocchi tt sport


saski

Recommended Posts

Hei.

Rasket med meg to pakker fiocchi tt sport på xxl. skulle pange dem i påsken. Da oppdaget jeg at de var ekstremt ujevne med hensyn på hastighet. Fler gikk i overlyds hastighet (lett å høre når man har demper). Men flere ga så vidt ett boff. Nesten så de satt i pipa. Annen ting jeg la merke til var at de sotet mye på hylsene! Samt at kruttslammet var beinhardt nesten som sand. Skuddene var såppas ujevne at det ble mer spenne å se hva som skjedde når jeg trakk i avtrekkeren ennom kula traff blinken.

 

Er det flere som som har opplevd lignene med denne patronen?

Mulig det er en lot feil.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Kjøpte en pakke på XXL av denne typen. Da jeg kun har plinket litt for å grovinnstille kikkertsiktet kan jeg ikke si så mye håndfast om presisjonen.

Det som slo meg når jeg åpnet pakken var store forskjeller på selve kulen, noen var rund spiss på, noen hadde hull i tuppen. Vet ikke om det har noen praktisk betydning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gitt opp .22LR-ammo fra Fiocchi. Selv med "subsonic HP" går ca 40% overlyds (i en 625mm-pipe.....). Rett og slett søppelammo til mitt bruk. TT Sport og den andre "vanlige" .22LRen eier ikke presisjon i min CZ. CCI Standard Velocity, Norma 2 og SK Standard+ er hva jeg bruker til vanlig trening/plinking. Eley Sub HP til presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Nei, du kan bruke helt vanlig 22LR ammo selv om du har demper.

På min CZ455 står alltid demperen på uansett hva slags ammo jeg bruker. Bare vært obs på at det kan være forskjellig treffpunkt på om du bytter fra vanlig til subsonic. Du får også et forskjellig treffpunkt om du skyter med eller uten demper som regel.

Prøv forskjellige typer, og med/uten demper og noter deg de forskjellige treffpunktene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...