Jump to content

Hvilken rifle i 17HMR er (gjennomsnittlig) mest presis?


Ole-P

Recommended Posts

Har litt i tankene og kjøpe meg en 17HMR på sikt,

Blir å bruke på alt fra blink, kåke og opp til rev på hold fra 10-150m.

Nå har jeg antagelig beskrevet 90% av det alle 17HMR rifler brukes på, men er ute etter en som leverer god presisjon pakket inn i en lett og liten rifle da jeg vill ha muligheten til å ha den med på sekken under annen småviltjakt med haggla,

 

Når det gjelder salongrifler er jeg relativt blank på merker, kvalitet og presisjon på disse,

Venter på en rifle (S&L i kkc/org stokk) i 6xc og 308 så er godt skodd videre oppover og som tar over der 17HMR'n gir seg

 

Så tar imot erfaringer, anbefalinger og generelle innspill på hvilken jeg burde skaffe,

Løpsbyttesystem er ikke noe som trengs sa jeg neppe vill trenge noe annet salongkaliber,

Mulighet for å kunne kjøpe andre stokker typ, plast/glasfiber, kkc, boyds ol. Vill være et pluss

Da det vill være greit å ha mulighet å bytte fra en super lett stokk til en tyngre og mer stabil når jakta enten er rypejakt eller gluggejakt.

Link to comment
Share on other sites

testa en Savage tror den het 93r17 og den gikk hull i hull på 100meter.

Det samme gjør CZ455'n min, men den har løpsskifte, og koster 1000kr+ mer.

 

CZ'n samler ræva med V-max (kun testa 2 stykker da)

Savagen var ikke overbegeistret for TNT.

 

men med rett ammo hadde ikke jeg hatt betenkligheter med å skyte på rev opptil 100meter i allefall.

 

 

 

Mine subjektive meninger bare

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...