Jump to content

.22 WMR/17 HMR tips?


nybegynner232

Recommended Posts

Det er lite å velge i vist du skal ha halvauto og 22WMR bare denne som jeg kommer på, http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... rodid=9984" target="_blank" target="_blank

Halvauto i 17 HMR har jeg ikke sett noen plass.

 

Bare husk på at du ikke har lov å bruke mer en to skudd i magasin å et i kammer på halvauto rifle under småvilt jakt. Så du må selv vurdere hva du synes er mest praktisk for deg.

Forskrift om utøvelse av jakt, felling og fangst § 15.

Link to comment
Share on other sites

Bare vær klar over det høye bolt løftet på CZ riflene.

Selv med kikkertsikte nærmest montert på stylter ble bolthendelen liggende under 1 cm fra kikkerten på min CZ 455.

For meg var dette en så real nedtur at rifla ble byttet inn i en Sako Quad.

Så planlegger du å ha en fet kikkert på rifla, så tenk deg om.

Kikkertsikte på stylter er ingen høydare akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Selv med kikkertsikte nærmest montert på stylter ble bolthendelen liggende under 1 cm fra kikkerten på min CZ 455.

 

Denne problemstillingen har jeg ikke engang tenkt over, har selv en CZ455 toppet med en Vortex Crossfire II 3-12x56.

Har ikke de tynneste fingre/hender i bygda og avstanden plager meg ikke en millimeter, selv ikke på dager med fryktelig mye skyting.

Men alle har forskjellige preferanser, så Mix har helt sikkert ikke feil - men det trenger ikke bety noe for trådstarter. :D

Link to comment
Share on other sites

Det er sant at hevearmen ikke nødvendigvis har god klaring til kikkerten hvis du har på en stor kikkert, men du er definitivt ikke avhengig av stylter for å unngå at hevearmen berører kikkerten. Jeg har forholdsvis stor kikkert på cz455'n, bruker ikke skinne, og har ingen problemer med dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...