Jump to content

Kjøp fra USA?


PkBjørn

Recommended Posts

http://molot.biz/en/goods/vpo-127.html

Det lange magasinet satt på dette våpenet og hadde de karakteristiske tre bøyde stripene i fremkant øverst på magasinet men ikke villsvinlogoen. Veldig skrått nederst, helt rett og det stod det var 308. Finner jeg det igjen skal jeg linke til det her. I Russland er forøvrig mag over 10 skudd forbudt for sivile selv om ikke alle bryr seg om det.

https://topwar.ru/34650-vystavka-oruzhi ... -2013.html Det ligger her men dere må bla litt ned.Bilde nummer 22 fra toppen.

Link to comment
Share on other sites

Godt mulig de produserer magasiner med større kapasitet for "proffbrukere", men siden det ikke er lovlig for sivile i hjemlandet er det kanskje en hodepine å få det ut derifra til sivilt bruk...

Men det var litt merkelige proporsjoner på det magasinet. Er det ekstra mye fjær, eller er det kanskje 25- eller 30-skudds? Det var jo mye større enn AG3-magasinene...

Link to comment
Share on other sites

10 skuddsmagasinet er veldig langt til å være 10 skudd og.Nesten like langt som et amerikansk 20. Men kapasitet er uvisst med mindre noen her klarer å forstørre bildet så mye at merkelappen på veggen blir leselig. Ikke at jeg egentlig er ute etter å varmskyte vepern men det hadde vært sinnsykt kult å ha, og kunne brukes litt forsiktig en kald vinterdag. 8)

Det er var jo også sånn at man hadde sin Remington 597 i maaange år før de orginale 30 skudds magasinene kom til den.

Så jeg velger å håpe at det går an med bedre tider politisk, tredjeland eller Igor bak esso. Magasin er det fritt salg på i Norge så det går greit om man lar være å handle det andre som Igor bak esso fører. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det er ulike brønner på de ulike kalibrene, naturligvis, men jeg ville tro at de ulike vepr-variantene innenfor samme kaliber kunne bruke samme magasin?

 

Har et par tiskudds liggende, mistenker at det er follower (føler jeg burde vite det norske navnet for denne) som er veldig høy for å hindre at den tipper over.

Går med en våt drøm om å nappe innmaten fra noen G3-magasiner og støpe skallet selv, men det står mye på listen før jeg kan prioritere denslags sysler...

Link to comment
Share on other sites

Velg og vepr hunter / super er ulike våpen. Tidligere bygget man om vepr 2 til high cap magasiner (krebs custom bl.a ) primært fordi vepr har single stack magasiner (ag har har double). Det er meget mulig at noen har bygget mlengre vepr mag, spesielt siden man ser magasiner som virker, nettopp lange. Men igjen, de ak vepr som selges i USA er ikke like i kassa som de versjoner som er lovlig i Norge. Og det gjelder samme kaliber....

Link to comment
Share on other sites

Ehh hassel eier du en vepr? All vepr 308 og 223 er double stack. Kun 7,62 x 54R som er singelstack. Men ja jeg har hørt om at det er to typer vepr 308 mag. Har lagt merke til at de er merket med enten 1 eller 2 nederst til høyre. Mine er merket 1. Vepr super har en kickout mekanisme som vanlig vepr ikke har. Det har stelt til med problemer noen ganger. Man fjerner da kickouten og problemet er borte.

Man kan ihvertfall se av bilder på nett at magasin merket 1 brukes i vanlig vepr, ergo ingen forskjell mot super men jeg skal ikke si for sikkert mot den 127 modellen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nei, nettopp av de overnevnte grunner..... men jeg har en del mdre kalash løsninger. Super og hunterkassa mangler sikringshendelen på siden og avtrekkeren en flyttet tilbake hullet for pistolgrepet. Vepr maagasinene jeg har sett på har vært smalere en vanlig doublestack i samme kaliber. Den tid jeg var interessert i vepr så var løsningen å bygge om magbrønnen til andre magasiner, vider må el de vepr som selbes nå "over there" ha en del us compliance parts, som muligens er nettopp ny magbrønn. Men som sagt, med tanke på at ,ange snakker om at en har sett "lange" vepr mag, så er det mulig at man bare har laget lengre standard vepr mag.

 

Det er kun betraktninger og ikke etterprøvde teorier.

 

Ble enklere å skaffe seg en petra....

Link to comment
Share on other sites

Når du nevner det er kanskje stablingen i vepr-magasiner ikke like kompakt som i G3-magasiner. Men det er også et godt stykke fra toppen av tilbringeren (man takker) i et fullt tiskuddsmagasin og til bunnen av magasinet utvendig.

Ellers kjenner jeg at jeg tviler på at man bytter magbrønn for å fylle compliance parts-kvoten, mye enklere å bytte noen avtrekkerdeler og kanskje en rekylfjær eller noe slikt. Da har jeg mer troen på at Super (og hunter?) har andre magasiner enn de "morsommere"/"skumlere" variantene som også selges i statene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...