Jump to content

Er .22LR og .22Short godkjent på samme våpen tillatelse?


kjetilbroch

Recommended Posts

Nummer 02800: "Trykk # hvis du ønsker å høre valgene igjen. Press 8 for english menu. Vi har for tiden stor trafikk, men vil hjelpe deg så fort vi kan. Hvis det er snakk om øyeblikkelig hjelp ring 112. Vi har for tiden stor trafikk, men vil hjelpe deg så fort vi kan. Det er dessverre klassifisert informasjon hvilket nummer du er i køen. Press 8 for english menu."

 

Jeg tror jeg bare sender inn en søknad på .22 Short....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt god mailkontakt med damene på våpenkontoret her, og fått endret mindre detaljer i søknader slik som dette.

Fikk endret søknad på .38spc til .38/.357 over mail, fikk svar etter ca. 20min.

 

Send av gårde en mail til ditt våpenkontor.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Er det noen her inne som vet om .22LR og .22Short går om hverandre i forhold til våpentillatelse fra Politiet? Har fått godkjent .22LR, men er veldig interessert i en .22 Short pistol.

 

Takk!

 

Hei, kjetilbork

 

Svaret er vel egentlig gitt i innleggene over, men for å samle trådene litt.

Nei, .22LR og .22Short går normalt IKKE om hverandre i forhold til våpentillatelse fra Politiet. Dette fordi det ikke lenger finnes noen program som skytes med .22Short ( med et mulig unntak av sivilpistol 1 innen DSSN).

 

NB!! Det er også slik at hvis du får kjøpstillatelse og anskaffer en pistol i .22Short, og det i ettertid viser seg at du ikke skulle hatt våpen i dette kaliber (det er likegyldig om feilen er oppstått på grunn av feil i klubbdokumentasjon eller at ikke våpenkontoret har hatt kunnskap om kaliberkrav) så skal våpenkortet bli tilbakekalt, og våpen i .22Short er normalt vanskelig å få solgt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...